درخواست نورالینک برای آغاز آزمایش های انسانی رد شد

neuralink FDA 1

نورالینک به مدیریت ایلان ماسک به دنبال دریافت مجوز برای آغاز آزمایش های انسانی ایمپلنت مغزی خود است. این شرکت تاکنون ایمپلنت مغزی یا همان رابط بین مغز و یارانه را روی حیوانات آزمایش کرده است. اخیرا این شرکت درخواستی را به سازمان غذا و داروی آمریکا FDA ارسال کرده تا آزمایش های انسانی را آغاز کند. اما این سازمان به دلیل وجود برخی نگرانی ها و ناایمن بودن تراشه این درخواست را رد کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رویترز نقل قولی را از بانک یکی از کارمندان شرکت نورالینک منتشر کرد که نشان دهنده نگرانی FDA از ناامن بودن این تراشه است. به گفته وی FDA در مورد باتری لیتیومی این تراشه نگران است. همچنین این سازمان نگران حرکت برخی قطعات این تراشه و آسیب به بخش های دیگر مغز است. همچنین سوالاتی در رابطه با چگونگی بیرون آوردن این تراشه از مغز بدون وارد شدن آسیب به مغز وجود دارد.

نگرانی FDA در مورد احتمال خرابی باتری است. اینکه اگر چنین اتفاقی بیفتند ممکن است بافت های اطراف مغز بسوزد. همچنین در مورد برداشتن این ایمپلنت از مغز نیز نگرانی هایی وجود دارد. در صورتی که بخواهند این تراشه را جایگزین کنند به علت کوچک بودن ان، ممکن است هنگام برداشتن به مغز آسیب برسد.

این موارد درحالی مطرح میشود که ایلان ماسک مدیر عامل نورالینک در رویداد Show and tell حدود چند ماه پیش اعلام کرده بود این تراشه تا ۶ ماه دیگر آزمایش های انسانی خود را آغاز می کند. وی همچنین اعلام کرد حاضر این از این تراشه در مغز یکی از فرزندان خود استفاده کند.‌ با این وجود ماسک نمی تواند به وعده خود عمل کند. بنابراین به این زودی ها آزمایش انسانی این تراشه آغاز نخواهد شد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.