۵ نکته‌ی مهم که قبل از خرید انواع شانه و برس باید بدانید

انتخاب ابزاری متناسب با نوع موی شما اولین قدم برای مراقبت صحیح از موهایتان است. در همین راستا سوالات زیادی در مورد این دسته از ابزارها پرسیده می‌شود که بخش از آن‌ها شامل مواردی همچون شانه بخرم یا برس؟ دندان‌های برس باید باریک باشد یا پهن؟ پلاستیکی بهتر است یا چوبی؟ و مواردی از این دست می‌شود. با توجه به همین دغدغه‌ها هم این بار در دیجی‌کالا مگ به سراغ بررسی انواع شانه‌ها و برس‌ها (چه برای آقایان و چه خانم‌ها) می‌رویم و نکات مهم در خرید هر یک را بازگو می‌کنیم.

برس بهتر است یا شانه؟

برس و شانه مو - خرید بهترین انواع برس آرایشی، ساده و گرد

برای پاسخ به این سوال لازم است بدانید که به طور کلی، استفاده از شانه زمانی که موها خیس است رویه‌ای صحیح‌تر در مرتب کردن موها به شمار می‌رود، چراکه شانه بهتر از برس می‌تواند گره‌های مو را بدون شکستن ساقه مو باز کند. در عوض، برس بر روی موهای خیس تهاجمی‌تر عمل می‌کند و ممکن است خطر شکستن ساقه‌ی موها را به همراه داشته باشد. با این حال، برس‌های مو برای پاک کردن شوره‌ها و ماساژ پوست سر گزینه‌هایی ایدئال‌اند.

شانه‌هایی با دندانه‌های پهن

همانطور که گفته شد، شانه‌ای با دندانه‌های پهن برای شانه کردن موهای خیس و باز کردن گره‌ها به روشی ظریف انتخابی ایدئال است. علاوه بر این، می‌توان به راحتی از آن برای اعمال یکنواخت ماسک‌های مو بعد از زدن شامپو استفاده کرد. در مورد افرادی با موهای فر هم باید تاکید کنیم در صورتی که هم تمایل به شانه کردن موها دارید و هم علاقه‌مندید که حالت طبیعی موهای فر خود را حفظ کنید باید از گزینه‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های درشت چوبی و با فاصله از یکدیگر دارند.

ایدئال برای:

موهای فر و مجعد، چراکه پهنای زیاد دندانه‌های شانه از شکستن موج‌های طبیعی مو جلوگیری می‌کند و آسیب به آن‌ها را به شکل قابل توجهی کم می‌کند.

شانه‌هایی با دندانه‌های باریک

همانطور که از شکل این نوع شانه مشخص است، چنین ابزاری برای ایجاد خطوط صاف و تقسیم یکنواخت موها طراحی شده است. علاوه بر این، شانه‌های دندانه باریک به منظور آماده‌سازی موها به شکل شیک‌تر برای کسانی که موهای نازکی دارند، هم انتخابی مناسب است، چراکه به موهای این دسته از افراد به زیبایی حجم می‌دهد.

ایده‌ئال برای:

موهای صاف

استفاده از شانه زمانی که موها خیس است رویه‌ای صحیح‌تر است، چراکه بهتر می‌تواند گره‌های مو را بدون شکستن ساقه مو باز کند.

استفاده از ژل مو با کمک شانه

استفاده از ژل مو با دست بدون شک پرکاربردترین تکنیک برای اعمال ژل بر روی موها است. با این حال، استفاده از شانه‌ای مناسب می‌تواند انتخاب خوبی برای جایگزینی باشد. به عنوان مثال، اگر موهای شما اندازه‌ای متوسط دارد، می‌توانید با کمک شانه‌ای متناسب موهای خود به سمت عقب ببرید، و مدلی زیبا به آن‌ها بدهید.

انتخاب شانه بر اساس متریال سازنده‌‌ی آن‌ها

بهترین برس مو

طی یک نگاه کلی استفاده از شانه‌های چوبی برای جلوگیری از ایجاد الکتریسیته‌ی ساکن بر روی موها کاربردی هستند. از طرفی مدل‌های فلزی این کالا ساختاری بادوام و مستحکم دارند و به کمک آن‌ها می‌توان گره‌های مو را بدون کندن موها باز کنند. در کنار شانه‌های چوبی و فلزی به تازگی مدل‌های کربنی هم محبوبیت بالایی کسب کرده‌اند، زیرا در برابر حرارت مقاوم هستند و همچون گزینه‌های چوبی، بار الکتریکی موها را تخلیه می‌کنند. اما در مورد شانه‌های پلاستیکی باید بدانید که مطمئناً ارزان‌ترین انتخاب در بین مدل‌های مختلف شانه، محصولاتی پلاستیکی است، اما این نوع از کالاها در اکثر مواقع برای کاربران ناامید کننده هستند. با این حال، شانه‌های پلاستیکی ساخته شده از استات سلولز یا نایلون می‌توانند به عنوان نمونه‌هایی بهتر تلقی شوند.

آشنایی با انواع برس‌‌ و کاربرد هر کدام

بر خلاف شانه که معمولا در دو نوع دندانه‌ باریک و دندانه پهن در بازار وجود دارد، برس مو در چهار مدل اصلی در بازار وجود دارد که در این بخش به شکلی دقیق در مورد هر یک صحبت خواهیم کرد.

بهتر است هر شش ماه تا یک سال برس مویی را که دائم استفاده می‌کنیم، عوض کنیم.

برس‌های بیضی شکل

برس بیضی شکل یا بالشتی اولین چیزی است که با اسم بردن از برس به ذهن افراد می‌رسد. این نوع از ابزارهای مرتب‌سازی موها برای باز کردن گره‌های مو بدون تحریک پوست سر ایدئال هستند. با این حال، همانطور که قبلا دیدیم، برای شانه کردن موهای خیس چندان توصیه نمی‌شوند.

ایده‌ئال برای:

موهای صاف (به خصوص اگر بلند) و مجهد است.

برس‌های پهن و مستطیلی شکل

یکی از گزینه‌های مناسب برای خشک کردن موها برس‌هایی مستطیلی و پهن است چراکه این کار را به شکلی سریع انجام می‌دهند و در کنار آن احتمال ایجاد موخوره را کاهش می‌دهند. این نوع از کالاها می‌توانند از متریال مختلفی همچون چوب، فلز و پلاستیک ساخته شوند.

ایده‌ئال برای:

موهای صاف، به خصوص اگر ضخیم و بلند است.

برس با الیاف طبیعی

بزرگ‌ترین مزیت این دسته از برس‌ها در این است که روغن طبیعی تولید شده توسط پوست سر را به روشی همگن در طول موها (زمانی که خشک هستند) پخش می‌کند. به این ترتیب موها کمتر چرب اما براق می‌شوند. علاوه بر این، هنگام استفاده از شامپوهای ویژه‌ی موهای خشک، بهترین گزینه برای برس موها به حساب می‌آیند، چراکه باقی‌مانده‌های مواد شوینده را به خوبی از موها جدا می‌کند و موهایی تمیز و خوش‌بو را به شما هدیه می‌کند.

اگر موهای شما در دسته موهای نازک قرار می‌گیرد، یعنی حجم متوسط مایل به پایین دارد، تقریبا صاف است و زود چرب می‌شود باید از برس‌هایی استفاده کنید که دندانه‌های آن‌ها از موهای طبیعی ساخته شده است. معمولا کسانی که موهای صاف و نازک دارند در مرتب کردن موهای خود مشکلی ندارند و تصور می‌کنند با یک شانه ساده نیاز آن‌ها برطرف می‌شود، در حالی که این نوع برس‌ها می‌توانند تفاوتی چشمگیر در بافت و حجم چنین موهایی ایجاد کنند.

ایده‌ئال برای:

موهای صاف یا مجعد

برس‌های حرفه‌ای مو؛ از مدل‌های استوانه‌ای گرفته تا کروی

این دسته از محصولات به منظور حالت دادن به موها و ایجاد مدل‌هایی خاص به کار می‌روند و ممکن است استفاده از آن‌ها برای افراد غیر متخصص پیچیده باشد. از برس‌های استوانه‌ای شکل برای ایجاد فولد در موها استفاده می‌شود. در حالی که گزینه‌های استوانه‌ای عمدتاً برای صاف کردن موهای مجعد یا ایجاد فرهای طبیعی به کار می‌رود. همچنین برس‌هایی از نوع کروی با دندانه‌هایی غیر همگن برای خشک کردن سریع و ایجاد حجم حرفه‌ای در موها کاربردی است.

ایده‌ئال برای:

موهای مجعد و صاف

تنگل تیزر چیست و چه کاربردهایی دارد؟

به یاد داشته باشید که شانه کردن موها در حالت خشک با استفاده از تنگل تیزر می‌تواند به موها آسیب بزند.

برس تنگل تیزر (Tangle Teezer) یک برس پیشرفته از برندی با همین نام است که از همان اوایل عرضه به کالایی محبوب در بین اغلب افراد به‌ویژه افرادی با موهایی فر تبدیل شده است. موفقیت این نوع برس به طور مستقیم با قدرت گره گشایی آن از موها نسبت دارد. درواقع، شکل این نوع کالا به گونه‌ای است که می‌تواند گره‌های موهای ضخیم را بدون شکستن ساقه‌ی آن‌ها باز کند. به همین دلیل، برای کسانی که موهایی فر دارند، این ابزار گزینه‌ای راهگشا است. اما به یاد داشته باشید که شانه کردن موها در حالت خشک با استفاده از تنگل تیزر می‌تواند به موها آسیب بزند.

۵ نکته‌ی مهم که قبل از خرید انواع شانه و برس باید بدانید

اگر جزو موارد استثنا نیستید و تنها به دنبال یک برس یا شانه‌ای باکیفیت و متناسب برای موهای خود هستید، در نظر گرفتن فاکتورهای زیر می‌تواند به انتخابی بهتر و در نتیجه تضمین سلامت موهای شما بسیار کمک کند.

۱. به جنس دندانه‌ها توجه کنید

شانه و برس دیجی‌کالا

به طور کلی برس‌های مو می‌توانند دندانه‌هایی از مواد مصنوعی، طبیعی یا ترکیبی از این دو ماده داشته باشند. در این میان گزینه‌هایی با دندانه‌های مصنوعی که معمولا از جنس نایلونی‌ هستند برای موهای زبر، ضخیم و پر گره‌ مناسب‌اند. گزینه‌هایی با دندانه‌های طبیعی در توزیع همگن چربی سر بر روی موها کاربردی‌اند و معمولا از جنس موی گراز هستند. برس‌هایی با موی طبیعی نرم‌ و بادوام‌اند و بیشتر برای موهای ظریف و صاف کاربردی‌اند.

۲. بهتر است دندانه‌های برس بالشتک داشته باشند

دقت کنید که کالای انتخابی دارای بالشتک‌های پارچه‌ای در انتهای دندانه‌ها باشد زیرا وجود این نوع از بالشتک‌ها بر روی دندانه‌ها باعث می‌شود که در هنگام شانه کردن موها آسیب کمتری به پوست سر و موها وارد شود.

۳. برس یا شانه‌ای با دسته‌ی ارگونومیک بخرید

هنگام خرید به دسته‌ی برس دقت کنید. زیرا برس‌هایی که دسته ارگونومیک دارند به شما این امکان را می‌دهند که ابزار را بهتر در دست بگیرید و کنترل بهتری هم در هنگام برس زدن موهایتان بر آن داشته باشید.

۴. برای موهای اکستنشن شده، گزینه‌هایی با دندانه‌های حلقه‌ای بخرید

برس‌های دندانه‌ حلقه‌ای گزینه‌های مناسب برای موهای اکستنشن‌ شده به حساب می‌آیند، چراکه طراحی این مدل محصولات به‌گونه‌ای است که دندانه‌های آن باعث کشیده‌ شدن اکستنشن‌های نصب‌شده روی مو نمی‌شوند.

۵. انعطاف‌پذیری دندانه‌ها را در نظر داشته باشید

هنگام خرید انواع برس دقت کنید که دندانه‌ها نرم و انعطاف‌پذیر باشد. همچنین همانطور که قبلا هم اشاره شد، فاصله‌‌ی بین دندانه‌های شانه یا برس هم از جمله فاکتورهای مهم در خرید، به‌ویژه برای افرادی با موهای فر یا مجعد است.

برس‌های دندانه‌ حلقه‌ای گزینه‌های مناسب برای موهای اکستنشن‌ شده به حساب می‌آیند، چراکه طراحی این مدل محصولات به‌گونه‌ای است که دندانه‌های آن باعث کشیده‌ شدن اکستنشن‌های نصب‌شده روی مو نمی‌شوند.

پرفروش‌ترین مدل‌های برس و شانه برای انواع موها

اینکه بدانید چه برسی برای موهای شما مناسب است، مساله‌ای است که با فاکتورهای زیادی همچون نوع و جنس موها، اندازه، نوع کوپ و حالتی که می‌خواهید به آن‌ها بدهید در ارتباط است. با این حال در این قسمت چند نمونه از پرفروش‌ترین مدل‌های این کالا را به شما معرفی می‌کنیم چراکه احتمالا بتوانید محصول مدنظر خود را در بین این گزینه‌ها پیدا کنید.

برس مو گره باز کن مدل ۰۰۱

اولین گزینه‌ی پرفروش و خوش‌قیمت برس در بین انواع شانه‌ها و برس‌های بازار، برس مو گره باز کن مدل ۰۰۱ است که مشخصات آن شامل دندانه‌هایی از جنس پلاستیک و با ساختاری نرم و منعطف است. سایز سری این نوع کالای مراقبت از مو دارای سری ۱ سانتی‌متری است و بدنه‌ای مستحکم و سبک دارد.

برس مو گره باز کن مدل 001

برس مو مدل چوبی بامبو کد ۷۵۲

یکی از انتخاب‌های میان‌رده و چوبی که از کیفیت مناسبی هم برخوردار است، برس مو مدل چوبی بامبو کد ۷۵۲ است. این محصول دارای مشخصه‌هایی همچون سری‌ای جنس چوب، دسته‌ی چوبی و سایز سری ۱۰۰ میلی‌متری است. همچنین دندانه‌های محصول به گونه‌ای طراحی شده است که ماساژ ریز ژاکه‌ای را به سهولت بر روی پوست سر انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که ساختار چوبی برس از ایجاد هر گونه الکتریسیته‌ی ساکنی بر روی موها جلوگیری می‌کند.

برس مو مدل چوبی بامبو کد 752

برس مو دکتر مورنینگ مدل DR/PE1

یکی از مدل‌های سر سرامیکی با پشتیبانی از فناوری یونی، برس مو دکتر مورنینگ مدل DR/PE1 است. این کالای سلامت مو از برند معتبر دکتر مورنینگ است که اندازه‌ی سری آن به ۱۰۰ میلی‌متری می‌رسد. در حالت کلی DR/PE1 یکی از محصولات کاربردی و پرفروش‌ است که ارزش خرید بالایی هم دارد.

برس مو دکتر مورنینگ مدل DR/PE1

برس مو مستر براش مدل BET-HCP

وجود سری پلاستیکی، چنگک اضافی برای نظافت، دارای حلقه‌ی آویختن بر روی دسته، سایز سری ۳۵ و بدنه‌ای پلاستیکی از جمله مشخصات کلی برس مو مستر براش مدل BET-HCP است که کالایی مناسب برای استفاده‌ی خانم‌ها و آقایانی با موهای ساده به حساب می‌آید.

برس مو مستر براش مدل BET-HCP

برس چوبی بالشتکی دلگان مدل W18-000001 بسته ۲ عددی

برس چوبی بالشتکی دلگان مدل W18-000001 مدلی بالارده در بین انواع برس‌های سایت است که مشخصات آن شامل محدوده‌ی سری ۲۰ الی ۴۰ میلی‌متری، قابلیت پشتیبانی از حالت یونی (البته نه‌چندان موثر)، برس چوبی بالشتکی با دسته‌ی کرکی فشرده و دسته‌ی برس دوم با فوم ۲۳ میلی‌متری می‌شود.

برس چوبی بالشتکی دلگان مدل W18-000001 بسته 2 عددی

برس مو دلگان مدل W01-P0014-002-VW19

برس مو دلگان مدل W01-P0014-002-VW19 یک کالای حرفه‌ای است که مشخصات آن شامل طول برس ۲۳ سانتی‌متری، مدل هرمی، با امکان باز کردن گره‌های مو و کیفیت بالا می‌شود. همچنین لازم به ذکر است که برس پیش رو از دسته‌ای ارگونومیک برخوردار است و دندانه‌های چوبی آن همراه با بالشتک مخصوص به منظور مراقبت از پوست‌های حساس به بازار عرضه شده است.

برس مو دلگان مدل W01-P0014-002-VW19

برس اکستنشن تنگل تیزر مدل ۷۲۴۰۲

برس اکستنشن تنگل تیزر مدل ۷۲۴۰۲ گزینه‌ای بسیار باکیفیت است که وزن سبک و سری ۵۰ میلی‌متری آن این کالا را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی با موهای اکستنشن شده تبدیل کرده است. به طور کلی سری تنگل تیزر مدل ۷۲۴۰۲ موها را نمی‌کشد و آن‌ها را به بهترین شکل شانه می‌کند، همچنین از ایجاد گره در میان تار موهای به‌خصوص موهای فردار، به بهترین شکل جلوگیری می‌کند.

برس اکستنشن تنگل تیزر مدل 72402

شانه مو مدل چوبی

اگر قصد خرید برس ندارید و به دنبال یک شانه‌ی چوبی باکیفیت برای مراقبت از موهای خود هستید، محصول پیش رو می‌تواند به‌خوبی از پس نیاز شما بر آید. این نوع شانه‌ی چوبی قیمت بسیار پایینی دارد و برای مرتب کردن موها به دور از الکتریسیته‌ی ساکن به‌ویژه برای آقایان گزینه‌ای ایدئال است.

شانه مو مدل چوبی

برس و شانه مو مدل چوبی کد ALL-2

برس و شانه مو مدل چوبی کد ALL-2 یک پک دو تایی از شانه و برس چوبی است که با توجه به کیفیتی که دارد، جزو گزینه‌های معقول برای خرید به شمار می‌رود. دندانه‌های چوبی هر دوی این محصولات ملایم، پهن و مستحکم است و هیچ‌گونه بار الکتریکی‌ای را در زمان مرتب کردن موها ایجاد نمی‌کند. از طرفی برس این مجموعه به شکل تخت با دندانه‌های طبی و ضدموخوره است که دوام بالایی هم دارد.

برس و شانه مو مدل چوبی کد ALL-2

شانه چوبی دیارا مدل DN4

آخرین محصولی که قصد معرفی آن را داریم، شانه چوبی دیارا مدل DN4 است که گزینه‌ای ارزان، بادوام و کیفیت مناسب است. این نوع شانه جزو کالاهای تمام چوب به شمار می‌رود و علاوه بر عدم ایجاد الکتریسیته‌ی ساکن، از دندانه‌هایی پهن و درشت پشتیبانی می‌کند که برای مرتب کردن موهای مجعد و فر دار مناسب است.

شانه چوبی دیارا مدل DN4

سخن پایانی

در این راهنمای خرید انواع شانه‌ها و برس‌های مخصوص برای هر نوع مویی را بررسی و نکات لازم برای انتخاب گزینه‌ای متناسب با موهای شما را بیان کردیم. در پایان تاکید می‌کنیم کسانی که موهایی با فر حجیم دارند هرگز نباید از برس موهای بلند و صاف استفاده کنند. همچنین افرادی با موهای نازک و صاف هم نیازمند رعایت یک‌سری از نکات به منظور حفظ سلامت موهای خود هستند. بنابراین با توجه به موارد ذکر شده در این مقاله، دیگر جای هیچ‌گونه اشتباهی در انتخاب برس و شانه‌ای مناسب برای کسانی که این نوشته را خوانده‌اند، باقی نمی‌ماند.

منبع: Kmax

پاسخ به سوالات متدوال

بهترین برس برای موهای شکننده چیست؟

بهترین محصول برای موهای شکننده برس‌هایی با دندانه‌هایی از جنس‌ مواد طبیعی، مانند موی گراز است، چراکه دندانه‌های طبیعی از دندانه‌های نایلونی نرم‌تر و منعطف‌تر هستند و به نرمی روی موها حرکت می‌کنند.

بهترین برس برای موهای فر چیست؟

یک برس دندانه درشت و فاصله‌دار از جنس چوب بهترین گزینه برای موهای فر است، چراکه این نوع از محصولات حالت مو را خراب نمی‌کنند و از طرفی به خاطر دندانه‌های چوبی‌ای که دارند باعث ایجاد الکتریسیته ساکن در موها نخواهند شد.

انواع برس‌ مو شامل چه مدل‌هایی می‌شود؟

انواع برس مو شامل گزینه‌های پهن و چهارگوش (برای صاف کردن موهای بلند)، برس‌های حالت دهنده (برای حجم دادن به ریشه موها)، برس‌های بالش‌دار (برای موهای بلند و ظریف)، مدل‌های بیضی شکل (برای موهای پرپشت و ضخیم و زبر)، برس گرد بزرگ (برای صاف کردن موها)، برس دندانه چوبی (برای موهای فر) و گزینه‌های گرد و کوچک (برای موهای نازک و شکننده‌) می‌شود.

Adblock test (Why?)

لینک منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.