معرفی دو قابلیت Memory Saver و Energy Saver برای مرورگر گوگل کروم

گوگل به تازگی دو قابلیت جدید با نام‌های Memory Saver و Energy Saver را برای مرورگر محبوب خود کروم معرفی کرده و این ویژگی‌ها هم‌اکنون برای عده‌ای در دسترس قرار گرفته است. به گفته‌ی گوگل این دو حالت جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا مصرف حافظه رم توسط کروم را تا بیش از ۳۰ درصد کاهش دهند و همچنین در زمانی که باتری لپ تاپ یا دیوایس اجرا کننده کروم در حال اتمام است به افزایش عمر باتری نیز کمک کند.

حالت Memory Saver گوگل کروم تب‌های مرورگر، که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود را غیرفعال می‌کند و بدین ترتیب فضای مموری آزاد می‌شود و گوگل نیز ادعا کرد که این قابلیت باعث ارائه تجربه وب‌گردی روان‌تری می‌شود. Memory Saver را همچینن می‌توان برای وب‌سایت‌های مهم غیرفعال کرد تا عملکرد وب‌سایت‌های مورد نظر با حداکثر کارایی انجام شود.

گوگل کروم Memory Saver

حالت دیگر که Energy Saver نام دارد با محدود کردن فعالیت‌های پس زمینه مرورگر و افکت‌های تصویری و ویدئویی، عمر باتری دستگاه را افزایش می‌دهد. با این حال دقیق مشخص نیست که عمر باتری به طور بالقوه با استفاده از این قابلیت چه میزان افزایش پیدا می‌کند اما افزایش چندین دقیقه‌ای نیز احتمالا می‌تواند قابل قبول باشد.

گوگل کروم Memory Saver

گوگل کروم محبوب‌ترین مرورگر بازار دسکتاپ است و این نرم‌افزار مشهور با سهم استفاده ۶۶ درصدی در بازار دسکتاپ پیشتاز است. مایکروسافت ادج نیز اخیرا رشد خوبی را تجربه کرده و در رده دوم مرورگرهای پراستفاده دسکتاپ قرار گرفته است.

هر دوی این قابلیت‌ها در هفته‌های آینده به صورت جهانی در دسترس قرار خواهند گرفت و فعال‌سازی آن‌ها نیز از طریق منوی سه نقطه و سپس  settings قابل انجام است. به نظر می‌رسد هر دوی این ویژگی‌ها تنظیمات فعال‌سازی جداگانه‌ای دارند و استثناهایی نیز برای استفاده از آن‌ها در نظر گرفته شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.