مینی PCهای ExpertCenter PN65 ایسوس با قیمت ۷۲۰ دلار در چین لیست شدند

همانطور که می‌دانید، ExpertCenter PN65 شرکت ایسوس که در ابتدای سال جاری میلادی رونمایی شد، آخرین مینی PC فشرده اما قدرتمند و مناسب برای کاربردهای تجاری و صنعتی است. اکنون به نظر می‌رسد که این مینی PCهای ExpertCenter PN65 شرکت ایسوس در کشور چین با قیمت ۷۲۰ دلار به فروش می‌رسند.

مشخصات این مینی PCها:

این کامپیوتر کوچک از پردازنده‌های Core Ultra کمپانی اینتل پشتیبانی می‌کند و همچنین با گرافیک Arc همین کمپانی تغذیه می‌شود، به علاوه عملکرد بهتری نسبت به نسخه قبلی خود که بر اساس معماری Raptor Lake طراحی شده، ارائه می‌دهد. علاوه بر این، یک واحد NPU جدید نیز به آن اضافه شده است که امکان استفاده از برنامه‌های هوش مصنوعی جدید را فراهم می‌کند.
درون کامپیوتر، دو پردازنده Core Ultra شرکت اینتل وجود دارد: یا تراشه Core Ultra 5 125H با ۱۴ هسته و ۱۸ رشته یا نسخه Core Ultra 7 155H، با ۱۶ هسته و ۲۲ رشته. همچنین این سیستم دارای حافظه DDR5-5600 است و تا ظرفیت ۴۸ گیگابایت x2 را پشتیبانی می‌کند، بنابراین به طور کل ۹۶ گیگابایت حافظه را ارائه خواهد داد.

ASUS EXPERTCENTER PN65 4 1200x764 1
مینی PCهای ExpertCenter PN65 ایسوس با قیمت ۷۲۰ دلار در چین لیست شدند، منبع تصویر: شرکت ایسوس

لازم به ذکر است که ExpertCenter PN65 به دلیل دارا بودن گزینه‌های اتصال چندگانه از سیستم‌های مینی-PC معمولی متمایز می‌شود. کاربران این امکان را دارند تا از درگاه‌های مختلف از جمله USB، HDMI، DisplayPort، COM و VGA استفاده کنند. این کامپیوتر حتی تا هفت درگاه USB و LAN 2.5G کمپانی اینتل را پشتیبانی می‌کند. در واقع می‌توانید ببینید که شرکت ایسوس سه گزینه برای هر سیستم نشان می‌دهد، پس اطمینان حاصل کنید که دقیقاً چه سیستمی توسط فروشنده فروخته شده است:

این سیستم به تازگی در کشور چین لیست شده است، که اولین برخورد ما با قیمت‌گذاری و تخمین بها تمام شده آن در بازار محسوب می‌شود.

قیمت گذاری مینی-PCهای ExpertCenter PN65 شرکت ایسوس (در چین)

  • نسخه Core Ultra 5 125H (با ۱۶ گیگابایت رم به علاوه ۵۱۲ گیگابایت SSD): 5199 RMB (722 دلار آمریکا)
  • نسخه Core Ultra 7 155H (با ۱۶ گیگابایت رم به علاوه ۵۱۲ گیگابایت SSD): 6199 RMB (861 دلار آمریکا)

برای مقایسه باید گفت، نسخه Core i5-13500H با قیمت ۳۹۹۹ RMB و مدل i7-13700H که در حال حاضر با قیمت ۵۸۹۹ RMB در بازار به فروش می‌رسند. هر دو گزینه دارای رم و گزینه‌های ذخیره‌سازی یکسان هستند. بنابراین بدون شک این سیستم گران‌تر از Raptor Lake است، با این حال تفاوت بین نسخه‌های ۱۳۷۰۰H و ۱۵۵H معنی‌دار نیست.
لازم به ذکر است که سیستم PN65 پشتیبانی از حداکثر چهار نمایشگر ۴K با فرکانس ۶۰ هرتز را دارد. نمایشگر و گرافیک این سیستم با یک گرافیکی Arc داخلی با ۷ یا ۸ هسته Xe تامین می‌شود، بدون شک این یک به‌روزرسانی بزرگ نسبت به نسل قبلی محسوب می‌شود، اما احتمالاً به اندازه iGPU‌های RDNA3 شرکت AMD قدرتمند نیست.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.