فهرست بستن

اتصال به اینترنت 5G ماهواره‌ای با مودم اختصاصی اپل در آیفون ۱۸

مودم اپل C2 آیفون ۱۸، چندمنظوره است و می‌تواند به اینترنت 5G شبکه‌های موبایل زمینی و اینترنت 5G ماهواره‌ای به طور مستقیم متصل شود.

برخی منابع معتبر و نزدیک به زنجیره تامین قطعات اپل، مدعی شدند این شرکت در حال ساخت یک تراشه مودم جدید و اختصاصی به نام C2 برای آیفون‌های ۱۸ است.

تراشه مودم جدید اپل، تفاوت‌های بنیادینی در معماری و ساختار و شبکه‌های ارتباطی با نسل پیشین دارد؛ از جمله می‌تواند از شبکه‌ها و استاندارد پیشرفته NR-NTN (رادیوی جدید در شبکه‌های غیرزمینی) پشتیبانی کند.

شاهکار جدید اپل در اتصال به اینترنت 5G ماهواره‌ای

به زبان ساده‌تر، آیفون ۱۷ با مودم C2 می‌تواند به ماهواره‌های مدار پایین زمین (LEO) متصل شود تا در مناطقی که هیچ سیگنال موبایلی در دسترس نیست؛ بتوان از اینترنت، پیامک و حتی تماس استفاده کرد.

در واقع، مودم اپل C2 امکان اتصال مستقیم به اینترنت 5G ماهواره‌ای را برای نسل بعدی آیفون‌ها، به ارمغان می‌آورد.

تفاوت بزرگ دیگر تراشه مودم جدید اپل با مودم‌های C1 و C1X، در مجتمع شدن درون تراشه اصلی آیفون است و دیگر به صورت یک تراشه مجزا روی برد گوشی، نصب نمی‌شود.

مودم اپل C2

با این معماری نو، هم فضای کمتری در گوشی اشغال می‌شود و هم مصرف باتری در هنگام اتصال به شبکه‌های موبایل و ماهواره‌ای، کاهش پیدا خواهد کرد.

در اتصال گوشی‌ها به اینترنت ماهواره‌ای، بحث توان مصرفی بسیار اهمیت دارد؛ چون قرار نیست گوشی به دکلی در چند متر آن طرف‌تر متصل شود؛ بلکه باید به ماهواره‌ای در فاصله ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کیلومتری زمین (مدار LEO) که با سرعت وحشتناکی در حرکت است؛ ارتباط برقرار کند.

پشتیبانی از پروتکل NR-NTN، زبان مشترک گوشی و ماهواره‌ها نیز اهمیت به‌سزایی دارد که ظاهرا اپل موفق شده در مودم C2 پیاده‌سازی کند.

به این ترتیب، گوشی آیفون ۱۸ را می‌توان یک ترمینال ماهواره‌ای جیبی دانست اما منتظر می‌مانیم تا در عمل و پس از معرفی این اسمارت‌فون، درباره قابلیت‌های ارتباطی‌اش نظر دهیم.

نوشته اتصال به اینترنت 5G ماهواره‌ای با مودم اختصاصی اپل در آیفون ۱۸ اولین بار در شبکه‌چی. پدیدار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *