نقشه راه سرور گیگابایت منتشر شد: از پردازنده مرکزی ۶۰۰ واتی تا پردازنده گرافیکی ۱۰۰۰ واتی

Giga Computing را می‌توان یک زیرشاخه از شرکت بزرگ گیگابایت دانست که به صورت تخصصی بر روی تجهیزات و سخت افزارهای سرور تمرکز کرده است. این شرکت در بازار محاسبات سازمانی متخصص است و جزو اولین شرکت‌هایی است که محصولات خود را بر اساس آخرین معماری های مرکز داده اعلام می‌کند. امروز نیز با انتشار نقشه راه سرور گیگابایت که شامل معماری پردازنده مرکزی و گرافیکی مرکز داده است، بخشی از اهداف Giga Computing (گیگابایت) برای سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ مشخص شده است.

اهداف گیگابایت تا سال ۲۰۲۵ مشخص شده است

امروز یک اسلاید نقشه راه جدید پدیدار شده است که شامل محصولاتی از تمام شرکت‌های بزرگی است که تجهیزات پیشرفته سازمانی را ارائه می‌دهند. این نقشه راه بین پردازنده گرافیکی، پردزانده مرکزی و ترکیبی از آنها CPU+GPU (چیزی که معمولا به نام APU شناخته می‌شود) تقسیم می‌شود. این نقشه راه برنامه‌های شرکت برای عرضه محصولات تا سال ۲۰۲۵ نشان را می‌دهد.

نقشه راه سرور گیگابایت

Giga Computing انتظار دارد که از پردزانده‌های مرکزی ۲۷۰-۲۸۰ واتی در سال ۲۰۲۲ تا پایان سال ۲۰۲۵ به ۵۰۰-۶۰۰ وات برسد. این تراشه‌ها باید شامل سری پردازنده‌های Emerald و Granite Rapids نسل آینده اینتل و همچنین سری EPYC Turing Zen5 AMD باشند.

همچنین این شرکت انتظار دارد که راه حل‌های سرورهای متکی به پردازنده گرافیکی مبتنی بر PCIe تا اوایل سال ۲۰۲۵ از ۵۰۰ وات فراتر رود. در این مورد، در نقشه راه از هیچ محصول خاصی نام برده نشده است، اما همه می‌دانیم که انویدیا اکنون روی پردازنده‌های گرافیکی سرور Blackwell کار می‌کند و AMD نیز قصد دارد معماری CDNA4 را به عنوان رقیب انویدیا در آینده معرفی کند.

جالب اینجاست که این نقشه راه AMD MI300 ” APU” را که نسل بعدی شتاب دهنده AMD برای مراکز داده است را فهرست نکرده است. این پردزانده ترکیبی قبلا توسط AMD در ژانویه سال جاری معرفی شده بود. در سمت دیگر نیز سوپر چیپ Grace/Hopper انویدیا، پردزانده مرکزی و گرافیکی را در یک بسته واحد از طریق فناوری‌های بسته‌بندی پیشرفته (یا در این مورد، پشته‌سازی) ترکیب می‌کند. طبق گفته Giga Computing، توان سوپرتراشه NVIDIA Grace Hopper CPU می‌تواند به ۱۰۰۰ وات برسد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.