راهنمای انتخاب شلوار مناسب دویدن برای آقایان و خانم‌ها

دویدن با شلوار در هوای سرد، محل بحث زیادی در بین دوندگان است. اما جدا از اینکه در چنین فعالیتی شلوار مخصوص دویدن بپوشید یا نه، اینکه چه نوع شلواری با چه ویژگی‌هایی بپوشید، بسیار مهم است. دویدن در بیرون از خانه برای افراد مختلف می‌تواند با البسه‌ی متفاوتی همراه باشد. بعضی از افراد، جوراب شلواری‌های تمام قد یا شلوار مخصوص را برای دویدن دوست دارند، برخی استایل لایه‌ای را می‌پسندند و شورت‌های مخصوص را روی شلوار جذب می‌پوشند. این در حالی است که برخی دیگر راحتی در دویدن را ترجیح می‌دهند و بدون شلوار جذب و تنها با شورت مخصوص دو، فعالیت می‌کنند. درواقع در این کار، همه چیز به راحتی و سبک شما بستگی دارد. با این حال اگر قصد خرید شلوار مناسب دویدن را دارید، این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد. چرا که در این راهنمای خرید به سراغ نکات مهم در خرید و انتخاب شلوار مناسب دویدن برای آقایان و خانم‌ها می‌رویم و در کنار آن شما را با نکات مهم خرید آشنا می‌کنیم.

لگینگ ورزشی زنانه مدل هیرو کد 2500

۲۸۰,۰۰۰

تومان

لگینگ ورزشی زنانه کد 310

۱۹۸,۰۰۰

تومان

۵ نکته‌ی مهم در انتخاب شلوار مناسب دویدن

5 نکته‌ی مهم در انتخاب شلوار مناسب دویدن

بسیاری از افراد در زمان خرید لباس‌های ورزشی فقط و فقط به زیبایی آن تاکید دارند و به سایر مسائل و نکات توجه خاصی ندارند. بنابراین اگر تنها بر اساس زیبایی شلوار مناسب دویدن انتخاب کرده باشید، احتمالا در زمان ورزش احساس کرده‌اید که شلوار شما خیلی تنگ است و نمی‌توانید قدم‌ها را به شکلی صحیح بردارید. یا در مواردی دم‌پاهای شلوار به پایتان گیر می‌کند یا شلوار شما آنقدر گشاد است که عرق را به خوبی جذب نمی‌کند. به همین دلیل هم پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید شلوار ورزشی زنانه یا مردانه به نکات زیر توجه داشته باشید تا خریدی مناسب و البته آگاهانه را تجربه کنید.

۱. انتخاب شلوار مناسب دویدن با توجه به آب‌وهوا و مسیر دویدن

در فصول گرم سال مانند اواخر بهار یا تابستان، دویدن در امتداد ساحل دریا یا کنار رودخانه و یا پارک، احساس بهتری به شما می‌دهد. با این حال برای جلوگیری از گرمای بیش از حد و عرق کردن پوشیدن یک تیشرت و شلوارک تقریبا در هر حالتی ایده‌ای خوب است. اما اگر قصد دویدن طولانی مدت دارید، یک تی شرت سبک و شلوار مناسب دویدن که بافتی راحت داشته باشد، انتخابی ایدئال‌تر است. در هوای سرد زمستانی، پوشیدن یک جفت جوراب گرم، شلوار گرم مخصوص دویدن، بلوز گرم آستین‌دار و جلیقه‌ی بادی ضد آب می‌تواند مناسب باشد. توصیه می‌شود اگر هوا خیلی سرد است، شلوار دویدن خود را از نوع پشمی انتخاب کنید.

۲. پارچه‌ی شلوار مناسب دویدن

اگر به راحتی سردتان می‌شود، گزینه‌هایی با آسترهای داخلی پشمی یا پشم مرینوس را خریداری کنید. اگر می‌خواهید بر روی شلوار خود شورت ویژه‌ی دویدن بپوشید، به دنبال پارچه‌های دو لایه با تنفس مناسب باشید. درواقع بهتر است شلوار مناسب دویدن خود را از بین گزینه‌هایی با میکرو الیاف یکپارچه تهیه کنید. زیرا این دسته از محصولات رطوبت را به خوبی خارج می‌کنند و احساس راحتی بیشتری به شما می‌دهند. همچنین در نظر داشته باشید که اگر شلوار انتخابی از پارچه‌ی ۱۰۰٪ پنبه، تور یا ساتن دوخته شده باشد، ابدا گزینه‌ای مناسب برای فعالیتی مانند دویدن نیست، چرا که می‌تواند باعث بثورات عرق در حین تمرین شود و به شما احساس نامطلوبی دهد.

لگینگ ورزشی زنانه اچ اند ام مدل MT-6030199

۳. احساس راحتی در کمر و تناسب شلوار

ابتدا به کمربند یا دور کمر شلوار دقت کنید، زیرا کش کمر آن باید به شما احساس راحتی دهد تا در حین ورزش مشکل‌ساز نشود. به دنبال گزینه‌هایی با کمر پهن باشید، زیرا این مدل از شلوارهای مناسب دویدن می‌توانند به توزیع فشار و بهبود تناسب و ایستایی شلوار کمک می‌کنند. البته در نظر داشته باشید که شلوار مخصوص دویدن می‌تواند مانند لگ‌های ورزشی چسبان باشد. با این حال شلوار ورزشی جذب باید جنس کشی داشته باشد که مانع انجام حرکت‌های ورزشی و انعطاف پذیری بیشتر نشود. از این رو در صورت انتخاب شلوارهای جذب، حتما به جنس کشی آن توجه کنید تا انجام تمرینات ورزشی شما ساده‌تر شود. در عین حال برخی از افراد شلوارهای کمی گشادتر و اسپرت را می‌پسندند که بهتر است در پایین آن گتردار یا کشبافت باشد، تا حین دویدن دست و پاگیر نباشد.

۴. به اندازه‌ی شلوار توجه کنید

راهنمای انتخاب شلوار مناسب دویدن برای آقایان و خانم‌ها

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در خرید شلوار ورزشی، انتخاب گزینه‌هایی با سایز اشتباه است. انتخاب و خرید لباس ورزشی مردانه یا لباس ورزشی زنانه با سایز مناسب به شما کمک می‌کند تا در زمان دویدن احساس ناراحتی نکنید و به راحتی تمرینات خود را انجام دهید. به طور کلی یک شلوار مناسب دویدن باید به گونه‌ای باشد که از پا خارج نشود، هنگام انجام انواع حرکات ورزشی زیر پایتان گیر نکند و آنقدر تنگ نباشد که مانع از کشش و سایر تمرینات ورزشی شود.

ست تی شرت آستین کوتاه و شلوارک ورزشی مردانه مدل آرسنال Concept 2 2024

۶۴۹,۰۰۰

تومان

ست تی شرت آستین کوتاه و شلوار ورزشی مردانه مدل گرد کد T1

۳۲۰,۰۰۰

۲۲۰,۸۰۰

تومان

۵. توجه به امکانات شلوار ورزشی مناسب دویدن

احتمالا شما هم مانند من ابدا دوست ندارید حین دویدن گوشی خود را در دستان خود حمل کنید یا کلیدهای خود را از گردنتان آویزان کند. در فصل‌های گرم که نمی‌خواهید سویشرت بپوشید، انتخاب شلوارهای جیب‌دار می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. علاوه بر آن زیپ‌دار بودن جیب‌ها از افتادن اشیای شما جلوگیری می‌کنند و عملا خیالتان را در هنگام دویدن راحت‌تر می‌کند. البته توصیه می‌شود از انتخاب و خرید محصولاتی که در قسمت زانو جیب دارند، پرهیز کنید. زیرا هنگام دویدن ایجاد ناراحتی می‌کنند. همچنین وجود درزهای صاف در ساختار شلوار مناسب دویدن هم از اهمیت بالایی برخوردار است. این ویژگی هر چند خیلی کوچک به نظر می‌رسد، اما تاثیرات بزرگی به همراه دارد. درزهایی که خیلی برجسته باشند حین دویدن خارش و ناراحتی ایجاد می‌کنند، از این رو شما می‌توانید بهترین شلوار مناسب دویدن مانند لگ‌های seamless یا بدون درز را خریداری کنید تا شما را از دردسر درزها و خارش بدن راحت کند.

انتخاب شلوار مناسب دویدن در شب

دویدن در شب ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد، اما یک زمان عالی برای بیرون رفتن و فعال بودن کسانی است که صبح‌ها مشغله کاری زیادی دارند و می‌خواهند از سکوت و آرامش شب نهایت لذت را ببرند. در همین راستا باید بدانید که بسیاری از شلوارهای دویدن مناسب برای شب، معمولا دارای پارچه‌های انعکاس نور در شب یا همان شبرنگ هستند. از طرفی حتی در روزهای گرم سال هم توصیه می‌شود از شلوار مناسب دویدن استفاده کنید و آن را به شلوارک ترجیح دهید. البته در نظر داشته باشید که هنگام دویدن در دیر وقت از امنیت خود در مکانی که ورزش می‌کنید، مطمئن شوید و به شکلی لباس بپوشید تا همه شما را ببینند!

آیا هم می‌توانند از شلوار جذب برای دویدن استفاده کنند؟

البته که می‌توانند! بسیاری از دوندگان برتر و آماتور از این نوع شلوارهای مناسب دویدن استفاده می‌کنند و با پوشیدن آن‌ها عالی به نظر می‌رسند. مزیت این دسته از شلوارهای دویدن در احساس سرعت و انعطاف در آن است. این دسته از محصولات به‌ویژه انواع شلوارهای حرارتی در جلوگیری از سرما و باد مثال زدنی هستند. همچنین برخلاف شلوارهای گشاد، تنفس بالایی هم دارند و به‌خوبی می‌توانند عرق بدن را از لباس خارج کنند تا در هنگام دویدن راحت باشید. مزیت دیگر شلوارهای دویدن جذب، بحث فشرده‌سازی است. درواقع این نوع از شلوارهای می‌توانند با پاها فشار وارد کنند و گردش خون را بهبود ببخشند، ماهیچه‌های شما را روی فرم نگه دارد و احتمال آسیب را محدود کند. در کنار این مساله پوشیدن شورت ورزشی روی شلوار جذب مردانه در کنار گرمکن ورزشی مردانه هم گزینه‌ای دیگر پیش روی شماست تا بتوانید با خیال راحت از دویدن لذت ببرید. با این حال در حالی که نظرات مختلفی در مورد این موضوع وجود دارد، باز هم این شما هستید که باید تصمیم نهایی را بگیرید.

منبع: Runners Need

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.