بازی OD می‌تواند استانداردهای بازی‌های ترسناک را تغییر دهد

کوجیما بعد از جدایی‌اش از کونامی دوباره قصد دارد یک بازی‌ای را منتشر کند که مثل Death Stranding سبک خودش را تغییر دهد. این نابغه مشهور در دنیای گیم قصد دارد که با انتشار بازی OD مرزهای امروزی بازی‌های ترسناک را بشکند و ریسک‌های خیلی زیادی را در این بازی شاهد خواهیم بود. ما اطلاعات زیادی از این بازی هنوز نداریم، ولی در مورد پتانسیل و منابع الهام بازی می‌توانیم حدس‌های خوبی بزنیم.

<!–

–>

.cls-1{fill:#231f20;}.cls-2{fill:#ed145b;}

یکی از مشهورترین و مهیج‌ترین دمو بازی‌هایی که تا الان منتشر شد P.T بود که در حقیقت قرار بود دمو بازی جدید سایلنت هیلز باشد. بسیاری از افراد عاشق مفاهیم پیچیده و اطلاعات مخفی در این تیزر کوتاه شدند خلاقیت خالص را به راحتی می‌توانستید در آن ببینید. یکی از اصلی‌ترین دلایل شهرت این دمو این بود که در زمان خیلی کوتاهی که داشت، یک حس ترس و وحشت شدید را می‌توانست در بازیکن ایجاد کند. همین موضوع باعث می‌شود که انتظارات بالایی از یک بازی ترسناک کامل داشته باشیم. اما حالا علاقه دارید در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا با هم بیشتر وارد جزئیات بشویم.

تاثیر ملموس جن‌گیر بر بازی OD و کوجیما


بازی OD می‌تواند استانداردهای بازی‌های ترسناک را تغییر دهد - ویجیاتوبازی OD می‌تواند استانداردهای بازی‌های ترسناک را تغییر دهد - ویجیاتو

از تصاویر اولیه بازی به راحتی می‌توانیم متوجه شویم که این بازی قرار نیست یک عنوان ترسناک ساده باشد. کوجیما در یکی از مصاحبه‌هایش این موضوع را عنوان کرد که فیلم جن‌گیر که در سال ۱۹۷۳ منتشر شد، تاثیر خیلی زیادی روی این بازی خواهند گذاشت. احتمالا نامتعارفی خود این فیلم و سبک نوینی که داشت باعث شد که کوجیما سعی کند یک نمونه از آن‌ را برای بازی‌های ویدیویی دوباره خلق کند.

وقتی در مورد گرافیک و کیفیت ظاهری بازی از کوجیما سوال کردند چندان جواب خاصی نداد. طبق صحبت‌هایش احتمالا گرافیک بازی در حد عناوینی مثل Death Stranding باشد و قرار نیست جهش گرافیکی خاصی را ببینیم. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که کوجیما به فیلم جن‌گیر علاقه داشت این بود که جلوه‌های سینمایی آن فیلم در نقاط حساسش به شدت عالی و با کیفیت بودند. احتمالا ‌کوجیما سعی کند که در همین نقاط حساس بازی OD هم چنین المان‌های سینمایی را ایجاد کند.

چرا این بازی توانایی معرفی سبک جدیدی از ترسناک را دارد؟


بازی OD می‌تواند استانداردهای بازی‌های ترسناک را تغییر دهد - ویجیاتوبازی OD می‌تواند استانداردهای بازی‌های ترسناک را تغییر دهد - ویجیاتو

وقتی که تصاویر بازی OD را با P.T مقایسه می‌کنیم، مشخص است که کوجیما به این بازی به چشم ادامه همان سالینت هیلز کنسل شده نگاه می‌کند. طراحی به شدت وحشتناک به همراه گرافیک عالی تنها بخشی از دلیل هستند. این بازی مثل P.T انگار که حس ترس را به صورت مستقیم می‌تواند منتقل کند. این حس شبیه به همان حس تیزر سالنت هیلز است که واقعا دلیل ترس را نمی‌توانستیم توضیح دهیم.

ما دقیقا نمی‌دانیم دلیل این همه افزایش وحشت چیست. آیا به خاطر موسیقی بازی است و یا به خاطر فضاسازی آن مشخص نیست، صرفا می‌دانیم که المان‌های به شدت نوین و جالبی در این بازی استفاده شده است. شاید حتی دوباره بازگشت یک ترس سنج را در بازی ببینیم. اگر تمامی این موضوعات را با هم ترکیب کنیم، می‌بینیم که با بقیه بازی‌های ترسناک فرق دارد. این بازی به هیچ عنوان شبیه به دیگر بازی‌های ترسناک نخواهد بود. بازی OD احتمالا قرار است اولین خودش در این سبک جدید ترسناک باشد. حالا اینکه آیا بازی خوبی خواهد بود و یا صرفا ترسناک و بی‌مفهوم است را باید صبر کنیم و ببینیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.