هرآنچه که باید پیش از خرید صندلی گیمینگ بدانید

نشستن طولانی مدت در یک حالت ثابت و پشت کامپیوتر، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری روی سلامت جسمانی و فیزیکی کاربر کند. گیمرها و کاربران ثابت کامپیوترها همچون استریمرها و برنامه‌نویس‌ها از جمله افرادی هستند که در معرض عوارض ثابت نشستن روی صندلی هستند.

<!–

–>

از این رو بهترین راه برای جلوگیری از صدمات جدی تهیه تجهیزات ارگونومیک و مناسبی است که از کمر و تکیه گاه به درستی محافظت می‌کند. صندلی‌ها یکی از این تجهیزات مهم در حفظ سلامت جسمانی و فیزیکی هستند. صندلی‌های مناسب برای استفاده از کامپیوتر در انواع مختلفی تولید می‎‌شوند.

صندلی گیمینگ ریزرصندلی گیمینگ ریزر

یکی از بهترین این محصولات و تجهیزات، صندلی‌‌ گیمینگ است. دلیل آن هم ارگونومی خاص آن‌هاست که برای نشستن طولانی مدت گیمرها طراحی شده است.

در ادامه این راهنمای خرید از ویجیاتو به جهت تسهیل پروسه‌ی انتخاب و خرید شما، به فاکتورهای مهم و نکات حائز اهمیت که قبل از خرید صندلی گیمینگ باید درنظر بگیرید، می‌پردازیم. برای آگاهی بیشتر در مورد المان‌های حائز اهمیت درباره صندلی‌های گیمینگ پیشنهاد میکنم مقاله (راهنمای خرید بهترین صندلی گیمینگ) را مطالعه کنید.


صندلی گیمینگ ارزش خرید دارد؟

تا چند دهه پیش، تعداد گیمرها و افراد مرتبط با حوزه‌ی صنعت گیم کمتر بود. به طبع تنوع محصولات این صنعت نیز محدود بود. اما در این دوره، صنعت گیم جز صنایع پرسود و بزرگ دنیای سرگرمی محسوب می‌شود؛ در نتیجه تنوع محصولات و لوازم جانبی مرتبط به آن هم افزایش پیدا کرده است.

صندلی گیمینگ سکرت‌لبصندلی گیمینگ سکرت‌لب

گاهی اوقات این محصولات بیش از اندازه لوکس و گرون قیمت می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود درباره‌ی ارزش خرید برخی از این محصولات، مانند صندلی‌های گیمینگ، دچار تردید شویم. صندلی‌های گیمینگ به عنوان یکی از تجهیزات پرطرفدار در دنیای بازی‌های ویدئویی شناخته می‌شوند.

این صندلی‌ها با ویژگی‌ها و طراحی‌های منحصر به فرد خود، به گیمرها این امکان را می‌دهند تا تجربه بازی بهتری داشته باشند. اما در میان متخصصان و گیمرهایی هستند که برایشان، سوالی وجود دارد که آیا صندلی‌های گیمینگ واقعاً ارزش خرید دارند یا تفاوتی با مدل‌های معمولی و ارزان قیمت ندارند؟

چرا صندلی گیمینگ بهتر از صندلی معمولی است؟

معمولا صندلی‌های گیمینگ از قاب‌های بزرگ‌تر و باکیفیت‌تری بهره می‌برند که آن‌ها را مناسب برای رنج گسترده‌تری از افراد می‌کند. افراد با قد و وزن بالا نیز به راحتی می‌توانند از مدل‌های گیمینگ بهره ببرند. این در حالی است که صندلی‌های کامپیوتر معمولی تنها نیاز افراد با فیزیک استاندارد را پوشش می‌دهند.

چرا صندلی گیمینگ بهتر از صندلی معمولی است؟چرا صندلی گیمینگ بهتر از صندلی معمولی است؟

صندلی‌های گیمینگ به طراحی‌های ویژه‌ای مجهز هستند که راحتی شما را در طول ساعات طولانی بازی تضمین می‌کنند. پشتیبانی مناسب از کمر و گردن، تنظیمات چرخش و ارتفاع، و فوم‌های مخصوص و ضخیم برای نرمی و راحتی بیشتر، از جمله ویژگی‌هایی هستند که صندلی‌های گیمینگ ارائه می‌دهند.

این راحتی برای جلوگیری از خستگی و درد عضلانی در طول بازی بسیار مهم است. این صندلی‌ها به واسطه‌ی ساختار ارگونومیک و با پشتیبانی مناسب برای نشستن به مدت طولانی، به جلوگیری از خستگی و درد عضلانی کمک می‌کنند. همچنین این مدل‌ها دارای قابلیت تنظیم ارتفاع و موقعیت نشستن هستند که به گیمرها امکان تنظیم بهینه و مطلوب را می‌دهد.

برخی از مدل‌های صندلی‌های گیمینگ هم دارای بالشتک‌های اضافی، سیستم‌های تعلیق و ماساژ هستند که تجربه کاربر را به یک سطح جدید از راحتی و لذت می‌برند. و در نهایت این صندلی‌ها با طراحی‌های متفاوت و جذاب در دسترس هستند و توجه گیمرها را به خود جلب می‌کنند.

چرا صندلی گیمینگ بهتر از صندلی معمولی است؟چرا صندلی گیمینگ بهتر از صندلی معمولی است؟

همچنین این طراحی‌های برای استریمرها و تولید کننده‌های محتوا که به جلوه‌های بصری اهمیت می‌دهند، بسیار قابل توجه است. با برشمردن این موارد می‌توان گفت که صندلی‌های گیمینگ بسته به نیاز شما می‌توانند ارزشمند و کارآمد باشند.

اما باید توجه داشت که برخی از مدل‌های صندلی‌های گیمینگ هم دارای قیمت‌های بسیار بالا هستند که ممکن است در مقایسه با ویژگی‌ها و کیفیت‌شان، ارزش خرید پایین‌تری داشته باشند. اگر با دقت و با توجه به نیازهای خود یک صندلی گیمینگ با ویژگی‌ها و کیفیت مناسب انتخاب کنید، می‌توانید تجربه بازی بهتری داشته باشید.


تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری در چیست؟

شاید فکر کنید که قانون خاصی برای جدا کردن و فرق گذاشتن در میان صندلی‌ها وجود ندارد. اما اینکه چه عواملی یک صندلی گیمینگ را از یک صندلی اداری متفاوت می‌کند، بسیار متغیر است. به صورت کلی با تغییر علایق و انتظارات مصرف کننده، این تعریف به طور مداوم در حال تغییر بوده و صرفا باید نیاز کاربر در نظر گرفته شود.

صندلی گیمینگ ریزرصندلی گیمینگ ریزر

با این حال تشخیص تفاوت بین صندلی‌های گیمینگ و صندلی‌های اداری اغلب آسان است. برای مثال، رنگ‌های روشن و اسپرت و داشتن فریم و فرم بزرگ‌تر صندلی نشان از گیمینگ بودن آن است. در حالی که صندلی‌های اداری تک رنگ و ساده معمولا تیره هستند و اندازه و ابعاد کوچکتری نسبت به صندلی‌های گیمینگ دارند.

با این حال، اگر هنوز مطمئن نشده‌اید دقیقاً چه چیزی یک صندلی گیمینگ را از یک صندلی اداری معمولی متفاوت می‌کند، چند نکته کلیدی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. صندلی‌های گیمینگ اغلب به سبکی خاص که اصطلاحا مسابقه‌ای (Race) نامیده می‌شود طراحی می‌شوند که دارای پشتی برآمده و اسپرت هستند.

تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری در چیست؟تفاوت صندلی گیمینگ با صندلی اداری در چیست؟

همچنین دارای نشیمنگاه شیب دار بوده تا گیمر به خوبی روی صندلی قرار بگیرد. معمولاً در این صندلی‌ها بالشتک‌های مخصوصی برای کمر و سر وجود دارد و دسته‌های صندلی می‌توانند حداقل در سه جهت تنظیم شوند. همچنین معمولا صندلی‌های گیمینگ دارای قابلیت تنظیم ارتفاع در قسمت دسته‌ها هستند.

به‌علاوه متوجه خواهید شد که صندلی‌های بازی می‌توانند به طور قابل توجهی بیشتر از صندلی‌های اداری بخوابند و براساس ترجیح کاربر شخصی‌سازی شوند. همچنین این نوع صندلی‌ها قفل‌هایی برای تنظیم شیب و ارتفاع دارند. 


چرا صندلی گیمینگ بخریم؟

صندلی گیمینگ برای بازیکنان و علاقمندان به بازی‌های ویدیویی فواید زیادی دارد. بازی‌های ویدیویی ممکن است طولانی و زمان‌بر باشند. صندلی گیمینگ با قابلیت تنظیمات متنوع و پشتیبانی‌های مختلف، به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از این قابلیت‌ها راحتی لازم را برای خود فراهم کنند و از بروز خستگی و مشکلات جسمانی جلوگیری می‌کند.

صندلی‌های گیمینگ سکرت‌لبصندلی‌های گیمینگ سکرت‌لب

صندلی گیمینگ به بازیکنان کمک می‌کند تا قوس طبیعی بدن خود را حفظ کنند. این صندلی‌ها دارای پشتی قابل تنظیم هستند که به شکل مناسبی از کمر و گردن پشتیبانی می‌کند و از ایجاد مشکلاتی مانند درد عضلانی و کمردرد جلوگیری می‌کند.

در صندلی‌های گیمینگ معمولا پشتی به صورت قوس دار طراحی شده تا قسمت گودی کمر را به خوبی پر کند و با این کار، آسیب‌های جسمانی را به حداقل برساند. صندلی گیمینگ با استفاده از پشتیبانی‌های مناسب و طراحی ارگونومیک، تجربه‌ی بهتری را برای بازیکنان در هنگام بازی ایجاد می‌کند. این صندلی‌ها به بازیکنان اجازه می‌دهند تا به طور کامل به بازی تسلط پیدا کنند و تمرکز بهتری روی مهارت‌ها و بازی خود داشته باشند.

صندلی گیمینگ ریزر Iskurصندلی گیمینگ ریزر Iskur

صندلی گیمینگ با طراحی مناسب و پشتیبانی مناسب، میزان راحتی شما را در طول بازی‌های ویدیویی بهبود می‌بخشد و باعث کاهش خستگی و کمردرد شدیدی می‌شود که ممکن است در صورت استفاده از صندلی‌های نامناسب به وجود بیاید همچنین استفاده از این نوع صندلی‌ها می‌تواند از بروز مشکلاتی مثل آرتروز گردن، زانو درد و افتادگی شانه‌ها نیز جلوگیری کند.

صندلی گیمینگ مناسب می‌تواند بر تمرکز و عملکرد شما در هنگام بازی تاثیر مثبتی داشته باشد. با نشستن در یک صندلی راحت و با پشتیبانی مناسب، می‌توانید بیشتر به بازی خود توجه کنید و عملکرد بهتری داشته باشید.


کاربرد های صندلی گیمینگ

صندلی گیمینگ، علاوه بر استفاده در بازی‌های ویدیویی، کاربردهای دیگری نیز دارد. صندلی گیمینگ با طراحی ارگونومیک و پشتیبانی مناسب، می‌تواند در محیط کار نیز استفاده شود. این صندلی‌ها راحتی کاربران را در طول روز کاری تضمین می‌کنند و خستگی را به حداقل می‌رسانند. این کار باعث می‌شود راندمان کاری کارکنان افزایش پیدا کند.

کاربرد های صندلی گیمینگکاربرد های صندلی گیمینگ

برخی افراد به دلیل شغل یا علایق خاص خود، نیازمند صندلی‌هایی هستند که بتوانند ساعت‌ها روی آن‌ها بنشینند. به عنوان مثال، برای عکاسان، برنامه‌نویسان، طراحان گرافیک و ویرایشگران ویدیو، استفاده از صندلی گیمینگ مناسب می‌تواند مفید باشد.

صندلی گیمینگ به عنوان یک ابزار راحت بهترین گزینه برای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. این صندلی‌ها به گیمر‌ها این امکان را می‌دهند تا ساعت‌ها بر روی آن نشسته و از انجام بازی‌های ویدیویی لذت ببرند.


راحتی در صندلی‌ گیمینگ

صندلی‌های گیمینگ برای مقاومت بسیار زیاد در برابر استفاده طولانی‌ مدت ساخته شده‌اند. این به این معنی است که اغلب از متریال و موادی در ساخت آن‌ها استفاده شده است که بیشتر کاربران در استفاده از آن‌ها احساس راحتی داشته باشند.

راحتی در صندلی‌ گیمینگراحتی در صندلی‌ گیمینگ

به علاوه، صندلی‌های گیمینگ معمولاً بسیار بزرگ‌تر از دیگر صندلی‌های عادی ساخته می‌شوند، به همین دلیل اگر فضای کمی در اختیار دارید ممکن است زیاد برای شما مناسب نباشند. این صندلی‌ها برای طیف وسیعی از اندازه‌ها و شکل‌های بدن مناسب هستند و حتی افرادی که دارای جثه کوچک‌ هستند، می‌توانند به سادگی روی این صندلی‌ها بنشینند.

البته لازم به ذکر است که انتخاب صندلی با ابعاد مناسب برای شما همیشه برای رسیدن به بهترین ارگونومی ممکن توصیه می‌شود. همچنین باید توجه داشته باشید صندلی‌های ارزان‌تر ممکن است در بعضی جوانب راحتی بیشتری را به شما ارائه دهند. دلیل آن هم استفاده از مواد نازک‌تر است که خنکی بیشتری به همراه دارند.

به عنوان مثال یک صندلی ارزان قمیت‌تر دارای پشتی با سوراخ‌های زنبوری شکل است که باعث ایجاد جریان هوای خنک می‌شود و دمای متعادل‌‌تری را به همراه دارد. اما از طرف دیگر، در صندلی‌های گران‌تر، برای نشان دادن لوکس بودن و بالارده بودن صندلی، در آن از چرم مصنوعی استفاده شده است که نتیجه آن گرم شدن بیش از اندازه چرم است و این گرما به سرعت در سطح آن پخش شده و قابل حس خواهد بود.

راحتی در صندلی‌ گیمینگراحتی در صندلی‌ گیمینگ

البته این مورد درباره چرم‌های ارزان‌تر و کم کیفیت نیز صادق است. ممکن است چرم‌های مرغوب‌تر این مشکل را برای شما ایجاد نکنند یا حداقل بسیار کمتر آن را حس کنید. در ادامه به عواملی که راحتی بیشتری برای شما به ارمغان می‌آورند می‌پردازیم.

  • دستگیره: در بهترین صندلی بازی، دستگیره‌ها باید قابلیت تطابق با شکل و زاویه مچ دست و آرنج کاربر را داشته باشند. دستگیرها این امکان را فراهم می‌کند که وزن به طور مساوی توزیع شود و هرگونه عدم راحتی را برطرف کند.
  • ارتفاع قابل تنظیم: اطمینان حاصل کنید که صندلی گیمینگی که انتخاب می‌کنید به شما امکان تنظیم ارتفاع صندلی را برای حفظ زوایای ۹۰ درجه با زانوها و آرنج‌های خود و حفظ سطح چشم با صفحه نمایش کامپیوتر را فراهم می‌کند.
راحتی در صندلی‌ گیمینگراحتی در صندلی‌ گیمینگ
  • قابلیت تنظیمات: صندلی گیمینگ باید قابلیت تنظیمات مختلفی داشته باشد تا به بازیکنان امکان تنظیم صحیح و مناسب برای راحتی خود را بدهد. علاوه بر تنظیم ارتفاع، نشیمن و پشتی صندلی از جمله قسمت‌های مهمی هستند که باید در نظر گرفته شوند.
  • بالشتک‌ها: در نهایت، برای بهترین پشتیبانی از ستون فقرات، بالشتکی باید در میان شما و صندلی قرار گیرد، تا تجربه نشستن شما را راحت‌تر و پشتیبانی‌تر کند.
  • جنس صندلی: جنس صندلی نیز می‌تواند در انتخاب تاثیرگذار باشد بهتر است از صندلی‌هایی با کیفیت ساخت بالا برای بیشترین راحتی و استحکام استفاده کرد.

ارگونومی صندلی‌ گیمینگ

ارگونومی اصل طراحی محصولات با در نظر گرفتن فیزیولوژی و روان‌شناسی انسان است. در مورد صندلی‌های بازی، این به معنای طراحی صندلی‌ها برای افزایش راحتی و حفظ سلامتی فیزیکی و جسمانی است. صندلی‌های گیمینگ دارای یک ساختار پیچیده‌تری هستند که آن‌ها را با نمونه‌های اداری متفاوت می‌کند.

ارگونومی صندلی‌ گیمینگارگونومی صندلی‌ گیمینگ

این صندلی‌ها به شکلی ساخته شده‌اند که گیمر چندین ساعت بدون داشتن هیچ مشکل و احساس خستگی روی آن‌ها به کار خود بپردازد. ساختار کلی این محصولات دارای زوایای خاصی است تا گیمر را در بر گرفته و گودی کمر و گردن را به خوبی پوشش دهد.

این نکات در هنگام استفاده از یک نمونه حرفه‌ای، در مقایسه با یک صندلی ارزان قیمت به خوبی حس می‌شود. در هنگام استفاده از نمونه‌های غیراستاندارد پس از چند ساعت دچار خستگی در ناحیه‌های مختلف بدن خواهید شد.

در نمونه‌های حرفه‌ای با انتخاب سایز مناسب صندلی برای خود، خواهید دید که هر میزان از تنظیم ارتفاع قسمت‌‌های مختلف این محصول می‌تواند احساسی متفاوت به همراه داشته باشد.

ارگونومی صندلی‌ گیمینگارگونومی صندلی‌ گیمینگ

به عنوان مثال بالش‌های پشتی و کمر که اغلب قابل جداسازی و تنظیم ارتفاع هستند، می‌توانند در طولانی مدت از شما به خوبی محافظت کنند و مشکلاتی مانند درد کمر را به مقدار بسیار زیادی کاهش دهند.

همچنین این بالش‌ها به شما کمک می‌کنند تا در حالت صحیح بنشینید و گردش خون بهتری داشته باشید و کشیدگی اضافی بر روی ناحیه فقرات را کاهش می‌دهند. نشستن به شکل خمیده یکی از جدی‌ترین مشکلات برای گیمر‌ها و کاربرانی است که ساعات زیادی را پشت میز خود سپری می‌کنند.

صندلی‌های گیمینگ ارزان‌تر یا اداری معمولا به دلیل نداشتن ارگونومی مناسب باعث نشستن شما به شکل اشتباه خواهند شد. صندلی‌های گیمینگ به شما آزادی عمل بسیار زیادی می‌دهند و در بعضی نمونه‌ها شما قادر هستید تا ۱۸۰ درجه آن را بخوابانید و تنظیم کنید.

ارگونومی صندلی‌ گیمینگارگونومی صندلی‌ گیمینگ

البته این ویژگی بیشتر به این معناست که شما می‌توانید در هر زاویه‌ای که در نظر دارید این صندلی‌ها را قفل کنید. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک صندلی گیمینگ ارگونومیک، تکیه‌‌گاه دست آن است. بسیاری از صندلی‌های بازی دارای دستگیره‌های قابل تنظیم چند جهته هستند.

این اغلب در مشخصات تولیدکننده به صورت «۲D» یا «۴D» بیان می‌شود، که «D» به معنای «جهت» است. با وجود اینکه پشتی‌های لبه‌دار و لبه‌های برآمده در این محصولات عموماً فقط برای زیبایی بصری هستند، حرکت دسته‌ها در زوایای مختلف می‌تواند در تجربه شما از استفاده از این محصولات تاثیر زیادی داشته باشند.

امروزه حتی صندلی‌های گیمینگ ارزان قیمت هم دارای دسته‌هایی هستند که می‌توانند به سمت بالا، پایین، عقب و جلو حرکت کنند. این موارد در نمونه‌های گران‌تر می‌تواند با قابلیت تنظیم ارتفاع این دسته‌ها نیز همراه شوند.


بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟

راحتی تنها عاملی نیست که باید در زمان تصمیم‌گیری برای خرید یک صندلی گیمینگ به خاطر سپرده شود. مواد و متریال به کار رفته‌ی مناسب گاهی اوقات تمام تفاوت، ماندگاری و دوام بین صندلی‌ها را مشخص می‌کنند.

بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟

اساساً، سه عامل اصلی را باید زمانی که صندلی گیمینگ تهیه می‌کنید، در نظر بگیرید: تنفس‌پذیری، دوام، و سهولت نگهداری و تمیز کردن. در ادامه، متداول‌ترین مواد و متریالی که در صندلی‌های محبوب بازی استفاده می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

  • تنفس‌پذیری: برای تجربه‌ای راحت، تهویه‌ی مناسب و بدون رطوبت، باید در ساختار صندلی متریالی استفاده شود که اجازه می‌دهد هوا جریان داشته باشد.
  • دوام: مواد به کار رفته هنگام ساخت صندلی از عوامل تاثیرگذار در ماندگاری و دوام آن هستند. به دنبال صندلی با متریال و کیفیت بالا باشید تا از عمر بالای صندلی اطمینان حاصل کنید.
  • سهولت نگهداری و تمیز کردن آسان: تمیز کردن منظم صندلی گیمینگ برای بهداشت اساسی و ضروری است. هنگام انتخاب صندلی گیمینگ، صندلی‌ای را انتخاب کنید که بتوان به آسانی آن را تمیز کرد و ضد حساسیت و ضد باکتری باشد.

صندلی گیمینگ از جنس چرم

چرم واقعی یکی از مقاوم‌ترین مواد استفاده شده در صندلی‌های بازی است، که عمر بسیار طولانی دارد. اگرچه بسیاری از صندلی‌های بازی از چرم مصنوعی مانند چرم PU یا PVC استفاده می‌کنند و نه چرم واقعی.

بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟

چرم واقعی به مراتب مقاومت و دوام بیشتری نسبت به چرم‌های مصنوعی دارد، در حالی که PU و PVC بیشترین احتمال خراشیدگی و پوسیدگی را در طول زمان دارند. صندلی‌های تولید شده با چرم واقعی علاوه بر ظاهر به شدت جذاب، مقاومت بسیار بالایی در مقابل آسیب و رطوبت داشته و فضای مناسب برای تهویه را در هر شرایط آب و هوایی را فراهم می‌کنند.

چرم واقعی به راحتی تمیز می‌شود و با ترکیب شدن با فوم سرد به‌کار رفته داخل صندلی، ترکیبی دلنشین از راحتی و مقاومت را فراهم می‌کنند.

اگر چه بسیاری از صندلی‌های بازی از چرم PU و PVC استفاده می‌کنند، صندلی‌های نیز وجود دارند که از چرم واقعی استفاده می‌کنند، مانند صندلی بازی مخصوص سری Epic که توسط برند Noblechairs ساخته شده است، در واقع ترکیبی از چرم لوکس همراه با بهترین کیفیت و در کلاس و سطحی کاملا متفاوت است و اکثرا طرفداران صندلی‌های کلاسیک به سراغش می‌روند.

بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟

این صندلی یادآور صندلی‌های اتومبیل‌های گران قیمت است. بنابراین، حس خوبی از نشستن روی آن خواهید داشت. همچنین صندلی گیمینگ Hero هم از شرکت Noblechair با همکاری بزرگترین تیم‌های ورزش‌های الکترونیکی در جهان طراحی شده و چرم واقعی در ساخت آن به کار رفته است.

صندلی گیمینگ Hero با طراحی ارگونومیک علاوه بر حفظ شکل منحنی پشت، با تکیه‌گاه قابل تنظیم که بر اساس نظرات گیمرها طراحی شده، برای استفاده‌های طولانی مدت مفید است. تاین صندلی از ترکیب چرم واقعی با فوم سرد با چگالی بالا ساخته شده که بدون کم‌ کردن ذره‌ای از راحتی و مقاومت، استحکام بسیاری بالایی را به ارمغان می‌آورد.

صندلی گیمینگ از جنس چرم PU

چرم PU یک چرم مصنوعی است، اما همچنان دارای دوام و مقاومت عالی است. چرم PU یا چرم پلی ارتان (Polyurethane) یکی از انواع پرکاربرد چرم‌های مصنوعی به حساب می آید که از پلیمر ترموپلاستیک تولید می‌شود. این چرم، چرمی ۱۰۰٪ مصنوعی بوده که وگان به حساب می آید.

بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟

در فرایند تولید چرم PU، پلی اورتان بر روی یک لایه زیرین کشیده می‌شود. پلی اورتان که نوعی پلیمر بسیار انعطاف‌پذیر و ماندگار است در صنایع مختلفی همچون ساخت و ساز، مهندسی، مبلمان و تولید کفش کاربرد فراوانی دارد.

اگر به دنبال گزینه‌ای مقرون به صرفه هستید یا رنگ‌های متنوعی می‌خواهید، چرم PU گزینه‌ی مناسبی برای شماست و در مقایسه با PVC، چرم PU گزینه‌ی شبیه‌تر به چرم واقعی است. چرم PU در صندلی‌های بازی مانند Secretlab Titan Prime PU Leather و DXRacer Formula Series یافت می‌شود.

صندلی گیمینگ از جنس چرم PVC

چرم مصنوعی پلی وینیل کلراید (PVC) یکی از انواع چرم غیر طبیعی است که در کارخانه‌ها تولید می‌شود و برای امور مختلف به کار می‌رود. چرم pvc که به صورت غیر طبیعی تولید می‌شود، از یک پوشش پلیمری برخوردار است و ظاهر پلاستیک مانندی را ایجاد می‌کند که در بسیاری از مواقع به چرم طبیعی شباهت دارد اما با کمی دقت میتوان متوجه تصنعی بودن آن شد.

بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟

پوشش پلی‌ وینیل کلراید به لطف مقاومت آن در برابر آتش، آب و لکه، یکی از محبوب‌ترین پلاستیک‌ها در استفاده صنعتی است. همچنین چرم پی وی سی ضد باکتری است و از نظر پاکیزگی و بهداشت گزینه‌ی مناسبی است و موجب انتقال آلودگی نمی‌شود.

مانند چرم PU، چرم PVC از ماده اولیه چرم طبیعی با پوشش PVC تهیه می‌شود و به آن افزودنی‌هایی جهت نرم و انعطاف‌پذیر کردن آن اضافه می‌شود. ویژگی‌های PVC آن را برای صندلی‌های گیمینگ ایده‌آل می‌کنند. خصوصاً اگر علاقه‌ دارید هنگام بازی نوشیدنی یا خوردنی میل کنید زیرا به راحتی می‌توان آن را تمیز کرد.

چرم PVC نسبت به چرم طبیعی و چرم PU ارزان‌تر است. در عوض این ارزانی، تنفس پذیری PVC کمتر از دو جنس چرم دیگر به شمار می‌رود. PVC را می‌توانید در سر تا سر کالکشن صندلی‌های گیمینگ Anda Seat و سری S-Line و P-Line برند Vertagear پیدا کنید.

صندلی گیمینگ از جنس پارچه

پارچه یکی از رایج‌ترین مواد به کار رفته در تولید صندلی‌های اداری است اما عجیب نیست که شاهد وجود صندلی‌های گیمینگ پارچه‌ای هم باشیم. پارچه در مقایسه با چرم از مقاومت کمتری برخوردار است و می‌تواند در اثر برخورد با اجسام تیز پاره شود و زودتر به آب و دیگر مایعات واکنش نشان دهد.

بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟

تمیز کردن پارچه سخت‌تر از چرم طبیعی و مصنوعی است اما تهویه هوا در پارچه بهتر صورت می‌گیرد. در استفاده طولانی مدت می‌توانید روی خنک ماندن صندلی‌های پارچه‌ای حساب کنید. صندلی‌های پارچه‌ای همچنین در مقایسه با صندلی‌های گیمینگ چرمی نرم‌ترند.

اگر به دنبال یک صندلی گیمینگ ارگونومیک، نرم و خنک از جنس پارچه می‌گردید، مدل پارچه‌ای صندلی محبوب Pro Racing Chair از برند GT Omega Racing یکی از بهترین گزینه‌های بازار است. 

صندلی گیمینگ از جنس توری

در نهایت خنک‌ترین ماده‌ای که می‌توانید در صندلی گیمینگ خود داشته باشی، توری (Mesh) است. ویژگی صندلی‌های گیمینگ از جنس توری در جذب رطوبت و خارج کردن آن است. این نوع صندلی‌ها جریان هوا را به خوبی عبور می‌دهند و حتی از پارچه هم خنک‌تر هستند.

بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟بهترین صندلی گیمینگ چه جنسی باید داشته باشد؟

در عوض تمیز کردن صندلی‌هایی از جنس توری کار سختی‌ است و بدون ابزار مخصوص ممکن است به صندلی آسیب وارد شود. همچنین توری در مقایسه با سایر متریال در صندلی‌های گیمینگ کمترین ماندگاری را در دراز مدت دارد؛ به دلیل اینکه مستعد پاره شدن و آسیب دیدن است.

صندلی‌های گیمینگ توری را می‌توانید در برچسب‌های قیمتی مختلف پیدا کنید؛ از گزینه‌های خوش قیمت و مقرون به صرفه‌ای چون صندلی‌های گیمینگ AutoFull تا صندلی‌های لوکس و گران‌ قیمت Neuechair از Secretlab.


ظاهر صندلی‌ گیمینگ

یکی از بزرگترین سوالاتی که در بحث صندلی‌های گیمینگ در برابر صندلی‌های اداری وجود دارد این است که آیا بحث زیبایی در یک صندلی واقعاً با نیازهای اکثر خریداران صندلی امروزی مطابقت دارد یا خیر.

ظاهر صندلی‌ گیمینگظاهر صندلی‌ گیمینگ

با توجه به اینکه بیشتر کاربران به دنبال راحتی در هنگام کار از روی صندلی در خانه هستند، سلیقه ها در حال گسترش پیدا کردن است و حتی بعضی از گیمرها نمی‌توانند خود را برای نصب یک صندلی رنگارنگ بزرگ در اتاق خود متقاعد کنند. شناخت و دیدن زیبایی در یک صندلی گیمینگ برای همه یکسان نیست و از استاندارد خاصی تبعیت نمی‌کند.

اما اگر به دنبال یک صندلی برای استریم هستید، داشتن پشتی سر بلند و کوسن‌های مارک دار برای این دوره مناسب هستند. با این حال، یک دفتر کار خانگی ممکن است به یک چیز حرفه‌ای‌تر و سنگین‌تر نیاز داشته باشد. در صورت وجود این شرایط یک صندلی اداری یا صندلی گیمینگ با رنگ‌های تیره‌تر برای این کار مناسب‌تر ظاهر خواهد شد.

برای نمونه یک صندلی رنگارنگ که رنگ‌های براق و شاداب در آن به کار برده شده برای جذب بیننده بیشتر توجه‌ها را به خود جلب می‌کند. اما کوچک‌ترین مشکلی که برای این رنگ‌ها ممکن است پیش بیاید، کثیف شدن بیش از اندازه و رنگ پریدگی آن است.


قیمت صندلی‌ گیمینگ چقدر است؟

وقتی صحبت از یک محصول گیمینگ می‌شود اولین چیزهایی که به ذهن یک شخص می‌رسد، ظاهر جذاب و قیمت بالای آن خواهد بود. همه می‌دانند که محصولات گیمینگ به طور معمول محصولات بالارده و گران قیمت‌تر در هر برند به حساب می‌آیند.

قیمت صندلی‌ گیمینگ چقدر است؟قیمت صندلی‌ گیمینگ چقدر است؟

این صحبت‌ها در مورد صندلی گیمینگ نیز صدق می‌کند. صندلی‌های گیمینگ به صورت ویژه‌ برای راحتی و استفاده طولانی مدت ساخته شده‌اند. به همین خاطر می‌توان نتیجه گرفت که متریال استفاده شده در این محصولات، نسبت به صندلی‌های معمول اداری کیفیت بسیار بالاتری خواهند داشت و به مراتب طول عمر بالاتری دارند.

باید بدانید قیمت صندلی‌های اداری به صورت میانگین حدود ۴۰ الی ۵۰ دلار خواهد بود. اما صندلی‌های گیمینگ شروع قیمت بالاتری دارند و در مدل‌های پایه برچسب قیمتی ۱۰۰ دلاری خواهند داشت.


از چه برندی صندلی گیمینگ بخریم؟

پاسخ به این سوال که چه برندی صندلی گیمینگ بهتری دارد دشوار خواهد بود. دلیل آن هم تنوع بسیار در برند‌ها و کیفیت‌ها در میان تولید کنندگان صندلی گیمینگ است. ممکن است یک برند دارای دو صندلی گیمینگ با قیمت بسیار نزدیک باشد، اما یکی از صندلی‌ها کیفیت بسیار بالاتری را به شما ارائه دهد.

صندلی گیمینگ ایسوسصندلی گیمینگ ایسوس

اما این موضوع زمانی پیچیده‌تر می‌شود که شما برندهای زیادی را می‌بینید که صندلی گیمینگ تولید کرده و با همان قیمت به شما پیشنهاد می‌دهند. بهترین روش انتخاب صندلی گیمینگ دیدن و بررسی آن از نزدیک است تا از کیفیت آن در قسمت‌های مختلف و متریال به کار برده شده در آن مطلع شوید.

برند دی‌ایکس ریسر (DXRacer) بدون شک یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان صندلی‌های گیمینگ است. این کمپانی از هر صندلی خود چندین اندازه و چند رنگ مختلف را به شما ارائه می‌دهد تا مناسب‌ترین را برای خود انتخاب و پیدا کنید. کیفیت ساخت محصولات این برند بسیار مناسب بوده و تا چند سال می‌توانند بدون مشکلی شما را همراهی کنند.

یکی دیگر از کمپانی‌های بسیار محبوب و معروف در ساخت صندلی‌های گیمینگ برند سکرت‌لب (Secretlab) است. با اطمینان می‌توان گفت در حال حاضر بهترین محصولات موجود در بازار توسط این برند ساخته شده‌اند.

از چه برندی صندلی گیمینگ بخریم؟از چه برندی صندلی گیمینگ بخریم؟

برندهای دیگری نظیر ریزر (Razer)، لاجیتک (Logitech) و حتی ایسوس (Asus) و کورسیر (Corsair) اقدام به تولید صندلی گیمینگ کرده‌اند که از کیفیت بالایی برخوردارند و می‌توانید از محصولات آن‌ها نیز صندلی گیمینگ مناسب خود را پیدا کنید.


نتیجه گیری

برای انتخاب یک صندلی گیمینگ باید چند نکته را در نظر داشته باشید. اولین نکته اطمینان از وجود فضای کافی برای صندلی گیمینگ است. دلیل آن هم اندازه بزرگ صندلی‌هایی گیمینگ نسبت به دیگر صندلی‌های ساده‌تر و اداری است.

از دیگر نکات مهم شکل ساختاری آن است که باید دارای نشیمنگاه منحنی برای جای گرفتن بهتر بر روی آن، و پشتی‌های مناسب و قابل تنظیم باشد تا در طولانی مدت به کمر و گردن شما آسیبی نرسد. یکی دیگر از نکات مهم بدون شک متریال به کار رفته در ساخت صندلی است.

صندلی شما اگر از کیفیت پایینی ساخته شده باشد به سرعت دچار مشکل و خرابی خواهد شد. همچنین باید از قابلیت چرخش دسته‌های صندلی گیمینگ در چند جهت و امکان تنظیم ارتفاع آن نیز اطلاع داشته باشید. در آخر باید به سایز و اندازه صندلی اشاره کرد که هنگام خرید باید آن را متناسب با قد و وزن خود انتخاب کنید.

از چه برندی صندلی‌ گیمینگ بخریم؟

ریزر (Razer)، دی ایکس ریسر (DXRacer)، سکرت‌لب (Secret Lab)، کولر مستر (Cooler Master)، لاجیتک (Logitech) و حتی ایسوس (Asus) و کورسیر (Corsair) از جمله بهترین تولید کنندگان صندلی‌های گیمینگ هستند.

بهترین صندلی گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

قابلیت‌هایی مانند تکیه‌گاه قابل تنظیم، بالشتک مخصوص و طراحی ارگونومیک از جمله ویژگی‌های صندلی‌های گیمینگ هستند.

چرا باید از صندلی گیمینگ استفاده کنیم؟

استفاده از صندلی نامناسب، می‌تواند باعث آسیب‌های جدی بر سلامت ستون فقرات، گردن و دستان شما شود.

چه کسانی به صندلی گیمینگ نیاز دارند؟

برای گیمرها، استریمرها و افرادی که ساعت‌های زیادی در حال کار با کامپیوتر هستند استفاده از صندلی‌های گیمینگ استاندارد پیشنهاد می‌شود.

.cls-1{fill:#231f20;}.cls-2{fill:#ed145b;}

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.