تو را من چشم در راهم – فعال شدن ۸۰۰ استارلینک در ایران

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی تهران از فعال شدن ۸۰۰ استارلینک در ایران خبر داد. او فروش تجهیزات اینترنتی ماهوارهای استارلینک در تهران را تایید کرد و افزود که خرید و فروش این کالا غیرقانونی است.

داستان فعال شدن ۸۰۰ استارلینک در ایران چیست؟

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آقای محبی به نقل از یک مقام مسئول، دستگاه‌های فعال استارلینک در ایران را تا ۸۰۰ عدد عنوان کرد. او گفت، به علت قاچاق امکان استفاده از این دستگاه رشد زیادی خواهد داشت. محبی خواستار جلوگیری از قاچاق این دستگاه شد. او گفت، به علت قاچاق امکان استفاده از این دستگاه رشد زیادی خواهد داشت.

لازم به ذکر است که آقای محبی در اواسط مردادماه سال گذشته (که خبرهای مرتبط به اینترنت ماهواره‌ای ایتارلینک بر سر زبان‌ها افتاده بود) هشدار داده بود که در صورت وارد نکردن تجهیزات استارلینک توسط خود دولت، به‌طور قطع قاچاقچیان این کار را می‌کنند.

تو را من چشم در راهم - فعال شدن 800 استارلینک در ایران

البته اعلام خبر آقای محبی برخی شک‌وشبهه‌ها در مورد صحبت‌های مختلفی که درباره وجود دستگاه‌های مختلف در ایران پیش آمده را بیشتر کرده است. درحالی که از فعالیت ۸۰۰ دستگاه گیرنده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ایران سخن به میان آمده است که آقای حاشیه «ایلان ماسک»، مؤسس شرکت اسپیس ایکس چند روز پیش با انتشار توییتی اعلام کرده بود حدود ۱۰۰ دستگاه استارلینک در ایران فعال است.

لازم به ذکر است که وزیر ارتباطات «عیسی زارع‌پور‌» هفته گذشته در کنار جلسه دولت درباره موضوع اینترنت ماهواره‌ای و فعالیت آن در ایران، حرف‌های گذشته خود را تکرار کرد و گفت:

«قبلاً هم عرض کردم از فعال‌شدن اپراتورهایی که اینترنت را به‌صورت ماهواره‌ای ارائه می‌کنند، استقبال می‌کنیم. همین الان هم دو-سه تا اپراتور هستند که در نقاط دورافتاده روستایی، از اینترنت ماهواره‌ای آن‌ها استفاده می‌کنیم.»

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.