۹ بازی شاهکار ایکس باکس ۳۶۰ که فراموش‌ شده‌اند

راستش را بخواهید، چند سالی می‌شود که نسل نهم کنسول‌های ویدئویی با حضور پلی‌استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس و اس شروع شده. منتهی هنوز هم گیمرهای بسیاری را می‌توان پیدا کرد که به کنسول‌های قدیمی‌شان وفادارند. روی صحبت ما با کنسول‌های نسل هفتمی و به ویژه کنسول دوست داشتنی ایکس باکس ۳۶۰ است. کنسولی که قطعا برای بسیاری از گیمرها، کنسولی خاطره‌انگیز و دوست داشتنی است. کنسولی که با تولدش در سال ۲۰۰۵؛ شروع‌کننده نسل هفتم کنسول‌های ویدئویی بود و در کنار پلی‌استیشن ۳ از سونی؛ رقابت تنگاتنگ و پا یا پایی داشتند. بطوری که چنین فضای رقابتی سبب شد تا بازی‌های شاهکار بسیاری برای این کنسول‌ها ساخته شوند.

<!–

–>

مایکروسافت خیلی خوب می‌دانست که برای موفقیت در این نسل باید روی بازی‌های باکیفیت سرمایه‌گذاری کند. بنابراین اگر شما نیز طرفدار کنسول‌های مایکروسافت و به ویژه کنسول ایکس باکس ۳۶۰ هستید، در این مقاله از ویجیاتو همراه ما باشید تا سفری به دنیای بازی‌های این کنسول داشته باشیم و ۹ مورد از بهترین و شاهکارترین بازی‌های این کنسول را به شما معرفی کنیم که متاسفانه اکنون دیگر سال‌هاست که خبری از این بازی‌ها نیست و به دست فراموشی سپرده شده‌اند.

فهرست محتوا
نمایش

Wrecked: Revenge Revisited


برای شروع شاید بد نباشد که به سراغ بازی دوست داشتنی و جذاب Wrecked: Revenge Revisited برویم. این بازی که در سبک عناوین ریسینگ – اکشن روایت می‌شد، برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و موفق شد تا عملکرد بسیار خوبی را به تصویر بکشد. جایی‌که شما باید در تیم‌های ۴ نفره با دوستانتان مسابقه می‌دادید و طبیعتا هرکسی که بیشترین امتیاز را دریافت می‌کرد، برنده بازی Wrecked: Revenge Revisited می‌شد.


مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ تا ۱ میلیوناقتصادی ولی باکیفیت!
راهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ تا ۱ میلیونراهنمای خرید بهترین هدست گیمینگ تا ۱ میلیون

اما با تمام این توضیحات، اینطور هم نیست که بگویم که این بازی صرفا یک تجربه فراموش‌نشدنی است! این بازی ایرادات مختلف بسیاری نیز دارد که سبب شده‌اند تا تجربه Wrecked: Revenge Revisited؛ آن‌طوری که باید جذاب نباشد. اما با این‌حال به دلیل خلاقیتی که این بازی داشت، شما می‌توانید نام Wrecked: Revenge Revisited را در لیست بهترین بازی‌های فراموش‌شده ایکس باکس ۳۶۰ ببینید.

Splatterhouse


بازی جذاب Splatterhouse یکی از شناخته‌شده‌ترین بازی‌های نسل هفتمی از سال ۲۰۱۰ است که برای پلی‌استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد. این بازی در زمان عرضه، موفق نشد تا آن‌طوری که باید، نظر مثبت گیمرها و منتقدان را جلب کند و متاسفانه برخلاف پتانسیل‌های بسیار خوبی که داشت، خیلی زود به دست فراموشی‌ سپرده شد. Splatterhouse یک بازی Beat-’em-up بود که تنوع بسیار زیادی در مراحل؛ دشمنان و سلاح‌ها داشت و ابدا تکراری نمی‌شد.

در نهایت این بازی موفق شد تا به امتیاز متای ۶۲ برسد که شاید عدد چندان دلگرم‌کننده‌ای نباشد، اما باور کنید که اگر به این بازی فرصت دهید، Splatterhouse می‌تواند یکی از زیباترین تجربه‌های ممکن برایتان روی کنسول ایکس باکس ۳۶۰ و حتی پلی‌استیشن ۳ باشد.

Stranglehold


درست پس از موفقیتی که بازی مکس‌پین داشت، بسیاری از بازی‌سازها سعی کردند تا با استفاده از ایده بازی مکس‌پین؛ بازی‌های خودشان را بسازند. اما در این بازی‌ها، Stranglehold یکی از بهترین آن‌ها بود که در سال ۲۰۰۷ از راه رسید. Stranglehold در واقع دنباله معنوی بازی Hard Boild بود که حالا در دسترس گیمرهای کنسول‌های نسل هفتمی قرار گرفته بود و کلی حرف برای گفتن داشت.


مطلب پیشنهادی:۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانیدغرب، آنلاین و وحشی!
۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانید۵ نکته ضروری که باید پیش از شروع Red Dead Online بدانید

Stranglehold درزمان عرضه به سبب دنیای متفاوتی که به تصویر می‌کشید، از سوی بسیاری از گیمرها ستایش شد. گرافیک و از همه مهم‌تر؛ گیم‌پلی این بازی جلو‌تر از زمان خودشان بودند و اگر طرفدار بازی‌های ویدئویی هستید، Stranglehold روی کنسول ایکس باکس ۳۶۰ می‌تواند یکی از بهترین تجربه‌های شما از دنیای یک بازی ویدئویی باشد.

Remember Me


راستش را بخواهید؛ بازی Remember Me شاهکاریست که حتی امروز هم می‌تواند یک گزینه فوق‌العاده باشد. این بازی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۳ از راه رسید و فورا تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های ممکن شد. Remember Me توسط استودیوی Don’t Nod ساخته شد. استودیویی که بعدها به سراغ سری Life is Strange رفت و آن را ساخت! Remember Me یک بازی هیجان‌انگیز است که گرافیکش حتی در مقایسه‌ با بازی‌های امروزی نیز، حرف برای گفتن دارد.

Remember Me یک بازی اکشن – ماجراجویی بود که توانست با نظر مثبت منتقدان رو به رو شود. این بازی یک تجربه دوست داشتنی از دنیایی آینده‌نگرانه است که اگر طرفدار بازی‌های داستانی باشید، می‌توانید انتظارات بالایی از Remember Me داشته باشید.

Blur


در نهایت اجازه دهید که لیستمان را با بازی Blur ادامه دهیم. نسل نهم کنسول‌های ویدئویی؛ نسلی رویایی برای طرفدار بازی‌های ریسینگ بود. نسلی که در آن تنوع بی‌نظیری از بازی‌های ریسینگ را می‌توان پیدا کرد و محبوبیت این بازی‌ها به نوعی سبب شده بود تا حتی استودیوهای بزرگ نیز بخواهند تا سهمی از بازار بازی‌های ریسینگ داشته باشند. در این میان این استودیوی اکتیویژن بود که بیش از سایر بازی‌سازها روی بازار بازی‌های ریسینگ سرمایه‌گذاری کرد.


مطلب پیشنهادی:بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که بسیم می‌تواند در حین مبارزه به تن کند
بهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشیدبهترین لباس‌هایی که می‌توانید در Assassin’s Creed: Mirage بپوشید

بازی دوست داشتنی Blur حاصل همکاری میان اکتیویژن و استودیوی Bizarre Creations بود که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. یک بازی باکیفیت و خوش‌ساخت که به دلایل نامعلومی شکست خورد و عملا دیگری خبری از این بازی نیست و رسما Blur تبدیل به یک بازی فراموش‌شده شد.

OO7: Quantum of Solace


اکتیویژن بازی‌های اقتباسی بسیاری را با الهام از دنیای جیمز باند ساخت. اما موفق‌ترین آن‌ها روی ایکس باکس ۳۶۰؛ بازی OO7: Quantum of Solace بود. این بازی که در سال ۲۰۰۸ از راه رسید، توسط استودیوی اکتیویژن منتشر شد و ماموریت ساخت آن نیز برعهده تیم Treyarch بود. تیمی که پیش‌تر سابقه ساخت بازی‌های کال آو دیوتی بلک‌‌آپس را در کارنامه خودش داشت و حالا با استفاده از موتور بازی‌سازی بلک‌آپس؛ OO7: Quantum of Solace را ساخته بود.

بازی OO7: Quantum of Solace شباهت‌های زیادی به کال آو دیوتی داشت. به همین دلیل بسیاری از گیمرها از تجربه این بازی کاملا راضی بودند. اما از همه مهم‌تر؛ این گرافیک مثال‌زدنی OO7: Quantum of Solace که باعث شد تا این بازی یک تجربه بی‌نظیر روی کنسول ایکس باکس ۳۶۰ باشد.

No More Heroes: Heroes Paradise


نسل هفتم کنسول‌های ویدئویی نسلی بود که مایکروسافت و سونی در تلاش بودند تا رقابتی منصافه داشته باشند. از طرفی مایکروسافت با ایکس باکس ۳۶۰ و سونی با کنسول پلی‌استیشن ۳؛ سخت‌افزاری را به تصویر کشیده بودند که سبب محبوبیت کنسول‌های خانگی شدند. اما بازی پلی‌استیشن ۳؛ کنسولی بود که سخت‌افزار پیچیده‌ای داشت و همین باعث شد تا بسیاری از بازی‌سازها نتوانند آن‌طوری که روی این کنسول؛ بازی بسازند. بازی No More Heroes: Heroes Paradise نیز دقیقا یکی از همین عناوین ویدئویی است.


مطلب پیشنهادی:نسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کستشما چه نسلی هستید؟
نسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کستنسل‌ های مختلف گیمرها چه فرقی دارن؟ | ویجی کست

No More Heroes: Heroes Paradise روی کنسول پلی‌استیشن ۳؛ مشکلات زیادی داشت. مشکلاتی که سبب شده بودند تا این بازی آن‌طوری که باید عملکرد خوبی نداشته باشد. اما در عوض در آن سوی میدان؛ این بازی No More Heroes: Heroes Paradise که برای کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ بهینه شده بود.

Nier


تا پیش از انتشار بازی Nier: Automata؛ این سری چندان شناخته شده نبود. اما نسخه اول این بازی گنجینه‌ای فراموش‌شده است که باید روی کنسول ایکس باکس ۳۶۰ به سراغش بروید. این بازی بقدری شاهکار است که اگر تاکنون به سراغ سری Nier نرفته‌اید، حتما باید شانسی دوباره به این بدهید.

محبوبیت این بازی سبب شد تا سازندگان آن؛ نسخه ریمستر این بازی را نیز عرضه کنند. پس بنابراین اگر به دنبال تجربه یک بازی دوست داشتنی هستید، نسخه اول بازی Nier یک گزینه دوست داشتنی برای افرادی است که کنسول ایکس باکس ۳۶۰ دارند.

Eat Lead: The Return of Matt Hazard


بازی Eat Lead: The Return of Matt Hazard یک دوست داشتنی است که در زمان عرضه چندان موفق عمل نکرد. Eat Lead: The Return of Matt Hazard یک بازی شوتر اول شخص بود که با المان‌های کاورگیری موفق شد تا عملکرد واقعا خوبی داشته باشد. این بازی که در سال ۲۰۰۹ از راه رسید، یک بازی دوست داشتنی بود که برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ پورت شد و بعدها در دسترس کاربرهای جدید ایکس باکس سری ایکس و اس نیز قرار گرفت.


مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Minecraft Legendsمایکروسافت، لطفا بسه!
بررسی بازی Minecraft Legendsبررسی بازی Minecraft Legends

Eat Lead: The Return of Matt Hazard یک بازی مشابه Duke Nukem بود که خودش را چندان جدی نمی‌گرفت. موضوعات خنده‌دار و مفاهیم دوست داشتنی؛ مسائلی بودند که سبب جذابیت هرچه بیشتر گیم‌پلی این بازی شدند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.