افت ناگهانی سلامت SSD پرچمدار سامسونگ ۹۹۰ Pro با استفاده اولیه

سامسونگ SSD 990 Pro درایو ذخیره‌ساز NVMe PCIe نسل ۴ جدید و پرچمدار این کمپانی است که در آبان در دسترس قرار گرفت، با این حال در تازه‌ترین گزارش‌ها مشخص شده که عملکرد آن با اشکالات عمده‌ای روبرو است و سلامت درایو در گزارش برخی کاربران به سرعت افت کرده است.

این SSD در میان محصولات نسل چهار PCIe یکی از پرسرعت‌ترین درایوها بیان شده و قیمت آن نیز برای مدل ۱ ترابایتی ۱۷۰ و برای مدل ۲ ترابایتی ۲۹۰ دلار اعلام شده است. در همین راستا وب‌سایت Neowin متوجه شده که SSD 990 Pro سامسونگ در برخی مدل‌ها انتظارات را برآورده نکرده است.

افت سلامت سامسونگ SSD 990 Pro

ظاهرا در همین راستا این وب‌سایت متوجه افت سلامت درایو در نرم‌افزار سامسونگ Magician پس از کار کشیدن از درایو و نصب نرم‌افزار شده است.

افت سلامت سامسونگ SSD 990 Pro

در همین رابطه عنوان شده که ناگهان سلامت درایو به ۹۹ درصد افت کرده، و حتی با استفاده روزانه از این SSD، سلامت آن روزانه ۱ درصد دیگر نیز کاهش یافته است! سلامت درایو SSD رابطه تنگاتگی با استقامت آن دارد و این نشان دهنده تعداد چرخه‌های پاکسازی برنامه‌ها نیز در حافظه فلش NAND قبل از خراب شدن آن ناحیه و عدم توانایی نوشتن در آن است.

افت سلامت سامسونگ SSD 990 Pro

با این حال این چنین مشکلات و افت سریع و ناگهانی سلامت درایوهای SSD در مدل‌های ابتدایی این سری محصولات در ۱۵ سال پیش شایع بوده و این برای درایو پرچمدار سامسونگ SSD 990 Pro در زمان کنونی بسیار غیرمعمول است. کاربر دیگر در توییتر نیز در همین رابطه اذعان کرد که تنها با نوشتن ۲ ترابایت در این SSD سلامت آن به ۶۴ درصد رسیده و مطمئناً با این وضعیت در آینده احمالا باید شاهد پاسخ سامسونگ در این خصوص نیز باشیم.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.