درخواست سازمان ملل برای تحقق اهداف توسعه پایدار

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد روز دوشنبه خواستار ارائه یک طرح نجات جهانی برای تحقق اهداف توسعه پایدار در سطح بین المللی  شد.

به گزارش سیناپرس، گوترش در افتتاحیه اجلاس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد گفت: در نیمه راه اجرای این مسیر ، تنها ۱۵ درصد از اهداف مشخص شده در مسیر درست قرار دارند و بسیاری از آن ها در شرایط معکوس حرکت کرده و شرایط امروزه به گونه ای است که به جای رسیدن به نقطه ای که همه کشورها در این مسیر با موفقیت حرکت کرده باشند، در خطر کنار گذاشتن اهداف توسعه پایدار هستیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه توضیحاتش گفت: بنابراین اهداف توسعه پایدار به یک طرح نجات جهانی نیاز دارد. گوترش همچنین خواستار اقدامات لازم و مناسب برای کاهش گرسنگی، انتقال سریعتر  کشورها به سمت استفاده از انرژی های تجدید پذیر، گسترش بیشتر مزایا و فرصت های دیجیتالی شدن، آموزش بهتر برای کودکان و جوانان، تامین کار شایسته و حفاظت اجتماعی برای عموم مردم و توجه بیشتر به اقدامات اقلیمی و جلوگیری از تغییرات آب و هوایی شد.

گفتنی است هشت سال پیش، کشور های عضو سازمان ملل اصول کلی اهداف توسعه پایدار را پذیرفتند. این اصول  شامل وعده ‌ای بود که از سوی دولت ها به یکدیگر به عنوان دیپلمات‌ ها داده نمی ‌شد، بلکه وعده‌ای بود به مردم و به طور خاص اقشار فقیر و زیر فشار جامعه، مردمی که در دنیای امروزی همچنان گرسنه می ‌مانند، کودکان کار و افرادی که در جهان امروز ندادیده گرفته شده اند داده شد.

گوترش در ادامه توضیحاتش خاطرنشان کرد: ارائه حق تحصیل در آرامش، رسیدگی به خانواده هایی که از درگیری ها فرار می کنند، والدینی که با درماندگی شاهد مرگ فرزندانشان بر اثر بیماری های قابل پیشگیری هستند، مردمی امید خود را برای پیدا کردن شغل از دست می دهند باید از سوی دولت ها مورد توجه قرار گرفته و فراموش نکنیم که کل جهان به معنای واقعی کلمه به دلیل تغییر آب و هوا در آستانه ویرانی قرار دارند. بنابراین، اهداف توسعه پایدار ها فقط فهرستی از اهداف عادی و نوشته شده روی کاغذ نیستند. آن ها امید ها، رویا ها، حقوق و انتظارات مردم را در همه جا حمل می کنند و مطمئن ترین مسیر را برای انجام تعهدات ما تحت اعلامیه جهانی حقوق بشر،  ارائه شده است.

به گزارش سیناپرس، وی در ادامه توضیحاتش  گفت: در نیمه مسیر رسیدن به ضرب الاجل اهداف توسعه پایدار، مردم در سراسر جهان خواستار اقدام فوری هستند.

گوترش در پایان سخنانش تاکید کرد: ما می توانیم پیروز شویم واگر اکنون اقدام کنیم، اگر با هم عمل کنیم، اگر به قول خود به میلیاردها نفری که امیدها، رویاها و آینده آن ها در دستان شماست عمل کنیم، پیروز می شویم…. اکنون زمان آن فرا رسیده است.

مترجم: احسان محمدحسینی

منبع: english.news.cn

نوشته درخواست سازمان ملل برای تحقق اهداف توسعه پایدار اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.