۱۰ راهکار برای زنده ماندن در یک فیلم ترسناک

موقعیتی را تصور کنید که در بستر یک فیلم ترسناک گیر افتاده‌اید و طبیعتاً در این وضعیت به دنبال زنده ماندن هستید. از آن جایی که فیلم‌های ترسناک (به ویژه اسلشرها) بیش‌تر روی کلیشه‌ها و رویدادهایی که با این ژانر در هم تنیده شده‌اند تکیه می‌کنند، می‌توان با یک سری قانون مشخص از مهلکه جان سالم به در برد.

شخصیت رندی میکز در فرانچایز Scream هر از چند گاهی به این قوانین حیاتی اشاره می‌کند. شاید این قاعده‌ها سخت‌گیرانه به نظر برسند ولی شانس هر کدام از شخصیت‌های یک فیلم ترسناک برای زنده ماندن با انجام آن‌ها بیش‌تر خواهد شد.

اگر از بینندگان فیلم‌های ترسناک هستید متوجه برخی رفتارها و انتخاب‌های احمقانه تعدادی از شخصیت‌ها می‌شوید که نتیجه آن کشته شدنشان در همان لحظه یا پیدا شدن جنازه‌شان در یکی از سکانس‌های آتی است. با این که هیچ اطمینان ۱۰۰ درصدی در عملی بودن تمام قوانین وجود ندارد ولی شاید این ۱۰ راهکار بتوانند باعث زنده ماندن شخصیت‌ها در یک فیلم ترسناک شوند.

فهرست مطالب


عوضی نباشید

هیچکس برای مرگ شخصیت‌های عوضی فیلم‌های ترسناک دل نمی‌سوزاندهیچکس برای مرگ شخصیت‌های عوضی فیلم‌های ترسناک دل نمی‌سوزاند

یک شخصیت با الگوی عوضی بودن معمولاً خشن‌ترین مرگ را تجربه می‌کند. این شخصیت‌ها از پدر و مادر بد رفتار تا زورگوهای متفاوت هستند. عوضی‌ها بیش‌تر به این دلیل وارد ماجرا می‌شوند تا شخصیت‌های اصلی داستان پیش از رویارویی با آدمکش اصلی با آن‌ها درگیر باشند.

مرگ این دست شخصیت‌ها با هدف برقراری نوعی عدالت در بین قتل‌های آشوب‌وارانه انجام می‌شود تا برخی از بینندگان طرفدار آدمکش ماجرا شوند. مخاطبان از مرگ یک عوضی در یک فیلم ترسناک خوشنود می‌شوند و مرگ این دست شخصیت‌ها یک قتل بدون حس عذاب وجدان خواهد بود.


مطلب پیشنهادی:چرا اقتباس از داستان کودکانه‌ برای ژانر ترسناک مناسب نیست؟آیا باید کودکی همه را خراب کنیم؟!
چرا اقتباس از داستان کودکانه‌ برای ژانر ترسناک مناسب نیست؟چرا اقتباس از داستان کودکانه‌ برای ژانر ترسناک مناسب نیست؟

یک گوشی موبایل در دسترس داشته باشید

برای زنده ماندن در یک فیلم ترسناک موبایلتان دم دست باشدبرای زنده ماندن در یک فیلم ترسناک موبایلتان دم دست باشد

بیش‌تر اسلشرهای تازه، موبایل‌های شخصیت‌ها را در همان ابتدای کار به گونه‌ای از داستان حذف می‌کنند. پس از جنگ افزارها و وسایل حمل و نقل، این گوشی‌های موبایل هستند که برای زنده ماندن در برابر آدمکش یک فیلم ترسناک کارآمد خواهند بود.

حتی اگر یک شخصیت جنگ افزار و یا وسیله حمل و نقلش را از دست بدهد ولی با وجود یک موبایل هنوز هم می‌توان با پلیس تماس بگیرد. یکی از احمقانه‌ترین حرکت شخصیت‌های یک فیلم ترسناک جا گذاشتن گوشی موبایلشان به شمار می‌آید. البته در استفاده از یک موبایل باید هوشمندی نیز به خرج داد تا وسیله نجات تبدیل به ناقوس مرگ نشود.

جنگ افزارتان را دور نیندازید

۱۰ راهکار برای زنده ماندن در یک فیلم ترسناک - ویجیاتو۱۰ راهکار برای زنده ماندن در یک فیلم ترسناک - ویجیاتو

هیچ چیزی مسخره‌تر از این نیست که یکی از شخصیت‌های یک فیلم ترسناک جنگ افزاری به دست می‌آورد و خیلی زود آن را دور می‌اندازد. در برخی از فیلم‌ها، قربانی‌ها حتی به یک تفنگ نیز دسترسی پیدا می‌کند تا یک برتری اساسی داشته باشند ولی پیش از این که بتوانند آدمکش را از بین ببرند آن را از دست می‌دهند.

معمولاً شخصیت‌ها پس از آسیب زدن به مهاجم، بدون این که تأیید کنند او واقعاً زمین گیر شده است، جنگ افزار خود را کنار می‌گذارند. ولی یک سلاح، فرقی نمی‌کند چقدر بزرگ یا کوچک باشد، باید چه در حین مبارزه و چه بعد از آن در دسترس باشد. حتی یک تفنگ خالی نیز از بی‌سلاح بودن بهتر است.


مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های ترسناک روانشناختی که باید تماشا کنیدورود به لایه‌های تاریک چند ذهن‌ بیمار!
بهترین فیلم های ترسناک روانشناختی که باید تماشا کنیدبهترین فیلم های ترسناک روانشناختی که باید تماشا کنید

به رانندگی ادامه دهید

۱۰ راهکار برای زنده ماندن در یک فیلم ترسناک - ویجیاتو۱۰ راهکار برای زنده ماندن در یک فیلم ترسناک - ویجیاتو

بیش‌تر قربانیان فیلم‌های ترسناک می‌توانستند از سرنوشت شومشان زنده بیرون بیایند اگر فقط به راندن ادامه می‌دادند. بهترین کاری که یک شخصیت فیلم ترسناک می‌تواند بکند این است که به رانندگی ادامه داده و در صورت دیدن موردی مشکوک با پلیس تماس بگیرد.

همچنین مسافر بین راهی نیز به معنای یک سرنوشت تلخ است. ایستادن برای یک مسافر سر راهی به قدری خطرناک است که کلی افسانه شهری برای هشدار دادن به مردم روایت می‌شوند. وسایل حمل و نقل در اختیار شخصیت‌ها یکی از کلیدی‌ترین راهکاری زنده ماندن در یک فیلم ترسناک به شمار می‌روند ولی به نظر بسیاری از شخصیت‌ها متوجه این حقیقت نمی‌شوند تا وقتی که خیلی دیر شده باشد.

هیچوقت از هم جدا نشوید

اگر می‌خواهید شانس زنده ماندنتان در یک فیلم ترسناک بالا برود با گروه بمانیداگر می‌خواهید شانس زنده ماندنتان در یک فیلم ترسناک بالا برود با گروه بمانید

معمولاً می‌بینیم که در یک فیلم ترسناک گروه‌های بزرگ افراد از هم جدا می‌شوند که می‌توان به سادگی این کار را یکی از احمقانه‌ترین تصمیم‌ها در این ژانر دسته بندی کرد. از هم جدا شدن به این معنی است که آدمکش یا آدمکش‌ها راحت‌تر می‌توانند قربانیان خود را برگزینند و بازمانده‌ها را گیر بیندازند. البته در بیش‌تر موارد دست کم یکی از شخصیت‌ها به مسخره بودن جدا شدن از هم اشاره می‌کند.

این که تعداد مدافعان از تعداد مهاجمان بیش‌تر باشد یک برتری نمایان برای مدافعان به شمار می‌رود. پس منطقی نیست که این دست شخصیت‌ها شانس زنده ماندن خود را کاهش دهند. فیلم‌های ترسناکی که در مناطق پرت و دور از دسترس هستند معمولاً روی این ویژگی تکیه می کنند؛ چرا که از هم جدا شدن و سر زدن به مکان‌های ناآشنا باعث می‌شود تا شخصیت‌ها یکدیگر را گم کنند و از طرف دیگر این شانس را به مهاجم یا مهاجمان بدهند که به راحتی آن‌ها را تحت نظر داشته باشند.


مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های اسلشر تاریخ سینما که شب ترسناکی برایتان رقم خواهند زدخون و خون‌ریزی در اوج خود
بهترین فیلم های اسلشر تاریخ سینما که شب ترسناکی برایتان رقم خواهند زدبهترین فیلم های اسلشر تاریخ سینما که شب ترسناکی برایتان رقم خواهند زد

از زیر زمین دوری بجویید

حتی در زندگی معمولی نیز به زیر زمین‌ها اعتماد نکنیدحتی در زندگی معمولی نیز به زیر زمین‌ها اعتماد نکنید

مکان‌های کمی به اندازه زیر زمین‌ها در فیلم‌های ترسناک خطرناک به حساب می‌آیند. اگر گیر سناریوی یک فیلم ترسناک افتاده‌اید خیلی بهتر است که روی زمین بمانید تا این که در یک مکان زیر زمینی قرار بگیرید.

زیر زمین‌ها معمولاً رازهای تاریک و تهدیدهای مخفی را در خود گنجانده‌اند؛ از کتاب‌های احضار ارواح و اشیای تسخیر شده گرفت تا حتی خود آدمکش‌ها. همچنین یک زیر زمین یعنی یک بن بست و وقتی شخصیتی وارد آن می‌شود هیچ راه خروج دیگری نخواهد داشت.

از رابطه جنسی بپرهیزید

۱۰ راهکار برای زنده ماندن در یک فیلم ترسناک - ویجیاتو۱۰ راهکار برای زنده ماندن در یک فیلم ترسناک - ویجیاتو

در بسیاری از فیلم‌های اسلشر، رابطه جنسی و نزدیکی گواهی مرگ به شمار می‌روند. این دست شخصیت‌ها معمولاً از بقیه جدا افتاده‌اند (دوباره بخش «هیچوقت از هم جدا نشوید» را بخوانید) و در همین وضع نیز در معرض خطر هستند ولی حالا برهنه‌اند و حواسشان به اطراف نیست تا اوضاع بدتر هم شود.

در بیش‌تر موارد هر چقدر یک شخصیت بی‌بند و بارتر باشد، مرگش حتمی‌تر خواهد بود و این مرگ معمولاً هنگام برقراری یک رابطه رقم می‌خورد.


مطلب پیشنهادی:معرفی بتمنی که می‌خندد – وقتی بتمن و جوکر با هم ترکیب می‌شوندبا مهارت‌های شوالیه تاریکی و جهان‌بینی شاهزاده دلقکی جنایت
معرفی بتمنی که می‌خندد – وقتی بتمن و جوکر با هم ترکیب می‌شوندمعرفی بتمنی که می‌خندد – وقتی بتمن و جوکر با هم ترکیب می‌شوند

از نوشیدنی‌های الکلی و مواد مخدر فاصله بگیرید

۱۰ راهکار برای زنده ماندن در یک فیلم ترسناک - ویجیاتو۱۰ راهکار برای زنده ماندن در یک فیلم ترسناک - ویجیاتو

نوشیدنی‌های الکلی و مواد مخدر در فیلم‌های اسلشر کم و بیش همیشه عامل مرگ هستند. وقتی یک آدمکش به دنبالتان افتاده است، بزرگ‌ترین نقطه ضعف یک شخصیت کاهش تمرکز حواسش خواهد بود. تعدادی از ساخته‌ها حتی به این شوخی همیشگی اشاره دارند که شخصیت نشئه با مرگ حتی مواجه می‌شود.

این دست مواد مصرفی شخصیت‌ها را ضعیف‌تر، کندتر و ناآگاه‌تر می‌کنند. خیلی دیده شده که افراد سرخوش و نشئه هنگامی که در برابر یک آدمکش قرار می‌گیرند او را تصویری از توهمات خود به حساب می‌آورند.

مکان را ترک کنید

اگر در مکانی ناآشنا یک آدمکش به دنبالتان است آن جا را ترک کنیداگر در مکانی ناآشنا یک آدمکش به دنبالتان است آن جا را ترک کنید

معدود فیلم‌های ترسناکی را شاهد هستیم که در آن شخصیت‌ها متوجه می‌شوند که بهترین راه زنده ماندنشان ترک کردن مکان است. خیلی عذاب‌آور است که یک فیلم ترسناک را تماشا کنید و هیچ کدام از شخصیت‌ها این فکر به سرشان نزدند تا آن محله کوچکی که یک آدمکش در آن حضور دارد را ترک کنند.

حتی در مواردی یک شخصیت پیدا می‌شود که اصرار به ماندن در محل دارد؛ با وجود این که دوستان و اطرافیانش مخالف این انتخاب باشند. وقتی اوضاع خراب می‌شود، به ویژه در مکانی که با آن آشنا نیستید، منطقی‌ترین گزینه ترک آن جا به نظر می‌رسد.


مطلب پیشنهادی:۱۵ هیولای لاوکرفتی وحشتناککابوس‌های کیهانی
۱۵ هیولای لاوکرفتی وحشتناک۱۵ هیولای لاوکرفتی وحشتناک

هیچ گاه نگویید «الآن برمی‌گردم»

هیچوقت از گزاره جادویی «الآن برمی‌گردم» در سناریوی یک فیلم ترسناک استفاده نکنید وگرنه محو می‌شویدهیچوقت از گزاره جادویی «الآن برمی‌گردم» در سناریوی یک فیلم ترسناک استفاده نکنید وگرنه محو می‌شوید

در لیست رندی میکز برای زنده ماندن در یک فیلم ترسناک، این قانون وجود دارد که هیچ گاه از گزاره‌هایی همانند «لآن برمی‌گردم» و «کی اونجاست؟» استفاده نکنید؛ چرا که یا هیچ گاه بازنخواهید گشت یا سر و کله آدمکش پیدا می‌شود.

بسیاری از قربانیان فیلم‌های ترسناک آخرین جمله پیش از مرگشان عبارت‌هایی همچون این موارد بوده است. هنگامی که یکی از شخصیت‌ها از زنده ماندنش مطمئن است و قول بازگشت می‌دهد، مرگ او را حتمی بدانید؛ به ویژه اگر در مورد یک شخصیت فرعی صحبت می‌کنیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.