ایسوس از سه مانیتور گیمینگ ROG Swift رونمایی کرد، ادغام فناوری OLED و نرخ تازه سازی بالا

ایسوس ازسه مانیتور گیمینگ سری ROG Swift که از نظر اندازه و نوع پنل متفاوت هستند، اما هدف مشترکی دارند و هر سه به عنوان پرچم‌دار شناخته خواهند شد، رونمایی کرده است: هدف مشترک هر سه، ارائه نهایت تجربه گیمینگ از طریق ادغام فناوری OLED و نرخ تازه‌سازی بالا. همراه شدن این دو ویژگی با یکدیگر، نشان دهنده تولد یک سری جدید از مانیتورهای ROG Swift است که به گیمرها نوید بهترین‌های ممکن از هر دو سبک مانیتور گیمنیگ را می‌دهد.

نکاتی که باید قبل از خرید مانیتور اداری، به آن‌ها توجه کنید!

ایسوس از سه مانیتور گیمینگ پیشرفته خود در Gamescom رونمایی کرد

این سه مانیتور پرچم‌دار گیمینگ ایسوس، در جریان رویداد Gamescom، معرفی شده‌اند. بنابراین می‌توان اطلاعات مجزایی از هر کدام به دست آورد. در ادامه به بررسی مشخصات اعلام شده برای هرکدام از این نمایشگرهای ویژه بازی خواهیم پرداخت.

مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift PG32UCDM

یکی از برجسته‌ترین موردها در این مجموعه، همین مانیتور ROG Swift PG32UCDM با ابعاد ۳۱.۵ اینچی است. این مانیتور نیمه براق ۴K دارای اولین پنل QD-OLED در این اندازه است که نسل دوم فناوری QD-OLED را به نمایش می‌گذارد. همانطور که شرکت کنندگان در Gamescom گزارش دادند، این فناوری نوید روشنایی بالاتر و طرح‌بندی پیکسل‌های متفاوتی را می‌دهد که در نهایت منجر به وضوح متن بهبود یافته می‌شود.

علاوه بر این، نرخ به‌روزرسانی چشمگیر ۲۴۰ هرتز، زمان پاسخگویی فوق‌العاده سریع ۰.۰۳ میلی‌ثانیه و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت را ارائه می‌دهد. این استاندارد به طور رسمی برای استاندارد “VESA “DisplayHDR 400 True Black تایید شده است. قابل ذکر است که این مانیتور فاقد انحنا است، اما با توجه به اندازه آن، نبود این ویژگی به اندازه نمایشگرهای فوق عریض برای گیمرها آن‌چنان مهم نخواهد بود.

مانیتور گیمینگ ROG Swift ایسوس

طبق گفته ایسوس، این مانیتور از فناوری FreeSync Premium AMD پشتیبانی می‌کند که به معنای پشتیبانی خوب VRR (نرخ تازه سازی متغیر) است. با این حال، هیچ کلمه‌ای در مورد پشتیبانی از G-Sync Ultimate ‘premium’ به میان نیامده. فناوری خنک‌کننده آن نیز دارای ویژگی‌های خاصی است. این نمایشگر مجهز به پنل پشتی گرافن است که به معنای عدم نیاز به خنک کننده فعال است. این نه تنها به معنای عملکرد بی صداتر است، بلکه طول عمر بیشتر پنل را نیز به همراه دارد.

گیمرها می‌توانند این نمایشگر را از طریق درگاه‌های DisplayPort 1.4 (DSC)، HDMI 2.1 یا USB Type-C (حالت DisplayPort Alt) متصل کنند. متأسفانه امکان پشتیبانی از DP 2.0 وجود ندارد.

مانیتور گیمینگ ROG Swift ایسوس

مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift PG34WCDM

یکی دیگر از موارد اضافه شده به این مجموعه مانیتور، یک پنل OLED منحنی ۳۴ اینچی با وضوح ۳۴۴۰×۱۴۴۰ پیکسل و نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز است که با زمان پاسخگویی ۰.۰۳ میلی‌ثانیه، به نظر می‌رسد که کاملا شبیه به مدل ۳۱.۵ اینچی است. با این حال، این مانیتور با حداکثر روشنایی ۱۳۰۰ نیت، میزان نوار را افزایش داده و همچنین به صورت رسمی از فناوری FreeSync Premium Pro پشتیبانی می‌کند.

مانیتور گیمینگ ROG Swift ایسوس

چیزی که این مانیتور را از اکثر مانیتورهای OLED 34 اینچی موجود در بازار متمایز می‌کند، استفاده از پنل WOLED، تولید شرکت LG.Display است که توسط TFT Central به آن اشاره شده است. این انتخاب پنل امکان افزایش نرخ تازه‌سازی ۲۴۰ هرتز را فراهم می‌کند. یکی از اشکالات جزئی این پنل، طرح بندی ساب پیکسلی آن است که ممکن است برای محتوای ثابت و متن چندان ایده آل نباشد، اما باید در سناریوهای متحرک و بازی محور عالی باشد. طبق گزارش‌ها، ایسوس الگوریتم جدیدی را برای کاهش هر گونه اثرات نامطلوب مرتبط با این طرح پیاده‌سازی کرده است.

مانیتور گیمینگ ROG Swift ایسوس

درست همانند مدل PG32UCDM، این مانیتور به لطف یک هیت سینک سفارشی، هیچ خنک کننده فعالی ندارد. همچنین همان استاندارد “VESA “DisplayHDR 400 True Black را ارائه می دهد. اما برخلاف مدل قبلی، این مانیتور از پنل منحنی بهره می‌برد، که آن را در کلاس بالاتری قرار خواهد داد.

مانیتور گیمینگ ایسوس ROG Swift OLED PG49WCD

همچنین در این مجموعه یک مانیتور ۴۹ اینچی QD-OLED جدید با نرخ تجدید ۱۴۴ هرتز وجود دارد. این نمایشگر دارای یک پنل منحنی با زمان پاسخ ۰.۰۳ میلی ثانیه است. این مانیتور دارای Smart KVM، راه حل خنک کننده ROG و وضوح ۵۱۲۰×۱۴۴۰ (مانند دو مانیتور ۲K) است. ایسوس تایید کرده است که این مانیتور از اتصالات DisplayPort 1.4 و HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند و USB Type-C را با توان ۹۰ وات ارائه می‌دهد.

مانیتور گیمینگ ROG Swift ایسوس

متأسفانه، هیچ یک از مانیتورهای جدید ایسوس راگ، امکان آخرین پشتیبانی از استاندارد DisplayPort 2.0 یا ۲.۱ را ارائه نمی‌دهد، که واقعا جای تعجب دارد، زیرا در حال حاضر نزدیک به یک سال است که کارت گرافیک‌های دسکتاپ دارای این استاندارد هستند.

مانیتور گیمینگ ROG Swift ایسوس

ایسوس قصد دارد مدل‌های ۳۱.۵ و ۳۴ اینچی را در سه ماهه اول سال آینده عرضه کند. این شرکت تنها قیمت مدل ۴۹ اینچی که در سه ماهه چهارم امسال عرضه می‌شود را اعلام کرده، که معادل ۱۴۹۹ دلار خواهد بود، اما تا این لحظه هیچ اشاره‌ای به قیمت دو مدل دیگر نکرده است.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.