علت روشن نشدن ساعت هوشمند

روشن نشدن ساعت هوشمند می‌تواند اتفاق ترسناکی باشد؛ چرا که اولین چیزی که به ذهن خطور می‌کند خراب شدن یا سوختن ساعت است اما در عمل همیشه هم این اتفاق رخ نداده و در بسیاری از موارد شما با انجام چند کار ساده می‌توانید مشکل به‌وجود آمده را برطرف کنید. در ادامه همراه تکنولایف باشید تا به راه‌کارهای موجود برای سامسونگ و اپل و پس از آن برندهای دیگر بپردازیم.

گلکسی واچ روشن نمی‌شود

اگر از ساعت‌های هوشمند سامسونگ استفاده می‌کنید و این مشکل برای شما به‌وجود آمده است راه‌کارهای گفته شده در ادامه را امتحان کنید. ممکن است بسته به مدل ساعت شما این روش‌های مقداری متفاوت باشد اما در کل فرآیند یکسان است.

گلکسی واچ روشن نمی‌شود

  • ساعت خود را ری‌استارت کنید. دکمه‌های پاور و بک را به صورت همزمان فشار داده و نگه دارید تا نوشته Rebooting نمایش داده شود. این که چه مدت باید این دو دکمه را نگه دارید به مدل ساعت شما بستگی دارد و در برخی از مدل‌ها حتی باید ۳۰ ثانیه این دو دکمه را نگه دارید تا Rebooting نمایش داده شود. زمانی که Rebooting نمایش داده شد دکمه‌ها را رها کنید. با انجام این کار صفحه ساعت خاموش شده و بعد از چند ثانیه ساعت ری‌استارت می‌شود؛
  • ساعت را به شارژ متصل کنید. روشن نشدن گلکسی واچ ممکن است به دلیل خالی شدن باتری باشد و شارژ مجدد این مشکل را برطرف خواهد کرد؛
  • از تمیز بودن داک شارژ و سالم بودن آداپتور اطمینان حاصل کنید و حتما قسمت پشتی ساعت را نیز تمیز کنید؛
  • مطمئن شوید که دکمه‌های کناری گیر نکرده باشند.

اپل واچ روشن نمی‌شود

اگر اپل واچ شما روشن نمی‌شود حتما چند روش گفته شده در ادامه را امتحان کنید.

اپل واچ روشن نمی‌شود

  • از قابلیت Force restart کمک بگیرید و به جای روشن کردن نرمال، دکمه تاج و دکمه کناری را به صورت همزمان نگه دارید تا لوگوی اپل نمایش داده شود؛
  • ساعت را شارژ کنید. قبل از انجام این کار مطمئن شوید که آداپتور، سیم رابط و داک شارژ سالم باشد و قسمتی پشتی اپل واچ هم تمیز باشد؛
  • به برنامه Watch وارد شوید و به بخش My watch بروید. به پایین اسکرول کنید تا به Accessibility برسید. قابلیت VoiceOver را خاموش کنید.

روش‌های کلی مشکل روشن نشدن ساعت

در بخش‌های قبلی به صورت مخصوص به برند سامسونگ و اپل پرداختیم و در این بخش به راه‌کارهایی خواهیم پرداخت که شما می‌توانید برای تمامی ساعت‌های هوشمند با برندهای مختلف امتحان کنید.

روش‌های کلی مشکل روشن نشدن ساعت

  • ساعت خود را ری‌استارت کنید. این کار می‌تواند در هر برند و مدلی روش مخصوص به خود را داشته باشد، ولی معمولا باید دکمه پاور یا دکمه پاور + دکمه بک را برای ۱۰ الی ۲۰ ثانیه نگه دارید؛
  • حتما ساعت را برای حداقل نیم ساعت به شارژ متصل کنید و سپس مجدد اقدام به روشن کردن آن کنید؛
  • از سالم بودن آداپتور و سیم رابط مطمئن شوید و تمیز بودن پورت‌های پشت ساعت را نیز بررسی کنید؛
  • در صورت حل نشدن مشکل از پورت USB لپ تاپ برای شارژ کردن ساعت کمک بگیرید (لپ تاپ باید روشن باشد)؛
  • بدنه ساعت را برای ضربه‌های احتمالی بررسی کنید؛ چرا که ممکن است بدون این که شما توجه کرده باشید دستتان محکم به دیوار یا اجسام سخت برخورد کرده باشد و ساعت آسیب دیده باشد. همین مشکل ممکن است برای دکمه پاور ایجاد شده باشد و این دکمه به درستی کار نکند.
  • اگر هیچ یک از روش‌های گفته شده در بالا کارساز نبود باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

ساعت‌های هوشمند را می‌توان تعمیر کرد؟

بله، در کل تعمیر کردن ساعت هوشمند امکان‌پذیر است اما باید توجه داشته باشید که قطعات ساعت‌ها کمتر از گوشی‌ها و لپ تاپ‌ها و وسایل دیگر در بازار کشور وجود دارند و این موضوع باعث می‌شود تعمیر ساعت‌های هوشمندی که کمتر مشهور هستند تقریبا محال شود.

جمع بندی

اگر روش‌های گفته شده در مطلب مشکل روشن نشدن ساعت شما را برطرف نکرد احتمالا ساعت آسیبی جدی دیده و باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید. ساعت‌های هوشمندی مانند اپل واچ یا گلکسی واچ شانس بیشتری برای تعمیر شدن در ایران دارند تا برندهای دیگر.

سوالات متداول

ساعت‌های هوشمند را می‌توان تعمیر کرد؟

بله امکان تعمیر کردن ساعت هوشمند وجود دارد اما باید توجه داشته باشید که قطعات ساعت‌ها کمتر از دیگر محصولات در بازار کشور یافت می‌شود و همین کار تعمیر را دشوار می‌کند. ساعت‌های مشهور مانند اپل واچ یا گلکسی واچ در صورت خرابی شانس بالاتری برای تعمیر دارند؛ زیرا قطعات این ساعت‌ها بیشتر در کشور یافت می‌شود.

ساعت من روشن نمی‌شود، باید چیکار کنم؟

ساده‌تری کاری که می‌توانید انجام دهید این است که ساعت را در ابتدا Force restart کنید و سپس به شارژ متصل کنید. در کل این مشکل راه‌حل به‌خصوصی ندارد و باید با همین روش‌های ساده مشکل را حل کنید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.