۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی

حتی دنیایی به بزرگی و شگفت‌انگیزی دی‌سی نیز نمی‌تواند از حقیقت سرد مرگ بگریزد. در بین هزاران کاراکتری که در جهان دی‌سی حضور دارند، شماری از شخصیت‌ها نمودی از مرگ در این دنیا محسوب می‌شوند. تعدادی از آن‌ها واپسین وضعیت وجودیت بدون پیوندی احساسی را به نمایش می‌کشند، برخی دیگر هم به دنبال گسترش مرگ و بیرون کشیدن زندگی از جهان هستند. مرگ درونمایه‌ای پیچیده در دنیای دی‌سی است و این ۱۰ نمود نشان می‌دهند که این مفهوم چه میزان می‌تواند متفاوت باشد.

۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی در یک نگاه
نمایش

<!–

–>


ازریاز (Azraeuz)

۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو

وارون دیگر نمودهای مرگ، ازریاز نه یک پدیده‌ی طبیعی بلکه مخلوقی مهندسی‌شده به شمار می‌آید. در کنار سه موجود نیرومند دیگر، ازریاز یکی از چهار سوار آپوکالیپس به شمار می‌آمد که برای نابود کردن بلک آدام به وجود آمده بودند. هر چند آدام توانست سواران شکست دهد ولی مرگ هم جلوی ازریاز را نگرفت چرا که بدن موجود دیگر را تسخیر کرده بود و تلاش داشت خودش و دیگر سواران را به زندگی بازگرداند. با این که ازریاز یک تجلی سنتی از مرگ نبود ولی در هر حال مایه‌ی ترس و وحشت می‌شد.


مطلب پیشنهادی:کوییز ۴۴ ویجیاتو؛ چقدر با داستان‌های کامیک DC آشنا هستید؟این هفته یه رویداد کامیکی از جهان دی‌سی داریم
کوییز ۴۴ ویجیاتو؛ چقدر با داستان‌های کامیک DC آشنا هستید؟کوییز ۴۴ ویجیاتو؛ چقدر با داستان‌های کامیک DC آشنا هستید؟

بلک هند (Black Hand)

۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو

ویلیام هند مردی‌ست که از همان سال‌های ابتدایی زندگی‌اش تحت تأثیر ایده‌ی مرگ قرار گرفت. به عنوان پسر یک متصدی کفن و دفن، وسواس او نسبت به مرگ زمانی به اوج رسید که هدفش در زندگی را یافت. همان گونه که پرالکس تجلی نهایی سینسترو کورپز از ترس است، بلک هند نیز آواتار بلک لنترن کورپز محسوب می‌شود. پس از کشتن خودش به خواست اربابش نکرون، هند واسطه‌ای شد که اجازه داد سپاه نکرون در طی رویداد Blackest Night به دنیا یورش آورند. با این که هند نسبت به نکرون ضعیف‌تر است ولی می‌توان او را جانسپارترین پیام‌آور مرگ در دنیای دی‌سی دانست.

آنتون آرکین (Anton Arcane)

۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو

سوامپ تینگ در جایگاه آواتار گرین، نیرویی که همه‌ی زندگی گیاهی را به یکدیگر پیوند می‌دهد، خدمت می‌کند. در برابر نیروی گرین در دنیای دی‌سی رات قرار دارد که دشمن سوامپ تینگ به نام آنتون آرکین تجلی‌اش است. آرکین مرد دیوانه‌ایست که نسبت به جاودانگی وسواس دارد و اعمالش اکثراً نظم طبیعی را از بین می‌برند. آزمایشات آنتون آرکین توجه پارلمان پوسیدگی را به خود جلب کرد که با به کارگیری او تأثیر رات را افزایش دادند و پادشاهی‌های کیهانی رد و گرین را از بین بردند. برادرزاده‌ی آنتون با نام ابیگیل نیز در جایگاه بلک کویین به عنوان نمود رات ایفای نقش کرده است.


مطلب پیشنهادی:داستان The Joker: Year One چگونه جوکر را دگرگون ساخت؟از سه جوکر تا علاقه به بتمن!
داستان The Joker: Year One چگونه جوکر را دگرگون ساخت؟داستان The Joker: Year One چگونه جوکر را دگرگون ساخت؟

تایم ترپر (Time Trapper)

۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو

تایم ترپر نمود زنده‌ی آنتروپی‌ست و یکی از نیرومندترین تهدیدهایی به شمار می‌آید که در برابر لیجن آو سوپر-هیروز قرار گرفته است. هویت راستین او نامشخص است ولی در برخی پیوستگی‌ها از او به عنوان نسخه‌ی آینده‌ی کاسمیک بوی یا سوپربوی-پرایم یاد شده است. تایم ترپر هر که هست کنترلی تقریباً خداگونه به زمان دارد و می‌تواند از توانایی‌هایش برای سفر در زمان، افزایش یا کاهش سن دشمنان یا حتی ایجاد دنیاهای جیبی بهره ببرد. این کاراکتر مرموز با قدرت‌هایش یک خطر راستین برای پایداری خطوط زمانی دنیای دی‌سی به شمار می‌آید.

بلک فلش (Black Flash)

۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو

مرگ سراغ هر کسی در دنیای دی‌سی می‌آید؛ حتی کسی با شتاب فلش. ولی برای یقین حاصل کردن از این که اسپیدسترها هم خواهند مرد، بلک فلش وجود دارد تا مطمئن شود انرژی آن‌ها به اسپید فورس بازمی‌گردد. می‌توان این کاراکتر را فرشته‌ی مرگ اسپیدسترهایی در نظر گرفت که می‌توانند از دست مرگ بگریزند. بلک فلش یک ویلن نیست بلکه نیرویی طبیعتی‌ست که وظیفه دارد آهنگ گیتی را در توازن قرار دهد. با این وجود، او چندین بار زودتر از موعد به سراغ چند اسپیدستر همچون فلش آمد تا برای فرار از دست او مجبور باشند تندتر از هر زمان دیگر بدوند.


مطلب پیشنهادی:نگاهی به تمامی انیمیشن‌های بتمنشوالیه گاتهام کارتونی
نگاهی به تمامی انیمیشن‌های بتمننگاهی به تمامی انیمیشن‌های بتمن

دی‌کریتور (Decreator)

۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو

دووم پاترول با تهدیدهای عجیب و غریب فراوانی در طول سال‌های طولانی جنگیده است ولی یکی از شکست‌هایشان در برابر یک نابودگر کیهانی با نام دی‌کریتور رخ داد. این موجود توسط فرقه‌ی کتاب نانوشته پرستیده می‌شد. دووم پاترول نتوانست جلوی احضار دی‌کریتور را بگیرد ولی توانست به میزان چشم‌گیری این پروسه را کند کند. دی‌کریتور به صورت فعال در حال نابودی دنیای دی‌سی‌ست ولی به میزانی کند این کار را انجام می‌دهد که هیچکس متوجهش نمی‌شود. چنین چیزی یک وضعیت ایده‌آل نیست ولی اوضاع می‌توانست خیلی بدتر باشد.

بلک ریسر (Black Racer)

۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو

خدایان نوین دی‌سی جزو نیرومندترین موجوداتی هستند که هر کدام از آن‌ها تجلی سویه‌ای از زندگی هستند. در بین خدایان نوین دی‌سی، بلک ریسر خدای مرگ است که گفته شده از مرگ به عنوان یک پدیده‌ی اجتناب‌ناپذیر نمایندگی می‌کند. این کاراکتر می‌تواند با شتاب اسپیدسترها جا به جا شود، در کیهان سفر کند و هر کسی را که لمس می‌کند را از بین ببرد. برای دوره‌ای کوتاه، بری آلن تبدیل به بلک ریسر شد ولی این فلش ایده‌هایی که با بلک ریسر پیوند خورده بودند را نپذیرفت.


مطلب پیشنهادی:۷ دشمن بتمن که بیش از همه او را عذاب داده‌اندبه امید نابود کردن شوالیه‌ی تاریکی
۷ دشمن بتمن که بیش از همه او را عذاب داده‌اند۷ دشمن بتمن که بیش از همه او را عذاب داده‌اند

نکرون (Nekron)

۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو

پیش از این که در دنیای دی‌سی زندگی وجود داشته باشد، تاریکی بود که توسط نکرون مورد نظارت قرار داشت. با این وجود، زمانی که روشنایی سفید آفرینش پدید آمد، نکرون جنگی را آغاز کرد تا این روشنایی را برای همیشه خاموش کند. نکرون ارباب نامیراهاست که باور دارد هستی تنها زمانی که از بین رفته است می‌تواند در آرامش باشد. با استفاده از آنتی-مانیتور برای نیرو دادن به یک باتری مرکزی سیاه و پیوند زدن خودش به زمین به واسطه‌ی بلک هند، نکرون یورشی برای پایان دادن به همه‌ی زندگی در هستی دی‌سی را آغاز کرد. با این که در انتها شکست خورد اما هنوز جایی چشم در انتظار است تا دوباره ضربه بزند.

گریت دارکنس (Great Darkness)

۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو

تاریکی بزرگ یکی از مرموزترین و ناخوشایندترین نیروهایی‌ست که می‌توان در دنیای دی‌سی یافت. از آن به عنوان خاستگاه هر چیز تاریک در مولتی‌ورس دی‌سی یاد می‌شود. می‌شود گفت که گریت دارکنس آنتی‌تز پرسنس (Presence) است که سوای نیروی پلید ابتدایی هر چیزی از دنیای دی‌سی را آفرید. رد پای هر ویلن نیرومندی همانند نکرون، آنتی-مانیتور و دارک‌ساید را می‌توان تا تاریکی بزرگ دنبال کرد. گریت دارکنس یکی از نیرومندترین نمودهای مرگ در دنیای دی‌سی به حساب می‌آید که به هر چیزی که مخالف زندگی‌ست قدرت می‌دهد.


مطلب پیشنهادی:۷ ویلن که بتمن از دیگر قهرمانان دزدیدشوالیه‌ی تاریکی آزمند
۷ ویلن که بتمن از دیگر قهرمانان دزدید۷ ویلن که بتمن از دیگر قهرمانان دزدید

دث (Death)

۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو۱۰ نمود مرگ در دنیای دی‌سی - ویجیاتو

در بین همه‌ی آواتارهای مرگ در دنیای دی‌سی، دث از خانواده‌ی اندلس برجسته‌ترین به شمار می‌آید. خانواده‌ی اندلس در واقع نمود متافیزیکی سویه‌های گوناگون هستی به شمار می‌آیند و در بین آن‌ها مرگ کسی‌ست که روح هر کسی که از سرزمین زندگان می‌رود را راهنمایی می‌کند. با این که بسیاری از تجلی‌های مرگ ترسناک هستد ولی دث دل‌ربا، دوستانه و با کسانی که ملاقات می‌کند بسیار شکیباست. در حالی که دیگر نمودها بخشی از مفهوم مرگ را نمایندگی می‌کنند ولی دث از همه‌ی آن‌ها جایگاه بالاتری دارد و کسی خواهد بود که برادر و خواهرانش را در زمان موعود به استراحتگاه پایانی‌شان هدایت می‌کند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.