نگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار

نگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار

همانند دنیای سینمایی مارول یا جنگ ستارگان، فیلم‌های ترسناک نیز هواداران وفادار و متعصب خود را دارند. تنها فرق در این‌جاست که دنیای فیلم‌های ترسناک، فرنچایزهای فراوانی دارد و بطور مداوم جریان آن با ایده‌های جدید ادامه‌دار است. با دنباله‌ی فیلم‌های مورد انتظار و ایده‌های جذابی که قرار است بر پرده‌های سینما به نمایش درآید، به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۴ یکی از سرگرم‌کننده‌ترین سال‌ها برای هواداران فیلم‌های ترسناک خواهد بود.

<!–

–>

به خاطر هزینه‌ی کمِ ساخت و سود زیادی که به نسبت هزینه به دست می‌آید، استدیوها علاقه‌ی زیادی به ساخت فیلم‌های ترسناک دارند. تماشاچیان، فیلم‌های ترسناک را دوست دارند چون ویژگی و خصوصیت عجیب و غریبی در انسان‌ها برای تماشای چیزهای منجزر کننده و ترسناک وجود دارد! امسال با لیست فیلم‌هایی که اکران آن‌ها تأیید شده، مطمئناً سالی است که هوادارن را به شور می‌آورد و تا حد ممکن آن‌ها را ‌می‌ترساند.

نگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتونگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتو

۱۰. Imaginary

تاریخ انتشار: ۸ مارس ۲۰۲۴

فیلم‌هایی همچون Child’s Play ،Annabelle و M3GAN به تماشاچیان یاد دادند عروسک‌های کوچک و بامزه، در واقع مهلک‌ترین و مرگ‌بارترین ابزار هستند. با این‌که بازار فیلم از عروسک‌های قاتل اشباع شده، اما حیوان‌های عروسکی به تازگی در حال کشف پتانسیل خود هستند. در ماه مارس قرار است Chauncey، عروسک خرسی شیطانی فیلم Imaginary  به پرده‌ی نمایش سینماها بیاید.

 DeWanda Wise در فیلم نقش زنی را بازی می‌کند که به خانه‌ی دوران کودکی‌اش برمی‌گردد و در می‌یابد حیوان عروسکی‌ موردعلاقه‌اش تسخیر شده و دختر خوانده‌اش را مورد هدف قرار داده ‌است. با همچین اساسِ داستانی، فیلم یقیناً می‌تواند همان موضوعات مضحک فرنچایز Chucky را مورد کاوش قرار دهد. تریلر نمایش داده شده از فیلم، این نوید را می‌دهد که فیلم به حدی می‌تواند تماشاچیان را بترساند که از جای خود پرت شوند!

نگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتونگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتو

۹. Late Night With the Devil

تاریخ انتشار: ۲۲ مارس ۲۰۲۴

Late Night With The Devil نخستین بار در مارچ ۲۰۲۳ در همایش South by Southwest Film Festival به نمایش درآمد. فیلم توسط منتقدان دیده شد و مورد تحسین آن‌ها قرار گرفت و موفق شد امتیاز ۱۰۰% را در Rotten Tomatoes بر اساس ۳۸ نقد دریافت کند. هیجان زیادی برای دیده‌ شدن این فیلم ترسناک خلاقانه توسط عموم وجود دارد. با بهره‌گیری از تکنیک سینمایی «ویدئوی پیدا شده»، فیلم نفس تازه‌ای به این ساب-ژانر از نفس‌افتاده می‌دهد.

David Dastmalchian به عنوان شخصیت Jack Delroy، که در واقع یک مجری برنامه‌ی تاک-شو شبانه‌ی در دهه ۱۹۷۰ میلادی می‌باشد، ایفای نقش می‌کند. بازیابی نوار کاستی مربوط به قسمت هالووین برنامه در سال ۱۹۷۷ تمامی آشوب‌ها و مسائل عجیب و غریب پیش آمده را برملا می‌کند. در این ویدئو دل‌روی از یک روان‌شناس علم ماورایی و یک دختر جوان که شخصیت اصلی کتاب جدیدش بود، محاصبه به عمل آورده است. از قرار معلوم این دختر جوان تنها بازمانده از یک قتل‌عام شیطانی بود و به نظر می‌رسد که توسط شیطان به تسخیر درآمده است.

نگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتونگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتو

۸. Ghostbusters: Frozen Empire

تاریخ اکران: ۲۲ مارس ۲۰۲۴

اولین فیلم Ghostbusters در سال ۱۹۸۴ عرضه شد. این فیلم به همراه دنباله‌اش، دو تا از بهترین و تعیین‌ کننده‌ترین فیلم‌های دهه ۱۹۸۰ هستند که البته همچنان محبوبیت خود را بعد از چند دهه حفظ کرده‌اند. پروسه‌ی ساخت فیلم سوم اما به جهنمی تبدیل شد که تقریباً یک ربع قرن ساخت آن طول کشید و در نهایت به عنوان یک ریبوت بد و ناامید کننده از سری عرضه شد. اما در سال ۲۰۲۱ بالاخره فرنچایز با یک فیلم خوب دیگر، به جایگاهی که لیاقت آن را داشت برگشت. Jason Reitman، پسر یکی از خالقین فرنچایز یعنی Jason Reitman، فیلم Ghostbusters: Afterlife را ساخت که فیلمی بسیار بامزه و خون‌گرم بود.

حالا که فرنچایز در مسیر درست خود قرار گرفته، اشتیاقی حقیقی از سوی هواداران برای دنباله‌ی آن، یعنی Ghostbusters: Frozen Empire وجود دارد، که قرار است در ماه مارچ به سینماها بیاید. در پایان Afterlife نشان داده می‌شود باقی‌مانده‌ی اعضای اصلی گوستباسترز با کمک فرزندانِ همراه از دست‌ رفته‌شان یعنی Egon Spengler، به میدان نبرد برگشتند. فیلم در نیویورک اتفاق می‌افتد، جایی که همه‌چیز گوستباسترز از آن‌جا شروع شد.

نگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتونگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتو

۷. The Strangers: Chapter 1

تاریخ انتشار: ۱۷ می ۲۰۲۴

The Strangers فیلم روان‌شناسانه‌ی ترسناک با بودجه‌ی ساخت‌ پایینی بود که ناگهان و به شکلی غیر قابل انتظار به یک فیلم پرفروش در سال ۲۰۰۸ تبدیل شد. فیلم ایده‌‌ای ساده‌ بر این اساس داشت که چند متجاوز بی‌رحم باعث ترس و وحشت یک زوج جوان می‌شوند، با این حال فیلم با خون‌ریزی و کشتار کم، توانست به سطح بالایی از تنش و وحشت دست یابد. The Strangers: Prey at Night، دنباله‌ی فیلم، به همان اندازه ترسناک بود و با فیلم سوم به نظر می‌رسد که تبدیل به یک فرنچایز ترسناک حماسی می‌شود.

The Strangers: Chapter 1 در اصل قرار بود که یک ریبوت باشد، اما به ادامه‌ی دو فیلم قبلی بدل شد. فعلاً بازیگر نقش‌های Dollface ،Pin-Up Girl و The Man in the Mask اعلام نشده، اما تصویر آن‌ها در سرتاسر پوستر فیلم وجود دارد. روشن نیست که در این فیلم قصه‌ اصلی مربوط به این سه قاتل مرموز گفته می‌شود یا این‌که داستان کامل آن‌ها در طول دو فیلم بعدی بازگو خواهد شد. Chapter 2 و Chapter 3 قرار است هر دو در سال ۲۰۲۴ عرضه شوند.

نگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتونگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتو

۶. Longlegs

تاریخ انتشار: ۱۲ جولای ۲۰۲۴

فیلم‌های نیکولاس کیج یا عالی هستند یا عجیب و نامعمول، اما هر چه که باشد، او نمایشی به یادماندنی، اگر نگوییم مبالغه‌آمیز از خود به جای می‌گذارد. به هر حال تماشاچیان هیچ‌وقت احساس بی‌تفاوتی نسبت به ایفای نقش‌های او نمی‌کنند، حال چه این بی‌تفاوتی از نوع مثبت و خوب باشد، چه منفی و ابراز انزجار! فیلم‌های ترسناک اما جایی است که نیکولاس کیج همواره در آن‌ها درخشیده است. حالا او باز شانس این را دارد با فیلم Longlegs باعث ترس و وحشت مردم شود.

اتفاقات فیلم در سال ۱۹۷۴ می‌گذرد و داستان Maika Monroe یک مأمور FBI را روایت می‌کند که به دنبال گیر انداختن یک قاتل سریالی‌ است و به نوعی این پرونده‌ با خانوداه‌اش گره خورده است. اطلاعات کمی که از فیلم فاش شده، با این وجود می‌دانیم که فیلم جنبه‌های‌ فراطبیعی در خود جای داده است و احتمال دارد که اقتباس نامحسوسی از پرونده‌ی خانواده‌ی مانسون و قتل‌های مربوط به «پسر سام» باشد. موضوع هر چه باشد، دیدن نیکولاس کیج در نقش یک قاتل سریالی شیطانی پدیده‌ای می‌باشد که حتماً باید هواداران تماشا کنند.

نگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتونگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتو

۵. Beetlejuice Beetlejuice

تاریخ انتشار: ۶ سپتامبر ۲۰۲۴

Beetlejuice Beetlejuice هم وضعیتی مشابه با فرنچایز گوست‌باسترز دارد؛ فیلم ترسناک کمدی دیگری که از دهه ۱۹۸۰ می‌باشد و جای خود را در فرهنگ عامه مردم پیدا کرده است. با این که تیم برتون، کارگردان فیلم، فردی نیست که اشتیاقی به ساخت دنباله‌ برای فیلم‌هایش داشته باشد و آن‌ها را تبدیل به فرنچایز کند، اما چیزی بسیار مجاب کننده در مورد Beetlejuice وجود داشته که او را راضی کرده نسخه دیگری از آن بسازد. Winona Ryder و Catherine O’Hara دوباره به همان نقش‌های خود در فیلم قبلی برمی‌گردند و البته Micheal Keaton هم دوباره قرار است نقش Betelgeuse را بازی کند.

دست‌اندرکاران فیلم انگار قسم خورند تا چیزی از داستان فیلم لو ندهند، ولی به هر حال می‌دانیم ویلیام دفو نقش یک کارآگاهِ روح و جنا اورتگا نقش Delia Deetz ، دختر رایدر را بازی می‌کند. حال با کارگردانی برتون و بازگشت ستارگان فیلم، حس نوستالژیکی را که هواداران مشتاق تجربه‌ی آن هستند نسبت به داستان و جریانات فیلم اولویت دارد. فیلم در ماه سپتامبر اکران می‌شود که البته حتماً برای هواداران مشتاق آن دیر خواهد بود.

نگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتونگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتو

۴. Speak No Evil

تاریخ انتشار: ۱۳ سپتامبر ۲۰۲۴

Speak No Evil ریمیکی از یک فیلم دانمارکیِ اکران شده در سال ۲۰۲۰ به همین نام است. تا به حال اطلاعات مفیدی مربوط به داستان درز نکرده، غیر از اینکه تعطیلات رویایی یک زوج به کابوس بدل خواهد شد. اما اگر فیلم قصد دارد نزدیک به منبع اقتباسی خود باشد، پس حتماً به همان اندازه ترسناک خواهد بود. داستان فیلم دانمارکی مربوط به زن و شوهری است که هر دو قاتل سریالی هستند و خانواده‌ها را به خانه‌ی ویلایی خود می‌کشانند تا در آن‌جا آن‌ها را مورد شکنجه‌های روانی قرار داده و به قتل برسانند.

 James McAvoy یکی از بازیگران فیلم است که در نقش Kevin Wendell Crumb یا همان هیولا در سه‌گانه Unbreakable به کارگردانی M. Night Shyamalan هنرنمایی تحسین برانگیزی داشت. فیلم توسط کمپانی Blumhouse تولید می‌شود که در زمینه‌ی ساخت فیلم ترسناک اثر بدی از خود تا به حال به جا نگذاشته است . با تمام این اوصاف احتمالاً باید منتظر اثری قوی در ژانر ترسناک برای اواسط سپتامبر باشیم.

نگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتونگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتو

۳. Terrifier 3

تاریخ انتشار: ۲۵ اکتبر ۲۰۲۴

Terrifier  فیلمی نئوکلاسیک در سبک اسلشر است که در سال ۲۰۱۶ به سینماها آمد ولی آن‌چنان که باید دیده نشد، با این حال هواداران مربوط به خود را پیدا کرد. به عنوان ادای احترامی نامتعارف به فیلم‌های اسلشر کلاسیک، این فیلم با جلوه‌های خون و کشتارهای خلاقانه بیشتر، از پیشینیان خود گوی سبقت را ربود. با معرفی یکی از بزرگ‌ترین مریض‌های روانی در فیلم‌های ترسناک، یعنی Terrifier 2 این جایگاه کاملاً تثبیت شد. این نسخه که پسوند Art the Clown داشت، در سال ۲۰۲۲ عرضه شد و موفق شد حتی از نسخه‌ی اصلی هم خشونت و قطع عضوهای منزجرکننده‌ی بیشتری در خود جای دهد.

Art the Clown این بار در ماه اکتبر برای بار سوم با Terrifier 3 به پرده‌های نمایش برمی‌گردد و این قول را به تماشاچیان می‌دهد که سطح صحنه‌های منزجر کننده را در بالاترین حد ممکن نگه دارد. چیز زیادی از داستان فیلم مشخص نیست غیر از اینکه فیلم تمرکز زیادی روی این دلقک خطرناک مورد علاقه‌ی مردم و Victoria Hayes، بازمانده‌ی قطع عضو شده‌ای که از دو فیلم قبلی جان سالم به در برده است، دارد.

نگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتونگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتو

۲. Nosferatu

تاریخ انتشار: ۲۵ دسامبر ۲۰۲۴

نوسفراتو فیلم ترسناک صامت کلاسیکی بود که در سال ۱۹۲۲ به نمایش درآمد. فیلم با جسارت تمام از داستان دراکولای برام استوکر اقتباس کرد، اما برای گریز از ندادن هزینه‌ی حق اقتباس، نام خود را به نوسفراتو تغییر داد. در این‌جا کنت دراکولا به کنت اورلاک بدل می‌شود، ولی به خاطر شباهت داستانی بین نوسفراتو و داستان دراکولا، وارثین برام استوکر از فیلم شکایت کرده و در دادگاهی به متهم کردن آن موفق هم شدند. نوسفراتو فیلمی تاریک، چندش‌آور و البته بسیار برجسته بود. تلاش‌هایی هم برای ریمیک کردن آن در طول سال‌ها صورت گرفت که از میان آن‌ها می‌توان به  Nosferatu the Vampyre که در سال ۱۹۷۹ عرضه شد، اشاره کرد.

داستان دراکولا تا حد امکان به هر شکلی بازگو شده، اما ورژن نوسفراتو، هنوز هم چیزهای جذابی برای گفتن دارد. کارگردان این ریمیک Robert Eggers بوده و قرار است در ماه سپتامبر روی پرده‌های سینما به نمایش گذاشته شود.  Bill Skarsgård به عنوان Count Orlok و Lily-Rose Depp به عنوان معشوقه‌اش در فیلم ایفای نقش می‌کنند. فیلم برداشت معاصری از نسخه‌ی کلاسیک می‌باشد که به نظر می‌رسد در وهم‌آور و بدشگون بودن درست همانند نسخه‌ی اوریجینال خود است.

نگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتونگاهی به ۱۰ فیلم ترسناک مورد انتظار - ویجیاتو

۱. Return to Silent Hill

تاریخ انتشار: زمانی نامشخص در سال ۲۰۲۴

بازی‌های سایلنت هیل از ترسناک‌ترین بازی‌های سبک بقا هستند که تا به‌حال روی کنسول‌ها عرضه شده‌اند. فیلمی تقریباً به همان‌ اندازه ترسناک هم برگرفته از بازی به پرده‌های سینما آمده است. فیلم اول سایلنت هیل که در سال ۲۰۰۶ عرضه شد، کمابیش بر پایه‌ی اولین نسخه‌ از بازی بود، در حالی که فیلم بعدی یعنی Silent Hill: Revelation که در سال ۲۰۱۶ عرضه شد، دنباله‌ای بر فیلم اول بود تا قسمت دوم بازی. بسیاری از هواداران، سایلنت‌هیل ۲ را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های ترسناک فرنچایز می‌شناسند. حالا قرار است اقتباسی از این بازی با فیلم Return to Silent Hill نیز صورت گیرد.

سایلنت‌هیل ۲ اولین بازی بود که در آن شخصیت Pyramid Head معرفی شد. Pyramid Head را می‌توان به راحتی یکی از مهیب‌ترین و عجیب‌ غریب‌ترین شخصیت‌های کل سری دانست. با این‌که او حضوری افتخاری در دو فیلم اول به عنوان Red Pyramid داشت، اما حالا به نظر می‌رسد این هیولا نقش بسیار بزرگتر و پررنگ‌تری در این فیلم دارد. Return to Silent Hill هنوز تاریخ عرضه‌ی مشخص ندارد اما تأیید شده که در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد.

جمع‌ بندی

فیلم‌های ترسناک همواره طرفداران زیادی داشته‌اند و به همین دلیل هر ساله تعداد زیادی از آن‌ها ساخته می‌شود. سال ۲۰۲۴ هم از این قاعده مستثنی نیست و در ماه‌های پیش رو با فیلم‌های بسیار جذابی همراه هستیم که شما را تا پوست و استخوان خواهند ترساند. در طول متنی که خواندید سعی داشتیم ده تا از فیلم‌های ترسناک مورد انتظار را معرفی کنیم.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.