۱۰ بازی نقش آفرینی شاهکاری که در قرون وسطی جریان دارند

معمولا وقتی صحبت از بهترین بازی‌های ویدئویی می‌شود، عناوین نقش آفرینی خودشان را به خوبی ثابت می‌کنند. عناوینی که پتانسیل‌های بسیار بالایی دارند و به لطف همین پتانسیل‌ها، موفق شدند تا نمایشی عالی روی پلتفرم‌های مختلف داشته باشند. بازی‌های نقش آفرینی سالیان درازی است که در میان ما گیمرها حضور دارند و در این بین نیز؛ همواره در تلاش بودند تا دنیای جذابی را به تصویر بکشند. از نبردهای میان‌ستاره‌ای بگیرید، تا دفاع از قلمروتان در محاصره زامبی‌های ترسناک! درواقع پتانسیل‌ بالای این بازی‌ها سبب محبوبیت خوب بازی‌های نقش آفرینی شده است.

<!–

–>

پس اگر شما نیز طرفدار این سبک از بازی‌ها هستید و یا دوست دارید که با دنیای بازی‌های نقش آفرینی آشنا شوید، در این مقاله از ویجیاتو همراه ما باشید تا سری به دنیای ۱۰ مورد از بهترین و جذاب‌ترین بازی‌های نقش آفرینی شاهکاری بیندازیم که در قرون وسطی جریان دارند. بازی‌هایی که گاه از شما یک شوالیه شجاع، و گاه از شما یک اساسین واقعی می‌سازند.

فهرست محتوا
نمایش

The Elder Scrolls Online


  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • استودیوی سازنده: Bethesda

فرنچایز الدر اسکرولز یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای نقش آفرینی تاریخ است که کارنامه درخشانی در میان رقابیش دارد. منتهی سوال اصلی اینجاست که آیا می‌توان این بازی‌ها را به صورت آنلاین نیز تجربه کرد؟ برای پیدا کردن پاسخ چنین سوالی باید سری به بازی The Elder Scrolls Online بزنیم. عنوانی از سال ۲۰۱۴ که در سبک بازی‌های نقش آفرینی – MMO روایت می‌شد و به گیمرها اجازه می‌داد تا با حضور سایر بازیکنان؛ داستان حماسی‌شان را در قرون وسطی پیش ببرند و بسازند.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌ برای پلی‌ استیشن ۵تجربه‌ بصری ایده‌آل!
راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌ برای پلی‌ استیشن ۵راهنمای خرید بهترین تلویزیون‌ برای پلی‌ استیشن ۵

اکنون نزدیک به یک دهه از انتشار این بازی می‌گذرد. اما استودیوی بتسدا به لطف آپدیت‌ها و بروزرسانی‌های مرتب این بازی؛ موفق شده تا The Elder Scrolls Online را تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی چندنفره کند که گیمرها باید با آغوشی باز به سراغش بروند و فرصتی به آن دهند.

Medieval Dynasty


  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • استودیوی سازنده: Render Cube

بازی Medieval Dynasty یکی از زیباترین بازی‌های نقش آفرینی است که در قرون وسطی جریان دارد و از شما می‌خواهد تا در چنین دنیایی زندگی کنید و برای خودتان یک زندگی خوب بسازید. طبیعتا شما به عنوان یک روستایی ایفای نقش خواهید کرد که تحت فشار اربابان فئودال خودش؛ مشغول کشاوزیست. اما این شرایط ابدا مطلوب نیست و شما باید برای بقا و زنده ماندن در چنین دنیایی تلاش کنید و از صفر شروع کنید. همچنین این بازی در سال ۲۰۲۰ منتشر شده و به عنوان یکی از جدیدترین بازی‌های نقش آفرینی به شمار می‌رود.

همچنین بازی Medieval Dynasty تمرکز بسیار زیادی را صرف المان‌های واقع‌گرایانه کرده است. تمام تصمیمات شما در این بازی وقایع مختلفی به دنبال دارند و حتی می‌توانند روند پیش‌برد اتفاقات بازی را کاملا تغییر دهند. همچنین گرافیک خوب و داستان نسبتا جذاب این بازی نیز؛ جزو دیگر دلایلی محسوب می‌شوند که از بازی Medieval Dynasty یک بازی جذاب را ساخته‌اند.

Mount & Blade II: Bannerlord


  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • استودیوی سازنده: TaleWorlds Entertainment

بازی Mount & Blade II: Bannerlord یکی از بهترین بازی‌های سندباکس ساخته شده تا به امروز است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. یک بازی دوست داشتنی که با استفاده از المان‌های نقش آفرینی – استراتژیک، دنیایی را به تصویر می‌کشید که هرکسی آرزوی بودن در آن را داشت. یک دنیای فراموش‌نشدنی از قرون وسطی که به همین اندازه که زیبا بود، خطرناک نیز بود و می‌توانست دردسرهای بسیاری را برای شما ایجاد کند. در نهایت این بازی موفق شد تا با امتیاز متای ۷۷؛ به مسیرش پایان دهد.


مطلب پیشنهادی:جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰به کمک نیاز دارید؟ سری به این پاسخ‌ها بزنید!
جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰جواب بازی آمیرزا | نگاهی به پاسخ مراحل ۱ تا ۲۸۰۰

بازی Mount & Blade II: Bannerlord گیم‌پلی آرام اما جذابی را ارائه می‌کند. شما به عنوان یک دهقان بازی می‌کنید و وظیفه دارید تا در ابتدا از زمین و خانواده‌تان مراقبت کنید. اما به تدریج باید در سلسله مراتب حکومتی پیشرفت کنید و تبدیل به شوالیه، پادشاه، وزیر و سایر مناسبت‌های دولتی شوید تا بتوانید به سایر مردم این سرزمین کمک کنید.

Assassin’s Creed Valhalla


  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • استودیوی سازنده: Ubisoft Entertainment

اگر دوست دارید تا رهبری گروهی از وایکینگ‌های اساسین را در قرون وسطی برعهده بگیرید، باید به سراغ بازی Assassin’s Creed Valhalla بروید. این بازی که در سال ۲۰۲۰ توسط استودیوی بیوسافت عرضه شد، داستان ایور – Eivor – رهبر گروهی از واکینیگ‌های اساسین را روایت می‌کرد که در طول ماجراجویی‌هایشان، به کشور انگلستان رسیده‌اند و در آن‌جا چالش‌های بی‌شماری انتظارشان را می‌کشد. این بازی خوشبختانه داستان نسبتا خوبی داشت و موفق شد تا به عنوان یک بازی قابل احترام؛ شناخته شود.

بازی Assassin’s Creed Valhalla هرآن‌چیزی که باید را در اختیارتان قرار می‌داد. از داستان قابل قبولی بگیرید، تا جهان‌ بزرگ و چیزهای کشف‌نشده‌ای که در انگستان قرون وسطی انتظار هر گیمری را می‌کشیدند و خوشبختانه به جذابیت این بازی از سری اساسینز کرید، افزوده بودند.

Kingdom Come: Deliverance


  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • استودیوی سازنده: Warhorse Studios

راستش را بخواهید، ابدا نمی‌توان جذابیت بازی Kingdom Come: Deliverance را انکار کرد. درواقع این بازی شاید بهترین و دقیق‌ترین شبیه‌ساز از زندگی در قرون وسطی باشد. عنوانی که درست مانند یک بازی نقش آفرینی؛ شما را در سناریوها و اتفاقات مختلف قرار می‌دهد و از شما می‌خواهد تا خودتان قهرمان داستانتان باشید. بازی Kingdom Come: Deliverance تمرکز ویژه‌ای روی المان‌های واقع‌گرایانه دارد و همین موضوع سبب جذابیت این بازی شده.


مطلب پیشنهادی:چرا کنسول جدید پلی استیشن قراره شکست بخوره؟ [تماشا کنید]پروژه‌ای که نیامده شکست خواهد خورد!
چرا کنسول جدید پلی استیشن قراره شکست بخوره؟ [تماشا کنید]چرا کنسول جدید پلی استیشن قراره شکست بخوره؟ [تماشا کنید]

Kingdom Come: Deliverance جزئیات بی‌نظیری را از اتفاقات تاریخی؛ رویدادهای مهم آن دوره و حتی گرافیکی به تصویر می‌کشد. جایی‌که باید به عنوان شاهزاده هنری بازی کنید و کشور را از دست جنگ و ویرانی؛ رها سازید. اما سوال اصلی اینجاست که آیا به اندازه‌ای که باید شجاع هستید تا چنین مسئولیتی را در بازی Kingdom Come: Deliverance قبول کنید؟

Baldur’s Gate 3


  • سال انتشار: ۲۰۲۳
  • استودیوی سازنده: Larian Studios

سال ۲۰۲۳؛ سالی فراموش‌نشدنی برای گیمرها بود. در این سال بسیاری از بازی‌های شاهکار ویدئویی منتشر شدند که دنیای ویدیوگیم را برای همیشه تغییر دادند. در این بین بازی Baldur’s Gate 3 یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نقش آفرینی سال ۲۰۲۳ بود که موفق شد تا به عنوان بهترین بازی سال دست پیدا کند. یک بازی استراتژیک – نقش آفرینی که در قرون وسطی جریان داشت و برای بسیاری از پلتفرم‌ها منتشر شد و به متای ۹۶ رسید.

این بازی توسط استودیوی Larian Studios منتشر شده بود و یک شاهکار به تمام معنا بود. نسخه سوم بازی بالدرز گیت، هر آن‌چیزی را که باید در اختیار داشت. از داستانی حماسی و سرگرم‌کننده بگیرید، تا گیم‌پلی دوست داشتنی و جهانی که مملو از جزئیات خیره‌کننده بودند.

فرنچایز Dark Souls


  • سال انتشار: از سال ۲۰۱۱ تا به کنون
  • استودیوی سازنده: From Software

نوبتی هم که باشد، نوبت به فرنچایز دارک سولز می‌رسد. دارک سولز احتمالا یکی از بهترین بازی‌های شناخته‌شده نقش آفرینی از قرون وسطی‌ست که بسیاری از گیمرها منتظر دیدن آن بودند. دارک سولز دست‌پخت استودیوی دوست داشتنی فرام‌سافتور است که به سبب ساخت بازی‌های شاهکار؛ شناخته می‌شود و این سری نیز از این قاعده مستثنی نیست. اولین بازی از این فرنچایز در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و تاکنون نیز نسخه‌های مختلفی از دارک سولز راهی پلتفرم‌های مختلف از جمله موبایل شده.


مطلب پیشنهادی:چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟چه بر سر دو مردعنکبوتی خواهد آمد؟
چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟چه اتفاقاتی در کمیک پیش درآمد بازی Spider-Man 2 رخ می‌دهد؟

همه‌چیز درباره این فرنچایز دوست داشتنی است. از داستان عمیق و فراموش‌نشدنی آن بگیرید، تا دشمنان و حتی باس‌فایت‌هایی که برایتان دردسرهای زیادی را درست خواهند کرد. بنابراین اگر به دنبال بهترین بازی نقش آفرینی از قرون وسطی هستید، حتما باید سری به فرنچایز محبوب دارک سولز از استودیوی FromSoftware بزنید.

The Elder Scrolls V: Skyrim


  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • استودیوی سازنده: Bethesda

صبر کنید، هنوز کارمان با بازی‌های استودیوی بتسدا به پایان نرسیده است. اگر به دنبال گل سرسبد بازی‌های نقش آفرینی بتسدا هستید، باید به سراغ نسخه پنجم سری الدر اسکرولز؛ یعنی The Elder Scrolls V: Skyrim بروید که در سال ۲۰۱۱ از راه رسید و تاکنون برای پلتفرم‌های مختلفی پورت شده و حتی نسخه ریمستر شده آن نیز دردسترس است. این بازی در دنیایی فانتزی جریان دارد که سال‌هاست توسط اژدها و هیولاها تهدید شده و مردم این سرزمین؛ روی خوش ندیده‌اند.

حال این وظیفه شماست که با استفاده از قابلیت‌ها و توانایی‌هایی که دارید، به این حمله‌ها پایان دهید و خوشی و شادی را مجددا به دنیای بازی The Elder Scrolls V: Skyrim بازگردانید. همچنین یکی از اصلی‌ترین دلایلی که سبب جذابیت The Elder Scrolls V: Skyrim شده، آزادی عمل بی‌حد و مرزیست که این بازی به گیمرها را می‌دهد.

The Witcher 3: Wild Hunt


  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • استودیوی سازنده: CD Projekt Red

در نهایت اجازه دهید که لیست خودمان را با بازی ویچر ادامه دهیم. ویچر شاید بهترین بازی نقش آفرینی باشد که هرکسی باید به سراغش برود. یک بازی دوست داشتنی و جذاب که با ترکیب المان‌های فانتزی و روایت آن با استفاده از موضوعات قرون وسطی؛ توانست تا به موفقیت بزرگی دست پیدا کرد و نسخه سوم این سری نیز که در سال ۲۰۱۵ با نام The Witcher 3: Wild Hunt منتشر شد، شاهکاری فراموش‌نشدنی است.


مطلب پیشنهادی:کوییز ۲۹ ویجیاتو؛ چقدر با اسپایدرمن آشنا هستید؟ (قسمت ۲)یور فرندلی نیبرهود اسپایدرمن!
کوییز ۲۹ ویجیاتو؛ چقدر با اسپایدرمن آشنا هستید؟ (قسمت ۲)کوییز ۲۹ ویجیاتو؛ چقدر با اسپایدرمن آشنا هستید؟ (قسمت ۲)

بازی The Witcher 3: Wild Hunt یک بازی دوست داشتنی با داستانی خارق‌العاده و گرافیکی مثال‌زدنی است. گرافیکی که حتی پس از گذشت سال‌ها از انتشار این بازی؛ همچنان مثال‌زدنی است و اگر به دنبال یک بازی دوست داشتنی هستید، باید به سراغ The Witcher 3: Wild Hunt بروید.

Elden Ring


  • سال انتشار: ۲۰۲۲
  • استودیوی سازنده: From Software

نهایتا نوبتی هم که باشد، نوبت به بازی الدن رینگ می‌رسد. دومین نماینده استودیوی فرام سافتور که در سال ۲۰۲۲ برای کنسول‌های نسل هشتمی و نهمی؛ و در نهایت پی‌سی منتشر شد و درست مانند تمامی بازی‌های این استودیو؛ یک شاهکار مثال‌زدنی بود و موفقیت‌های بسیاری کسب کرد و تبدیل به بهترین بازی نقش آفرینی شد.

الدن رینگ نیز درست مانند سایر بازی‌های این لیست، در دوره قرون وسطی روایت می‌شد. داستان خوب، گرافیک عالی و گیم‌پلی سرگرم‌کننده، جزو اصلی‌ترین دلایلی محسوب می‌شوند که از این بازی یک تجربه دوست داشتنی را ساخته‌اند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.