شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی تشکیل می‌شود/ معاون علمی رییس جمهور، مامور تشکیل این شورا و مرکز شد

4849651232158 min

رییس جمهور با صدور حکمی، ماموریت تشکیل «شورای ملی راهبری و مرکز ملی هوش مصنوعی» را به معاون علمی خود واگذار کرد. این شورا با هدف ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی در حوزه هوش مصنوعی و استفاده از فرصت جهشی این فناوری برای پیشرفت اقتصادی کشور تشکیل شده است.

رییس جمهور در حکم خود به روح الله دهقانی، معاون علمی رییس جمهور، از اهم وظایف این شورا ایجاد زنجیره کامل و پایدار چرخه ایده تا ثروت (بازار) در هوش مصنوعی، تلاش برای دستیابی به مرجعیت علمی و تحریم‌ناپذیری، شناسایی و پرورش نخبگان و دستیابی به جایگاه پیشتاز در جهان را یادآور شد.

رییس جمهور همچنین تاکید کرد که برای پیگیری منسجم و متمرکز اهداف فناورانه و اقتصادی در این حوزه، «مرکز ملی هوش مصنوعی» راه‌اندازی شود. این مرکز تحت نظارت شورای ملی راهبری هوش مصنوعی فعالیت خواهد کرد و دبیر شورا و رییس مرکز با حکم رییس جمهور تعیین می‌شوند.

دیگر اعضای «شورای ملی راهبری هوش مصنوعی» نیز رییس ستاد کل نیروهای مسلح، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی، وزرای صنعت، معدن و تجارت، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رییس صندوق توسعه ملی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و دو عضو حقیقی به پیشنهاد دبیر شورا و با حکم رییس جمهور تعیین شده است.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.