۷ ترفند مخفی که در مصاحبه شغلی برای آزمایش شما از آن ها استفاده می شود

در دنیای امروز، بررسی رزومه کارجو و انجام یک مصاحبه استاندارد با او کافی نیست. به همین دلیل، گاهی کارفرمایان مجبورند از برخی ترفند‌ها استفاده کنند و اکثر این ترفند‌ها به قدری ساده هستند که متقاضی می‌تواند در یکی از این تست‌های روانشناسی رد شود و حتی متوجه این ترفند هم نشود.

image 43

۱- تست فنجان قهوه

اخیراً تست «فنجان قهوه» در بین کارفرمایان محبوبیت پیدا کرده است. در ابتدای مصاحبه، کارجو به آشپزخانه برده شده و به او یک فنجان قهوه پیشنهاد می‌شود. پس از مصاحبه، کارفرما به دقت مشاهده می‌کند که کارجو با فنجان چه خواهد کرد. آیا می‌پرسد که آن را کجا بگذارد، به سادگی فنجان را روی میز می‌گذارد یا خودش آن را در آشپزخانه می‌شوید؟

image 44

۲- منتظر گذاشتن کارجو

در این روش، هنگامی که کارجو در زمان تعیین شده وارد دفتر می‌شود، کارفرما همچنان مشغول کار بوده و کارجو باید برای مدت زیادی منتظر بماند.

این ترفند می‌تواند نشان دهد که داوطلب در موقعیت‌های استرس‌زا چقدر روی خودش کنترل دارد.

image 45

۳- فریاد زدن مصاحبه‌کننده

بلند کردن صدا، فریاد زدن و حتی استفاده از کلمات توهین‌آمیز راه دیگری برای مدل‌سازی یک موقعیت استرس‌زا و فرصتی برای بررسی توانایی و مقاومت داوطلب در برابر استرس است. بهتر است در این مواقع خونسردی خود را حفظ کنید و تا حد امکان با آرامش به سؤالات پاسخ دهید.

image 46

۴- درخواست عجیب

یکی دیگر از سورپرایز‌های ناخوشایند برای کارجو ممکن است درخواست عجیب و غریب مصاحبه‌کننده باشد؛ مثلاً پریدن از پنجره. در این مورد، کارفرما می‌خواهد توانایی کاندید را در تفکر «خارج از چارچوب» بسنجد.

می‌توانید در چنین مواقعی، روی طاقچه قرار بگیرید، اما روی کف اتاق بپرید. هیچ کس مشخص نکرده که کجا فرود بیاید.

image 47

۵- رفتار عجیب و غریب مصاحبه‌کننده

مصاحبه‌کننده ممکن است با نگاه کردن به صفحه کامپیوتر خود یا پاسخ دادن به تماس تلفنی و خروج از اتاق در وسط مصاحبه، کارجو را نادیده بگیرد.

این ترفند می‌تواند نشان دهد که کاندید چگونه توجه مصاحبه‌کننده را دوباره متمرکز خواهد کرد و از چه راه‌هایی برای ر‌هایی از این وضعیت استفاده می‌کند. در این مواقع، می‌توانید از مصاحبه‌کننده بخواهید تا مصاحبه را برای یک روز دیگر برنامه‌ریزی کند.

image 48

۶- معرفی شدن کاندید به کل کارکنان

این امکان وجود دارد که کارفرما به کارجو پس از مصاحبه فرصتی برای برقراری ارتباط با دیگر کارکنان دهد. این روش کافرمایان، برای بررسی نظرات کارمندان خود در مورد کارجو است.

image 49

۷- انداختن خودکار روی زمین

آزمون دیگری که می‌تواند به کارفرما کمک کند تا کاندید‌های مسئولیت‌پذیر را تشخیص دهد، انداختن خودکار و تماشای واکنش متقاضی است. اگر کارجو به طور غریزی خم شود و خودکار را بردارد، احتمال استخدام او بیشتر است.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.