چه نوع مبلمانی باید در منازل استفاده شود؟

همه ما در محیط خانه و کار خود از انواع مبلمان استفاده می کنیم که برخی از آن ها از چوب، فلز یا نئوپان و چوب های ارزان قیمت تولید شده اند. به طور معمول مبلمان ارزان قیمت از کیفیت پایین تری برخوردار بوده و طبیعتا عمر کمتری دارند. در این میان باید توجه داشت که کدام نوع از این مبلمان برای جیب ما و محیط زیست مناسب تر هستند؟

به گزارش سیناپرس، مبلمان ارزان قیمت طبق تعریف به مبلمانی گفته می شود که به سرعت ساخته شده و برای مدت زمان کوتاهی بین ۱ تا ۵ سال، دوام می آورد. این نوع مبلمان به این صورت است که بر اساس مد روز بوده و به سرعت فرسوده شود تا بتوانید آن را دور انداخته و مبلمان بعدی را خریداری کنید.

نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد: بهتر است از سن ۲۸ سالگی به بعد از این مبلمان ارزان قیمت استفاده نکنید. طی این نظرسنجی از ۲ هزار نفر در مورد مبلمان ارزان قیمت سؤال شد و نتایج نشان می دهد: بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (۵۲٪) در حال حاضر دارای مبلمان ارزان هستند، اما ۵۶ درصد معتقدند که داشتن مبلمان ارزان فقط در ۲۰ تا ۲۸ سالگی قابل قبول است. پاسخ دهندگان می گویند زمانی سن شما بیشتر می شود باید از خرید مبلمان ارزان اجتناب کنید.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد: بسیاری از پاسخ دهندگان به طور طبیعی قصد دارند از مبلمان ارزان استفاده نکنند. پنجاه و هشت درصد افراد اعلام کردند مبلمان ارزان را برای شروع زندگی خود  خریداری کرده و ۸۰ درصد از کسانی که این نوع مبلمان را خریداری کرده اند اعتراف می کنند که انتظار نداشتند سال های استفاده از آن ها طولانی باشد. به طور متوسط، پاسخ دهندگان فکر می کنند مبلمان ارزان قیمت دو سال طول عمر دارد.

به گزارش سیناپرس، در این میان زمانی که افراد قصد نو نوار کردن خانه خود را دارند، ۶۵ درصد به جای اهدا یا فروش، مبلمان ارزان قیمت خود را دور می اندازند. در این میان باید توجه داشت که متاسفانه تخته ‌های فیبر و خرده چوب با چگالی متوسط که معمولاً در مبلمان ارزان استفاده می ‌شوند، اغلب حاوی مواد سرطان ‌زا هستند. خریدارانی که علاقه مند به گزینه های ایمن تر و پایدارتر هستند، می توانند به دنبال مبلمانی باشند که دارای استانداردهای زیست محیطی و بهداشتی هستند.

در خاتمه گفتنی است، جای تعجب ندارد که خرید مبلمان با کیفیت و پایدار به عنوان یک مشخصه بزرگسالی تلقی شود. به گزارش سیناپرس، در واقع شما با خرید مبلمان های چوبی و فاقد مواد آلاینده محیط زیست و سرطان زا، علاوه بر کمک به کره زمین، به اقتصاد خانواده نیز در دراز مدت کمک کرده و از محصولات با کیفیت استفاده می کنید. البته به شرطی که دچار چشم و همچشمی نشده و هر چند سال یکبار بدون دلیل منطقی قصد تغییر مبلمان و خرید جدید نداشته باشید.

مترجم: فاطمه کردی

منبع: studyfinds

نوشته چه نوع مبلمانی باید در منازل استفاده شود؟ اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.