بهترین گوشی گیمینگ | زمستان ۱۴۰۲

در دهه‌ی اخیر، با پیشرفت فناوری و رشد صنعت بازی‌های ویدئویی، گوشی گیمینگ به یک ابزار جذاب برای گیمرها و علاقمندان به بازی‌ها ویدئویی تبدیل شده‌ است. این گوشی‌ها با ترکیب عملکرد بالا، گرافیک قوی و قابلیت‌های به روز، یک گزینه مناسب برای افرادی هستند که به دنبال تجربه‌ی بازی‌های هیجان‌انگیز هستند.

<!–

–>

در ادامه این راهنمای خرید از ویجیاتو به جهت تسهیل پروسه‌ی انتخاب و خرید شما، به معرفی بهترین گوشی گیمینگ می‌پردازیم. برای آگاهی بیشتر در مورد المان‌های حائز اهمیت درباره گوشی‌های گیمینگ پیشنهاد میکنم مقاله (هرآنچه که باید پیش از خرید گوشی گیمینگ بدانید) را مطالعه کنید.


فهرست محتوا
نمایش

ویژگی‌های گوشی گیمینگ چیست؟

گوشی‌های گیمینگ امروزه با ویژگی‌ها و امکانات مختلفی طراحی می‌شوند تا تجربه بازی کاربران را بهبود ببخشند. اولین ویژگی که باید در نظر گرفت، سخت‌افزار قوی آن‌ها است. در تمام گوشی‌های گیمینگ پردازنده المان‌ بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در اجرا بازی‌ها است.

این گوشی‌ها معمولاً از پردازنده‌های قدرتمند، گرافیک بالا، حافظه رم (RAM) بزرگ و فضای ذخیره‌سازی زیاد بهره می‌برند تا بتوانند بازی‌های پرسرعت و حجیم را به صورت روان و راحت اجرا کنند.

ویژگی‌ دیگر این گوشی‌ها، صفحه نمایش بزرگ با اندازه‌ای بین ۶.۲ تا ۶.۹۲ اینچ است که با حداقل نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰، تجربه‌ی بازی روان و بدون لگ را فراهم کنند.

همچنین، این صفحه‌ نمایش‌ها از ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از فناوری‌های HDR10+ و (Dolby Vision)، روشنایی بالا، نمایش ۱ میلیارد رنگ و نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) نیز بهره می‌برند. سیستم خنک‌کننده قوی نیز از جمله ویژگی‌های حیاتی یک گوشی گیمینگ است تا از گرمای زیاد و کاهش کیفیت عملکرد در طول زمان جلوگیری کند.

باتری با ظرفیت بالا و عمر طولانی نیز از ویژگی‌های مهم گوشی‌های گیمینگ است. باتری‌ قدرتمند امکان استفاده بیشتری از گوشی را بدون نیاز به شارژ مکرر فراهم می‌کند. اسپیکرهای با کیفیت و قابلیت پشتیبانی از فناوری‌های صوتی پیشرفته هم تجربه صدای واقعی از بازی را به کاربر ارائه می‌دهد.

در نهایت، طراحی مقاوم و محکم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است تا کاربران بتوانند از گوشی خود برای مدت طولانی استفاده کنند و در عین حال از مشکلات فنی کمتری رنج نبرند.


گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy Z Fold 4

گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ از چیپست قدرتمند چهار نانومتری اسنپدراگون ۸ پلاس نسل یک شرکت کوالکام بهره می‌برد. این تراشه توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی را در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا را دارد. همچنین، از Adreno 730 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy Z Fold 4گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy Z Fold 4

در حالت استاندارد زد فولد ۴، دارای صفحه نمایش Foldable Dynamic AMOLED 2X با ابعاد ۷.۶ اینچ، رزولوشن ۱۸۱۲ در ۲۱۷۶ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز است. مشخصات نمایشگر دوم (حالت جمع‌شده) شامل صفحه نمایش Dynamic AMOLED 2X با ابعاد ۶.۲ اینچ، نسبت تصویر ۲۳٫۱ به ۹ و رزولوشن ۹۰۴ در ۲۳۱۶ پیکسل است.

نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز صفحه‌ نمایشی روان و بدون لگ را با خود به‌ همراه دارد که عملکرد بهتری در اجرای بازی‌ها و نمایش ویدیو‌ها ارائه می‌کند. از مشخصات دیگر نمایشگر این گوشی باید به روشنایی ۱۵۰۰ نیت (Peak) و پشتیبانی از فناوری HDR10+ اشاره کرد. روشنایی ۱۵۰۰ نیت سبب شده تا در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیار خوبی با این گوشی داشته باشید.

دوربین گلکسی زد فولد ۴ شامل، ۵۰ مگاپیکسل لنز واید، ۱۲ مگاپیکسل لنز اولترا واید و ۱۰ مگاپیکسل لنز تله‌فوتو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌ نمایش ثانویه (حالت جمع‌شده)، سنسور دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت با ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود. لازم به ذکر است که گلکسی زد فولد ۴ سامسونگ فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است. گوشی زد فولد ۴ به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1.1 عرضه می‌شود.

باتری این گوشی سامسونگ، دارای ظرفیت ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعت و توان شارژ ۲۵ وات است. در ابعاد ۶.۳ × ۱۳۰.۱ × ۱۵۵.۱ میلی‌متر (حالت باز گوشی)، ۱۵.۸ × ۶۷.۱ × ۱۵۵.۱ میلی‌متر (حالت بسته گوشی) و وزن ۲۶۳ گرم عرضه می‌شود. زد فولد ۴ دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، فشارسنج هوا، ژئومغناطیس، حسگر هال، حسگر ضربان قلب، حسگر نور محیط، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

مشخصات گوشی گیمینگ سامسونگ مدل  Galaxy Z Fold 4

پردازنده: Snapdragon 8+ Gen 1
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 730
صفحه‌ نمایش: Foldable Dynamic AMOLED 2X
۱۸۱۲ در ۲۱۷۶ پیکسل
۷.۶ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
روشنایی ۱۲۰۰ نیت (Peak)
مشخصات نمایشگر دوم
(حالت بسته)
Dynamic AMOLED 2X
۶.۲ اینچ
۱۲۰ هرتز
۹۰۴ در ۲۳۱۶ پیکسل
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری One UI 4.1.1
رم: ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)
۱۲ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۱۰ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو)
دوربین سلفی: ۴ مگاپیکسل (لنز واید)
باتری: ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۶۳ گرم
قیمت: ۴۷ الی ۵۶ میلیون تومان ابعاد: ۶.۳ × ۱۳۰.۱ × ۱۵۵.۱
میلی‌متر (حالت باز گوشی)
۱۵.۸ × ۶۷.۱ × ۱۵۵.۱
میلی‌متر (حالت بسته گوشی)

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra

گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ،‌ از چیپست قدرتمند چهار نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ شرکت کوالکام بهره می‌برد. همچنین، از Adreno 740 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود. حضور چنین پردازنده قدرتمندی در کنار صفحه‌ نمایش با‌کیفیت که به آن می‌پردازیم، سبب می‌شود تا تجربه گیم‌پلی بسیار جذابی را با این گوشی کسب کنید.

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultraگوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra

قلم هوشمند (S Pen) هم مانند نسل قبلی این پرچمدار را همراهی می‌کند و قابلیت‌های جذابی را در اختیارتان قرار می‌دهد. یکی از نقاط قوت گلکسی اس ۲۳ اولترا، صفحه نمایش فوق‌العاده‌ی آن است. این دستگاه از پنل Dynamic AMOLED 2X با اندازه ۶.۸ اینچ، رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل و تراکم پیکسلی ۵۰۰ پیکسل در اینچ بهره می‌برد.

صفحه‌ نمایش گلکسی اس ۲۳ اولترا، دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز که سبب خواهد شد تا نمایشگر عملکرد بسیار خوبی در نمایش ویدیو‌ها و گیم‌پلی‌ها ارائه کند. از مشخصات دیگر نمایشگر این گوشی باید به توانایی ارائه حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت (شمع در متر مربع) و پشتیبانی از فناوری HDR10+ اشاره کرد.

به لطف روشنایی استثنایی که دارد، حتی در نور مستقیم خورشید نیز به خوبی کار می‌کند. علاوه بر اینها، قابلیت صفحه‌ نمایش همواره روشن (Always-on display) هم برای این گوشی در نظر گرفته شده است که در صورت فعال بودن انرژی زیادی مصرف می‌کند.

دوربین‌های پشتی اس ۲۳ اولترا شامل، ۲۰۰ مگاپیکسل لنز واید، ۱۲ مگاپیکسل لنز اولترا واید و ۱۰ مگاپیکسل لنز تله‌فوتو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌ نمایش هم سنسور دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت با ۱۲ گیگابایت رم نیز عرضه می‌شود. متاسفانه، گلکسی اس ۲۳ اولترا فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

گوشی گلکسی S23 Ultra به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 عرضه می‌شود. باتری این گوشی دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به‌ همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ وات است. در ابعاد ۸.۹ × ۷۸.۱ × ۱۶۳.۴ میلی‌متر و وزن ۲۳۴ گرم عرضه می‌شود.

این گوشی، دارای گواهی IP68 به این معنا که در برابر گرد و غبار مقاوم است و همچنین می‌تواند به عمق معینی (معمولاً تا ۱.۵ متر) در آب غوطه ور شود بدون اینکه به آن آسیبی وارد شود. گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ، دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، فشارسنج هوا، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز است.

مشخصات گوشی گیمینگ سامسونگ مدل  Galaxy S23 Ultra

پردازنده: Snapdragon 8 Gen 2
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 740
صفحه‌ نمایش: Dynamic AMOLED 2X 
۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل
۶.۸ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
روشنایی ۱۷۵۰ نیت (Peak)
نمایشگر همیشه روشن
(Always-on Display)
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۳
عرضه با رابط کاربری One UI 5.1
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۲۰۰ مگاپیکسل (لنز واید)
۱۲ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۱۰ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو)
دوربین سلفی: ۱۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۳۴ گرم
قیمت: ۵۰ الی ۶۱ میلیون تومان ابعاد: ۸.۹ × ۷۸.۱ × ۱۶۳.۴
میلی‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل ۱۲S ULTRA

گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا، از چیپست قدرتمند چهار نانومتری اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ شرکت کوالکام بهره می‌برد. همچنین، از Adreno 730 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل 12S ULTRAگوشی گیمینگ شیائومی مدل 12S ULTRA

صفحه نمایش این گوشی از پنل LTPO AMOLED با ابعاد ۶.۷۳ اینچ، رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۵۲۲ پیکسل در اینچ تشکیل شده است. این گوشی همچنین دارای روشنایی ۱۵۰۰ نیت (Peak) و ۱۰۰ نیت (HBM)، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ به همراه پشتیبانی از فناوری‌های HDR10+ و Dolby Vision است.

اگر گیمر باشید به اندازه کافی نسبت به نرخ رفرش ریت آگاه هستند. نرخ تازه سازی در گوشی‌های گیمینگ میان رده ۹۰ هرتز و در گوشی‌های گیمینگ بالا رده به ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز نیز می‌رسد، و این گوشی جذاب نرخ تازه‌سازی بسیار خوبی برای اجرای روان بازی‌ها ارائه می‌کند.

گوشی گیمینگ ۱۲S Ultra علاوه بر تمام ویژگی‌هایی که دارد یکی از پیشرفته‌ترین سنسورهای دوربین را هم دارد. شیائومی ۱۲S Ultra به سنسور دوربین از نوع ۱ اینچی مجهز شده است که تنها تعداد کمی از گوشی‌ها این سنسور را دارند. همچنین دارای زوم دیجیتال باورنکردنی ۱۲۰ برابر و کلی فیچر و امکانات دیگر است.

دوربین ترکیبی از سنسور ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)، ۴۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)، ۴۸ مگاپیکسل لنز تله فوتو و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است. شما می‌توانید شیائومی ۱۲ اس اولترا را با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم تهیه کنید.

در ابعاد ۹.۱ × ۷۵ × ۱۶۳.۲ میلی‌ متر و وزن ۲۲۵ گرم عرضه شده است. باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی این گوشی، وظیفه‌ی تامین انرژی را بر عهده دارد که برای شارژ کردن آن می‌توانید از شارژ سیمی ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی استفاده کنید. گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شود.

این گوشی، دارای گواهی IP68 به این معنا که در برابر گرد و غبار مقاوم است و همچنین می‌تواند به عمق معینی (معمولاً تا ۱.۵ متر) در آب غوطه ور شود بدون اینکه به آن آسیبی وارد شود. گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا، دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، حسگر طیف رنگ، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز است.

مشخصات گوشی گیمینگ شیائومی مدل ۱۲S ULTRA

پردازنده: Qualcomm SM8450
Snapdragon 8+ Gen 1
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 730
صفحه‌ نمایش: LTPO AMOLED
۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل
۶.۷۳ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision
۱۵۰۰ نیت (Peak)
۱۰۰۰ نیت (HBM)
نمایش ۱ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری MIUI 13
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)
۴۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۴۸ مگاپیکسل (لنز تله‌ فوتو)
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۲۵ گرم
قیمت: ۴۴ الی ۶۰ میلیون تومان ابعاد: ۹.۱ × ۷۵ × ۱۶۳.۲
میلی‌متر

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra

گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ،‌ از چیپست قدرتمند چهار نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل یک و چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ بهره می‌برد، که تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام از گرافیک Adreno 730 و تراشه اگزینوس از گرافیک Xclipse 920 استفاده می‌کند. خانواده‌ی گلکسی S22 در هر دو نسخه‌ی Exynos و Snapdragon ساخته شده‌ است.

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultraگوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy S22 Ultra

با توجه به نتایج تست‌های بنچمارک، اسنپدراگون ۸ نسل یک شرکت کوالکام به‌ راحتی از پس بازی‌های سنگینی مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹ برمی‌آید. در کنار عملکرد عالی این پردازنده و صفحه‌ نمایش قدرتمند آن، تجربه گیم پلی بسیار جذابی را با گوشی اس ۲۲ اولترا تجربه خواهید کرد.

صفحه نمایش فوق العاده اس ۲۲ اولترا، به پنل Dynamic AMOLED 2X با ابعاد ۶.۸ اینچ، تراکم پیکسلی ۵۰۰ پیکسل در اینچ و رزولوشن ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل مجهز است. این صفحه‌ نمایش بسیار قدرتمند، دارای نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز که سبب خواهد شد تا نمایشگر عملکرد بسیار خوبی در نمایش ویدیو‌ها و گیم‌پلی‌ها ارائه کند.

نکته جالب این گوشی، توانایی ارائه حداکثر روشنایی ۱۷۵۰ نیت (شمع در متر مربع) و پشتیبانی از فناوری HDR10+ است. به لطف روشنایی استثنایی که دارد، حتی در نور مستقیم خورشید نیز به خوبی کار می‌کند. علاوه بر اینها، قابلیت صفحه‌ نمایش همواره روشن (Always-on display) هم برای این گوشی در نظر گرفته شده که در صورت فعال بودن انرژی زیادی مصرف می‌کند.

دوربین‌های پشتی اس ۲۲ اولترا شامل، ۱۰۸ مگاپیکسل لنز واید، ۱۲ مگاپیکسل لنز اولترا واید (ultrawide) و ۱۰ مگاپیکسل لنز تله‌فوتو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌ نمایش هم سنسور دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت با ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود. متاسفانه، گلکسی اس ۲۲ اولترا فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است. گوشی گلکسی S22 Ultra به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4 عرضه می‌شود.

باتری این گوشی دارای ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و سرعت شارژ ۴۵ وات است. در ابعاد ۸.۹ × ۷۷.۹ × ۱۶۳.۳ میلی‌متر و وزن ۲۲۷ گرم عرضه می‌شود. گلکسی اس ۲۲ اولترا سامسونگ ۵G، دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، فشارسنج هوا، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

مشخصات گوشی گیمینگ سامسونگ مدل  Galaxy S22 Ultra

پردازنده: Snapdragon 8 Gen 1
Exynos 2200
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 730
Xclipse 920
صفحه‌ نمایش: Dynamic AMOLED 2X
 ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل
۶.۸ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
روشنایی ۱۷۵۰ نیت (Peak)
نمایشگر همیشه روشن
(Always-on Display)
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸، ۲۵۶
و ۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری One UI 4
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۱۲ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۱۰ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو)
دوربین سلفی: ۴۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۲۷ گرم
قیمت: ۴۸ الی ۵۴ میلیون تومان ابعاد: ۸.۹ × ۷۷.۹ × ۱۶۳.۳
میلی‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل ۱۳ اولترا

گوشی ۱۳ اولترا شیائومی از چیپست قدرتمند چهار نانومتر اسنپدراگون ۸ نسل ۲ شرکت کوالکام بهره می‌برد. همچنین، از Adreno 740 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل 13 اولتراگوشی گیمینگ شیائومی مدل 13 اولترا

صفحه نمایش این گوشی با پنل LTPO3 AMOLED، ابعاد ۶.۷۳ اینچ، توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ و پشتیبانی از فناوری‌های HDR10+ و Dolby Vision، تجربه بصری شگفت‌انگیزی را فراهم می‌کند. همچنین از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل، تراکم پیکسل ۵۲۲ پیکسل در اینچ (PPI) و نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می‌برد.

۱۲۰ هرتز، توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت دارد. این گوشی حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ (HBM) و ۲۶۰۰ (Peak) نیت را نیز دارد که سبب شده در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیار خوب داشته باشد.

سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی گیمینگ، ترکیبی از سنسور اصلی ۵۰.۳ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۵۰ مگاپیکسل (لنز اولترا واید) و ۵۰ مگاپیکسل لنز تله‌‌فوتو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی صفحه‌ نمایش نیز، سنسور دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

شیائومی این گوشی را در نسخه‌های ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایت با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت با ۱۶ گیگابایت رم عرضه می‌کند. متاسفانه، این گوشی فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

گوشی ۱۳ اولترا شیائومی به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 عرضه می‌شود. در ابعاد ۱۶۳.۲ در ۷۴.۶ در ۹.۱ میلی‌متر و وزن ۲۲۷ عرضه می‌شود، وزن بالای این گوشی هوشمند ممکن در جلسات طولانی بازی، خسته کننده باشد.

گوشی ۱۳ اولترا شیائومی دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۹۰ وات است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ، حسگر طیف رنگ و قطب‌نما نیز هست.

مشخصات گوشی گیمینگ شیائومی مدل ۱۳ اولترا

پردازنده: Snapdragon 8 Gen 2
(۴ نانومتر) ۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 740
صفحه‌ نمایش: LTPO3 AMOLED
۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل
۶.۷۳ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision
۲۶۰۰ نیت (Peak)
۱۳۰۰ نیت (HBM)
نمایش ۱ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت
۱ ترابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۳
عرضه با رابط کاربری MIUI 14
رم: ۱۲ و ۱۶ گیگابایت
دوربین اصلی: ۵۰.۳ مگاپیکسل (لنز واید)
۵۰ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵۰ مگاپیکسل (لنز تله‌ فوتو)
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۲۷ گرم
قیمت: ۵۶ الی ۶۰ میلیون تومان ابعاد: ۱۶۳.۲ در ۷۴.۶ در ۹.۱
میلی‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F4 GT

گوشی‌هایی پوکو (POCO)، به عملکرد عالی، کیفیت ساخت بالا و قیمت مقرون به صرفه شهرت دارد. سری Poco F4 نیز همین گونه است دارای متریال ساخت باکیفیت، مشخصات قدرتمند و قیمت منطقی است.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F4 GTگوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F4 GT

گوشی‌هایی با مشخصات شبیه به Poco F4 اکثرا قیمت بیشتری دارند. Poco F4 در دو نسخه پایه F4 و نسخه F4 GT ارائه می‌شود. به طور خلاصه گوشی POCO F4 GT دارای چیپست مدرن‌تر، باتری بزرگ‌تر و صدای بهبود یافته است. پوکو F4 GT شیائومی یکی از مقرون به صرفه‌ترین پرچمداران موجود و از پردازنده قدرتمند چهار نانومتر اسنپدراگون ۸ نسل ۱ شرکت کوالکام بهره می‌برد.

همچنین، از Adreno 730 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود. دارای صفحه نمایش امولد (AMOLED) با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ است. اگر گیمر باشید به اندازه کافی نسبت به نرخ رفرش آگاه هستند.

نرخ تازه سازی معمولا، در گوشی‌های گیمینگ میان رده ۹۰ هرتز و در گوشی‌های گیمینگ بالا رده به ۱۲۰ و ۱۴۴ هرتز، و Poco F4 با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز بازی‌ها را بسیار روان و با کمترین تاخیر به راحتی اجرا می‌کند. همچنین از مشخصات دیگر نمایشگر این گوشی باید به روشنایی ۸۰۰ نیت (شمع در متر مربع)، توانایی نمایش ۱ میلیارد رنگ و قابلیت پشتیبانی از فناوری HDR10+ اشاره کرد.

با این میزان روشنایی، می‌توان در زمان‌های مختلف روز حتی زیر نور مستقیم به راحتی از این گوشی استفاده کرد. این گوشی، چهار بلندگوی استریو، شارژ سریع و یک سیستم دوربین سه گانه متوسط دارد. دوربین متشکل از ۶۴ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل لنز اولترا واید، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است.

همچنین شامل تریگرهای مغناطیسی پاپ‌آپ شبیه به تریگرهای موجود در Black Shark 5 Pro است. با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌شود. سرعت شارژ فوق سریع ۱۲۰ وات با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت را دارد و در کمتر از ۳۰ دقیقه شارژ کامل می‌شود.

گوشی گیمینگ POCO F4 به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید ۱۲ همراه با رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شود. در ابعاد ۸.۵ × ۷۶.۷ × ۱۶۲.۵ میلی‌متر و وزن ۲۱۰ گرم نیز عرضه می‌شود. گوشی پوکو F4 GT شیائومی دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، حسگر طیف رنگ، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

مشخصات گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F4 GT

پردازنده: Snapdragon 8 Gen 1
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 730
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
۶.۶۷ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
روشنایی ۸۰۰ نیت (HBM)
نمایش ۱ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری MIUI 13
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۲۱۰ گرم
قیمت: ۲۶ الی ۲۸ میلیون تومان ابعاد: ۸.۵ × ۷۶.۷ × ۱۶۲.۵
میلی‌متر

گوشی گیمینگ موتورولا مدل EDGE 20 PRO

در بین گوشی‌های هوشمند شرکت موتورولا (MOTOROLA)، شاهد رونمایی برخی از گوشی‌های هوشمندی بودیم که به مشخصات فنی قدرتمند و بسیار با‌کیفیتی مجهز شده‌اند. گوشی اج ۲۰ پرو موتورولا از چیپست قدرتمند هفت نانومتر اسنپدراگون ۸۷۰ ۵G شرکت کوالکام بهره می‌برد.

گوشی گیمینگ موتورولا مدل EDGE 20 PROگوشی گیمینگ موتورولا مدل EDGE 20 PRO

همچنین، از Adreno 650 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود. با توجه به تراشه قدرتمند این گوشی می‌توان گفت که به خوبی از پس بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل و آسفالت ۹ بر‌می‌آید.

یکی از نقاط قوت اصلی موتورولا اج ۲۰ پرو نمایشگر اولد (OLED) آن است. این نمایشگر با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز تجربه تصاویری بسیار نرم و پویایی را ارائه می‌دهد. چنین نرخ بروزرسانی را می‌توان در گوشی‌های هوشمند گیمینگ بسیار قدرتمند دید.

پشتیبانی از فناوری HDR10+ و قابلیت نمایش ۱ میلیارد رنگ نیز از دیگر ویژگی‌های این نمایشگر هستند. رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ با تراکم پیکسلی ۳۸۵ پیکسل در اینچ نیز تصاویری واضح و زیبایی فراهم می‌کند.

سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی هوشمند متشکل از، دوربین اصلی با رزولوشن ۱۰۸ مگاپیکسل، دوربین زوم اولترا ۱۶ مگاپیکسل و دوربین تله‌فوتو ۸ مگاپیکسل با زوم اپتیکال ۵ برابر پشتیبانی می‌کند. این ترکیب به شما امکان فوکوس سریع و عکس‌های با کیفیت عالی را می‌دهد. دوربین جلو نیز با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسل عکس‌های با کیفیتی می‌گیرد.

فقط با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و ۱۲ گیگابایت رم موجود است. متاسفانه این گوشی فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش حافظه ذخیره‌سازی است. در ابعاد ۸ × ۷۶ × ۱۶۳ میلی‌ متر و وزن ۱۸۵ گرم عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

این گوشی موتورولا با سیستم عامل اندروید ۱۱ عرضه می‌شود که قابل ارتقاء به اندروید ۱۳ است. سرعت شارژ باتری موتورولا اج ۲۰ پرو، ۳۰ وات همراه با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است. گوشی موتورولا اج ۲۰ پرو، دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

مشخصات گوشی گیمینگ موتورولا مدل EDGE 20 PRO

پردازنده: Snapdragon 870 5G
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 650
صفحه‌ نمایش: OLED
۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
۶.۶۷ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتز
پشتیبانی از HDR10+
نمایش ۱ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
قابل ارتقاء به اندروید ۱۳
رم: ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۱۶ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۸ مگاپیکسل (لنز تله‌فوتو)
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت وزن: ۱۸۵ گرم
قیمت: ۱۸ الی ۲۰ میلیون تومان ابعاد: ۸ × ۷۶ × ۱۶۳
میلی‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F5

پوکو F5 شیائومی از چیپست قدرتمند هشت هسته‌ای اسنپدراگون هفت پلاس نسل دو شرکت کوالکام بهره می‌برد. همچنین، از Adreno 725 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F5گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F5

صفحه نمایش پوکو F5 متشکل از پنل AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نسبت تصویر ۲۰:۹ است که، تصاویر با کیفیت و واضح ارائه می‌دهد. از ویژگی‌های دیگر نمایشگر این گوشی باید به نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، روشنایی ۵۰۰ نیت (Typ) و ۱۰۰۰ نیت (Peak) و پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن اشاره کرد. همچنین، این نمایشگر توانایی نمایش ۶۸ میلیارد رنگ و نرخ ثبت لمس ۲۴۰ هرتز را نیز دارد.

سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی گیمینگ میان‌ رده، ترکیبی از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید) و ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش نیز، سنسور دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم موجود است. متاسفانه این گوشی فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش حافظه ذخیره‌سازی است. دارای سرعت شارژ ۶۷ وات با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که تقریبا در چهل دقیقه کامل شارژ گوشی می‌شود. گوشی گیمینگ POCO F5 به صورت پیش فرض با سیستم عامل اندروید ۱۳ همراه با رابط کاربری MIUI 14 عرضه می‌شود.

در ابعاد ۷.۹ × ۷۴.۹۵ × ۱۶۱.۱۱ میلی‌متر و وزن ۱۸۱ گرم عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود. همچنین دارای گواهی IP53 است که به معنی این که در برابر گرد و غبار و قطرات آب مقاوم است. گوشی شیائومی مدل POCO F5، حسگرهای اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت، قطب‌نما و حسگر نور محیط را نیز دارد.

مشخصات گوشی گیمینگ شیائومی مدل POCO F5

پردازنده: Snapdragon 7+ Gen 2
هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 725
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۵۰۰ نیت (Typ)
۱۰۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۳
عرضه با رابط کاربری MIUI 14
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۱۶ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۸۱ گرم
قیمت: ۱۷ الی ۲۰ میلیون تومان ابعاد: ۷.۹ × ۷۴.۹۵ × ۱۶۱.۱۱
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل ۱۲

موبایل شیائومی ۱۲ از چیپست قدرتمند چهار نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۱ شرکت کوالکام بهره می‌برد. همچنین، از Adreno 730 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل 12گوشی گیمینگ شیائومی مدل 12

صفحه نمایش این گوشی با پنل امولد (AMOLED)، ابعاد ۶.۲۸ اینچ، توانایی نمایش ۶۸ میلیارد رنگ و پشتیبانی از فناوری‌های HDR10+ و Dolby Vision، تجربه بصری شگفت‌انگیزی را فراهم می‌کند. همچنین از نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، تراکم پیکسل ۴۱۹ پیکسل در اینچ (PPI) و نسبت تصویر ۲۰:۹ بهره می‌برد.

۱۲۰ هرتز، توانایی ارائه عملکرد بسیار خوبی در اجرای بازی‌های سنگین با گرافیک بالا و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت دارد. این گوشی حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت (Peak) را نیز دارد که سبب شده در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید هم وضوح تصویر بسیار خوب داشته باشد.

سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی گیمینگ میان‌ رده، ترکیبی از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۱۳ مگاپیکسل (لنز اولترا واید) و ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌ نمایش نیز، سنسور دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

شیائومی این گوشی را در نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۱۲ گیگابایت رم عرضه می‌کند. متاسفانه، این گوشی فاقد درگاه کارت حافظه برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

گوشی ۱۲ شیائومی به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شود. در ابعاد ۱۵۲.۷ در ۶۹.۹ در ۸.۲ میلی‌متر و وزن ۱۸۰ عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

گوشی ۱۲ شیائومی دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۶۷ وات است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ، حسگر طیف رنگ و قطب‌نما نیز هست.

مشخصات گوشی گیمینگ میان رده شیائومی مدل ۱۲

پردازنده: Snapdragon 8 Gen 1
(۴ نانومتر) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 730
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۲۸ اینچ
پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
حداکثر روشنایی ۱۱۰۰ نیت (Peak)
نمایش ۶۸ میلیارد رنگ
فضای ذخیره سازی: ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۲
قابل ارتقاء به اندروید ۱۳
عرضه با رابط کاربری MIUI 13
رم: ۸ و ۱۲ گیگابایت
دوربین اصلی: ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)
۱۳ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۸۰ گرم
قیمت: ۱۵ الی ۲۲ میلیون تومان ابعاد: ۱۵۲.۷ در ۶۹.۹ در ۸.۲ میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Poco F3

پوکو F3 شیائومی از چیپست قدرتمند هفت نانومتری اسنپدراگون ۸۷۰ شرکت کوالکام بهره می‌برد. همچنین، از Adreno 650 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Poco F3گوشی گیمینگ شیائومی مدل Poco F3

صفحه نمایش این گوشی شیائومی متشکل از پنل AMOLED با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. پوکو F3، دارای تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ، توانایی پشتیبانی از فناوری HDR10+ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است. چنین نرخ بروزرسانی سبب شده تا با صفحه‌ نمایشی بسیار روان و بدون لگ مواجه شوید.

این نرخ بروزرسانی توانایی ارائه عملکرد بسیار بهتری نسبت به صفحات‌ نمایشی با نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز در اجرای بازی‌های سنگین و تماشای ویدیو‌های با‌کیفیت دارد. دوربین‌ها، شامل ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)، ۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید) و ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو است. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

گوشی پوکو F3 شیائومی به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 عرضه می‌شود. با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است. این گوشی شیائومی دارای فناوری شارژ سریع ۳۳ وات همراه با ظرفیت ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعت است.

در ابعاد ۷.۸ × ۷۶.۵ × ۱۶۴ میلی‌متر و وزن ۱۹۶ عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود. گوشی شیائومی مدل Poco F3، دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

جدول مشخصات گوشی گیمینگ Poco F3 شیائومی

پردازنده: Snapdragon 870 5G
(هفت نانومتری) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی: Adreno 650
صفحه‌ نمایش: AMOLED
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (۲۰:۹)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10+
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۹۰۰ نیت (HBM)
روشنایی ۱۳۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی: ۲۵۶ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS): اندروید ۱۱
MIUI 12
رم: ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی: ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۵ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی: ۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری: ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعت وزن: ۱۹۶ گرم
قیمت: ۹ الی ۱۱ میلیون تومان ابعاد: ۷.۸ × ۷۶.۲ × ۱۶۴.۵
میلی‌‌متر

کلام آخر

اما در کل، قبل از انجام هر خریدی، توصیه می‌شود که به دقت ویدیوها و راهنماهای مربوط به محصول مورد نظرتان را مشاهده کنید. این اقدام به شما کمک می‌کند تا با ویژگی‌ها و عملکرد دقیق محصول آشنا شوید و تصمیم بهتری برای خرید خود بگیرید. در این سری از راهنمای خرید گوشی به معرفی بهترین گوشی گیمینگ پرداختیم تا تجربه‌ی خرید بهتری داشته باشید.

گوشی گیمینگ چیست؟

گوشی گیمینگ یا گوشی مخصوص بازی نوعی گوشی هوشمند که برای گیمرها طراحی شده است. در ساخت گوشی‌های بازی از جدیدترین پردازنده‌ها، نرخ تازه‌سازی بالا، حساسیت صفحه‌ نمایش لمسی سریع و بزرگترین باتری‌ها استفاده می‌کنند تا بازی‌‌ها را واقعی‌تر و روان‌تر اجرا کنند.

گوشی گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های مهم گوشی گیمینگ شامل تراشه قدرتمند، شارژدهی بالا، صفحه‌ نمایش بزرگ و باکیفیت همراه با وضوح بالاُ نرخ تازه سازی مناسب و در کل مشخصات سخت افزاری قابل توجه و رم کافی، سیستم خنک کننده مناسب و جدیدترین نسخه‌های سیستم‌‌‌‌ عامل‌ است.

آیا گوشی‌های شیائومی ارزش دارند؟

دلایل معتبر زیادی وجود دارد که چرا باید گوشی شیائومی را انتخاب کنید. هر کدام از گوشی‌های شیائومی را که انتخاب کنید، می‌توانید انتظار داشته باشید که برای آن کمتر از یک گوشی مشابه از برندی مانند سامسونگ هزینه کرده‌اید. حداقل در بیشتر موارد.

.cls-1{fill:#231f20;}.cls-2{fill:#ed145b;}

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.