اپل کارمندان بسیاری را پس از تعطیلی ناگهانی پروژه های مهم اخراج کرد

غول فناوری اپل اخراج بیش از ۶۰۰ کارمند خود را پس از پایان‌دادن به دو پروژه مهم تایید کرده است: پروژه خودروهای خودران، معروف به پروژه تایتان، و توسعه نمایشگرهای Micro-LED داخلی.

نزدیک به ۶۰۰ کارمند اپل از تیم‌های توسعه Project Titan (Apple Car) و MicroLED بیشترین اخراج ها را متحمل شدند. تیم نمایشگر MicroLED که پس از خرید فناوری LuxVue در سال ۲۰۱۴ نقطه کانونی تلاش‌های اپل بود، با تأثیرات قابل توجهی روبرو شد. چالش‌های تولید منجر به لغو نمایشگرهای MicroLED برای اپل واچ در اوایل سال جاری شد و اخراج‌های اخیر را به دنبال داشت.

اپل 600 کارمند خود را پس از تعطیلی ناگهانی پروژه های مهم اخراج کرد

پروژه تایتان، پروژه جاه‌طلبانه خودروهای خودران اپل نیز دچار افت قابل‌توجهی شد. علیرغم وجود نیروی کار متشکل از ۲۰۰۰ کارمند، این پروژه در ماه گذشته به حالت تعلیق درآمد. این تصمیم در بحبوحه بلاتکلیفی داخلی مدیران اجرایی در مورد جهت‌گیری پروژه و نگرانی‌ها در مورد افزایش هزینه‌ها اتخاذ شد. برخی از کارمندان تیم Project Titan در تیم‌های دیگر اپل جذب شده‌اند؛ مخصوصا آن‌هایی که بر توسعه هوش مصنوعی (AI) تمرکز دارند. از طرف دیگر، از برخی دیگر خواسته شده است که شرکت را ترک کنند.

علاوه بر این، اخراج‌ها به تیم سیری گسترش یافت، همانطور که در اعلامیه‌های ثبت‌شده در سن دیگو مشاهده می‌شود. این اعلان‌ها با گزارش‌های اپل در مورد بستن دفتر عملیات داده سیری مطابقت دارند.

این اخراج‌ها یکی از بزرگترین تلاش‌های تجدید ساختار توسط اپل از زمان اوج شیوع همه‌گیری است. تصمیم این شرکت برای ساده‌سازی پروژه‌هایش نشان‌دهنده یک تغییر استراتژیک به سمت اولویت‌بندی توسعه هوش مصنوعی است. زیرا این شرکت به دنبال حفظ مزیت رقابتی خود در چشم‌انداز فناوری به سرعت در حال تحول است.

در حالی که اپل از اظهار نظر در مورد تعداد دقیق کارکنان تحت تأثیر این اخراج خودداری کرده است، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که اکثریت افرادی که تحت تأثیر این اخراج قرار گرفته‌اند در پروژه‌های توسعه‌یافته پروژه Titan و MicroLED که اکنون از بین رفته، مشارکت داشته‌اند. با این حال، برخی از کارمندان سابق این پروژه‌ها برای حمایت از پروژه‌های هوش مصنوعی در حال انجام شرکت هدایت می‌شوند.

اقدامات اخیر اپل در بحبوحه چالش‌های حقوقی جاری، ازجمله شکایتی که توسط وزارت دادگستری به اتهام اقدامات ضدرقابتی در بازار گوشی‌های هوشمند ارائه شده، صورت می‌گیرد. علیرغم این موانع، اپل همچنان بر نوآوری متمرکز است و گزارش‌هایی حاکی از اکتشاف در توسعه محصولات «رباتیک خانگی» است که باعث تنوع بیشتر سبد محصولاتش می‌شود.

از آنجایی که صنعت فناوری به تکامل خود ادامه می‌دهد، همسویی مجدد استراتژیک اپل هدف آن را برای ماندن در خط مقدم نوآوری های تکنولوژیکی و در عین حال سازگاری با پویایی های بازار در حال تغییر برجسته می‌کند.

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.