۹ بازیگر مناسب ایفای نقش ابی در فصل دوم سریال The Last of Us

فصل نخست سریال The Last of Us توانست تبدیل به یکی از بهترین اقتباس‌های لایو اکشن از بازی‌های ویدیویی شود. ایفای نقش بازیگران این ساخته، به ویژه بلا رمزی که هنگام انتخابش در نقش الی چندان مورد استقبال قرار نگرفته بود، در این دنیای ترسناک و تراژیک یکی از مهم‌ترین نقاط قوت سریال The Last of Us به شمار آمد.

این سریال تا جایی که ممکن بود (و احتمالاً بودجه آن را اجازه می‌داد) تلاش داشت به بازی The Last of Us Part I وفادار باشد و بیش‌تر رویدادها و ویژگی‌های مهم آن را به شکل لایو اکشن بازآفرینی کند.

فصل نخست سریال The Last of Us همانند بازی ابتدایی این فرانچایز پیش رفت و به پایان رسید و به احتمال زیاد در فصل‌های آتی سریال شاهد بازروایی داستان The Last of Us Part II خواهیم بود. هر چند سازندگان خبر از این داده‌اند که شاید فصل دوم سریال تفاوت‌هایی با بازی داشته باشد ولی احتمالاُ این تغییرات آن قدر بزرگ نباشند که مسیر روایت و شخصیت‌های دخیل در آن به طور کامل عوض شوند.

ابی در بازی The Last of Us Part IIابی در بازی The Last of Us Part II
ابی در بازی The Last of Us Part II

یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های بازی The Last of Us Part II (شاید بتوان گفت پر اهمیت‌ترین شخصیت پس از خود الی) ابی نام داشت. دختری که زندگی‌اش در تقاطع تلخی به جوئل و الی می‌رسد. حالا شاید قرار باشد ابی را در فصل دوم سریال این بار به صورت لایو اکشن ملاقات کنیم. ولی کدام بازیگر برای ایفای نقش این شخصیت مناسب‌تر خواهد بود؟

انتخاب یک بازیگر شبیه به ابی کمی سخت است. چالش نخست و شاید بزرگ‌ترین چالش ایفای این نقش فرم بدنی ابی به نظر می‌رسد. بدن ابی در زمان حال رویدادهای The Last of Us Part II نسبتاً درشت و عضلانی‌ست. از طرف دیگر او کم و بیش همان سن و سال الی را دارد. مسیر داستانی ابی نیز این شخصیت را در وضعیت‌های مختلفی قرار می‌دهد که نیازمند جنبه‌های گوناگون بازیگری‌ست؛ از فعالیت‌های فیزیکی سخت گرفته تا بروز احساسات مختلف.

با کنار هم گذاشتن تمام این موارد به نظر می‌رسد انتخاب یک بازیگر برای نقش ابی سخت باشد. با این حال، در این نوشتار به سراغ ۹ بازیگر می‌رویم که شاید بتوانند در فصل دوم سریال The Last of Us از ایفای این نقش برآیند.


بری لارسون

بازیگر ابیبازیگر ابی

شاید بری لارسون به درشتی ابی بازی The Last of Us Part II نباشد ولی ایفای نقش کاپیتان آمریکا در دنیای سینمایی مارول باعث شده تا او با پشت سر گذاشتن تمرینات بدنسازی، بدنی آماده و عضلانی داشته باشد. از طرف دیگر در مورد بازیگری صحبت می‌کنیم که برنده جایزه اسکار شده است؛ پس ایفای نقشی که نیاز به بروز احساسات گوناگون در موقعیت‌های متفاوت دارد نباید برایش چندان سخت باشد. البته لارسون تفاوت سنی نسبتاً زیادی با بلا رمزی دارد که البته می‌توان با تغییرات کوچکی (چه گریم و چه تغییرات روایی) این مشکل را تا حدودی حل کرد.

آلیسیا ویکاندر

بازیگر ابیبازیگر ابی

ویکاندر که پیش از این سابقه ایفای نقش در یک اقتباس لایو اکشن دیگر از دنیای بازی‌ها را دارد (Tomb Raider سال ۲۰۱۸) یکی دیگر از بازیگرانی به نظر می‌رسد که می‌توانند نقش ابی را به عهده بگیرد. او نیز همانند بری لارسون بدن درشت و بزرگی ندارد ولی ایفای نقش‌هایی را به ثبت رسانده که در آن‌ها به آمادگی بدنی و فعالیت‌های فیزیکی نیاز است. آلیسیا ویکاندر، باز هم همانند لارسون، برنده جایزه اسکار شده؛ پس از این نظر نیز سرآمد به نظر می‌رسد. البته ویکاندر یک سال از بری لارسون نیز مسن‌تر است و همان مسئله تفاوت سنی ایجاد می‌شود. هر چند دست کم این بازیگر سوئدی برنامه خلوت‌تری نسبت به کسی خواهد داشت که به ایفای نقش در دنیای سینمایی مارول متعهد است.

ایوان ریچل وود

بازیگر ابیبازیگر ابی

بعد از ایفای نقش در سریال Westworld به راحتی می‌توان تصور کرد که ایوان ریچل وود از پس هر نقشی با هر رنج احساساتی برآید. وود از نظر بدنی وضعیتی همانند بری لارسون و آلیسیا ویکاندر دارد و حتی به نظر آمادگی بدنی کم‌تری نیز داشته باشد ولی می‌تواند نسبت به هر دو بازیگر پیشین ترسناک‌تر ظاهر شود که المانی مهم در ایفای نقش ابی به شمار می‌آید. هر چند ریچل وود نسبت به لارسون و ویکاندر مسن‌تر است اما ایفای نقش طولانی مدت در یک ساخته سریالی باعث می‌شود تا او با فضای چنین ساخته‌های آشناتر باشد.


مطلب پیشنهادی:نقد سریال The Last of Us | قسمت چهارم«لطفا دستم رو بگیر»
نقد سریال The Last of Us | قسمت چهارمنقد سریال The Last of Us | قسمت چهارم

جینا کارانو

بازیگر ابیبازیگر ابی

جینا کارانو که به واسطه سریال The Mandalorian بین بینندگان به سر زبان‌ها افتاده بود به خاطر مسائل حاشیه‌ای و اظهارنظرهای سیاسی کمی به کنار رفته است. با این وجود نمی‌توان نپذیرفت که او با هیکل نسبت بزرگ و درشت خود نمی‌تواند نقش ابی را بازی کند. هر چند کارانو پیرترین بازیگر این لیست به شمار می‌رود ولی ایفای نقش در سریال The Last of Us علاوه بر یک فرصت رستگاری برای او، باعث می‌شود تا بار دیگر در یک پروژه با پدرو پاسکال همکاری داشته باشد.

جودی کومر

بازیگر ابیبازیگر ابی

جودی کومر بازیگری‌ست که توانست با ایفای نقش در سریال Killing Eve، علاوه بر کسب شهرت، توانایی‌های بازیگری خود را به گونه‌ای به نمایش بگذارد که برنده مهم‌ترین جوایز مربوط به سریال‌ها همانند بفتا و امی شود. تصور این که کومر بتواند نقش یک آدمکش خونسرد و یک بازمانده در دنیای آخرالزمانی سریال The Last of Us ایفا کند چندان سخت نیست. همچنین اختلاف سن کم‌تر او نسبت به بازیگران پیشین این لیست یک برتری دیگر برای این بازیگر به شمار می‌آید. البته اگر از دیدگاه فیزیکی به جودی کومر نگاه کنیم، چندان شبیه به ابی بازی نیست.

روندا رزی

بازیگر ابیبازیگر ابی

زمانی بود که بازیکنان و مخاطبان The Last of Us Part II تصور می‌کردند که روندا رزی مدل مورد استفاده برای به وجود آوردن ابی در این بازی بوده است. با این حال این شایعات تکذیب شدند. ولی چنین چیزی به این معنا نخواهد بود که این ورزشکار که سابقه انواع بازیگری را دارد نمی‌تواند بار دیگر خودش را به ابی پیوند بزند. این که بگوییم روندا رزی ترسناک‌ترین و آماده‌ترین فرد این لیست به شمار می‌آید بی‌راه نیست. همچنین این ورزشکار نشان داده از پس نقش‌هایی که نیاز به درگیری و اکشن دارند به خوبی برمی‌آید.

از بزرگ‌ترین موانع تبدیل رزی به ابی علاوه بر سن، توانایی‌های بازیگری را می‌توان نام برد. با این که روندا رزی سابقه صداپیشگی و بازیگری لایو اکشن را در کارنامه دارد ولی نقش‌هایی که از نظر بیان احساسات پیچیده و چالش برانگیز هستند را برعهده نگرفته است. البته به این معنا نیست که او هیچگاه نخواهد توانست به این سطح مورد نیاز از بازیگری برسد اما شاید پروسه‌ای زمان‌بر باشد و با توجه به سن او، برای سازندگان سریال The Last of Us منطقی به نظر نرسد.


مطلب پیشنهادی:نقد سریال The Last of Us | قسمت دوم«آلوده»
نقد سریال The Last of Us | قسمت دومنقد سریال The Last of Us | قسمت دوم

پیتون لیست

بازیگر ابیبازیگر ابی

پیتون لیست یکی از کم‌آوازه‌ترین نام‌های این لیست به شمار می‌رود و خود همین مورد می‌تواند به معنی تقویم کاری خلوت‌تر و انگیزه بیش‌تر برای ایفای نقش در فصل دوم (و اگر نیاز باشد بیش‌تر) سریال The Last of Us باشد. لیست با این که چندان شناخته شده نیست ولی بازیگری را از دوران کودکی آغاز کرده و در نقش‌های مختلفی ظاهر شده است. مهم‌ترین دلیلی که باعث می‌شود تا پیتون لیست در این لیست جای بگیرد علاوه بر سن پایین و اختلاف کم با بلا رمزی، حضور او در سریال Cobra Kai است که خبر از آمادگی بدنی او و همچنین توانایی‌اش در ایفای نقش‌های وابسته به فعالیت‌های فیزیکی و اکشن را می‌دهد.

فلورنس پیو

بازیگر ابیبازیگر ابی

پیو به عنوان جایگزین اسکارلت جوهانسون در نقش بلک ویدو در نسل جدید قهرمانان دنیای سینمایی مارول، به خوبی از نقش‌هایی که نیاز به آمادگی بدنی و فعالیت‌های فیزیکی دارند برمی‌آید. او به درشتی ابی نیست ولی با چشم پوشیدن از همین مورد فلورنس پیو می‌تواند تقریباً در همه جنبه‌های نیازمند به این شخصیت سرآمد باشد. او در طول دوران فعالیت نسبتاً کوتاه خود نقش‌های فراوانی را ایفا کرده که هر کدام نیازمند بروز احساسات گوناگونی بودند که بیش‌تر آن‌ها را از ابی نیز دیده‌ایم؛ از خشم و ترس گرفته تا خونسردی و حتی بامزگی. سن کم و اختلاف سنی پایین با بلا رمزی نیز یک نکته مثبت دیگر برای پیو به شمار می‌رود.

شانون بری

بازیگر ابیبازیگر ابی

نفر پایانی لیست بازیگران مناسب ایفای نقش ابی در فصل دوم سریال The Last of Us علاوه بر این که کم‌سابقه‌ترین و کم‌شناخته‌شده‌ترین فرد این لیست به شمار می‌رود، جوان‌ترین بازیگر نیز هست تا او تبدیل به یک گزینه ایده‌آل برای حضور در سریال و رویارویی با الی بلا رمزی شود. بری نقش‌های زیادی را بازی نکرده است و بنابراین به سختی می‌توان گفت که آیا او می‌توان از پس نقش ابی برآید یا نه ولی از نظر ظاهر و چهره می‌توان این بازیگر را یکی از شبیه‌ترین افراد به ابی در بازی The Last of Us Part II در نظر گرفت.

اشارات زیاد و شایعات فراوانی وجود دارند که نشان می‌دهند شانون بری همین حالا نیز برای ایفای نقش ابی در سریال انتخاب شده ولی هنوز هیچ چیزی به طور رسمی اعلام نشده است. دور از ذهن نیز به نظر نمی‌رسد اگر او برای ایفای نقش ابی انتخاب شود؛ علاوه بر یک برنامه خلوت و انگیزه بالا برای هنرنمایی، تفاوت سنی کم او با بلا رمزی (حدود ۲ سال) این فرصت را ایجاد می‌کند که در صورت نیاز از شخصیت ابی در فصول بعدی The Last of Us نیز استفاده شود.

Loading ...Loading ... Loading …

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.