آموزش گام به گام استفاده از اپلیکیشن همراه بانک مسکن برای خدمات آنلاین

مشتریان بانک مسکن می‌توانند از طریق اپلیکیشن همراه بانک مسکن، از خدمات آنلاین این بانک برخوردار شوند و عملیات بانکی مختلف را در هر مکان و هر زمان با دسترسی به اینترنت انجام دهند. در این مقاله قصد داریم تا راهنمای کامل و آموزش گام به گام استفاده از اپلیکیشن همراه بانک مسکن برای خدمات آنلاین را در اختیارتان قرار دهیم.

معرفی اپلیکیشن همراه بانک مسکن

همراه بانک مسکن در واقع اپلیکیشن رسمی بانک مسکن بوده که برای خدمات آنلاین در اختیار مشتریان قرار گرفته است. این اپلیکیشن برای کاربران اندروید و iOS ارائه شده و یک نسخه‌ی تحت وب نیز از آن وجود دارد. در نتیجه با این اپلیکیشن مشتریان می‌توانند کارت به کارت کنند، قبوض را پرداخت کنند یا موجودی حساب خود را بررسی کنید. این اپلیکیشن خدمات دیگری را نیز ارائه می‌دهد که در ادامه‌ی مقاله به صورت جزئی‌تر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

راهنمای کامل اپلیکیشن همراه بانک مسکن

ثبت نام و فعالسازی

پس از دانلود و نصب اپلیکیشن همراه بانک مسکن، باید در این اپلیکیشن ثبت نام کنید. برای ثبت نام نیاز است تا به اینترنت متصل باشید و کد ملی، شماره تلفن همراه و ایمیل را در کادرها وارد کنید و سپس روی گزینه‌ی «تایید» کلیک کنید. در مرحله‌ی بعد کد فعالسازی برایتان ارسال خواهد شد و پس از وارد کردن کد فعالسازی می‌توانید وارد اپلیکیشن شوید و از خدمات مختلف استفاده کنید.

همراه بانک مسکن

صفحه ورود

همراه بانک مسکن در صفحه ورود با دو قالب مختلف ارائه شده که می‌توان به قالب پیشخوان و قالب لاگین شعبه‌ای اشاره کرد. قالب پیشخوان شامل خدمات عمومی و محدودی مانند کارت به کارت، موجودی، پرداخت قبض و … است. از سوی دیگر قالب متمرکز یا قالب لاگین شعبه‌ای شامل خدمات و سرویس‌های مالی مانند سرویس‌های کارتی، سرویس‌های حساب بانکی، سرویس‌های مربوط به تسهیلات بانکی، سرویس‌های مربوط به چک و … است. در نتیجه براساس نیازتان، کاربردی‌ترین قالب را برای خود انتخاب کنید.

همراه بانک مسکن

خدمات قالب پیشخوان

با انتخاب قالب پیشخوان می‌توانید به خدمات مختلفی دسترسی داشته باشید اما همانطور که گفتیم این خدمات محدودتر هستند. همچنین می‌توانید برای حساب کاربری خود در اپلیکیشن، رمز عبور یا اثر انگشت تنظیم کنید تا امنیت بالاتری را تجربه کنید.

پیشخوان همراه بانک مسکن

پس از ورود به قالب پیشخوان نیاز است تا اطلاعات کارت بانکی مورد نظر خود را ثبت کنید. در نتیجه کافی است تا روی «اضافه کردن کارت» کلیک کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین خدمات و سرویس‌های بانکی قالب پیشخوان همراه بانک مسکن خواهیم پرداخت.

افزودن کارت به همراه بانک مسکن

خرید شارژ

یکی از سرویس‌هایی که در همراه بانک مسکن ارائه شده قابلیت خرید شارژ است. کافی است تا روی این سرویس کلیک کنید و در صفحه‌ی باز شده، اطلاعات مربوطه نظیر اپراتور، مبلغ شارژ و شماره تلفن را وارد کنید. در نهایت با وارد کردن رمز دوم کارت بانکی می‌توانید اقدام به خرید شارژ کنید.

خرید شارژ همراه بانک مسکن

کارت به کارت

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که از همراه بانک‌ها انتظار داریم، سرویس کارت به کارت است. همراه بانک مسکن این امکان را به مشتریان می‌دهد تا از کارت بانک مسکن خود به صورت اینترنتی به کارت‌های دیگری انتقال وجه انجام دهند. برای اینکار وارد بخش کارت به کارت شوید.

کارت به کارت همراه بانک مسکن

کارت مقصد را تایپ کنید و استعلام بگیرید، مبلغ مورد نظر را وارد کنید و در نهایت با وارد کردن رمز دوم کارت خود می‌توانید انتقال وجه یا کارت به کارت را انجام دهید.

همراه بانک مسکن

پرداخت قبض

از این بخش و با وارد شدن به قسمت خدمات شهری می‌توانید با ثبت شناسه قبض و شناسه پرداخت یا با اسکن بارکد قبض، قبوض مختلف را پرداخت کنید. همچنین از بخش همراه اول امکان پرداخت قبض موبایل وجود دارد.

پرداخت قبوض در همراه بانک مسکن

موجودی کارت

امکان دریافت موجودی کارت نیز در همراه بانک مسکن وجود دارد. تنها کافی است تا کارت بانکی مورد نظر را انتخاب کرده و رمز دوم را وارد کنید. در نهایت روی تایید کلیک کنید تا موجودی حساب شما در اختیارتان قرار گیرد.

موجودی کارت بانک مسکن

سرویس شارژ برچسب الکترونیکی عوارض

با این سرویس می‌توان برچسب الکترونیکی عوارض را شارژ کرد.

همراه بانک مسکن

شعب بانک مسکن

از این قسمت نیز می‌توان در نقشه، شعب بانک مسکن را مشاهده کرد و نزدیک‌ترین شعب را پیدا کرده و مسیریابی کرد. همچنین می‌توانید از این بخش به اطلاعاتی از شعبه‌ها دسترسی داشته باشید.

شعب بانک مسکن

خدمات لاگین شعبه‌ای

اگر نیاز دارید تا از خدمات بانکی پیشرفته‌تری استفاده کنید، خدمات لاگین شعبه‌ای برایتان کاربرد‌ی‌تر خواهد بود اما برای استفاده از این بخش نیاز به فعالسازی درگاه همراه بانک و نام کاربری و پسورد خواهید داشت و نیاز است تا برای فعالسازی به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کنید.

درگاه اینترنت بانک مسکن

صفحه اصلی

پس از ثبت اطلاعات درخواست شده و وارد شدن به خدمات لاگین شعبه‌ای می‌توانید از خدمات پیشرفته‌ای نظیر سپرده، کارت، انتقال وجه، تسهیلات، چک بهره‌مند شوید و هر یک از این خدمات می‌توانند نیازهای شما را برطرف کنند.

همراه بانک مسکن

صندوق پیام

بخشی طراحی شده برای ارتباط با کارشناسان همراه بانک که می‌توانید از طریق صندوق پیام این ارتباط را برقرار کنید. همچنین می‌توانید سوالات خود را از کارشناسان بپرسید.

همراه بانک مسکن

منوی کاربری

همچنین منوی کاربری در برنامه طراحی شده که از این منو می‌توانید به پروفایل کاربری، گزارش‌ها، تغییر رمز، تنظیمات، سایر خدمات و خروج دسترسی پیدا کنید. در ادامه خواهیم گفت که منوی کاربری چه امکاناتی را در اختیارتان قرار می‌دهد:

آموزش همراه بانک مسکن
  • پروفایل: از این بخش می‌توانید اطلاعات کاربری خود را مشاهده کنید.
  • گزارش: در این قسمت تمامی گزارش‌ها اعم از صورتحساب، تراکنش‌ها، رسید‌ها و گزارش وقایع وجود دارد.
  • تغییر رمز: از این منو می‌توانید رمز عبور خود را تغییر دهید و رمز جدیدی را انتخاب کنید.
  • تنظیمات: از منوی تنظیمات نیز می‌توانید زبان اپلیکیشن، اثر انگشت، شماره بانک و دیگر اطلاعات این چنینی را در دسترس داشته باشید و تنظیم کنید.

سپرده

در منوی سپرده می‌توانید به امکاناتی نظیر موجودی حساب، صورتساب، انتقال وجه، انتقال وجه پایا و ساتنا، پرداخت قبض، مشاهده حواله‌ها، درخواست حواله، دریافت شماره شبا، پرداخت اقساط دسترسی پیدا کنید.

سپرده همراه بانک مسکن

کارت

در این قسمت می‌توانید به سرویس‌های مختلف کارت بانکی اعم از موجودی، صورتحساب، انتقال وجه، پرداخت قبض، شارژ برچسب الکترونیکی عوارض، تغییر حساب پیش فرض متصل به کارت، برداشت بدون کارت، خرید شارژ، انسداد کارت و درخواست المثنی کارت دسترسی پیدا کنید.

کارت همراه بانک مسکن

تسهیلات

از این منو می‌توانید برای پرداخت قسط خود از حساب بانکی یا کارت بانکی استفاده کنید.

تسهیلات همراه بانک مسکن

چک

از بخش چک نیز می‌توانید اطلاعات حساب‌های جاری و وضعیت دسته چک را بررسی کنید. همچنین امکان مسدود کردن چک، سوابق چک، تایید مبلغ چک وجود خواهد داشت. البته قابلیت درخواست صدور چک نیز به این منو اضافه شده که کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند.

چک همراه بانک مسکن

انجام تراکنش بصورت پیامکی

اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشید، این امکان وجود دارد تا از طریق ارسال پیامک تراکنش‌های خود را انجام دهید. برای استفاده از این قابلیت تنها کافی است تا تمایل خود را برای ارسال درخواست از طریق پیامک اعلام کنید.

همراه بانک مسکن

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.