نوت پد مایکروسافت با قابلیت بررسی املای کلمات از ویرایشگر متنی ساده به مینی ورد تبدیل می‌شود

برنامه نوت پد مایکروسافت که زمانی چندان محبوب نبود، همچنان ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کند. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت این‌بار قابلیت بررسی املای کلمات (Spellcheck) را به نوت پد ویندوز ۱۱ اضافه کرده است. نوت پد که در ابتدا به‌عنوان یک نسخه از Microsoft Word معرفی شد، اکنون با هر به‌روزرسانی بیشتر شبیه به ورد می‌شود.

عملکرد قابلیت بررسی املای کلمات در نوت پد درست مانند همین ویژگی در مایکروسافت ورد یا مرورگر مایکروسافت اج است. با این ویژگی، زیر کلمات دارای غلط املایی به‌طور خودکار با رنگ قرمز خط کشیده می‌شود و شما می‌توانید با کلیک راست، گزینه صحیح آن‌ها را مشاهده کنید. گفتنی است که این ویژگی از چندین زبان پشتیبانی می‌کند.

آخرین به‌روزرسانی نوت پد در حال حاضر تنها در نسخه ۲۶۰۸۵ پیش‌نمایش ویندوز ۱۱ موجود است که می‌توانید آن را از طریق برنامه Windows Insider دریافت کرده و نسخه‌ها و ویژگی‌های جدید ویندوز را قبل از انتشار برای کاربران بیشتر امتحان کنید.

به گفته MSPowerUser، برنامه نوت پد ارتقایافته (نسخه ۱۱.۲۴۰۲.۱۸.۰) در هر دو کانال انتشار Dev و Canary برنامه Windows Insider موجود است. ظاهراً این به‌روزرسانی به کاربران اجازه می‌دهد تا نحوه استفاده از ویژگی‌های جدید را سفارشی کنند. این خبر خوبی است، زیرا نوت پد به‌طور گسترده‌ای به.عنوان یک ویرایشگر متن ساده شناخته می‌شود، اما بدون شک بسیاری از کاربران ترجیح می دهند آن را به همین شکل حفظ کنند.

نوت پد مایکروسافت با قابلیت  بررسی املای کلمات از ویرایشگر متنی ساده به مینی ورد تبدیل می‌شود

اکانت کاربری @PhantomOfEarth خیر ارتقای نوت پد را در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشت و خاطرنشان کرد که این ویژگی‌ها در حال حاضر توسط مایکروسافت و قبل از عرضه گسترده‌تر آزمایش می‌شوند. او همچنین یک اسکرین‌شاتی از ظاهر صفحه تنظیمات نوت پد و برخی از تنظیمات جدیدی که کاربران می‌توانند انجام‌ دهند (به ویژه، روشن‌و‌خاموش‌کردن تصحیح خودکار و غلط‌گیری املا) را به اشتراک گذاشت.

در حالی که در این اسکرین‌شات دیده نمی‌شود، MSPowerUser ادعا می‌کند که تنظیمات اضافی به کاربران اجازه می‌دهد تا ترجیحات ویژگی‌های خود را با انتخاب نوع فایل‌هایی که این ویژگی‌های جدید برای آنها اعمال می‌شود، سفارشی کنند. همچنین گزارش می‌دهد که فراتر از نوت پد، مایکروسافت در حال آزمایش بخش‌های جدید در منوی تنظیمات ویندوز ۱۱ و انیمیشن‌های رابط کاربری جدید (UI) است که در این ساخت پیش‌نمایش ویندوز گنجانده خواهد شد.

استقبال کاربران از نوت پد ارتقایافته

معرفی قابلیت بررسی املای کلمات و تصحیح خودکار در نوت پد به دنبال معرفی اخیر Cowriter، دستیار نوشتاری مصنوعی (AI) اتفاق می‌افتد که در بیلد پیش‌نمایش قبلی دیده شده بود.

Cowriter با استقبال گرمی از سوی کاربران مواجه نشد، زیرا نوت پد اصلی‌ترین برنامه متنی ساده ویندوز است و بسیاری از کاربران علاقه‌ای به زرق‌و‌برق اضافی ندارند. همچنین معرفی این چت‌بات تلاش کاملاً آشکار مایکروسافت برای اجرای وعده خود مبنی بر تزریق هوش مصنوعی در ویندوز است.

ظاهراً مایکروسافت در تلاش خود برای تقویت بیشتر نوت پد به واکنش‌های منفی نیز توجه کرده است، به‌طوری که گزینه‌هایی را در تنظیمات در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا ویژگی‌های جدید را روشن و خاموش کرده و نوع فایل‌هایی را که تنظیمات برای آنها اعمال می‌شود را تنظیم کنند. به نظر می‌رسد این کار عاقلانه‌ای است و برای مایکروسافت بهتر است که این ویژگی را حفظ کند؛ به خصوص اگر اصرار داشته باشد برنامه‌هایی را که کاربران دوست دارند و طی دهه‌ها به آن‌ها عادت کرده‌اند، تغییر دهد و حذف کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.