بازگشت فضاپیمای آرتمیس ۱ اوریون ناسا به مرکز فضایی کندی

فضاپیمای آرتمیس ۱ اوریون ناسا پس از تکمیل سفر ۱.۴ میلیون مایلی خود به ماه و بازگشت در آغاز ماه گذشته، به مرکز فضایی کندی بازگشته است. بازگشت به خانه در ۳۰ دسامبر (۹ دی) اتفاق افتاد. آرتمیس ۱ در ۱۱ دسامبر (۲۰ آذر) در اقیانوس آرام سقوط کرد. پس از اینکه ناو یو اس اس پورتلند خودروی خدمه بدون سرنشین را بازیابی کرد و آن را در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) به پایگاه دریایی سن دیگو آورد، کپسول روز بعد یک سفر زمینی به فلوریدا را آغاز کرد. سفر رکوردشکنی آرتمیس ۱ در ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) با پرتاب به یاد ماندنی شبانه بر فراز موشک سنگین باربری نسل بعدی سیستم پرتاب فضایی ناسا آغاز شد.

شروع تجزیه و تحلیل‌های دقیق برای تضمین ایمنی پروژه آرتمیس

اکنون که اوریون به مرکز فضایی کندی بازگشته است، ناسا سپر حرارتی فضاپیما را از آن جدا خواهد کرد تا بتواند “تحلیل گسترده” این قطعه حیاتی را انجام دهد و دقیقاً نحوه عملکرد آن در هنگام ورود مجدد به جو را مشخص کند. آژانس همچنین Moonikin Campos، ساختگی آزمایشی را که ناسا برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد چگونگی تأثیر سفر به ماه روی انسان‌ها به اوریون فرستاده، جدا خواهد کرد. ناسا اعلام کرده: «آرتمیس یک گام بزرگ رو به جلو به عنوان بخشی از تلاش‌های اکتشافی ناسا در ماه بود و زمینه را برای مأموریت بعدی موشک سیستم پرتاب فضایی و اوریون برای پرواز خدمه دور ماه در آرتمیس دوم فراهم کرد.»

بازگشت فضاپیمای آرتمیس

فضاپیمای آرتمیس ۱ اوریون ناسا به مرکز فضایی کندی بازگشت. از تیم @NASAGroundSys تشکر می‌کنیم که ما را با خیال راحت به خانه آورده اند.

— Howard Hu (@HowardHuNASA) December 31, 2022

بازگشت فضاپیمای آرتمیس تنها شروع راهی طولانی است

در حالی که تا سال ۲۰۲۴ خبری از Artemis II نخواهد بود، زیرا راه زیادی از هم اکنون تا سال آینده باقی مانده است. ناسا وعده داده بود که خدمه چهار نفره این ماموریت را در اوایل سال ۲۰۲۳ معرفی کند. آرتمیس دوم زمینه را برای اولین فرود انسان روی ماه از زمان پایان برنامه آپولو در سال ۱۹۷۲ و در نهایت حضور دائمی ناسا در ماه فراهم خواهد کرد. تمام این اهداف کاملا به نتایج حاصل از سفر ماجراجویانه‌ی فضاپیمای آرتمیس و حالا بازگشت او به خانه وابسته است.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.