محققان دریافتند؛تقویت مهارت استدلال در کودکان به کمک سبک زندگی

مهارت‌های استدلال یا توانایی‌های تفکر انتقادی، برای هر کودکی کلید یادگیری، پیمایش مشکلات روزمره و موفقیت در مدرسه است. در این میان روش هایی وجود دارد که والدین می توانند برای ارتقاء مهارت های استدلالی در بین فرزندان خود در دو سال اول تحصیل انجام دهند.

به گزارش سیناپرس، تیمی از محققان دانشمندان دانشگاه فنلاند شرقی می گویند: بهبود کیفیت کلی رژیم غذایی، کاهش مصرف گوشت قرمز، صرف زمان بیشتر برای مطالعه و صرف زمان بیشتر برای شرکت در ورزش های سازمان یافته، همگی به کودکان کمک می کند تا موقعیت خود را در زمان درست تجزیه و تحلیل و ارزیابی کنند.

در حقیقت طی این مطالعات مشخص شد: کودکان با عادات غذایی سالم ‌تر، رشد شناختی بیشتری نسبت به سایر کودکان نشان دادند و در این میان به ‌ویژه، کیفیت کلی رژیم غذایی بهتر، مصرف کمتر گوشت قرمز و مصرف بیشتر محصولات لبنی کم‌ چرب با مهارت ‌های استدلال بهتر مرتبط است.

محققان همچنین دریافتند:کودکانی که تمایل داشتند زمان بیشتری را صرف خواندن و انجام ورزش ‌های منظم کنند، مهارت ‌های استدلالی قوی‌ تری نسبت به همکلاسی‌های خود نشان دادند. در همین حال، زمان بیش از حد صرف شده در مقابل تلوزیون، صفحه موبایل و رایانه و همچنین فعالیت بدنی بدون نظارت در اوقات فراغت، هر دو با نمرات استدلال پایین ‌تر مرتبط بودند.

یافته های این تیم مطالعاتی همچنین نشان می دهد: سرمایه گذاری روی یک رژیم غذایی سالم و تشویق کودکان به مطالعه برای رشد مهارت های استدلال آن ها مفید است. علاوه بر این، به نظر می رسد شرکت در ورزش های سازمان یافته نیز از مهارت های استدلال پشتیبانی می کند.

این یافته ها و نتایج بر اساس داده های ارائه شده توسط پروژه موسوم به مطالعه فعالیت بدنی و تغذیه در کودکان فنلاندی به دست آمده  است. طی این تحقیقات تاثیر یک رژیم غذایی و مداخله فعالیت بدنی به مدت دو سال روی شناخت ۳۹۷ کودک دبستانی فنلاندی بررسی شد. محققان هر گونه ارتباط مشخص شده بین عوامل رژیم غذایی، فعالیت بدنی و رفتار کم تحرک را با شناخت در طی دو سال تجزیه و تحلیل کردند. این تیم همچنین مواردی همچون تحصیلات و درآمد والدین و درصد چربی بدن و سطح بلوغ کودکان را در طول مطالعات خود در نظر گرفته است.

به گزارش سیناپرس، شرح کامل این مطالعه در آخرین شماره مجله Scandinavian Medicine and Science in Sports منتشر شده است.

مترجم: فاطمه کردی

نوشته

محققان دریافتند؛

تقویت مهارت استدلال در کودکان به کمک سبک زندگی اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.