شرکت AMD تأیید می‌کند که +Strix Point Zen5/RDNA در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شوند

در نشست نوآوری کامپیوترهای شخصی (Al PC Innovation) در شهر بیجینگ (Being)، مدیر عامل شرکت AMD، دکتر لیزا سو (Dr. Lisa Su)، سری پردازنده‌های Ryzen 8040 هاوک پوینت و مدل Ryzen 8000G APU برای بازار کشور چین را معرفی کرد. علاوه بر این، دکتر لیزا سو تاکید کرد که شرکت AMD همچنان به وعده خود برای عرضه نسل بعدی پردازنده‌های Ryzen با نام رمز Strix Point به بازار در این سال پایبند است.
هرچند صحبت‌های مدیر عامل شرکت AMD واقعاً افشاگری‌های تازه‌ای را به همراه ندارد، با این وجود تأکید می‌کند که این شرکت به پیروی از نقشه راه قبلی خود پایبند است و نوید می‌دهد که سری جدید پردازنده‌های موبایلی در این سال منتشر خواهند شد. انتظار می‌رود که پردازنده Strix Point، که به احتمال زیاد با نام Ryzen 9050 شناخته خواهد شد، یکی از اولین محصولات با معماری میکرو Zen5 باشد.

شرکت AMD تأیید می‌کند که +Strix Point Zen5/RDNA در سال 2024 عرضه می‌شوند
نقشه راه RDNA شرکت AMD، منبع تصویر: شرکت AMD

علاوه بر آن در این نشست، دکتر لیزا سو به طور قابل توجهی بر اهمیت هوش مصنوعی (AI) و شتاب دهنده یادگیری ماشینی تاکید کرد، چیزی که از پیش توسط واحد XDNA شرکت AMD در سری پردازنده‌های Hawk Point به دست آمده است. انتظار می‌رود پردازنده‌های Strix Point جدید شرکت AMD، بتوانند حتی عملکرد بالاتری را در این زمینه ارائه دهد.
لازم به ذکر است که دیوید وانگ (David Wang)، معاون ارشد فناوری گرافیکی و مهندسی تحقیق و توسعه شرکت AMD، نیز به صحنه رفت تا در مورد معماری‌های RDNA3+ و XDNA2 بحث کند. در حالی که این معماری‌ها پیش از این معرفی شده‌اند، با این وجود شرکت AMD تکرار کرد که XDNA2 سه برابر عملکرد سری APU‌های موجود را ارائه خواهد داد.
در نهایت باید گفت که هرچند شرکت AMD تاریخ دقیق عرضه پردازنده‌های Strix Point خود به بازار را مشخص نکرده است، اما انتشار تراشه‌های Hawk Point در ماه دسامبر احتمال این را نشان می‌دهد که این شرکت به چرخه انتشار محصول یک‌ساله پایبند باشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.