گزارش نظرسنجی جدید استیم؛ رایج‌شدن نصب بازی‌های بالای ۱۰۰ گیگابایت روی سیستم کاربران

از زمان انتشار بازی Star Wars Jedi: Survivor، بسیاری از دارندگان کامپیوترهای شخصی ساعت‌ها مشغول دانلود فایل نصبی آن بوده‌اند. چراکه حجم نصبی این بازی حدود ۱۳۰ گیگابایت است و لقب حجیم‌ترین بازی کامپیوتر سال ۲۰۲۳ را از آن خود می‌کند. افزایش حجم نصبی بازی‌های کامپیوتری نه‌تنها افرادی که به اینترنت ضعیف دسترسی دارند را عصبانی می‌کند، بلکه برای افرادی که فضای خالی در سیستم‌شان ندارند، نیز عذاب‌آور خواهد بود.

در جدیدترین گزارش ماهانه پلتفرم «استیم» (Steam)، افراد کم‌تر از پنجاه درصد به فضای خالی بیش از ۱ ترابایت در سیستم خود برخوردار هستند. نتایج نشان می‌دهد ۲۳.۱۸ درصد از کاربران از فضای خالی میان ۲۵۰ گیگابایت تا ۴۹۹ گیگابایت برخوردار هستند و تنها ۱۴.۶۲ درصد مجهز به فضای خالی بیش از ۷۵۰ گیگابایت تا ۹۹۹ گیگابایت هستند. نتایج بخش دوم نشان می‌دهد که کاربران برای نصب بازی‌های حجیم مجبور شده‌اند برخی از محتویات سیستم خود را پاک کنند. با گذشت پنج ماه از سال ۲۰۲۳، بیشتر بازی‌های بزرگ امسال از حجم نصبی بالای ۱۰۰ گیگابایت برخوردار بوده‌اند؛ نظیر Forspoken (120 GB)، The Last of Us (100 GB)، Redfall (100 GB) و Atomic Heart (90 GB).

نصب بازی های بالای ۱۰۰ گیگابایت؛ معضل جدید دارندگان کامپیوتر شخصی!

نکته قابل‌توجه دیگر این است بیشتر شرکت‌کنندگان تنها حدود ۱۰۰ گیگابایت الی ۲۴۹ گیگابایت فضای خالی در سیستم خود برخوردار هستند. مدتی است بازی‌ها فضای درایو بیشتری را اشغال می‌کنند. گفتنی است حجم بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 روی PC حدود ۲۰۰ گیگابایت است. کاربران مجبور می‌شوند برای نصب آن از حافظه جانبی SSD استفاده کنند. البته آن‌ها قادر هستند محتویات جانبی این بازی را در صورت نیاز حذف کنند. دو بازی Red Dead Redemption 2 و Borderland 3 هر یک نیاز به ۱۲۰ گیگابایت و ۱۳۵ گیگابایت فضای خالی برای نصب دارند.

نصب بازی های 100 گیگابایتی

این تازه آغاز ماجرا است؛ به‌زودی بازی نقش‌آفرینی Diablo IV عرضه می‌شود و آنطور که پیداست، کاربران برای اجرای این بازی به ۹۰ گیگابایت فضای خالی احتیاج دارند. از سوی دیگر گفته می‌شود نسخه نهایی Baldur’s Gate 3 به ۱۵۰ گیگابایت خواهد رسید. طبق گفته‌های Steam، میانگین دانلود بازی‌های آمریکایی با سرعت ۱۲ مگابایت در ثانیه است؛ این چنین منظوری را می‌رساند که دانلود یک عنوان ۱۵۰ گیگابایتی حدود ۳ ساعت و ۲۸ دقیقه طول می‌کشد. Steam نتیجه‌گیری می‌کند کاربران برای نصب و پاک‌‌کردن بازی‌ها پس از اتمام‌شان، حتما باید یک حافظه جانبی SSD برای سیستم خود خریداری کنند. این بهترین راه‌حل برای بازی‌های نسل حاضر است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.