۸ دنباله‌‌ برتر انیمیشن‌های دیزنی که در سینماها اکران نشدند

پیش از آنکه سرویس‌های استریم فیلم و سریال با بودجه‌ی میلیارد دلاری وارد میدان شوند و پروژه‌های سینمایی گران‌قیمت تولید کنند، اکثر آثاری که برای رسانه‌ی خانگی تولید می‌شد، کیفیت چندان بالایی نداشت و با فیلم‌هایی که روی پرده‌ی سینما می‌رفت، قابل مقایسه نبود. با این حال، فروش خوب این فیلم‌ها و انیمیشن‌ها شرکت‌های هالیوودی را متقاعد می‌کرد تا نیم‌نگاهی هم به این بازار کوچک داشته باشند. به همین منوال، دیزنی بارها ترجیح داده است که دنباله‌‌ انیمیشن‌های محبوب و پرفروش خود را با بودجه‌ای پایین‌تر برای رسانه‌ی خانگی تولید کند. این آثار کوچک و کم‌ادعا از نظر کیفی در کنار نسخه‌های اصلی قرار نمی‌گیرند اما می‌توانند سرگرم‌کننده باشند.

۱۰- پری دریایی کوچولو ۳: آغاز آریل (The Little Mermaid: Ariel’s Beginning)

دنباله‌‌ انیمیشن‌های دیزنی

  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • کارگردان: پگی هولمز
  • صداپیشگان: جودی بنسون، ساموئل رایت، سالی فیلد، جیم کامینگز، تارا استرانگ، جنیفر هیل، گری دلیسل، کاری والگرن
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۳۳ از ۱۰۰

آغاز آریل رویدادهای قبل از «پری دریایی کوچولو» (۱۹۸۹) را روایت می‌کند و به دوران کودکی این پرنسس محبوب می‌پردازد. پادشاه تریتون پس از مرگ همسرش، موسیقی را در آتلانتیکا ممنوع می‌کند. دختران او که با این قوانین سخت‌گیرانه مخالف هستند، می‌خواهند شرایط را تغییر دهند تا این که با یک کلوپ موسیقی زیرزمینی آشنا می‌شوند. در همین حین، مارینا دل ری قصد دارد تا شغل سباستین را تصاحب کند.

این ساخته‌ی پگی هولمز به مضامینی همچون اندوه و سوگواری می‌پردازد و رابطه‌ی پرفرازونشیب آریل با پدرش را موشکافانه‌تر بررسی می‌کند. سازندگان همچنین تلاش کرده‌اند تا به خواهران آریل نیز فرصت بیشتری برای خودنمایی دهند. با اینکه شخصیت‌منفی فیلم شباهت زیادی به اورسولا دارد اما در مجموع راضی‌کننده است و از کنار جذابیت‌های دستیارش بنجامین هم نباید عبور کرد.

کتاب پری دریایی کوچولو اثر ران راندال انتشارات پیام محراب

۹- علاءالدین ۲: بازگشت جعفر (Aladdin: The Return Of Jafar)

دنباله‌‌ انیمیشن‌های دیزنی

  • سال انتشار: ۱۹۹۴
  • کارگردان: تد استونز
  • صداپیشگان: اسکات وینگر، گیلبرت گوتفرید، لیندا لارکین، جیسن الکساندر، دن کستلانتا، جاناتان فریمن، برد کین
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۵.۸ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۳۳ از ۱۰۰

نسخه‌ی اصلی علاءالدین تقریبا اکثر خطوط داستانی خود را به پایان رساند اما با موفقیت‌ تجاری فیلم، دیزنی تصمیم گرفت تا قصه را ادامه دهد. در این دنباله، علاءالدین در تلاش است تا خود را با زندگی اشرافی سازگار کند و آماده‌ی ازدواج با پرنسس جاسمین شود. هم‌زمان، جعفر از اسارت فرار می‌کند و می‌خواهد از علاءالدین انتقام بگیرد و به قدرت بازگردد. شخصیت منحصربه‌فرد جعفر یکی از نقاط قوت قسمت اول بود و این شرور بی‌رحم در قسمت دوم نیز حضور پررنگ و تاثیرگذاری دارد.

دیگر برگ برنده‌ی علاءالدین ۲، یاگو است، این طوطی که یکی از شخصیت‌منفی‌های قسمت پیشین بود، به رستگاری می‌رسد و این بار در قامت یک قهرمان در فیلم حضور دارد؛ خوشبختانه این بار هم صداپیشگی یاگو برعهده‌ی گیلبرت گوتفریدِ افسانه‌ای است. بازگشت جعفر نقاط ضعف خود را دارد و عدم حضور رابین ویلیامز در نقش غول چراغ را باید ناامیدکننده بدانیم اما مخاطب هدف خود را سرگرم‌ می‌کند.

پیکسل مدل S2-25 طرح انیمیشن کارتون علاءالدین و چراغ جادو مجموعه 10 عددی

۸- شیرشاه ۲: پادشاهی سیمبا (The Lion King II: Simba’s Pride)

دنباله‌‌ انیمیشن‌های دیزنی

  • سال انتشار: ۱۹۹۸
  • کارگردان: درل رونی
  • صداپیشگان: متیو برودریک، نو کمبل، جیسون مارسدن، جنیفر لین، ناتان لین، سوزان پلشت، رابرت گویلام، اندی دیک
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۴ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۶۲ از ۱۰۰

«شیرشاه» (۱۹۹۴) یکی از شاهکارهای دیزنی به حساب می‌آید اما آن‌ها برای قسمت دوم هزینه‌ی چندانی نکردند و حتی حاضر نشدند تا فیلم را به سینماها بفرستند. شیرشاه ۲ در حدواندازه‌ی قسمت اول نیست و حتی به آن نزدیک هم نمی‌شود اما تماشایش کسی را آزار نمی‌دهد و به طرفداران توهین نمی‌کند. در این دنباله، سیمبا که حالا پادشاه جنگل است، از بزرگ‌ شدن دخترش کیارا واهمه دارد و می‌خواهد او را خطرات احتمالی محافظت کند. اضطراب سیمبا هنگامی بیشتر می‌شود که کیارا با یک شیر نر جوانی به نام کووُ آشنایی پیدا می‌کند که در واقع پسرخوانده‌ی اسکار (عموی متوفی سیمبا) است.

با اینکه کیارا و کوو قهرمانان اصلی فیلم هستند اما سازندگان، سیمبا را به‌کلی کنار نگذاشته‌اند و او را هم در کانون توجه می‌دهند. این انیمیشن مهجور خطرات ناشی از تبعیض، پیش‌داوری و قدرت عشق را نیز بررسی می‌کند. پادشاهی سیمبا ترانه‌های خاطره‌انگیزی دارد که به‌راحتی فراموش نمی‌شوند و اگر انتظارات بالایی نداشته باشید، شما را ناامید نخواهد کرد.

کتاب داستان شیرشاه اثر محسن باطنی انتشارات ییلاق یاران

۱۴,۰۰۰

تومان

فیگور طرح شیرشاه کد 1159 مجموعه 12 عددی

۴۶۴,۵۱۰

تومان

۷- سیندرلا ۳: پیچ و تاب در زمان (Cinderella III: A Twist In Time)

دنباله‌‌ انیمیشن‌های دیزنی

  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • کارگردان: فرانک نیسن
  • صداپیشگان: جنیفر هیل، تامی تاپان، کریستوفر دانیال بارنز، سوزان بلیکسلی، ترس مک‌نیل، راسی تیلور، هالند تیلور
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۵ از ۱۰۰

پیچ و تاب در زمان، قصه‌ی سیندرلا را به مسیر متفاوتی می‌برد و به ما یادآور می‌شود که پایان‌های خوش همیشه استمرار ندارند. یک سال پس از ماجراهای سیندرلا ۲، این پرنسس با پرنس چارمینگ ازدواج کرده‌ است و زندگی ایده‌آلی دارد. نامادری سیندرلا، خانم ترمین که از این اتفاق رضایت ندارد و به دنبال راه چاره است، موفق می‌شود تا چوب جادویی فرشته‌ی مهربان را به‌دست بیاورد و زمان را به عقب بازگرداند. او نمی‌خواهد اجازه دهد که ماجرای کفش بلورین همانند گذشته تکرار شود تا این‌ بار یکی از دخترانش بتوانند با پرنس چارمینگ ازدواج کنند.

حالا سیندرلا که حافظه‌اش پاک شده است، برای شکستن طلسم و بازگشت به شرایط قبل باید راهی پیدا کند. در پیچ و تاب در زمان، شخصیت‌های آشنا عمق‌ بیشتری پیدا کرده‌اند، آناستازیا فرصت رسیدن به رستگاری را پیدا می‌کند و خانم ترمین نشان می‌دهد که شرورها برای اینکه ترسناک باشند به قدرت‌های فراطبیعی نیاز ندارند. این ساخته‌ی فرانک نیسن یک فیلم بامزه و دلگرم‌کننده است که طرفداران نسخه‌ی اصلی را خشنود می‌کند.

انیمیشن سیندرلا 3 اثر کلاید جرونیمی

۶- علاءالدین و شاه دزدان (Aladdin And The King Of Thieves)

دنباله‌‌ انیمیشن‌های دیزنی

  • سال انتشار: ۱۹۹۶
  • کارگردان: تد استونز
  • صداپیشگان: اسکات وینگر، رابین ویلیامز، جان ریس-دیویس، گیلبرت گوتفرید، فرانک ولکر، لیندا لارکین، جری اورباک
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۳۳ از ۱۰۰

شاه دزدان آخرین قسمت از سه‌گانه‌ی انیمیشنی علاءالدین است که قصه‌ی «علی‌بابا و چهل دزد» از کتاب «هزار و یک شب» را روایت می‌کند. علاءالدین جایگزین علی‌بابا شده و پدرش به رهبر دزدان تبدیل شده است، در نتیجه رابطه‌ی پدری-پسری آن‌ها نیز در این قسمت تحلیل و بررسی می‌شود. جذابیت اصلی فیلم این است که برخلاف بازگشت جعفر، رابین ویلیامز بار دیگر صداپیشگی غول چراغ را برعهده دارد.

در حالی که چیزی تا مراسم ازدواج جاسمین و علاءالدین باقی نمانده است، نقشه‌‌های آن‌ها توسط چهل دزد (به رهبری کاسیم، پدر علاءالدین) به‌هم می‌ریزد. کاسیم در جستجوی یک شیء باستانی است که طبق افسانه‌ها، هر چیزی را می‌تواند به طلا تبدیل کند. حالا علاءالدین باید با کمک دوستانش جلوی پدر را بگیرد. شاه دزدان با اینکه نقدهای چندان مثبتی دریافت نکرد اما بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن در رسانه‌ی خانگی به فروش رسید.

۵- ماجرای بزرگ پو: در جستجوی کریستوفر رابین (Pooh’s Grand Adventure: The Search For Christopher Robin)

ماجرای بزرگ پو: در جستجوی کریستوفر رابین

  • سال انتشار: ۱۹۹۷
  • کارگردان: کارل گورس
  • صداپیشگان: جیم کامینگز، جان فیدلر، پل وینچل، پیتر کالن، کن سانسوم، بریدی بلام، آندره استویکا
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۷ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۳۳ از ۱۰۰

مجموعه‌ی وینی پو برای لحن کودکانه و درس‌های اخلاقی تاثیرگذارش شناخته می‌شود. ماجرای بزرگ پو را اما باید اثر متفاوتی بدانیم زیرا نخستین فیلمی است که پروسه‌ی عبور کریستوفر رابین از دوران کودکی و ورود به جهان بزرگسالان را به نمایش می‌گذارد. برخلاف گذشته، کریستوفر حالا برای وقت‌گذرانی با پو فرصت زیادی ندارد زیرا باید به مدرسه برود.

او برای دوست قدیمی‌اش یک یادداشت می‌گذارد و علت غیبت خود را توضیح می‌دهد اما یک سوءتفاهم باعث می‌شود تا پو و دیگر شخصیت‌های جنگلِ صدهکتار فکر کنند که یک شرور، کریستوفر رابین را زندانی کرده است و باید او را نجات دهند. پو که نگران کم‌رنگ‌ شدن دوستی خود و کریستوفر است، از بزرگ شدن وی واهمه دارد اما به‌تدریج یاد می‌گیرد که بر ترس‌هایش غلبه کند؛ این ساخته‌ی کارل گورس اهمیت دوستی و عزت نفس را به مخاطبان کودک آموزش می‌دهد.

کتاب وینی پو 1 اثر ای.ای.میلن انتشارات قدیانی

۲۵,۰۰۰

۲۰,۲۷۰

تومان

کتاب وینی پو 2 خانه ای در زمین پو اثر ای.ای.میلن انتشارات قدیانی

۲۵,۰۰۰

۲۱,۲۵۰

تومان

۴- فیلم استیچ! (Stitch! The Movie)

دنباله‌‌ انیمیشن‌های دیزنی

  • سال انتشار: ۲۰۰۳
  • کارگردان: تونی کریگ
  • صداپیشگان: کریس سندرز، دیوی چیس، جف بنیت، دیوید اوگدن استایرس، کوین مک‌دونالد، کوین مایکل ریچاردسون
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۱ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۲۰ از ۱۰۰

پس از موفقیت‌های غیرمنتظره‌ی انیمیشن «لیلو و استیچ» (۲۰۰۲)، قابل پیش‌بینی بود که دیزنی بخواهد ادامه‌ای برای آن بسازد و این اتفاق کمتر از یک سال رخ داد. در این دنباله مشخص می‌شود جومبا همه‌ی ۶۲۵ آزمایش قبلی‌اش را غیرفعال و با خود همراه کرده است. در همین حین، گانتو توسط یکی از همکاران سابق جومبا استخدام شده است تا این نمونه‌ها را پیدا و فعال کند. در سوی مقابل، لیلو و استیچ با یکی از نمونه‌ها (شماره‌ی ۲۲۱) ملاقات می‌کنند. هنگامی که شماره‌ی ۲۲۱ توسط گانتو ربوده می‌شود، استیچ تصمیم می‌گیرد تا برای نجات او و دیگر نمونه‌های آزمایشی راهی پیدا کند.

فیلم استیچ! از این جهت اهمیت دارد که نقطه‌ی آغاز مجموعه‌ی تلویزیونی لیلو و استیچ نیز به حساب می‌آید؛ این مجموعه پیرامون دیگر نمونه‌ها اتفاق می‌افتد که پس از نبرد پایانی فیلم، آزاد می‌شوند و فرار می‌کنند. این ساخته‌ی تونی کریگ بامزه، خلاقانه و سرشار از لحظات شادی‌بخش است.

عروسک طرح استیچ مدل JIMI ارتفاع 30 سانتی‌متر

۳۰۰,۰۰۰

۲۴۰,۰۰۰

تومان

عروسک مدل استیچ ارتفاع 25 سانتی متر

۱۲۰,۰۰۰

تومان

۳- دیو و دلبر: کریسمس سحرانگیز (Beauty And The Beast: The Enchanted Christmas)

دیو و دلبر: کریسمس سحرانگیز

  • سال انتشار: ۱۹۹۷
  • کارگردان: اندی نایت
  • صداپیشگان: پیج اوهارا، رابی بنسون، آنجلا لنسبوری، جری اورباک، دیوید اوگدن استایرس، برنادت پیترز، تیم کوری
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۵.۹ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۱۳ از ۱۰۰

رویدادهای دیو و دلبر: کریسمس سحرانگیز در دوران اقامت بل در قلعه‌ی دیو رخ می‌دهد. این پرنسس علاقه‌ی زیادی به کریسمس دارد و می‌خواهد آن را در قلعه‌ برگزار کند اما دیو از آغاز سال جدید متنفر است زیرا در همین دوران بود که نفرین و به یک هیولا تبدیل شد. تیم کوری صداپیشگی فورت را برعهده دارد، شخصیت منفی فیلم که او نیز نفرین شده و به یک ارگ بادی تبدیل شده است اما از این مسئله رضایت کامل دارد.

فورت که می‌ترسد بل موفق شود طلسم را بشکند، تصمیم می‌گیرد که کارشکنی و با کنترل ذهن دیو، خشم را در وجود او زنده کند. کمتر منتقدی به این ساخته‌ی اندی نایت واکنش مثبت نشان داد و فیلم مورد‌توجه طرفداران نیز قرار نگرفت اما برای علاقه‌مندان به آثار کریسمسی و کسانی که می‌خواهند یک ماجراجویی متفاوت از جهان دیو و دلبر را تماشا کنند، انیمیشن نسبتا قابل‌قبولی خواهد بود.

انیمیشن دیو و دلبر 3 اثر کلن بیلین

۲- شیرشاه یک و نیم (The Lion King 1 1/2)

دنباله‌‌ انیمیشن‌های دیزنی

  • سال انتشار: ۲۰۰۴
  • کارگردان: بردلی ریموند
  • صداپیشگان: ناتان لین، ارنی سابلا، جولی کاونر، جری استیلر، متیو برودریک، رابرت گویلام، ووپی گلدبرگ
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۵ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۷۶ از ۱۰۰

در میان انیمیشن‌هایی که دیزنی به سالن‌های سینما نفرستاده است، شیرشاه یک و نیم بی‌تردید جایگاه ویژه‌ای دارد. قصه‌ی فیلم پیرامون دو شخصیت فرعی محبوب مجموعه، تیمون و پومبا رخ می‌دهد (همزمان با رویدادهای نسخه‌ی اصلی شیرشاه). ما داستان آشنایی تیمون و پومبا را می‌شنویم و می‌بینیم که آن‌ها چگونه به دوستان خوبی تبدیل شدند.

همه‌ی شخصیت فرعی‌ها پتانسیل تبدیل شدن به قهرمان را ندارند اما تیمون و پومبا از همان دقایق ابتدایی نشان می‌دهند که تا چه اندازه جذاب هستند و به‌سرعت به نقطه‌ی عطف فیلم تبدیل می‌شوند. این دو شخصیت که آرامه‌ی خنده‌دار انیمیشن شیرشاه بودند و فضاهای جدی و اغلب تراژیک نسخه‌ی اصلی را تلطیف می‌کردند، اینجا باعث شده‌اند تا لحن فیلم به کمدی نزدیک‌ شود و شاهد سکانس‌های بامزه‌ی متعددی باشیم.

ماگ طرح شیرشاه مدل SHIRSHAH370

۱- ماجرای فوق‌العاد‌ه‌ی گوفی (An Extremely Goofy Movie)

ماجرای فوق‌العاد‌ه‌ی گوفی

  • سال انتشار: ۲۰۰۰
  • کارگردان: داگلاس مک‌کارتی
  • صداپیشگان: جیسون مارسدن، بیل فارمر، جف بنیت، جیم کامینگز، ویکی لوئیس، بی‌بی نیوورتس، راب پالسن
  • امتیاز کاربران IMDb به فیلم: ۶.۳ از ۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۶۳ از ۱۰۰

در ماجرای فوق‌العاد‌ه‌ی گوفی، با مکس همراه می‌شویم که قرار است پدر را ترک کند، همراه با دوستانش به دانشگاه برود و به استقلال برسد. والدین می‌توانند با گوفی هم‌ذات‌پنداری کنند، پدری که متوجه شده فرزندش در آستانه‌ی بزرگسالی است و باید او را ترک کند، این بدین معنا است که رابطه‌ی آن‌ها دستخوش تغییر خواهد شد.

منتقدان این ساخته‌ی داگلاس مک‌کارتی را دوست‌داشتنی، سرگرم‌کننده و جاه‌طلبانه توصیف کردند و حتی وب‌سایت پلی‌گان این انیمیشن را در رتبه‌ی ششم بهترین دنباله‌های تاریخ دیزنی قرار داد و به این نکته اشاره داشت که از نظر کیفی توانایی رقابت با آثار سینمایی پرخرج این شرکت را دارد. ماجرای فوق‌العاد‌ه‌ی گوفی از سوی جوایز آنی (انجمن بین‌المللی فیلم‌های انیمیشن)، جایزه‌ی بهترین انیمیشن رسانه‌ی خانگی سال ۲۰۰۰ را نیز به خانه برد.

لیوان نی دار کودک طرح مینی و گوفی کد NEY-NEW-G

۲۵,۹۰۰

تومان

ماگ مدل گوفی

۳۸۰,۰۰۰

۳۵۳,۴۰۰

تومان

منبع: CBR

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.