بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان کدام است؟

با مجازی شدن آموزش نیاز دانشجویان به لپ‌تاپ بیش از پیش شده و حالا دیگر حتی دانش‌آموزان هم به این محصول احتیاج پیدا کرده‌اند. اما لپ‌تاپ‌ها قیمت‌های بسیار مختلف و متنوعی دارند و قطعا شما هنگام خرید گیج خواهید شد. به همین جهت در این مطلب ما به سراغ بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان خواهیم رفت و این محصولات را از قیمت کم به زیاد به شما معرفی می‌کنیم تا با هر بودجه‌ای بتوانید بهترین گزینه‌ی پیش روی خود را انتخاب کنید. پس با بررسی بهترین لپ تاپ های دانشجویی همراه ما باشید.

مشاهده و خرید انواع نوت بوک با بهترین قیمت بازار در سایت تکنولایف: قیمت لپ تاپ

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان چه مفهومی دارد؟

لپ تاپ‌ها به خودی خود تنوع بسیار زیادی دارند. این محصولات برای کاربری عمومی و روزانه تولید می‌شوند تا کاربری گیمینگ یا کاربری صنعتی. پس مهم است که لپ تاپی خرید کنید که با نیازهای شما و نوع استفاده شما بیشترین تطبیق را داشته باشد.

یک دانش آموز یا دانشجو به لپ تاپی نیاز دارد که برای استفاده روزمره مناسب باشد و همچنین بسته به رشته و استفاده بتواند از پس برخی کارهای سنگین نیز بربیاید. بنابراین ما در ادامه لپ تا‌هایی از این دست را از قیمت کم به زیاد به شما معرفی خواهیم کرد.

در زمان خرید بهترین لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان به چه نکاتی توجه کنیم؟

سوال مهمی که مطرح می‌شود این است که مشخصات یک لپ تاپ خوب برای دانشجو کدام است؟ در ادامه ابتدا نکات مهم را معرفی کرده و پس از آن به سراغ لپ تاپ مناسب دانشجویی در بازه‌های قیمتی مختلف می‌رویم.

صفحه نمایش بهترین لپ تاپ های دانشجویی چطور باید باشد؟

به صفحه نمایش لپ تاپ توجه ویژه داشته باشید؛ چرا که قرار است مدت زمان زیادی را صرف تماشای آن هنگام کار کردن یا تماشای فیلم و سریال کنید. نمایشگر ترجیحا باید رزولوشن FHD داشته باشد و از نوع مات هم باشد تا نور کمتری را بازتاب دهد. بد نیست در کنار این موارد به روشنایی پنل هم توجه داشته باشید تا مخصوصا در محیط‌های باز بتوانید با لپ تاپ به خوبی کار کنید.

پردازنده مرکزی یا همان CPU

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر لپ تاپی به طور حتم همین پردازنده‌ی مرکزی آن است که وظیفه‌ی انجام پردازش‌های مختلف را عهده دار است و شما باید محصولی خریداری کنید که پردازنده‌ی مرکزی آن حداقل بتواند از پس کارهای روزمره به خوبی بربیاید. برای آگاهی از قدرت پردازنده مرکزی باید به تعداد هسته‌های آن و همچنین نسل پردازنده توجه داشته باشید.

مقدار حافظه‌ی رم

حافظه‌ی رم نیز نقش به سزایی در استفاده روزمره دارد، دلیل آن هم این است که لپ تاپ محصولی مولتی مدیا و مولتی تسکینگ است و شما دائما نیاز پیدا می‌کنید که چند برنامه‌ی مختلف را در کنار هم اجرا کنید. پس مهم است که میزان حافظه‌ی رم در حدی باشد که لپ تاپ بدون مشکل بتواند مثلا مرورگر و چند برنامه‌ی دیگر را همزمان به صورت باز در حافظه‌ی خود داشته باشد.

نوع حافظه

البته که میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ اهمیت دارد و بهتر است که بسته به استفاده لپ تاپ ۱ ترابایتی یا بیشتر خریداری کنید اما مهم‌تر از میزان حافظه‌ی داخلی لپ تاپ نوع حافظه است. شاید باورتان نشود که حافظه‌ی SSD تا چه حد می‌تواند سرعت یک لپ تاپ را بیشتر کند. پس ترجیحا لپ تاپی با حافظه‌ی SSD خریداری کنید یا برای تعویض حافظه به SSD بعد از خرید برنامه داشته باشید.

حافظه گرافیکی

در دو صورت باید به حافظه‌ی گرافیکی هم توجه ویژه داشته باشید. یکی این که بخواهید با لپ تاپ خود گهگاهی هم بازی‌ کنید و یکی هم این که بسته رشته‌ی مورد نظر خود بخواهید از نرم افزاری گرافیکی بهره ببرید.

بهترین لپ تاپ دانشجویی

در ادامه فهرستی از مدل‌ های بهترین لپ تاپ برای دانشجویان معرفی خواهیم کرد.

لپ تاپ ایسوس مدل R410MA- N4020

لپ تاپ ایسوس مدل R410MA- N4020 یکی از ارزان‌ترین لپ تاپ‌های موجود در بازار است به همین دلیل باید انتظار خود را به نسبت همین قیمت پایین بیاورید. البته که این مدل با مشخصات قابل قبولی که دارد می‌تواند به نوعی انتخاب خوبی برای دانش آموزان و حتی دانشجویان به حساب بیاید. این لپ تاپ که وزنی ۱.۳ کیلوگرمی و ضخامتی حدود ۱۸.۴ میلی متری دارد از پردازنده مرکزی Intel Celeron N4020 با فرکانس ۱.۱ تا ۲.۸ گیگاهرتز استفاده می‌کند.

لپ تاپ ایسوس مدل R410MA- N4020

طبق انتظار از حافظه گرافیکی مجزا نیست و ۴ گیگابایت رم از نوع DDR4 و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD این سخت افزار را کامل می‌کند. برخورداری این محصول از SSD یک مزیت بسیار بزرگ است و باعث می‌شود کارها با سرعت بالاتری انجام شود. لپ تاپ ایسوس مدل R410MA- N4020 نمایشگری ۱۵.۶ اینچی با رزولوشن HD دارد که به نوعی بسیار پایه‌ای به حساب می‌آید. از دیگر مشخصات مهم این لپ تاپ می‌توان به باتری دو سلولی ۳۳ وات ساعت و برخورداری از ویندوز ۱۱ اشاره کرد.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad L3 15ITL6

اگر می‌توانید مقداری بودجه‌ی خود را نسبت به لپ تاپ قبلی افزایش دهید پس این مدل می‌تواند یکی از بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت برای دانشجویان باشد. این مدل وزنی ۱.۹ کیلوگرمی و ضخامتی حدود ۲۲.۹ میلی متر دارد و از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی مات با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این صفحه نمایش به نسبت مدل قبلی رزولوشن بالاتر و در نتیجه کیفیت بهتری دارد و برای مشاهده محتوا گزینه بسیار بهتری به حساب می‌آید.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad L3 15ITL6

پردازنده مرکزی این مدل Intel Celeron 6305 با فرکانس ۱.۸ الی ۲.۵ گیگاهرتز است و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 این CPU را همراهی می‌کند. پردازنده گرافیکی این لپ تاپ لنوو مدل intel hd است و خبری از حافظه گرافیکی مجزا نیست. ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی HDD این مجموعه را تکمیل می‌کند. در واقع سخت افزار این لپ تاپ به نسبت بازه‌ی قیمتی آن قطعا مناسب است. برای این لپ تاپ دو درگاه USB 3.0، دو درگاه USB 3.2 و یک درگاه USB Type C در نظر گرفته شده تا شما بتوانید محصولات مختلف خود را به راحتی به این محصول متصل کنید. از دیگر مشخصات اصلی این لپ تاپ می‌توان به باتری سه سلولی ۳۶ وات ساعت اشاره کرد.

لپ تاپ لنوو مدل ThinkBook 15 i3

اولین مشخصه‌ی این لپ تاپ که باعث می‌شود آن را بسیار جذاب در رنج قیمتی خود به حساب بیاوریم وزن و ضخامت کم آن است که سبب می‌شود شما به راحتی بتوانید آن را به دنبال خود حمل کنید. وزن ThinkBook 15 تنها ۱.۷ کیلوگرم و ضخامت آن تنها ۱۸.۹ میلی متر است و شما به محض دیدن این محصول متوجه این موضوع و ظرافیت این لپ تاپ خواهید شد. در بخش سخت افزاری برای این مدل پردازنده مرکزی Intel Core i3 1115G4 در نظر گرفته شده و ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 هم وظیفه‌ی نگه داشتن برنامه‌ها در حافظه را عهده‌دار است.

لپ تاپ لنوو مدل ThinkBook 15 i3

اتفاق بسیار جذاب دیگر این لپ تاپ استفاده‌ی آن از حافظه‌ داخلی SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی است که سبب می‌شود لپ تاپ شما با سرعت بسیار بهتری خاموش و روشن شود و برنامه‌ها را بسیار سریع‌تر اجرا کند. پردازنده گرافیکی این دستگاه UHD Graphics است و حافظه‌ی گرافیکی مجزا برای آن در نظر گرفته نشده است. در بخش صفحه نمایش با یک پنل ۱۵.۶ اینچی از نوع TN با رزولوشن FHD مواجه هستیم. این نمایشگر کیفیت مناسبی دارد و برای استفاده‌ی روزمره و مشاهده‌ی محتوا مناسب به نظر می‌رسد. از دیگر مشخصات این مدل می‌توانیم به باتری سه سلولی ۴۵ وات ساعت و اسپیکر استریو اشاره کنیم.

لپ تاپ ایسوس مدل R565EP-BQ454 I3

قطعا یکی از بهترین لپ تاپ مناسب دانشجویی که قیمت معقولی هم دارد همین ایسوس مدل R565EP-BQ454 I3 است که شاید نقطه ضعف آن را بتوان حافظه رم ۴ گیگابایتی به حساب آورد که البته خوشبختانه امکان ارتقاء برای آن در نظر گرفته شده است. این محصول وزن ۱.۸ کیلوگرمی و ضخامت ۱۹.۹ میلی متری دارد و از نمایشگری ۱۴ اینچی با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این نمایشگر کیفیت مناسبی دارد و برای کاربری روزمره رضایت بخش ارزیابی می‌شود.

لپ تاپ ایسوس مدل R565EP-BQ454 I3

پردازنده مرکزی این لپ تاپ Core i3 intel 1115G4 است و حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی از نوع DDR4 و حافظه‌ی داخلی SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت آن را همراهی می‌کند. حافظه‌ی داخلی این لپ تاپ قابلیت ارتقاء هم دارد و این یعنی بدون مشکل و دردسر و به سادگی هر چه تمام می‌توانید حافظه‌ی داخلی را افزایش دهید. خوشبختانه کارت گرافیک GeForce MX330 با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 بخش سخت افزاری را همراهی می‌کند تا به طور کلی با محصولی خوب برای استفاده روزمره و حتی برنامه نویسی در حد ابتدایی مواجه باشیم. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به باتری دو سلولی ۳۷ وات ساعت، پشتیبانی از حسگر اثر انگشت و اسپیکر SonicMaster اشاره کرد.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6 I5

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6 I5

دلیل این که لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad 3 15ITL6 I5 را یکی از بهترین لپ تاپ برای دانشجویان می‌دانیم این است که پردازنده مرکزی و گرافیکی مناسبی برای آن در نظر گرفته شده و در کنار آن شما از ۱ ترابایت حافظه HDD بهره‌مند می‌شوید. به علاوه ۸ گیگابایت حافظه رم عملکرد مولتی تسکینگ این لپ تاپ را تضمین می‌کند و نمایشگر رضایت بخش این محصول تماشای محتوا را لذب بخش می‌کند. به عنوان یک دانشجو دیگر چه چیزی از یک لپ تاپ می‌خواهید؟

لپ تاپ ایسوس مدل K413EQ EK571 i5

اگر بودجه بیشتری داشته و از طرفی یکی از اولویت‌های اصلی شما در انتخاب لپ تاپ وزن آن است این مدل از ایسوس می‌تواند متناسب با نیاز شما باشد. وزن این لپ تاپ ۱.۴ کیلوگرم است و تنها ضخامتی ۱۸.۳ میلی متری دارد که آن را در دسته لپ تاپ‌های مناسب برای حمل و نقل جای می‌دهد. نمایشگر ۱۴ اینچی این مدل از نوع IPS است و رزولوشن FHD هم دارد. این صفحه نمایش که خوشبختانه مات هم هست کیفیت واقعا خوبی دارد و محتوا را با شارپی و کنتراست مناسب و رضایت بخش به نمایش درمی‌آورد.

لپ تاپ ایسوس مدل K413EQ EK571 i5

برای این لپ تاپ CPU مدل INTEL Core i5 1135G7 در کنار ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 در نظر گرفته شده و کارت گرافیک Geforce MX350 با ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD این بخش را تکمیل می‌کند. قدرت این لپ تاپ برای انجام کارهای مختلف کاملا مناسب است و مشخصات یک لپ تاپ خوب برای دانشجو را دارد. از دیگر مشخصات این مدل می‌توان به پشتیبانی از حسگر اثر انگشت و باتری سه سلولی ۴۲ وات ساعت اشاره کرد.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6 I5

در راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی به اولین لپ تاپ گیمینگ این مطلب می‌رسیم. همان طور که احتمالا شما هم می‌دانید لپ تاپ‌های گیمینگ الزاما فقط برای گیمرها نیستند و هر کاربری که بخواهد نمایشگر و سخت افزاری بسیار خوب داشته باشد می‌توانید این دسته لپ تاپ‌ها را برای خرید انتخاب کند. این مدل از لنوو که وزنی ۲.۲۵ کیلوگرمی و ضخامتی ۲۴.۲ میلی متری دارد از نمایشگری ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD استفاده می‌کند. این پنل همچنین از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند که یک اتفاق بسیار جذاب است و استفاده از لپ تاپ را بسیار لذت‌ بخش‌تر می‌کند.

لپ تاپ لنوو مدل IdeaPad Gaming 3 15IHU6 I5

بخش سخت افزاری این لپ تاپ بر عهده پردازنده مرکزی مدل Intel Core i5 11300H با فرکانس ۳.۱ تا ۴.۴ گیگاهرتز ، پردازنده گرافیکی مدل GeForce GTX 1650 با ۴ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم DDR4 است. این مجموعه سخت افزاری را ۱ ترابایت حافظه HDD به‌علاوه ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD تکمیل می‌کند. این محصول هم برای اجرای بازی‌ها توان کافی دارد و هم می‌تواند سرعت عالی را برای استفاده روزمره به ارمغان بیاورد. در هر رشته‌ی تحصیلی که هستید این محصول نا امیدتان نخواهد کرد.

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F17 FX706HE-i5

اگر یک لپ تاپ همه فن حریف از ایسوس می‌خواهید که با قیمت خوب از پس هر کاری بربیاید به خرید این مدل بسیار جدی فکر کنید. وزن این لپ تاپ ۲.۶ کیلوگرم و ضخامت آن ۲۴.۸ میلی متر است. در بخش صفحه نمایش هم ایسوس سنگ تمام گذاشته و به سراغ پنلی ۱۵.۶ اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD رفته است. این نمایشگر نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارد و محتوا را به صورتی بسیار روان به نمایش درمی‌آورد. اما این لپ تاپ تا چه حد قدرت سخت افزاری دارد؟

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F17 FX706HE-i5

در بخش گرافیکی GEFORCE RTX 3050TI با ۴ گیگابایت حافظه‌ اختصاصی از نوع GDDR6 وظیفه پردازش‌های گرافیکی را عهده دار است و پردازنده مرکزی Intel Core i5 11260H با فرکانس ۲.۶ تا ۴.۴ این پردازنده را همراهی می‌کند. ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی SSD از دیگر مشخصات بخش سخت افزاری هستند. قدرت سخت افزاری این لپ تاپ گیمینگ و به خصوص توان گرافیکی به نسبت قیمت بسیار خوب است و به لطف پردازنده منتاسب می‌توانید برای بازی کردن، برنامه نویسی، کارهای گرافیکی و موارد دیگر به روی این محصول حساب باز کنید.

اپل مک بوک ایر M1

در مطلب راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی به یکی از خوش ساخت‌ترین، سبک‌ترین و در عین حال قوی‌ترین لپ تاپ‌های موجود در این لیست می‌رسیم. مک بوک ایر ۲۰۲۰ اپل تنها ۱۲.۹ کیلوگرم وزن و ۱۶ میلی متر ضخامت دارد و بدنه‌ی آن تمام فلزی است و کیفیت ساخت بالای آن را به محض لمس دستگاه متوجه خواهید شد. در بخش سخت افزاری اپل با معرفی M1 همه‌ی کاربران را شگفت زده کرد و نشان داد که به واقع در ساخت تراشه‌ها تا چه حد توانایی دارد. تراشه‌ی M1 اپل یک تراشه‌ی واقعا بی نظیر است که می‌توانید خیال شما را از بابت انجام هر کاری آسوده کند.

MACBOOK AIR M1

حافظه‌ی داخلی این نسخه به خصوص مورد بررسی ما ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD است و ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم این سخت افزار را همراهی می‌کند. در بخش صفحه نمایش با یک پنل ۱۳.۳ اینچی از نوع IPS با رزولوشن QHD مواجه هستیم که روشنایی ۴۰۰ نیتی، فناوری True Tone و Wide Color P3 برای آن در نظر گرفته شده است. کیفیت این صفحه نمایش واقعا عالی است و قطعا از مشاهده‌ی محتوا در آن بینهایت لذت خواهید برد. بخش باتری که معمولا ضعف عموم لپ تاپ‌ها است در مک بوک ایر ۲۰۲۰ به یک نقطه قوت تبدیل شده و حالا این محصول به لطف تراشه‌ی M1 می‌تواند با یک بار شارژ بیشتر از ۲ روز دوام بیاورد که عملکرد بی‌نظیری است.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی کدام است؟ مهم نیست که چه رشته‌ای می‌خوانید و برای چه رشته‌ای قصد خرید لپ تاپ دارید، در هر صورت لپ تاپ مورد نظر شما باید برخی ویژگی‌ها مهم و حیاتی را داشته باشد و بسته به بودجه‌ی خود می‌توانید از لیست بالا یکی را برای خرید انتخاب کنید.

بهترین لپ تاپ از نظر صفحه نمایش کدام است؟ از نظر کیفیت و شفافیت قطعا مک بوک ایر بهترین انتخاب است اما از آنجایی که برخی مدل‌ها نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی دارند قطعا این لپ تاپ‌ها در مجموع دارای نمایشگرهای بهتری هستند و کارکرد روان‌تری را برای شما به ارمغان می‌آورند.

بهترین باتری مربوط به کدام لپ تاپ است؟ به طور حتم بهترین لپ تاپ از نظر باتری از لیست بالا مک بوک ایر M1 اپل است که با اختلاف عملکرد بهتری به نسبت دیگر لپ تاپ‌ها دارد و می‌تواند تا ۲ روز کامل با یک بار شارژ دوام بیاورد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.