به تعویق انداختن کارها به سلامتی آسیب می رساند

روانشناسان معتقدند:تعلل کردن در کارها به افراد یادآوری می کند که از چه چیزی می خواهند اجتناب کنند.

به گزارش سیناپرس، کارشناسان معتقدند: به تعویق انداختن کاری است که می ‌دانید اکنون باید انجام دهید، حتی اگر وضعیت شما بدتر شود. اما به نظر می رسد همه آن وظایفی که به فردا واگذار می شود، در ذهن فرو رفته و ممکن است به سلامت افراد آسیب برساند.

در مطالعه ‌ای روی هزاران دانشجو، دانشمندان اهمال ‌کاری را با نتایجی از جمله افسردگی، اضطراب و حتی درد بازو یافتند.

فرد جوهانسون (Fred Johansson) روانشناس بالینی در دانشگاه سوفیاهمت در استکهلم و پژوهشگر این مطالعات می گوید: این مطالعه یکی از بزرگترین مطالعاتی است که به ارتباط اهمال کاری با سلامت پرداخته است.

فوشیا سیرویس (Fuschia Sirois) دانشمند علوم رفتاری در دانشگاه دورهام انگلستان می ‌گوید: برای سال‌ها، به نظر نمی ‌رسید که دانشمندان به تعویق انداختن کار را به عنوان موضوع جدی در نظر بگیرند. سیرویس می ‌گوید: امیدوارم که یافته های این مطالعات باعث افزایش آگاهی در مورد عواقب سلامت جسمانی اهمال کاری شود. او می افزید: به تعویق انداختن کار ممکن است برای ذهن و بدن مضر باشد.

جوهانسون توضیح می دهد:تشخیص اینکه آیا برخی از مشکلات سلامتی باعث می شود افراد بیشتر به تعویق انداختن کارها بپردازند دشوار است یا برعکس. او می‌ گوید که نمی ‌توانید فقط به یک شرکت‌ کننده در مطالعه بگویید که اهمال ‌کننده شود و منتظر بماند و ببیند آیا سلامتی آنها تغییر می‌ کند یا خیر.

در مطالعه جدید، حدود ۳۵۰۰ دانش‌آموز در طول ۹ ماه تحت نظر قرار گرفتند، بنابراین محققان می ‌توانند پیگیری کنند که آیا دانش‌آموزان بعداً دچار مشکلات سلامتی شدند یا خیر. به‌طور متوسط، این دانش‌آموزان در طول زمان نسبت به همسالان خود به‌طور متوسط وضعیت بدتری داشتند.

جوهانسون و همکارانش دریافتند: آنها کمی استرس داشته، مضطرب، افسرده و کم خواب بودند. الکساندر روزنتال (Alexander Rozental) یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه، می گوید: افرادی که در شروع به تعویق انداختن کار نمره بالاتری می گیرند، در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات جسمی و روانی در آینده قرار دارند. بین اهمال کاری در یک مقطع زمانی و داشتن این نتایج منفی در مرحله بعدی رابطه وجود دارد.

داده‌های آزمایشگاه سیرویس و مطالعات دیگر نشان می ‌دهند که استرس ممکن است مقصر اثرات سوء اهمال‌ کاری باشد. سیرویس فکر می‌ کند که اثرات اهمال ‌کاری مزمن می ‌تواند در طول زمان ایجاد شود. سیرویس می‌ گوید، حتی اگر به تعویق انداختن کار به تنهایی باعث بیماری نشود، اما می‌ تواند یک عامل اضافی باشد که تاثیر گذار است.

تخمین زده می شود که حدود ۲۰ درصد از بزرگسالان مبتلا به عارضه به تعویق انداختن مزمن باشند. روانشناسان می گویند: همه ممکن است یک یا دو کار را به تعویق بیندازند، اما تعلل مزمن آن را تبدیل به سبک زندگی می کنند. بنابراین این افراد این کار را در خانه، مدرسه، محل کار و در روابط خود انجام می دهند.

به گزارش سیناپرس، اگرچه ممکن است تعلل کنندگان فکر کنند که تحت فشار عملکرد بهتری دارند، اما مطالعات خلاف این را گزارش کرده است. آزمایش‌ها نشان داده است که آنها در واقع کندتر کار کرده و خطاهای بیشتری نسبت به افرادی که به تعویق نمی‌ اندازند، مرتکب می‌ شوند.

سیرویس می گوید: به تعویق انداختن راهی برای دور زدن احساسات منفی مرتبط با کار است. او می ‌گوید: ما برای جلوگیری از هر چیزی دردناک یا دشوار، کار را به تعویق می اندازیم و بلافاصله تسکین می گیریم. پس زمینه ای از شرایط استرس زا می تواند توانایی افراد برای مقابله را تحت فشار قرار دهد و به تعویق انداختن آن حتی آسان تر شود.

شرح کامل این مطالعات در مجله JAMA Network Open منتشر شده است.

مترجم: مهدی فلاحی پناه

نوشته به تعویق انداختن کارها به سلامتی آسیب می رساند اولین بار در خبرگزاری سیناپرس | اخبار علمی ایران و جهان. پدیدار شد.

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.