چرا سریال جدید «دردویل» به حضور فاگی و کارن نیاز دارد؟

چرا سریال جدید «دردویل» به حضور فاگی و کارن نیاز دارد؟

بازگشت فاگی نلسون و کارن پیچ امری است که باید توسط هواداران به فال نیک گرفته شود، چون هر دوی آن‌ها عمق زیادی به داستان Daredevil: Born Again می‌دهند.

<!–

–>

تأیید حضور این دو شخصیت در دنیای سینمایی مارول (MCU)، خبری عالی برای طرفداران دردویل بود. ایفای نقش کارن پیج توسط Deborah Ann Woll و فاگی نلسون توسط Elden Henson صورت می‌گیرد. آن‌ها به همراه مت مرداک، که حالا از وکیل تبدیل به یک پارتیزان شده، از شخصیت‌های سریال جدید محصول Disney+ و مارول، یعنی Daredevil: Born Again خواهند بود.

این اولین حضور نلسون و پیج در جهان سینمایی مارول است. آن‌ها آخرین بار در سریالِ ۳ فصلی نتفلیکس با مرداک دیده شده بودند. این زوج در ابتدای امر بخشی از Daredevil: Born Again نبودند که این موضوع شکایت و نارضایتی‌هایی را در میان هواداران برانگیخت. پس از این‌که سریال در سال گذشته با کارگردان‌ها و گرداننده‌های جدید مورد تجدید نظر قرار گرفت، هواداران مصرانه درخواست بازگشت آن‌ها را داشتند که در نهایت با اضافه شدن دبورا آن ول و الدن هنسون به عنوان بازیگران این نقش‌ها، نارضایتی آن‌‌ها تبدیل به شوق و انتظار شد. حال این زوج توانایی افزودن چه چیزهایی به سریال دارند و چرا نقش آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است؟

بازگشت  فاگی و کارن به Daredevil: Born Again واقعاً اهمیت دارد

چرا سریال جدید «دردویل» به حضور فاگی و کارن نیاز دارد؟ - ویجیاتوچرا سریال جدید «دردویل» به حضور فاگی و کارن نیاز دارد؟ - ویجیاتو

با ورود دردویل به همراه Spider-Man: No Way Home، در دنیای سینمایی مارول تحولی ایجاد شد. فیلم اسپایدرمن متشکل از اقتباس‌های برجسته و حماسی از کمیک بود. وقتی که از حضور تام هالند، بازیگر پیتر پارکرِ فیلم مرد عنکبوتی توسط Charlie Cox رونمایی شد، شوق و اشتیاق هواداران بیشتر شد. این موضوع نشان داد که هواداران تا چه حد دلشان برای شخصیتی همچون مت مرداک تنگ شده بود. از آن زمان این شخصیت جایگاه خود در فرنچایز را با حضور در Marvel’s She-Hulk: Attorney at Law و Echo محکم‌تر کرد. در این هنرنمایی‌ها، وجه‌های مختلف شخصیت دردویل به نمایش کشیده شد؛ جنبه‌هایی که از یک عاشق رمانتیک بامزه در درگیری عاشقانه با Jennifer Walters تا یک مبارز سرسخت و قوی در نبرد با  Maya Lopez، تنوع داشتند. دردویل سریعاً در میان هواداران مارول به محبوبیت رسید.

دلیل دیگر محبوبیت زیاد دردویل، کیفیت بالای سریال اصلی نتفلیکس بود. سریال همواره توسط هواداران به خاطر ویژگی‌هایی همچون داستان، کارگردانی و اکشن جذابش تحسین می‌شود. همچنین در سریال چندی از بهترین اقتباس‌ها از شخصیت‌های مارول صورت می‌گیرد: دردویل و کینگ‌پین، که دومی با سریال دیزنی+ Hawkeye در جهان مارول حضور پیدا کرده بود.

علاوه بر آن، سیر و عمق داستانی دردویل با حضور کارن پیچ و فاگی نلسون به عنوان متحدان نزدیکش بهبود پیدا کرد. نلسون بهترین دوست مرداک بود، رابطه‌ای که شباهت زیادی به رابطه‌ی سوپرمن و جیمی اولسن داشت. از طرف دیگر، قبل از اینکه خودش به دفتر وکالت آن‌ها بپیوندد، پیج اولین موکل دردویل بود. این دو شخصیت، پیگیری مرداک برای اجرای عدالت را به مسئله‌ای شخصی تبدیل کردند. کار او به عنوان پارتیزان، آن‌ها را در معرض خطر قرار داد. در همان زمان، آن‌ها محرکی حیاتی برای کوشش دردویل در جهت مبارزه با فساد بودند. در نهایت، اگر بگوییم نلسون و پیج جزو وجوه کلیدی روایت داستانی دردویل هستند، اغراق نکرده‌ایم. اما با ورود این دو، هواداران چه انتظاری باید از این سریال داشته باشند؟

 برای خط داستانی  Daredevil: Born Again فاگی و کارن شخصیت‌هایی حیاتی هستند

چرا سریال جدید «دردویل» به حضور فاگی و کارن نیاز دارد؟ - ویجیاتوچرا سریال جدید «دردویل» به حضور فاگی و کارن نیاز دارد؟ - ویجیاتو

نام Daredevil: Born Again از داستان کمیک بوک Frank Miller  و  David Mazzucchelli که در سال ۱۹۸۶ نوشته شده، برداشته شده است. داستان، سقوط دردویل به دست کینگ‌پین را دنبال می‌کند. در کمیک Born Again هر دوی پیج و نلسون نقش پررنگی داشتند. بنابراین اگر قصد خالقین سریال، اقتباسی هم‌راستا با روایت کمیک‌هاست در سریال هم به این دو شخصیت نیازی مبرم خواهد بود.

در سری کمیک‌بوک‌های مارول، پیج نقش مهم‌تری ایفا کرد. پیج دلیل اصلی فاش شدن هویت دردویل نزد کینگ‌پین بود، زمانی که تصمیم گرفت اطلاعات را در عوض هروئین بفروشد. در جهان سینمایی ماورل، کینگ‌پین در حال حاضر هویت دردویل را می‌داند. هرچند دقیقا شبیه به کمیک‌بوک، این ابرشرور می‌تواند از پیج جهت صدمه زدن به مرداک استفاده کند. سریال تمرکز بسیار زیادی روی دردهای ذهنی و فیزیکی وارد شده به کینگ‌پین و مرداک دارد.

از سوی دیگر، نلسون بیشتر در هیئت یک نجات ‌دهنده برای مت مرداک است. برای افرادی که آن‌چنان با داستان‌های جهان مارول آشنایی ندارند باید بگوییم بعد از اینکه کینگ‌پین با مدارک جعلی و نادرست برای او پاپوش درست کرد نلسون با دفاعیه‌های قانونی کمک می‌کند تا دردویل از خطر زندانی شدن رهایی پیدا کند. البته مرداک بعداً با محافظت از نلسون وقتی کینگ‌پین تمام تلاشش را کرد تا او را بکشد، این لطف را جبران می‌کند. جدا از همه این‌ها،  یک پیچش داستانیِ شخصی نیز در داستان وجود دارد، وقتی که نلسون با معشوقه سابق دردویل، Glorianna O’Breen وارد رابطه می‌شود، که درست قبل آن با مرداک به هم زده بود. گزارشات جدید مربوط به سریال آشکار می‌کند که مرداک رابطه عاشقانه جدیدی را این بار با Heather Glenn (با بازی Margarita Levieva) خواهد داشت.

هر دو شخصیت به آسانی می‌توانند تأثیر به‌سزایی در Daredevil: Born Again داشته باشند حتی اگر زمان کمی به آن‌ها بر روی صفحه نمایش اختصاص داده شود

چرا سریال جدید «دردویل» به حضور فاگی و کارن نیاز دارد؟ - ویجیاتوچرا سریال جدید «دردویل» به حضور فاگی و کارن نیاز دارد؟ - ویجیاتو

با بازگشت هر دو شخصیت به صحنه نبرد، حالا سوال اینجاست که نقش آن‌ها در سریال چگونه است؟ اولاً باید ببینیم که خود بیننده چه انتظاری از سریال دارد. آیا سریال یک اقتباس کامل از خط داستانی کمیک‌بوک خواهد بود؟ احتمالاً خیر، چون خیلی از المان‌های کمیک همین حالا هم در جهان سینمایی مارول پرداخته شده، شبیه آشکار بودن هویت دردویل برای کینگ‌پین.

به هر حال، تصمیم استودیوی مارول در انتخاب نام Born Again نشان دهنده این است که سریال زمینه و دلایل اختلالات ذهنی و روحی دردویل که توسط کینگ‌پین اعمال شده را پی می‌گیرد. اگر این مورد درست باشد، پس در سریال نهایتاً کوشش کینگ‌پین را می‌بینیم که از طریق رنجاندن و آسیب رساندن افراد نزدیک به مرداک، قصد صدمه زدن جدی به او را دارد. کاملاً محتمل است در سریال این اپروتاگونیست دستور به قتل پیج یا نلسون یا هر دوی آن‌ها بدهد.

با احتمال مرگ هر کدام از این شخصیت‌ها، این گمان می‌رود که زمان اختصاص یافته به آن‌ها در صفحه نمایش کوتاه خواهد بود. اما باز هم همچین نقش‌هایی تاثیر زیادی بر روی زندگی دردویل خواهند داشت. با تمرکز اصلی سریال بر نمایش «درد»، مرگ پیج یا نلسون مرداک را در هم خواهد شکست و زمینه را برای طغیان مجدد و مبارزه‌ی نهایی او با کینگ‌پین فراهم می‌کند.

هم پیج و هم نلسون می‌توانند جهت درستی به سیر روایت داستانی دردویل بدهند. از یک سمت مرگ آن‌ها باعث سقوط مرداک به وادی جنون می‌شود و از سمت دیگر می‌توانند نیروی محرکی باشند تا مرداک سر و سامانی به خود داده و به مبارزه علیه بی‌عدالتی ادامه دهد. در نهایت آن‌ها شخصیت‌های بسیار مهمی در زندگی دردویل هستند و هواداران حق دارند از بازگشت آن‌ها خوشحال باشند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.