لپ‌تاپ‌های Ultra-Fast Predator Helios ایسر با قیمت پایه ۲۷۹۹ یورو

شرکت ایسر در حال آماده سازی لپ‌تاپ‌های سری Ultra‌ Fast Predator Helios با کیس‌های Raptor Lake-HX Refresh نسل چهاردهم شرکت اینتل و کارت گرافیک‌های برتر RTX 40 کمپانی انویدیا است.

پردازنده‌های Raptor Lake-HX نسل چهاردهم شرکت اینتل، با وجود عرضه چیپ‌های Meteor Lake، موقعیت خود را به عنوان تراشه‌های رده بالا در لپ‌تاپ‌هایی مانند مدل Predator Helios نسل بعدی کمپانی ایسر، حفظ خواهند کرد.

چندین بار اطلاعات مختلفی در رابطه با پردازنده‌های Raptor Lake-HX Refresh نسل چهاردهم شرکت اینتل فاش شده است. همچنین ما این پردازنده‌ها را در چندین پیکربندی لپ‌تاپ رده بالا دیده‌ایم. به جز در بعضی نمونه‌ها، لاین‌آپ پردازنده عمدتاً افزایش جزئی در فرکانس کلاک، مشابه آنچه در خانواده پردازنده دسکتاپ Raptor Lake Refresh نسل چهاردهم دیده‌ایم، ارائه می‌کند. اما حتما دلیل خوبی وجود دارد که چرا شرکت اینتل سری HX رده بالای خود را آپدیت می‌کند، حتی در صورتی که پردازنده‌های Meteor Lake Core Ultra را برای بخش لپ‌تاپ‌ها نیز عرضه کند.

مقایسه تراشه‌های سری Meteor Lake-H و Raptor Lake HX

تراشه‌های سری Meteor Lake-H شرکت اینتل تنها ۱۶ هسته و ۴۵ وات TDP (PL1) دارند در حالی که پردازنده‌های Raptor Lake HX حداکثر ۲۴ هسته و ۵۵ وات TDP (PL1) دارند. این موضوع باعث می‌شود آنها برای بخش بازی‌های سطح بالا عالی باشند. در عین حال، این بدان معنا نیست که ما نمی‌توانیم تنظیمات لپ‌تاپ پیشرفته را با تراشه Meteor Lake ببینیم. همانطور که پیش‌تر گزارش شده بود، خانواده HX نسل چهاردهم گزینه بهتری برای کاربرانی است که به دنبال جایگزینی برای دسکتاپ‌های قابل حمل هستند.

لپتاپ‌های Ultra-Fast Predator Helios ایسر با قیمت پایه 2799 یورو

مشخصات لپتاپ‌های Ultra‌ Fast Predator Helios

به این ترتیب، شرکت ایسر لپ‌تاپ Predator Helios خود را با پردازنده‌های Core i9 14900HX کمپانی اینتل به‌روزرسانی خواهد کرد. این پردازنده با ۲۴ هسته (۸ + ۱۶) و ۳۲ رشته، فرکانس پایه ۲.۴ گیگاهرتز و بوست کلاک ۵.۸ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. این تراشه همچنین دارای ۳۶ مگابایت کش L3 است. علاوه بر این، تراشه موردنظر دارای حداکثر توان مصرفی (TDP) پایه ۵۵ وات و MTP (برق حداکثر توربو) ۱۵۷ وات است.

لپ‌تاپ Predator Helios خود در طرح‌های ۱۸ اینچ (IPS WQXGA 240Hz) و ۱۶ اینچ (MiniLED WQXGA 250Hz) با حافظه DDR5 تا ۳۲ گیگابایت و حافظه SSD PCIe Gen4 NVMe تا ۲ ترابایت عرضه می‌شود. هر دو لپ‌تاپ دارای باتری ۹۰ وات ساعتی هستند و به ترتیب ۳.۲۵ کیلوگرم و ۲.۷۰ کیلوگرم وزن دارند.

قیمت لپ‌تاپ

هر دو لپ‌تاپ Predator ACER در حال حاضر در آمازون با قیمت‌های زیر در لیست شده است:

ACER Predator 18 PH18-72 – Core i9-14900HX / 32 گیگابایت DDR5 / 2 ترابایت SSD / RTX 4080 – ۳,۱۹۹.۹۹ پوند
ACER Predator 16 PH16-72 – Core i9-14900HX / 16 گیگابایت DDR5 / 1 ترابایت SSD / RTX 4080 – ۲۷۹۹.۹۹ پوند

ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این لپ‌تاپ‌های رده بالا تقریباً همزمان با سری Meteor Lake شرکت اینتل که در تاریخ ۲۳ آذر ماه (۱۴ دسامبر) وارد بازار می‌شوند، در دسترس قرار بگیرند. علاوه بر این، تا برگزاری رویداد CES 2024 نیز یک ماه دیگر باقی مانده است، بنابراین اکثر OEM ها ممکن است بخواهند تا آن زمان منتظر بمانند تا آخرین پیشنهادات لپ‌تاپ خود را معرفی کنند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.