توصیه یک دندانپزشک: تمیز کردن بینی به اندازه مسواک زدن قبل از خواب مهم است!

دندانپزشکان سال هاست که اصرار دارند دندان هایمان را قبل از خواب مسواک بزنیم. اما یک مرحله حیاتی دیگر در روتین شبانه شما می تواند تمیز کردن بینی باشد. به گفته دکتر سباستین لوماس، دندانپزشک ساکن یورکشایر، اطمینان از تمیز بودن مجرای تنفسی می‌تواند به خواب خوب شبانه و پایان دادن به خروپف شما کمک کند.

تمیز کردن بینی به اندازه مسواک زدن قبل از خواب مهم است

او می‌گوید: «پاک کردن بینی قبل از خواب به اندازه مسواک زدن مهم است. چرا؟ اگر نتوانید از طریق بینی نفس بکشید، با دهان نفس خواهید کشید و خروپف خواهید کرد.»
او افزود: «این وضعیت باعث می شود شما نتوانید به خوبی استراحت کنید و انرژی ای که باید را به دست بیاورید.»

تمیز کردن بینی به اندازه مسواک زدن قبل از خواب مهم است

دکتر لوماس در یک ویدیوی تیک تاک که نزدیک به ۲۵۰,۰۰۰ بار مشاهده شده است، تکنیک ساده ای را برای چک کردن مجرای تنفسی مسدود شده نشان داد. او صاف می ایستند، در حالی که دهانش را بسته نگه می‌دارد، از طریق بینی نفس می‌کشد و سپس نفسش را بیرون می دهد. سپس نوک بینی خود را می گیرد و سرش را به سمت چپ و راست تکان می دهد در حدی که گوش هایش به شانه هایش نزدیک می شود. او می گوید که حداقل این کار را باید برای ۵ ثانیه ادامه دهید. سپس دکتر لوماس دستش را از روی بینی خود بر می دارد و نفس عمیقی می کشد و دوباره بیرون می دهد.

دکتر لوماس که ۲۱,۴۰۰ فالوور دارد، در توضیحات این ویدیو نوشت: «زمان آن رسیده که پاکسازی بینی را به روتین قبل خواب خود اضافه کنید. به نظر من تمیز کردن بینی قبل از خواب به اندازه مسواک زدن مهم است. خروپف در اثر لرزش مخاط های نزدیک راه تنفسی در پشت گلو ایجاد می شود. هنگامی که فرد دم و بازدم می کند، هوای متحرک باعث تکان خوردن این مخاط ها و ایجاد صدا می شود. اگر بینی فرد مسدود شود، این وضعیت حتی بدتر می شود.»

تمیز کردن بینی به اندازه مسواک زدن قبل از خواب مهم است

کلیپ ۴۴ ثانیه ای دکتر لوماس به عنوان یک ایده درخشان مورد استقبال قرار گرفت که مردم شروع به اضافه کردن آن به روتین شبانه خود می کنند.

یکی از کاربران نوشت: «خیلی مفید بود ممنون.»

دیگری اظهار داشت: «این روش ساده و عملی را دوست دارم.»

با این حال، برخی از کاربران کمتر تحت تأثیر قرار گرفتند و ادعا کردند که این تکنیک، کاملا عکس آنچه ادعا می شود، عمل می کند.

یکی از کاربران تیک تاک نوشت: «این کار باعث کیپ شدن بینی من شد.»

در حالی که دیگری گفت: «هیچ اتفاقی نیفتاد.»

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.