اپل سال گذشته ۹٫۴ میلیون دلار برای لابیگری سیاسی هزینه کرد

2022 9 tim cook apple ceo face far out event 638bb8861d67bb742b22c968

به‌گزارش CNBC، اپل سال گذشته‌ی میلادی بودجه‌ی لابیگری سیاسی را درمقایسه‌با سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۴۴ درصد افزایش داد. میزان افزایش هزینه‌های لابیگری اپل از تمام شرکت‌های دیگر صنعت فناوری بیشتر بود؛ اما بودجه‌ی لابیگری اپل همچنان کمتر از شرکت‌هایی مثل مایکروسافت و گوگل است.

سال گذشته‌ی میلادی، اپل مجموعاً ۹٫۴ میلیون دلار را صرف لابیگری کرد که رکورد جدیدی برای این شرکت محسوب می‌شود. در همین بازه‌ی زمانی، هزینه‌ی لابیگری سیاسی مایکروسافت به ۹٫۸ میلیون دلار و گوگل به ۱۰٫۹ میلیون دلار رسید.

آمازون و متا هم به‌ترتیب ۱۹٫۷ و ۱۹٫۲ میلیون دلار در این زمینه هزینه کردند و بالاتر از سایر شرکت‌ها قرار گرفتند. درمقایسه‌با سال ۲۰۲۱ بودجه‌ی لابیگری آمازون ۲ درصد و متا ۴٫۶ درصد افزایش یافت. پنج شرکت بزرگ صنعت فناوری درمجموع نزدیک‌ به ۶۹ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲ صرف لابیگری در سطح فدرال کردند که حدوداً ۵ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۱ است.

در سال گذشته‌ی میلادی، لایحه‌های متنوعی در کنگره‌ی آمریکا روی کار آمد که در تلاش بودند نفوذ شرکت‌های بزرگ را در صنعت فناوری کاهش دهند و نگذارند شرکتی مثل اپل قوانین ضدرقابتی به توسعه‌دهندگان تحمیل کند؛‌ البته بسیاری از این لایحه‌ها رأی کافی دریافت نکردند. شماری از نمایندگان مجلس آمریکا به‌طور‌عمومی از پویش‌های تبلیغاتی و هزینه‌کرد شرکت‌های صنعت فناوری برای جلوگیری از تصویب قوانین انتقاد کرده‌اند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.