بهترین فیلم های ۲۰۲۴ ؛ معرفی ۱۹ عنوان مورد انتظار

اگر می‌خواهید از الان به پیشواز سال جدید میلادی رفته و فهرستی از بهترین فیلم‌های سال پیش رو تهیه کنید، خواندن مقاله بهترین فیلم های ۲۰۲۴ را از دست ندهید.

بحران‌های اخیر هالیوود و اعتصابات بازیگران و نویسندگان برای مدتی بسیاری از پروژه‌های مهم را به تعویق انداخت، اما گویا این صنعت به مرور در حال بازیابی فروغ گذشته است.

در شرایطی که در اواخر سال ۲۰۲۳، به مرور شماری از عناوین مورد انتظار شروع به رکوردشکنی در گیشه کرده‌اند، سال جدید با بهترین فیلم ها ۲۰۲۴ در پیش است و کارشناسان سال موفقی را برای صنعت سینما پیش‌بینی می‌کنند. در سال پیش رو، نام‌های بزرگی آثار خود را روی پرده می‌برند، پس برای آشنایی با برترین فیلم های ۲۰۲۴ و مورد انتظارترین فیلم های ۲۰۲۴ با ما باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های ۲۰۲۴

در این مقاله از بخش سینما و تلویزیون تکراتو قصد داریم نگاهی به فهرست بهترین فیلم ها در سال ۲۰۲۴ داشته باشیم و جدیدترین فیلم های ۲۰۲۴ که انتظار اکران آن‌ها در سال پیش‌رو میلادی را داریم، معرفی کنیم.

گرچه بعید است در سال پیش رو خبری از فیلم‌های جدیدی از سوی اسکورسیزی، وودی آلن، دیوید فینچر یا حتی نولان باشد، شمار دیگری از چهره‌های پرطرفدار سینمای هالیوود و دنیا مانند ریدلی اسکات آثار خود را اکران می‌کنند.

از طرف دیگر بلاک‌باسترهای زیادی در سال پیش‌رو زینت‌بخش پرده نقره‌ای خواهند بود و آثار موردانتظار و محبوبی چون تل‌ماسه ۲ یا بخش دوم ماموریت غیرممکن از راه می‌رسند. در مجموع پیش‌بینی‌ها بر این است که فیلم های جدید ۲۰۲۴ می‌توانند سال موفقی را برای سینماگران رقم بزنند. اما این شما و این فهرست بهترین فیلم های ۲۰۲۴ که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

فیلم مرد ساده لوح (The Fall Guy)

بهترین فیلم های 2024
بهترین فیلم های ۲۰۲۴
  • تاریخ اکران: ۱۱ اسفند ۱۴۰۳
  • ژانر: اکشن، مهیج
  • کارگردان: دیوید لیچ
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، آرون تیلورجانسون، وینستون دوک، استفانی هسو، امیلی بلانت

دیوید لیچ در آثار پیشین، نبوغ خود در ژانر اکشن را به خوبی نشان داده است. نبوغی که برخی معتقدند بیش از هرچیز ناشی از تجربه لیچ در بدلکاری است که پیش از اشتغال به کارگردانی سینما، به آن می‌پرداخت.

لیچ در فیلم سینمایی جدید خود قصد دارد با اقتباس از یک سریال تلویزیونی دهه هشتاد با نام The Fall Guy  به داستان بدلکاری بپردازد که حالا به عنوان شکارچی جایزه‌بگیر کار می‌کند. در بهترین فیلم ۲۰۲۴ در ژانر اکشن، شاهد ایفای نقش چهره‌های مشهوری مانند رایان گاسلینگ و امیلی بلانت خواهیم بود.

فیلم یک مکان ساکت: روز یک (A Quiet Place: Day One)

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های 2024

  • تاریخ اکران: ۱۸ اسفند ۱۴۰۳
  • ژانر: پساآخرالزمانی، ترسناک
  • کارگردان: مایکل سارنوسکی
  • بازیگران: لوپیتا نیونگو، جوزف کویین، الکس وولف، جایمن هانسو

هرچه از اکران نخستین فیلم فرنچایز یک مکان ساکت می‌گذرد، این سری محبوبتر می‌شود و حالا در سال ۲۰۲۴، باید انتظار انتشار فیلم سوم این فرنچایز را به عنوان یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۴ داشته باشیم.

در این عنوان از برترین فیلم های ۲۰۲۴ آنطور که از نام اثر برمی‌آید، قرار است روزهای نخست حمله بیگانگان به زمین به تصویر کشیده شود. فضایی که هنوز هیچکس نمی‌داند چه رخ‌داده، با چه چیزی روبروست و برای زنده‌ماندن از این تهاجم چه باید بکند!

در فیلم سوم مجموعه محبوب مکان ساکت که یکی از بهترین فیلم های مورد انتظار سال ۲۰۲۴ بوده، شاهد حضور شخصیت‌ها و بازیگران جدیدی هستیم اما گفته می‌شود جایمن هانسو که در بخش دوم این فیلم حضور داشت بار دیگر برای ایفای نقش بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کمدی جهان

بهترین فیلم های اکشن جهان

فیلم گودزیلا و کنگ: فرمانروایی جدید (Godzilla x Kong: The New Empire)

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های 2024

  • تاریخ اکران: ۲۵ اسفند ۱۴۰۳
  • ژانر: هیولایی، اکشن
  • کارگردان: آدام وینگارد
  • بازیگران: دن استیونز، ربکا هال، برایان تایری هنری، کایلی هاتل، فالا چن

فیلم سینمایی جدید گودزیلا و کنگ را هم با توجه به موفقیت قسمت پیشین این مجموعه مربوط به تقابل این دو، می‌توان در شمار مورد انتظارترین فیلم های ۲۰۲۴ جای داد.

در این فیلم گودزیلا و کنگ با هیولایی خطرناک که آینده زمین را تهدید می‌کند مواجه می‌شوند و ناگزیر برای مقابله با او اقدام می‌کنند.

توزیع این فیلم برعهده کمپانی برادران وارنر است و کارگردان اثر نیز آدام وینگارد است که پیش از این گودزیلا در برابر کنگ را در سال ۲۰۲۱ ساخته بود.

فیلم سفید برفی (Snow White)

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های 2024

  • تاریخ اکران: ۳ فروردین ۱۴۰۳
  • ژانر: موزیکال، فانتزی
  • کارگردان: مارک وب
  • بازیگران: ریچل زگلر، گل گدوت، آنسو کابیا، مارتین کلبا، اندرو برنپ

در طول سال ۲۰۲۳ چند عنوان لایواکشن با موفقیت نسبی از انیمیشن‌های قدیمی و محبوب دیزنی مانند پری دریایی کوچک و پیتر پن ساخته شد. اما در لیست فیلم‌های ۲۰۲۴ بازهم شاهد نسخه‌های لایواکشن داستان‌های قدیمی و محبوب دیزنی هستیم.

بعید است کسی در ایران با کارتون محبوب سفید برفی و هفت کوتوله ناآشنا باشد. دختر زیبایی که از ترس نامادری وحشتناکش از خانه فرار می‌کند و به منزل هفت کوتوله پناه می‌برد. در پایان سال پیش‌رو و بنابر برنامه‌ریزی اعلام شده قرار است فیلم سفید برفی به عنوان یکی از مورد انتظارترین فیلم های ۲۰۲۴ منتشر شود که بر اساس انیمیشنی به همین نام از سال ۱۹۳۷ ساخته شده است.

دیگر منبع ساخت این فیلم که احتمالا از بهترین فیلم های ۲۰۲۴ خواهد بود، افسانه‌های پریان به قلم برادران گریم است. ریچل زگلر بازیگر آمریکایی که در سال ۲۰۲۱ برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم West Side Story شده بود، نقش سفید برفی را در این عنوان از فیلم های جدید ۲۰۲۴ ایفا می‌کند. گل گدوت که بیش از هرچیز به خاطر ایفای نقش واندروومت شناخته می‌شود نیز قرار است نقش ملکه و نامادری بدجنس سفیدبرفی را در این فیلم سینمایی جدید ایفا کند. آیا با این ترکیب، سفید برفی می‌تواند بهترین فیلم ۲۰۲۴ باشد؟ یا به یک شکست تجاری منتهی می‌شود؟

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آمریکایی درام و عاشقانه

بهترین فیلم های جانی دپ

فیلم چلنجرز (Challengers)

بهترین فیلم های 2024
بهترین فیلم های ۲۰۲۴
  • تاریخ اکران: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ژانر: درام، ورزشی
  • کارگردان: لوکا گوادانینو
  • بازیگران: زندیا، مایک فیست، جاش اوکانر

کارگردان پیشین فیلم‌های تحسین‌شده‌ای چون Call Me By Your Name و Bones And All قرار است در سال ۲۰۲۴ با یکی از مدعیان عنوان بهترین فیلم ۲۰۲۴ به پرده‌نقره‌ای بازگردد. لوکا گوادانینو در فیلم جدید خود با زندیا و جاش اوکانر همکاری می‌کند. در این فیلم زندیا نقش تاشی دانکن که یک تنیسور نابغه سابق است را ایفا می‌کند که حالا با کناره‌گیری از بازی، به مربیگری تنیس روی آورده است.

همسر او اما هنوز بازیکن تنیس است و مدتی است که با بدبیاری مواجه شده و قصد دارد به هر نحو ممکن شرایط را تغییر دهد. نقطه حساس این فیلم به عنوان یکی از برترین فیلم های ۲۰۲۴ اما مربوط به جایی است که همسر فعلی تاشی، در برابر پاتریک، دوست صمیمی سابق خود که دوست پسر سابق تاشی نیز محسوب می‌شود، قرار می‌گیرد. این اتفاق، زندگی هر سه نفر را برای همیشه دستخوش تغییر می‌کند.

ددپول ۳ (Deadpool 3)

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های 2024

  • تاریخ اکران: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ژانر: ابرقهرمانی
  • کارگردان: شان لیوای
  • بازیگران: رایان رینولدز، هیو جکمن، مورنا باکارین، بریانا هیلدبرند، جنیفر گارنر

فهرست بهترین فیلم های ۲۰۲۴ را با معرفی ددپول ۳ ادامه می‌دهیم. این ابرقهرمان شوخ‌طبع و جذاب جهان سینمایی مارول آنقدر در دو قسمت اول این سری محبوب شد که حالا طبیعی است برای قسمت سوم انتظار یک اثر حداقل پرطرفدار و پرفروش را داشته باشیم.

ددپول ۳ به عنوان یکی از بهترین فیلم های سینمایی ۲۰۲۴ بنابر تقویم مارول، سی‌وچهارمین فیلم دنیای سینمایی مارول است و قرار است در آن شاهد حضور ولورین باشیم که درکنار ددپول با یک دشمن مشترک می‌جنگد. اگر از دوستداران مارول و شخصیت محبوب ددپول باشید باید تا ماه مه سال جدید میلادی، برای انتشار فیلم سینمایی جدید ددپول صبر کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اشتون کوچر

بهترین فیلم های کیانو ریوز

فیلم فیوریوسا (Furiosa)

بهترین فیلم های 2024
بهترین فیلم های ۲۰۲۴
  • تاریخ اکران: ۴ خرداد ۱۴۰۳
  • ژانر: پساآخرالزمانی، اکشن، ماجراجویی
  • کارگردان: جورج میلر
  • بازیگران: آنیا تیلور جوی، کریس همسورث، تام برک، نیتن جونز

یکی از بهترین فیلم های سینمایی ۲۰۲۴ در ژانر اکشن و آخرالزمانی می‌تواند عنوان فیوریوسا باشد. این فیلم که پیش‌درآمدی بر فیلم Mad Max: Fury Road است، پنجمین عنوان این فرنچایز پرطرفدار محسوب می‌شود. در این فیلم از فیلم های جدید ۲۰۲۴ ملکه فیوریوسای جوان به تصویر کشیده می‌شود درحالی‌که از قصر دزدیده شده و وقتی به خود می‌آید، خود را در میدان جنگی بزرگ بین دو ظالم خونخوار می‌بیند! آیا فیوریوسا می‌تواند بهترین فیلم سینمایی ۲۰۲۴ باشد؟

 فیلم بالرین (Ballerina)

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های 2024

  • تاریخ اکران: ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
  • ژانر: اکشن، تریلر
  • کارگردان: لن وایزمن
  • بازیگران: آنا د آرماس، آنجلیکا هیوستن، گابریل بایرن، لنس ردیک

احتمالا یکی از موفق‌ترین و بهترین فیلم های سینمایی ۲۰۲۴ عنوان بالرین به کارگردانی لن وایزمن خواهد بود. این فیلم اکشن تریلر که در واقع اولین اسپین‌آف جان ویک محسوب می‌شود، به وقایع قسمت‌های سوم و چهارم جان ویک می‌پردازد.

در این عنوان از مورد انتظارترین فیلم های ۲۰۲۴ داستان بالرین با بازی آنادآرماس به تصویر کشیده می‌شود که یک آدمکش بسیار حرفه‌ای است و قصد دارد انتقام قتل خانواده خود را بگیرد. با وجود اینکه هنوز این فیلم سینمایی جدید اکران نشده، یکی از تهیه‌کنندگان بالرین اعلام کرده که برنامه‌هایی برای ساخت دنباله این فیلم وجود دارد! درواقع به نظر می‌رسد تیم سازنده حساب زیادی روی موفقیت این فیلم بازکرده‌اند و فیلم خود را موفقترین و بهترین فیلم سینمایی ۲۰۲۴ می‌دانند!

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ملیسا مک کارتی

بهترین فیلم های جولیا رابرتز 

پسران بد ۴ (Bad Boys 4)

بهترین فیلم های 2024
بهترین فیلم های ۲۰۲۴
  • تاریخ اکران: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، کمدی
  • کارگردان: عادل العربی، بلال فلاح
  • بازیگران: ویل اسمیت، الکساندر لودویگ، ونسا هاجنز، ریا سیهورن

بعد از بازگشت موفق پسران بد با فیلم سال ۲۰۲۰، بار دیگر در فهرست بهترین فیلم های مورد انتظار ۲۰۲۴ شاهد فیلم سینمایی جدید پسران بد هستیم.

قسمت جدید این فیلم که برای ماه ژوئن برنامه‌ریزی شده هنوز نام مشخصی ندارد و صرفا از این اثر که شاید از برترین فیلم های ۲۰۲۴ باشد به عنوان پسران بد ۴ یاد می‌شود.

در حال حاضر اطلاعات خاصی از داستان فیلم هم منتشر نشده اما باید با توجه به سابقه این فرنچایز، انتظار یک اکشن ماجراجویی نفس‌گیر را داشته باشیم که برای ساعاتی هر بیننده‌ای را سرگرم خواهد کرد.

فیلم مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت دوم (Mission: Impossible – Dead Reckoning Part Two)

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های 2024

  • تاریخ اکران: ۸ تیر ۱۴۰۳
  • ژانر: اکشن، جاسوسی
  • کارگردان: کریستوفر مک‌کواری
  • بازیگران: تام کروز، وینگ ریمز، سایمون پگ، ونسا کربی، هیلی اتول، هنری چرنی

یکی از فیلم های جدید ۲۰۲۴ که با توجه به حضور مجدد تام کروز می‌تواند حتی مدعی عنوان بهترین فیلم سینمایی ۲۰۲۴ نیز باشد، قسمت هشتم فرنچایز محبوب و پرطرفدار ماموریت غیرممکن است که برای تابستان ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

قسمت نخست روزشمار مرگ در سال ۲۰۲۳ منتشر شد و حال بار دیگر تام کروز با یک ماموریت غیرممکن دیگر باز می‌گردد تا نقش مامور محبوب و موفق IMF یعنی ایتن هانت را ایفا کند. علاوه بر حضور تام کروز، شایعاتی از بازگشت برخی شخصیت‌های دیگر مانند یوجین کیتریج با بازی هنری چرنی و بنجی دان با بازی سایمون پگ نیز وجود دارد. باید دید آیا ماموریت غیرممکن جدید بهترین فیلم ۲۰۲۴ می‌شود یا یک شکست تجاری در انتظار تام کروز و دوستان است!

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جیک جیلنهال

بهترین فیلم های رایان گاسلینگ

 بیتل جوس ۲ (Beetlejuice 2)

بهترین فیلم های 2024
بهترین فیلم های ۲۰۲۴
  • تاریخ اکران: ۱۶ شهریور ۱۴۰۳
  • ژانر: فانتزی، کمدی
  • کارگردان: تیم برتون
  • بازیگران: مایکل کیتون، وینونا رایدر، کاترین اوهارا، جنا اورتگا، ویلم دفو

اخبار ساخت دنباله فیلم بیتل جوس محصول ۱۹۸۸ برای اولین بار در طول سال ۲۰۲۲ منتشر شد اما در طول سال ۲۰۲۳ خبری از انتشار این فیلم نبود تا بیتل جوس ۲ به یکی از بهترین فیلم های مورد انتظار ۲۰۲۴ بدل شود.

در این عنوان از برترین فیلم های ۲۰۲۴ که برای سپتامبر سال پیش‌رو برنامه‌ریزی شده، شخصیت‌های قدیمی مانند بیتل جوس و لیدیا دیتز حضور خواهند داشت. در حال حاضر برادران وارنر به عنوان سازنده فیلم جزئیاتی از داستان آن منتشر نکرده اما گفته می‌شود جنا اورتگا که با ایفای نقش در سریال ونزدی و آثار ترسناکی چون جیغ به شهرت رسیده، به عنوان یکی از شخصیت‌های مهم این فیلم سینمایی جدید ظاهر خواهد شد.

فیلم جوکر: جنون برای دو نفر (Joker: Folie à Deux)

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های 2024

  • تاریخ اکران: ۱۳ مهر ۱۴۰۳
  • ژانر: موزیکال، مهیج
  • کارگردان: تاد فیلیپس
  • بازیگران: واکین فینیکس، لیدی گاگا، ززی بیتز

وقتی صحبت از بهترین فیلم های ۲۰۲۴ باشد نمی‌توان به دنباله فیلم محبوب و پرسروصدای جوکر اشاره نکرد. به عنوان یکی از مورد انتظارترین فیلم های ۲۰۲۴ گفته می‌شود که فیلم جوکر: جنون برای دو نفر در اکتبر ۲۰۲۴ اکران می‌شود. این اثر هیجانی و موزیکال دنباله جوکر ۲۰۱۹ خواهد بود و در آن واکین فینیکس بار دیگر نقش جوکر را ایفا می‌کند. اما سورپرایز جذاب این فیلم سینمایی جدید احتمالا حضور لیدی گاگا در نقش هارلی کویین است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های اما واتسون

بهترین فیلم های رایان رینولدز 

مصائب مسیح: رستاخیز (The Passion Of The Christ: Resurrection)

بهترین فیلم های 2024
فیلم های برتر ۲۰۲۴
  • تاریخ اکران: بهمن ۱۴۰۲
  • ژانر: بیوگرافی
  • کارگردان: مل گیبسون
  • بازیگران: جیم کویزل، مایا مورگنسترن و کریستو ژیکف

فیلم مصائب مسیح ۲۰۰۴ به کارگردانی مل گیبسون آنقدر درخشید و موفق عمل کرد که به نظر می‌رسد بعد از نزدیک به ۲۰ سال همه سازندگان قانع شده‌اند تا به طریقی دنباله‌ای از داستان یکی از بزرگترین پیامبران جهان بیرون بکشند! فیلمی که بی‌تردید از بهترین فیلم های مورد انتظار ۲۰۲۴ است و می‌تواند در رقابت با برترین فیلم های ۲۰۲۴ حسابی خوش بدرخشد.

نام فیلم جدید آنطور که اعلام شده «مصائب مسیح: رستاخیز» خواهد بود و مل گیبسون و سرمایه‌گذارانش حسابی روی موفقیت آن حساب بازکرده‌اند.

در فیلم اول داستان زندگی مسیح تا مصلوب شدن ادامه یافت. با این اوصاف دنباله فیلم سال ۲۰۰۴ که قصد رقابت برای عنوان بهترین فیلم سینمایی ۲۰۲۴ را دارد احتمالا بیشتر به وقایع روزهای آخر حیات مسیح و زندگی حواریون پس از مسیح می‌پردازد.

در این فیلم سینمایی جدید جیم کویزل بار دیگر برای ایفای نقش پیشین خود فراخوانده شده و بازیگران سرشناس دیگری نیز ویترین را پرستاره‌تر می‌کنند. در هر حال به نظر می‌رسد که با وجود مل گیبسون و تیمش این فیلم از همین حالا از بهترین فیلم های سینمایی ۲۰۲۴ خواهد بود.

باب مارلی: یک عشق (Bob Marley: One Love)

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های 2024

  • تاریخ اکران: ۲۲ بهمن ۱۴۰۲
  • ژانر: بیوگرافی، موزیکال
  • کارگردان: رینالدو مارکوس گرین
  • بازیگران: کینگزلی بن ادیر، لاشانا لینچ و مایکل گاندولفینی

طی سال گذشته هالیوود با عرضه فیلم الویس از زندگی حرفه‌ای اسطوره موسیقی راک‌اندرول یعنی الویس پریسلی سروصدای زیادی به راه انداخت. محصول نهایی هم در دنیا خوش درخشید و جوایز و افتخارات خوبی برای کارگردان اثر و بازیگر نقش الویس به ارمغان آورد.

شاید همین مسئله سبب شده تا هالیوود در فهرست جدیدترین فیلم های سینمایی ۲۰۲۴ برنامه‌ای برای پرداختن به یکی از اساطیر موسیقی جنوب کشور یعنی باب مارلی اصالتا جامائیکایی داشته باشد. البته که اینجا شاید کار دشوارتر از پرداختن به زندگی الویس باشد.

در این عنوان از بهترین فیلم های مورد انتظار ۲۰۲۴ تیم سازنده احتمالا باید تمرکز خاصی بر زندگی سیاسی اجتماعی باب مارلی داشته باشند، چراکه زندگی باب مارلی صرفا مانند پریسلی به تلاش برای رسیدن به اوج قله موسیقی یا روابط خانوادگی محدود نیست.

باب مارلی یک فعال سیاسی اجتماعی هم بود و حتی بعضا از او به عنوان رهبر جنبش صلح‌طلبی جامائیکا یاد می‌شود. در نتیجه باید انتظار داشت که بخش زیادی از این فیلم به عنوان یکی از فیلم های سینمایی برتر ۲۰۲۴ به زندگی سیاسی او اختصاص داشته باشد.

باب مارلی با وجود اینکه سبک موسیقی رگی را در جهان به شهرت شایان توجهی رساند اما شهرتش هرگز به پای الویس پریسلی نرسید. با این وجود قطعا به همان اندازه در دنیای موسیقی تاثیرگذار بود.

شهرت کمتر باب مارلی اما این نگرانی را پدید آورده که فیلم زندگینامه او نتواند به عنوان یکی از بهترین فیلم ها در سال ۲۰۲۴ ظاهر شود و در گیشه شکست بخورد. در هر حال اما برای دوستداران پرشمار این اسطوره موسیقی، فیلم باب مارلی می‌تواند از فیلم های برتر ۲۰۲۴ باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور 

بهترین فیلم های اما استون 

ال موئرتو (El Muerto)

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های 2024

  • تاریخ اکران: ۲۲ دی ۱۴۰۲
  • ژانر: ابرقهرمانی
  • کارگردان: جوناس کوآرون
  • بازیگران: بد بانی

اولین ابرقهرمان مردم لاتین در دنیای مارول نیز رونمایی شده و با توجه به محبوبیت روزافزون کمیک‌بوک‌های آن، مارول یکی از جدیدترین فیلم های سینمایی ۲۰۲۴ را به آن اختصاص داده است.

این ابرقهرمان، قدرت خود را که برابر با قدرت برترین ابرقهرمانان مارول است، از یک ماسک می‌گیرد که در طی نسل‌ها از پدران به پسران به ارث رسیده است. بازیگر نقش این ابرقهرمان نیز بنابر اعلام پیشین یک بازیگر لاتین‌تبار است.

یک نکته کلیدی مورد توجه کارشناسان این است که مارول به طور خاص در حال گسترش جهان مرد عنکبوتی است و بعد از ونوم باید دید با اکران این فیلم جدید، تماشاگران از گسترش و کش‌دار شدن جهان اسپایدرمن استقبال می‌کنند یا خیر؟ این سوالی است که احتمالا با اکران ال موئرتو که یکی از فیلم های سینمایی برتر سال پیش رو است، پاسخ داده می‌شود. اما به نظر شما این فیلم می‌تواند یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۴ باشد؟

مادام وب (Madame Web)

بهترین فیلم های 2024
فیلم های سینمایی برتر
  • تاریخ اکران: ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
  • ژانر: ابرقهرمانی
  • کارگردان: اس جی کلارکسون
  • بازیگران: داکوتا جانسون، سیدنی سویینی و اما رابرتز

دیگر فیلم جهان مرد عنکبوتی که این بار با محوریت یک شخصیت زن منتشر می‌شود و شایسته ذکر در فهرست بهترین فیلم های ۲۰۲۴ است، فیلم مادام وب خواهد بود.

در این اثر به عنوان یکی از فیلم های برتر ۲۰۲۴ داکوتا جانسون نقش مادام وب را بازی می‌کند. در واقع به نظر می‌رسد که مارول می‌خواهد یک داستان دیگر از جهان مرد عنکبوتی را روایت کند با این تفاوت که قهرمان اصلی آن یک زن است.

با این وجود به عنوان اثری که مدعی رقابت با فیلم های سینمایی برتر سال پیش رو است، فقدان شخصیت پیتر پارکر، که اصلی‌ترین شخصیت دنیای مرد عنکبوتی است ممکن است به موفقیت فیلم صدمه‌ای جبران نا‌پذیر بزند. در هر حال تا زمان اکران فیلم متوجه نخواهیم شد که آیا این اثر از بهترین فیلم های ۲۰۲۴ هست یا خیر!

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ناتالی پورتمن 

بهترین فیلم های کریس همسورث

تلماسه: بخش دوم (Dune: Part Two)

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های 2024

  • تاریخ اکران: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
  • ژانر: علمی تخیلی
  • کارگردان: دنی ویلنوو
  • بازیگران: تیموتی شالامه، زندیا، فلورنس پیو و آستین باتلر

در زمان پخش قسمت نخست فیلم تل‌ماسه، مخاطبان نوعی احساس گیجی و سردرگمی داشتند و در واقع پیش از آن‌که انتظارات‌شان از چنین داستانی برآورده شده باشد، فیلم به پایان رسید!

گفته می‌شود که دنی ویلنوو در زمانی که قرارداد ساخت این پروژه سنگین را پذیرفته، از تهیه‌کنندگان خواسته که اجازه ساخت این اثر اقتباسی از رمان فرانک هربرت را در دو قسمت بدهند. موضوعی که از سوی تهیه‌کنندگان منوط به موفقیت قسمت نخست در گیشه شده بود و با توجه به موفقیت نسبی تل‌ماسه در گیشه، چراغ سبز ساخت قسمت دوم به ویلنوو داده شد.

حالا انتظار می‌رود که او در سال پیش‌رو یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۴ را روانه سینماها کند و همه انتظاراتی که مخاطب از چنین داستان جذابی دارد را به تصویر بکشد. اما آیا او می‌تواند شاهکار جدیدی بسازد و یکی از فیلم های برتر ۲۰۲۴ را برای مخاطبان به نمایش بگذارد؟

گارفیلد (Garfield)

بهترین فیلم های 2024
جدیدترین فیلم های سینمایی ۲۰۲۴
  • تاریخ اکران: ۴ خرداد ۱۴۰۳
  • ژانر: لایواکشن
  • کارگردان: مارک دیندال
  • بازیگران: نیکلاس هولت، کریس پرت و ساموئل ال جکسون

گارفیلد به عنوان شخصیت محبوب نسل نسبتا قدیمی سینمادوستان، قرار است در سال پیش رو به عنوان یکی از بهترین فیلم ها در سال ۲۰۲۴ به پرده نقره‌ای بازگردد.

از زمان موفقیت نسخه‌های اولیه گارفیلد، آثار زیادی با محوریت این گربه دوست‌داشتنی ساخته شده و دوبله خوب دوبلورهای ایرانی نیز زمینه‌ساز موفقیت دوچندان این شاهکار در ایران شده است.

حالا و بعد از مدتها بی‌خبری از گارفیلد دوست‌داشتنی، با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی و نقش‌آفرینی آن در صنعت سینما، احتمالا گربه ملوس داستان‌های قدیمی بار دیگر در یکی از جدیدترین فیلم های سینمایی ۲۰۲۴ ایفای نقش می‌کند.

از بازیگران این فیلم باید به رایان رینولدز اشاره کرد که گفته می‌شود احتمالا گوینده شخصیت گارفیلد خواهد بود. ساموئل ال جکسون هم گویندگی نقش پدر گارفیلد را بر عهده دارد. این دو هنرمند در کنار هم می‌توانند یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۴ را عرضه کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های کره ای ۲۰۲۳ 

بهترین سریال های ترکی ۲۰۲۳

گلادیاتور ۲ (Gladiator 2)

بهترین فیلم های 2024

بهترین فیلم های 2024

  • تاریخ اکران: ۲ آذر ۱۴۰۳
  • ژانر: تاریخی، اکشن
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: پل مسکال، دنزل واشنگتن، پدرو پاسکال و کانی نیلسن

ریدلی اسکات بی‌تردید با ساخت گلادیاتور در سال ۲۰۰۰ با هنرنمایی واکین فینیکس جوان و راسل کرو کارکشته، آنقدر سروصدا به پا کرد که هنوز هم از آن شاهکار اکشن و تاریخی به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما یاد می‌شود. البته که هنرنمایی هانس زیمر در تیم موسیقی متن فیلم هم در درخشش دوچندان و به یاد‌ماندنی‌تر شدن فیلم بی‌تاثیر نبود.

با این وجود تردیدی نیست که در سالیان اخیر و با درخشش فیلم‌های ابرقهرمانی و ترسناک، دیگر ژانر تاریخی آنچنان مورد اقبال مخاطبان نیست. شکست فیلم‌های این ژانر مانند تروی بی‌تردید مدرکی دال بر این ادعا است. اما نکته مهم این است که ریدلی اسکات در سال ۲۰۰۰ هم در همین شرایط گلادیاتور را روانه بازار کرد و ژانر تاریخی را دگرباره احیا کرد، پس شاید او بتواند با قسمت دوم این فیلم همیشه پرطرفدار، بار دیگر دست به این کار بزند و ضمن عرضه یکی از بهترین فیلم ها در سال ۲۰۲۴ جانی دوباره به ژانر تاریخی ببخشد.

تیم بازیگران فیلم هم آنقدر جذاب هست که هر علاقه‌مند سینمایی را به خود جذب کند. از دنزل واشنگتن تا پدرو پاسکال، ویترین بازیگران قسمت دوم گلادیاتور آنقدر رنگارنگ است که هرکسی یکبار به تماشایش بنشیند. شاید هم اسکات آنقدر در کارگردانی و نمایش صحنه‌های هیجان‌انگیز نبرد گلادیاتورها خوب عمل کند که نه فقط با یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۴ که با یکی از بهترین فیلم‌های تمام دوران روبرو باشیم.

سوالات متداول

بهترین فیلم های ۲۰۲۴ کدامند؟

گلادیاتور ۲، تلماسه ۲، ددپول ۳، گارفیلد، گودزیلا و کنگ و مصائب مسیح: رستاخیز برخی از بهترین فیلم های ۲۰۲۴ هستند.

فیلم های مورد انتظار ۲۰۲۴ کدامند؟

از فیلم‌های مورد انتظار سال پیش رو باید به بخش دوم قسمت هشتم ماموریت غیرممکن، گلادیاتور ۲، ددپول ۳، سفید برفی و برخی عناوین دیگر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره لیست بهترین فیلم های ۲۰۲۴ چیست؟ جای چه فیلمی در این فهرست خالی است؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.