برچسب: اسپیس ایکس

  • ادعای عجیب وکلای ایلان ماسک چیست؟

     

     

    در جریان دادگاه شکایت ایلان ماسک از OpenAI، وکلای ماسک اسناد جدیدی مطرح کرده‌اند.

     

    به گزارش خبرگزاری سینا، وکلای «ایلان ماسک»، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، در اسناد دادگاه شکایت ماسک از OpenAI و سم آلتمن، ادعا کرده‌اند ماسک «از کامپیوتر استفاده نمی‌کند.»

    ماسک و شرکت هوش مصنوعی او، xAI، فوریه 2024 از OpenAI شکایت کردند. در این شکایت ادعا شده بود OpenAI دنبال رهاکردن هدف اولیه‌اش، توسعه هوش مصنوعی به‌ نفع بشریت، است و به‌جای آن روی کسب سود برای مایکروسافت تمرکز کرده است.

    یکشنبه وکلای ایلان ماسک در مخالفت با ادعاهای جدید OpenAI که جمعه گذشته مطرح شده بود، اسناد جدیدی به دادگاه ارائه کرده‌اند. سازنده ChatGPT در ادعاهای جدیدش ماسک و xAI را به رعایت‌نکردن کامل فرایند کشف متهم کرده بود. در حوزه قضایی، کشف به مرحله‌ای گفته می‌شود که در آن هریک از طرفین می‌تواند مدارک و اسناد موردنیازش از طرف مقابل را جمع‌آوری کنند.

    OpenAI در سند جدیدش ادعا کرده وکیل ماسک قصد ندارد هیچ اطلاعاتی از او جمع‌ کند اما وکلای ماسک ادعا کرده‌اند 14 ژوئن به OpenAI اعلام شده «درحال جستجوی گوشی و ایمیل ماسک هستند، او [ماسک] از کامپیوتر استفاده نمی‌کند.»

     

    اشارات مختلف به استفاده ایلان ماسک از رایانه

    چندین کارمند شبکه اجتماعی ایکس به Wired اعلام کرده‌اند هرچند ماسک عمدتاً با گوشی همراهش کار می‌کند، گاهی مشغول استفاده از لپ‌تاپ نیز دیده شده است.

    همچنین ماسک اخیراً اظهارات عمومی درباره رایانه‌ها کرده است. دسامبر 2024، او عکسی از لپ‌تاپ را در ایکس منتشر کرد و در توضیح آن نوشت: «این عکسی از لپ‌تاپ من است.»

    این پست برای استریم 15 دقیقه‌ای بازی Diablo منتشر شده بود و ماسک آن زمان گفته بود: «مشغول آزمایش استریم با اینترنت استارلینک حین پرواز بوده است»، موضوعی که نشان می‌دهد او برای اهداف حرفه‌ای خود از لپ‌تاپ استفاده می‌کرده است.

    اوایل امسال نیز ماسک در پاسخ به سؤال یکی از کاربران درباره سیستم گیمینگ خود اعلام کرد هنوز از لپ‌تاپ قدیمی خود با برچسب Doge استفاده می‌کند. تصویری که ماسک آن زمان منتشر کرده بود، لپ‌تاپی با برند Aero را نشان می‌دهد که معمولاً بین گیمرها محبوب است. او همچنین اشاره کرده این لپ‌تاپ 3 سال قدمت دارد و برچسب آن را یکی از طرفدارانش در آلمان به او داده است.

    OpenAI هنوز درباره این اظهارات جدید واکنش رسمی نشان نداده است.

    نوشته ادعای عجیب وکلای ایلان ماسک چیست؟ اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

  • پیام‌رسان یا جاسوس؛ سابقه جمع‌آوری اطلاعات کاربران در واتس اپ و اینستا

     

    با محدودیت دسترسی به پلتفرمهای خارجی در ایران به دلیل ملاحظات سایبری بار دیگر ناامن بودن سکوهای آمریکایی ثابت شد.

     

    به گزارش خبرگزاری سینا، در روزهای اخیر بحث سواستفاده از داده های کاربران شبکه های اجتماعی و شرکت های بزرگ فناوری در میانه حملات رژیم صهیونیستی به کشور داغ شده است اما این قضیه سابقه ای قدیمی دارد و محدود به یک پیام رسان نیست.

    مرور تاریخچه و بررسی سوابق عملکرد این شبکه ها نشان می دهد شرکت های بزرگ از گوگل و اپل گرفته تا مایکروسافت و آمازون اطلاعات کاربران را جمع آوری می کنند. علاوه بر آنها واتس اپ و اینستاگرام هم از داده‌ها سواستفاده و به نفع سیاستهای آمریکا عمل می کنند.

    هشدار درباره واتس اپ

    سال گذشته ایلان ماسک مدیر ارشد اجرایی اسپیس ایکس در واکنش به یکی از کاربرانی که از دسترسی خارج از قاعده واتس‌اپ به اطلاعاتش خبر داده بود، نوشت: واتس‌اپ قابل اعتماد نیست.

    وی پیش از آن چندین بار نسبت به غیرقابل اعتماد بودن واتس‌اپ هشدار داده بود. او در ماه می ۲۰۲۴ میلادی گفته بود : «واتس‌اپ هر شب داده‌های کاربران را خارج می‌کند؛ با این حال باز هم برخی فکر می‌کنند امن است».

    این در حالی است که پاول دوروف بنیانگذار تلگرام نیز نسبت به جاسوسی واتس اپ از کاربرانش هشدار داده و در کانالش نوشته بود: این پیام رسان نه تنها عملکرد قابل قبولی در حفاظت از پیام ها ندارد بلکه مانند ابزاری برای جاسوسی از محتوای غیر واتس اپی کاربران از جمله عکس ها است.

    از سوی دیگر از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه و لبنان کارشناسان امنیتی هشدار دادند این رژیم از طریق واتس اپ مکان و اطلاعات افراد را برای ترور هدفمند استخراج می کند.

    اخیرا نیز مشخص شده طبق اخبار واصله از منابع آگاه، برنامه واتساپ درحال جمع‌آوری اطلاعات افراد می‌باشد و آخرین مکان حضور و ارتباطات افراد را تگ گذاری شده دراختیار دشمن صهیونی می‌گذارد.

    جاسوسی رژیم صهیونیستی با چت بات هوش مصنوعی از کاربران فلسطینی

    علاوه بر آن اخیرا نشریه گاردین فاش کرد واحد ۸۲۰۰ ارتش رژیم صهیونیستی از تعداد زیادی از ارتباطات ردیابی شده شهروندان فلسطینی‌ برای ساختن نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی مشابه ChatGPT بهره‌برداری کرده است تا قابلیت‌های جاسوسی خود را افزایش دهد.

    این واحد ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ سایبری و اطلاعات تخصص دارد و مدل هوش مصنوعی خود را برای درک زبان عربی با استفاده از تعداد زیادی تماس تلفنی و پیامک که هنگام جاسوسی در سرزمین‌های اشغالی دریافت می‌کرد، آموزش داده است.

    به گفته منابع آگاه از امر، این واحد ارتش رژیم صهیونیستی قصد دارد ابزار پیچیده‌ای شبیه ربات چت بسازد که بتواند به سؤالات افرادی که از آنها جاسوسی می‌کند پاسخ دهد و تجزیه و تحلیل مربوط به حجم عظیمی از داده‌های جمع آوری شده را ارائه دهد. این واحد که گفته می‌شود توانایی‌های آن با قابلیت‌های آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) قابل مقایسه است، پس از شروع جنگ غزه در اکتبر ۲۰۲۳، توسعه نرم‌افزار خود را سرعت بخشید.

    جریمه متا در نیجریه و ترکیه برای جمع آوری اطلاعات

    اما این نخستین بار نیست که شرکت های فناوری بزرگ و پلتفرم ها از جمله واتس اپ داده های کاربران را جمع آوری می کنند و در اختیار دولت ها از جمله رژیم صهیونیستی قرار می دهند.

    سال گذشته ناظر رقابت نیجریه متا پلتفرمز را ۲۲۰ میلیون دلار جریمه کرد زیرا تحقیقی نشان داده بود که نحوه اشتراک گذاری داده ها در شبکه های اجتماعی این شرکت برخلاف قوانین حفاظت از مصرف کننده، حریم خصوصی و داده نیجریه است.

    کمیسیون فدرال رقابت و حمایت از مصرف کننده نیجریه(FCCPC) اعلام کرد متا داده های کاربران نیجریه ای را در پلتفرم هایش بدون رضایت آنها تصاحب کرده، با اعمال سیاست های حریم خصوصی سواستفاده جویانه بر کاربران از سلطه خود بر بازار سواستفاده کرده و در مقایسه با مناطق دیگر با قوانین مشابه، با کاربران نیجریه ای رفتار تبعیض آمیز و متفاوتی داشته است.

    طبق گزارش رویترز تحقیقات نشان داد سیاست های متا به کاربران این امکان را نمی‌دهد که خودشان رضایت خود را نسبت به جمع‌آوری، استفاده و اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی تعیین و یا از این فرایند اجتناب کنند.

    نتیجه کل تحقیقات حاکی از آن بود که متا به طور مرتب و چند بار قوانین را نقض کرده است.

    پیش از آن در ماه می سال گذشته میلادی هیات رقابت ترکیه نیز پس از تحقیق درباره شیوه اشتراک گذاری داده ها در فیس بوک، اینستاگرام، تردز و واتس اپ ، شرکت متا را ۱.۲ میلیارد لیره جریمه کرد.

    اینستاگرام داده های کاربران را درو می کند

    اما قبل از آنکه رسوایی جمع آوری اطلاعات کاربران واتس اپ داغ شود، دست اینستاگرام نیز در همین زمینه رو شد.

    از آنجا که فیس بوک مالک اینستاگرام است، نگرانی دیگری در خصوص حفاظت از داده وجود داشت. بسیاری از افراد سوالاتی درباره شیوه فعالیت شرکای فیس بوک و مدیریت اطلاعات زیر مجموعه‌های آن مطرح کرده‌ بودند.

    در هر حال اینستاگرام در بخش سیاست‌های خود به موارد استفاده از داده کاربران اشاره کرده بود که به شرح زیر است:

    نام و پسورد حساب‌های کاربری، محتواهایی مانند تصاویر و ویدیوهایی که در این پلتفرم ثبت می‌شود، داده‌هایی که کاربران را به عکس‌های ثبت شده، تگ شده یا پسند شده مرتبط می‌کند، تاریخچه پیام‌های متنی، فهرست شماره تماس یا دیگر اطلاعات شخصی مشابه، متاداده درباره شیوه استفاده از اپ موبایل اینستاگرام، داده‌های مربوط به تراکنش از محصولات و سرویس‌های فیس بوک، داده‌های شناسایی چهره، داده‌های مربوط به دستگاه‌های مرتبط با حساب‌های کاربری مختلف و داده‌های موقعیت مکانی.

    تمام تغییرات تبلیغات هدفمند بر اساس داده‌های مختلف انبوه یعنی اطلاعات حساب‌های کاربری خصوصی، الگوی مصرف، موقعیت مکانی و غیره دسته بندی می‌شود.

    در این میان نمی‌توان از جنجال‌های اینستاگرام به راحتی گذشت.

    در سال ۲۰۲۱ میلادی نشریه ایندیپندنت در گزارشی نوشت: اینستاگرام در صدر فهرست اپلیکیشن‌های تهاجمی قرار دارد که داده‌های کاربران را جمع‌آوری می‌کند و به اشتراک می‌گذارد. شرکت pCloud پس از تحلیل برچسب‌های حریم خصوصی اپ که شرکت‌ها باید به اپ استور اپل ارائه کنند، این نتیجه را اعلام کرد. تحقیق مذکور نشان داد اینستاگرام ۷۹ درصد داده‌های خصوصی کاربران از جمله تاریخچه جست‌وجوی موقعیت مکانی، فهرست شماره تماس و اطلاعات مالی را جمع‌آوری می‌کند و با طرف‌های ثالث به اشتراک می‌گذارد.

    ایوان دیمیتریوف مدیر دیجیتال pCloudدر یک پست وبلاگی نوشت: هر اطلاعاتی که کاربر با جمع‌آوری آن در اپ موافقت می‌کند بعداً قابل تحلیل است و حتی ممکن است به اشتراک گذشته شود. هرچه فرد در مرورگر جست‌وجو می‌کند، موقعیت مکانی، اطلاعات بانکی و شماره تماس‌ها و سطح آمادگی جسمانی وی نیز قابلیت ذخیره سازی، استفاده یا فروش دارد.

    نوشته پیام‌رسان یا جاسوس؛ سابقه جمع‌آوری اطلاعات کاربران در واتس اپ و اینستا اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

  • پس از تنش ترامپ و ماسک، ناسا و پنتاگون به‌دنبال جایگزین اسپیس ایکس هستند

    در پی تهدید ترامپ به لغو قراردادهای اسپیس ایکس و واکنش جنجالی ایلان ماسک که گفته بود کپسول فضایی دراگون را از رده خارج می‌کند، ناسا و پنتاگون ظاهراً دنبال جایگزینی برای مأموریت‌های فضایی و امنیتی آمریکا می‌گردند.

    واشنگتن پست می‌گوید در روزهای اخیر، مقامات فدرال در ناسا و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پس از تشدید اختلافات دونالد ترامپ و ایلان ماسک، به‌سرعت با شرکت‌های رقیب اسپیس‌ایکس تماس گرفته‌اند تا موشک‌ها و فضاپیماهای جایگزین را توسعه‌ بدهند.

    جایگزین‌های احتمالی اسپیس ایکس

    به گفته منابع مطلع، پس از این تنش، مقامات دولتی دست‌کم درباره 3 شرکت فضایی خصوصی، RocketLab ،Stoke Space و بلو اوریجین (متعلق به جف بزوس) پرس‌وجو کرده‌اند. همچنین شرکت Sierra Space که مشغول توسعه فضاپیمای Dream Chaser است، آمادگی‌اش را اعلام کرده تا درصورت لزوم، برای پشتیبانی از ایستگاه فضایی جایگزین اسپیس‌ایکس شود.

    این گزارش پس از آن منتشر شده که رئیس‌جمهور سابق آمریکا تهدید کرد قراردادهای دولتی با اسپیس‌ایکس را لغو خواهد کرد و ماسک نیز در واکنشی هشدارآمیز اعلام کرد ممکن است پروازهای فضاپیمای دراگون را متوقف کند. این تصمیم ناسا را در انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفتار بحران می‌کند.

    البته ماسک بعدها حرف خود را پس گرفت اما همین واکنش موقتی، ظاهراً زنگ خطری برای مقامات ناسا و پنتاگون به صدا درآورده است. بخش بزرگی از مأموریت‌های حیاتی فضایی و امنیتی این سازمان‌ها به اسپیس‌ایکس و کپسول دراگون وابسته است. همین موضوع نیز باعث شده رقبا هنوز نتوانند به سطح عملکرد آن برسند.

    از سوی دیگر، اختلاف ترامپ و ماسک با اقدام کاخ سفید در پس‌گرفتن نامزدی «جرد آیزاکمن» برای مدیریت ناسا تشدید شد. آیزاکمن 2 بار با اسپیس‌ایکس به فضا سفر کرده و روابط نزدیکی با ماسک دارد.

    تحلیلگران می‌گویند رفتار اخیر ماسک نه‌فقط اعتماد به اسپیس‌ایکس را خدشه‌دار کرده، بلکه نگرانی‌هایی درباره نقش پررنگ وی در سامانه‌های دفاعی آمریکا نیز به‌ وجود آورده است. به‌ویژه آنکه اسپیس‌ایکس گزینه اصلی اجرای طرح دفاع موشکی فضایی «گنبد طلایی» دولت ترامپ بود.

    به‌رغم عملکرد موفق موشک فالکون 9 اسپیس‌ایکس، موشک‌های رقیبی مانند Vulcan از ULA، نوترون از RocketLab و نیو گلن از بلو اوریجین هنوز کامل در مأموریت‌های حساس به کار گرفته نشده‌اند. مقامات نظامی هشدار داده‌اند شرکت‌های جایگزین باید توانایی خود را در اجرای به‌موقع مأموریت‌ها ثابت کنند.

    Adblock test (Why?)

  • ایلان ماسک کارخانه فوق پیشرفته‌ای برای شرکت فضایی‌اش می‌سازد

    حرکت جدید ماسک برای آینده‌ی فناوری فضایی؛ اسپیس‌ایکس با طرحی جاه‌طلبانه به سراغ بخشی رفته است که کمتر درباره‌اش شنیده‌ایم.

  • گزارش جنجالی: مصرف مواد مخدر ایلان ماسک در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا افزایش یافت

    ظاهراً ایلان ماسک در طی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به‌شدت درگیر مواد مخدر و مشکلات خانوادگی شده بود.

  • پخش زنده پرتاب آزمایشی نهم موشک استارشیپ اسپیس ایکس [چهارشنبه ساعت ۰۲:۳۰]

    اسپیس ایکس قصد دارد نهمین پرواز آزمایشی استارشیپ را بامداد چهارشنبه در ساعت ۰۳:۰۰ به وقت ایران انجام دهد.

  • هشدار ایلان ماسک: خورشید، زندگی در زمین را نابود خواهد کرد

    ایلان ماسک از دلایل خود برای انتقال حیات به مریخ گفت و اعتقاد دارد که باید خود را برای نابودی زمین آماده کنیم.

  • ایلان ماسک برای کارمندان اسپیس ایکس شهر ساخت

     

     

    اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک رسما شهر خود را می سازد.

     

    به گزارش خبرگزاری سینابه نقل از تک کرانچ، ساکنان منطقه اطراف مقر «استاربیس» که محل پرتاب موشک در جنوب ایالت تگزاس است، با اکثریت قاطع رای دادند تا این مکان به عنوان یک شهری به همین نام شناخته شود.

    ایلان ماسک در پلتفرم اجتماعی ایکس نوشت: استاربیس در تگزاس اکنون یک شهر واقعی است!

    تصور می شود بیشتر ساکنان شهر جدید کارمندان اسپیس ایکس باشند.

    آنها روز شنبه برای انتخاب سه کارمند فعلی و سابق اسپیس ایکس برای خدمت به عنوان شهردار و دو کمیسیونر رای گیری کردند.

    خبرگزاری آسوشیتدپرس همچنین اعلام کرده اسپیس ایکس جزئیات دقیقی درباره آنچه می خواهد در این منطقه ساخت و ساز کند به اشتراک نگذاشته است. این شرکت مدعی است هم اکنون جاده ها، خدمات شهری و تامین خدمات آموزشی و مراقبت های پزشکی را مدیریت می کند. همچنین شرکت به دنبال تغییر اختیارات از شهرستان به دولت شهری جدید است تا ساحل بوکا چیکا و پارک ایالتی را برای پرتاب ها ببندد.

    به نوشته بی بی سی مساحت شهر جدید 3.9 کیلومتر مربع است که قبل از آنکه اسپیس ایکس در سال 2012 میلادی زمین در آن منطقه بخرد، سکنه محدودی داشت.

    این در حالی است که شهروندان مناطق اطراف مخالف این اقدام هستند و اسپیس ایکس را به آسیب به محیط زیست محلی متهم می کنند.

    ماسک اخیرا اعلام کرده بود حضورش در دولت ترامپ و رهبری وزارت کارآمدی را کاهش می دهد و به یک یا دو روز در هفته می رساند.

     

     

    نوشته ایلان ماسک برای کارمندان اسپیس ایکس شهر ساخت اولین بار در خبرگزاری سیناپرس. پدیدار شد.

  • ادعای رویترز: ترامپ با کمک اسپیس‌ایکس سامانه دفاع هوایی «گنبد طلایی» را راه‌اندازی می‌کند

    رویترز در گزارشی اختصاصی از احتمال همکاری اسپیس‌ایکس با دولت آمریکا برای ساخت سامانه دفاع هوایی «گنبد طلایی» می‌گوید.

  • کپسول کرو دراگون اسپیس‌ایکس برای اولین بار در اقیانوس آرام فرود می‌آید

    اسپیس‌ایکس در حال انجام آخرین آماده‌سازی‌ها برای بازگرداندن تیم فضانوردان ماموریت Fram2 است که روز دوشنبه در یک ماموریت خصوصی به مدار زمین ارسال شدند. کپسول Crew Dragon و چهار فضانورد آن روز جمعه در سواحل کالیفرنیا فرود خواهند آمد و برای نخستین بار، یک ماموریت کرو دراگون در اقیانوس آرام فرود می‌آید.

    تا کنون کپسول‌های کرو دراگون در سواحل فلوریدا فرود آمده‌اند، اما برای کاهش خطرات مربوط به قطعات جداشده از بدنه فضاپیما که در هنگام بازگشت به زمین از آن جدا می‌شوند، اسپیس‌ایکس تصمیم گرفته است که منطقه فرود را به اقیانوس آرام منتقل کند.

    اسپیس‌ایکس در واقع از اقیانوس آرام برای اولین ماموریت‌های بدون سرنشین عرضه دراگون استفاده کرده بود، اما در سال 2019 محل فرود آن را به ساحل شرقی تغییر داد.

    نحوه تماشای ماموریت اسپیس ایکس

    خدمه ماموریت Fram2 قرار است روز جمعه، ۴ آوریل، در اقیانوس آرام فرود بیایند. بازگشت کرو دراگون به خانه به صورت زنده در حساب X اسپیس‌ایکس پخش خواهد شد، هرچند هنوز زمان دقیق پخش این رویداد اعلام نشده است.

    ماموریت Fram2 که توسط کارآفرین حوزه کریپتو، «چان وانگ» تامین مالی شده است، نخستین ماموریت سرنشین‌دار است که به مدار قطبی می‌رود. خدمه این ماموریت شامل چان وانگ، فیلمساز نروژی «یانیکه میکلسن»، رباتیک‌دان آلمانی «رابئا روگه» و ماجراجوی قطبی استرالیایی «اریک فیلیپس» هستند.

    در حین مدارگردی، تیم Fram2 بیش از ۲۰ آزمایش علمی انجام داده‌اند که هدف آنها پیشبرد درک علمی از پرواز فضایی است و می‌تواند برای ماموریت‌های آینده مفید باشد. این آزمایش‌ها شامل اندازه‌گیری تابش، پرورش قارچ در شرایط میکروگرانشی و مشاهده پدیده‌های نوری قطبی مانند شفق هستند. اگرچه برخی از کارشناسان به اعتبار علمی این ماموریت شک کرده‌اند، اما Fram2 نشان‌دهنده پتانسیل پروژه‌های تجاری نوآورانه برای کمک به اهداف بلندمدت اکتشاف فضایی است.

    تیم فضانوردان که حدود ۴۳۴.۵ کیلومتر بالاتر از سطح زمین در حال سفر هستند، تاکنون تصاویری چشمگیر از پنجره کپسول کرو دراگون به اشتراک گذاشته‌اند. چان وانگ همچنین پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و توضیح داده که چگونه او و سایر فضانوردان در روز اول حضور خود در مدار، کمی به شرایط میکروگرانش عادت کرده و احساس ناخوشایندی داشته‌اند.

    Adblock test (Why?)