رونمایی DJI از Mavic 3 Classic، ارزان قیمت اما بدون دوربین تله

یک سال پیش بود که DJI Mavic 3 با قیمت پایه ۲۱۰۰ یورو معرفی شد و اگرچه از آن زمان تا به الان، قیمت جهانی این وسیله کمی کاهش یافته است، اما مطمئنا این رقم هنوز برای خیلی‌ها بسیار گران است. اما ممکن است از این به بعد بخشی از مصرف کنندگان در عوض به نسخه جدید کلاسیک علاقه‌مند شوند. چراکه DJI ضمن رونمایی از Mavic 3 Classic بیان کرده که این محصول قیمت پایه پایین‌تری خواهد داشت.

دوربین کم‌تر و ساده‌تر در عوضِ قیمت کم‌تر

در اینجا نسخه ساده‌تری نسبت به قبل وجود دارد – DJI Mavic 3 Classic قیمت ۱۶۰۰ دلار / ۱۶۰۰ یورو (با کنترلر RC-N1) دارد که نسبت به ۲۰۵۰ دلار / ۱۹۳۰ یورو برای نسخه معمولی بسیار ارزان‌تر است. با این حال، این ارزانی یک قربانی هم داشته و آن هم چیزی نیست جز دوربین دوم، دوربینی با لنز ۱۶۲ میلی‌متری تله فوتو که دیگر در نسخه Classic شاهد آن نخواهیم بود. ضمن اینکه در این نسخه هیچ بزرگنمایی اپتیکی وجود ندارد و این پهپاد تنها زوم دیجیتال ۳ برابری را ارائه می‌دهد.

البته DJI از یک دوربین با برند Hasselblad که از سنسور عالی ۲۰ مگاپیکسلی ۴/۳ و لنز ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم متغیر (f/2.8 تا f/11) بهره می‌برد، استفاده کرده است. این دوربین می‌تواند عکس‌ها را در ۱۲ بیت RAW و فیلم‌ها را با D-Log ۱۰ بیتی بگیرد.

DJI Mavic 3 Classic camera

از نظر تصویربرداری ویدیویی، DJI Mavic 3 Classic می‌تواند در وضوح ۵.۱K ویدیو را با سرعت ۲۴-۵۰ فریم در ثانیه، در حالت DCI 4K با حداکثر سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه و نهایتا در رزولوشن ۱۰۸۰p با حداکثر سرعت ۲۰۰ فریم در ثانیه ضبط کند. همچنین کدک‌های H.264 و H.265 با نرخ بیت ۲۰۰ مگابیت در ثانیه پشتیبانی می‌شوند. البته باید توجه داشته باشید که تنها ۸ گیگابایت حافظه داخلی (در کنار یک اسلات microSD) وجود دارد که برای فیلم‌برداری با چنین کیفیتی بسیار ناچیز است.

نسخه کلاسیک با همان کارایی نسخه اصلی در عملکرد پهپاد

اما ویژگی‌های پرواز کاملا یکسان است – تا ۴۶ دقیقه زمان پرواز و تا ۳۰ کیلومتر (۱۸.۶ مایل) مسافت پرواز (کلاسیک از باتری‌های مشابهی استفاده می‌کند). این پهپاد با کنترلرهای موجود DJI RC-N1، RC و RC Pro سازگار است و به لطف سیستم O3+ می‌تواند ویدیوی HD را تا ۱۵ کیلومتر (۹.۳ مایل) ارسال کند. بنابراین اگر یکی از آن کنترلرها را داشته باشید، می‌توانید پهپاد را فقط با قیمت ۱۴۷۰ دلار یا ۱۵۰۰ یورو تهیه کنید.

DJI Mavic 3 Classic Battry

دوربین برای تثبیت بر روی همان گیمبالِ ۳ محوره نصب شده است. DJI Mavic 3 Classic همچنین با مجموعه حسگرهای یکسانی در همه جهات برای جلوگیری از موانع ارائه می‌شود. در شرایط آرام، پهپاد می‌تواند به سرعت ۲۱ متر بر ثانیه (۷۵ کیلومتر در ساعت) برسد، اگرچه در اتحادیه اروپا این سرعت به ۱۹ متر در ثانیه محدود شده است. و اگر هوا خیلی خوب نباشد، پهپاد می تواند با بادهای ۱۲ متر بر ثانیه مقابله کند.

DJI Mavic 3 Classic im Test

DJI Mavic 3 Classic یکی از سنگین‌ترین پهپادهای مصرفی با وزن ۸۹۵ گرم است. با این حال، این اولین بار است که گواهینامه جدید C1 اروپا را دریافت می‌کند، به این معنی که کاربران می‌توانند در رده باز A1 بدون مجوز خلبانی از راه دور A2 پرواز کنند. برای اطلاعات بیشتر و ویدیوهای این محصول می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

فالو آس ایف وی آر ترو
icon Follow en US
Pin Share

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

RSS
Follow by Email
Copy link