AMD راه حل ارتقا مقیاس FSR 3.1 را معرفی کرد

AMD در رویداد GDC 2024 از راه حل ارتقا دهنده مقیاس جدید خود یعنی FidelityFX Super Resolution 3.1 (FSR 3.1) رونمایی کرد. در حالی که مجموعه ویژگی اصلی FSR 3.0 همراه با این نسخه جدید است، اما AMD با قرار دادن یک سری ویژگی‌های جدید تا حد زیادی از مشکلات نسخه‌های قبلی کاسته است.

معرفی نسل بعدی FSR FiedlityFX Super Resolution شرکت AMD با فناوری ارتقاء مقیاس هوش مصنوعی

FSR 3.1 جدید چندین بهبود کیفیت تصویر را به خود ارتقاء دهنده اضافه می‌کند و کیفیت تصویر و عملکرد را بهبود می‌بخشد. به طور ویژه، FSR 3.1 پایداری زمان خروجی را در حالت استراحت و حرکت بهبود می‌بخشد تا لرزش و سوسو زدن یا «وزوز» کردن اطراف اجسام در حال حرکت را کاهش دهد. همچنین این ارتقاء دهنده مقیاس جدید میزان شبح‌ به وجود آمده از اجسام در حال حرکت را کاهش می‌دهد و جزئیات را در حالت بهتری حفظ می‌کند.

 راه حل ارتقا مقیاس FSR 3.1

FSR 3.1 با قابلیت کار کردن به صورت جداگانه با راه حل‌های انویدیا و اینتل

در این بین یک تغییر نسبتاً مهم در نحوه عملکرد فناوری تولید فریم به وجود آمده است. AMD تولید فریم FSR 3.1 را از فناوری ارتقاء مقیاس جدا کرده است که به تولید فریم اجازه می‌دهد با راه‌حل‌های ارتقاء مقیاس دیگر شرکت‌ها مانند DLSS یا XeSS به صورت مشترک کار کند. این ویژگی می‌تواند کارایی بسیار بالایی داشته باشد، به فرض اگر یک پردازنده گرافیکی “Ampere” سری RTX 30 که فاقد پشتیبانی از تولید فریم DLSS 3 است داشته باشیم، می‌توان به صورت جداگانه از DLSS 2 برای ارتقاء مقیاس و از FSR 3.1 برای تولید فریم استفاده کرد.

همچنین AMD خانواده فناوری‌های FidelityFX خود را به یک API جدید FidelityFX تبدیل می‌کند که اشکال زدایی را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند و راه را برای سازگاری آینده با نسخه‌های آینده FSR هموار می‌کند. در نهایت، FSR 3.1 از Vulkan API و Microsoft Xbox GDK پشتیبانی می‌کند. AMD قصد دارد FSR 3.1 را از طریق پلتفرم GPUOpen خود در Q2-2024 برای توسعه دهندگان منتشر کند و انتظار می‌رود اولین پیاده‌سازی آن بر روی بازی‌هایی باشد که در اواخر سال جاری میلادی انجام شود. در همین حال، AMD FSR 3.1 بر روی بازی “Ratchet & Clank: Rift Apart” پیاده‌سازی شده است تا کارایی راه حل ارتقاء دهنده جدید را به نمایش بگذارد.

مطالب مرتبط:

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.