هک شدن پلی استیشن پورتال توسط مهندسان گوگل

گروهی از مهندسان گوگل اختلالی را کشف کرده‌اند که منجر می‌شود «پلی استیشن پورتال» (PlayStation Portal) نسخه PSP بازی «سرقت بزرگ اتومبیل ۳» (Grand Theft Auto 3) را به صورت بومی اجرا کند. برای مطالعه ادامه خبر هک شدن پلی استیشن پورتال توسط مهندسان گوگل همراه ما باشید.

مهندسان گوگل توانستند پلی استیشن پورتال را برای اجرای بازی‌های کنسول دستی خاطره‌انگیز PSP هک کنند. گفتنی است این دستگاه شرکت «سونی» (Sony) در ماه نوامبر سال گذشته با قیمت ۱۹۹.۹۹ دلار روانه بازار شد. پلی استیشن پورتال تنها از قابلیت استریم بازی‌ها از کنسول PlayStation 5 برخوردار است و حتی نمی‌تواند بازی‌های سرویس ابری Sony را اجرا کند.

طریقه هک شدن پلی استیشن پورتال توسط مهندسان گوگل چگونه بوده است؟

شایان ذکر است دو مهندس گوگل موفق شده‌اند شبیه‌ساز PPSSPP (شبیه‌ساز بازی‌های PSP برای PC) را به صورت بومی روی PlayStation Portal اجرا کنند. در این آزمایش، آن‌ها توانسته‌اند بازی GTA 3 را بدون اتصال دائم به اینترنت روی دستگاه مذکور اجرا نمایند. یکی از مهندسان با نام «اندی ان‌گوین» در رسانه «توییتر» چنین خبری را تایید کرد.

هک پلی استیشن پورتال

«ان‌گوین» می‌گوید هک پلی استیشن پورتال در مجموع با بهره‌گیری از نرم‌افزار انجام شده است؛ از این رو، این اقدام بدون دستکاری سخت‌افزاری مانند تراشه‌های اضافی یا لحیم‌کاری صورت گرفت. البته ناگفته‌نماند دستگاه جدید شرکت «سونی» (Sony) بر اساس سیستم‌عامل «اندروید» (Android) ساخته شده است که فضای دسترسی را برای هکرها آسان‌تر می‌کند. «اندی ان‌گوین» پژوهشگر آسیب‌پذیری ابری در شرکت «گوگل» (Google) است و با «کال اسونسون» (مهندس امنیتی گوگل) در برنامه هک PlayStation Portal همکاری کرده است.

لازم به ذکر است که «اندی ان‌گوین» (گاهی اوقات با نام The Flow شناخته می‌شود) قبلاً اختلال‌هایی را در کنسول‌های «پلی استیشن ۴» (PlayStation 4) و «پلی استیشن ۵» (PlayStation 5) کشف کرده است. او قصد دارد در ماه می امسال جزئیات آسیب‌پذیری جدیدی در کنسول PS4 را منتشر کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.