اخراج یک سوم از کارکنان شرکت چینی Biren به دلیل تحریم های آمریکا

بر اساس گزارش‌ها، کمپانی چینی Biren Technology قصد دارد یک سوم از کارکنان خود را تنها یک هفته پس از توقف فروش GPU های تولیدی TSMC به دلیل تحریم‌های آمریکا اخراج کند. اگر گزارش‌های منتشر شده دقیق باشد این کاهش کارکنان می‌تواند به شدت بر توسعه پردازنده‌های گرافیکی و سخت‌افزار محاسباتی رده بالای کمپانی Biren تاثیرگذار باشد.

در همین راستا به نقل از برخی منابع از آن‌جایی که شرکت چینی Biren نمی‌تواند تراشه‌های مورد نیاز خود را از TSMC دریافت کند، این شرکت قصد دارد به زودی یک سوم از کارکنان خود را اخراج کند، با این حال رقم واقعی در این خصوص اعلام نشده است. اما کاهش تعداد کارمندان به شدت بر توانایی Biren برای توسعه تراشه‌ها و نرم‌افزارها در آینده تأثیر می‌گذارد، و این در نهایت به این معنی است که موقعیت رقابتی کمپانی Biren در آینده در برابر AMD و Nvidia به طور قابل توجهی ضعیف خواهد شد.

TSMC تحویل سفارشات و عرضه تراشه به این شرکت را متوقف کرده

شرکت چینی Biren تخصص‌اش در ساخت پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی و HPC ها است و در همین رابطه محصولاتی برای رقابت مستقیم با GPU های رده بالای A100 و H100 انویدیا ارائه کرده است. این شرکت چینی فرآیند تولید پردازنده‌های خود را برای رقابت موثر با کمپانی‌های دیگر به TSMC واگذار کرده و از اوایل اکتبر به دلیل تحریم‌های آمریکا فروش تراشه‌هایی که با تکنولوژی آمریکا به چین ارائه می‌شوند ممنوع شده است.

اخراج کارکنان Biren

تحریم‌های ایالات متحده علیه صنایع مرتبط با هوش مصنوعی و سوپرکامپیوترهای چینی سخت‌گیرانه است اما ابهاماتی نیز به خصوص در بخش‌های محدودیت AI و تراشه‌های HPC وجود دارد. در همین راستا گفته شده که شرکت‌ها نمی‌توانند قطعات سخت‌افزاری با قدرت پردازشی بیش از ۱۰۰ FP64 پتافلاپ و یا ۲۰۰ FP32 پتافلاپ در ابعاد ۱۱۷۸ متر مکعب را عرضه کنند و این سوپرکامپیوترهای عرضه شده نمی‌توانند توان عملیاتی بیش از ۶۰۰ گیگابایت بر ثانیه را داشته باشند.

در حالی که کاملا مشخص نیست که کارت‌های شرکت چینی Biren BR104 و BR100 می‌توانند سوپرکامپیوترهایی با مشخصات عملیاتی بیش از این محدودیت‌ها را ایجاد کنند، اما TSMC قبل از تایید این موضوع در نظر ندارد که هیچ‌گونه ریسکی را نپذیرد. در همین حال چین بازار اصلی محصولات Biren است و این کمپانی نمی‌تواند به فروش در بازار کشورهای دیگر دل خوش کند، به همین دلیل آینده شاید برای این کمپانی تماماً روشن نباشد.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.