۶ مزیت پزشکی برای انجام جراحی کوچک کردن سینه یا ماموپلاستی

برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که جراحی پلاستیک فقط برای اهداف زیبایی انجام می‌شود. در حالی که برخی از جراحی‌های پلاستیک می‌توانند به طور چشمگیری کیفیت زندگی افراد را بهبود بخشند. یک نمونه از این جراحی‌ها، عمل کوچک کردن سینه (معروف به ماموپلاستی) است.

عمل ماموپلاستی، یکی از بالاترین رتبه‌ها را از نظر رضایت بیماران در میان انواع جراحی‌های پلاستیک دارد.

در طول جراحی کوچک کردن سینه، جراح شما بافت، چربی و پوست سینه را برای کاهش اندازه کلی سینه و بهبود برخی از علائم فیزیکی بر می‌دارد. بسیاری از افراد بلافاصله پس از این جراحی متوجه تغییرات مثبت می‌شوند.

بسیاری از زنان می‌گویند تنها از اینکه این کار را زودتر انجام نداده‌اند، پشیمان هستند.

دلایل زیادی برای در نظر گرفتن این روش جراحی وجود دارند که بیشتر آن‌ها حول محور مزایای پزشکی می‌چرخند. جراحی کوچک کردن سینه می‌تواند برای زنان در سنین مختلفی مفید باشد. مزایای این جراحی عملکردی، زیبایی‌شناختی، روانی و عاطفی هستند.

در ادامه به بررسی برخی از مزایای جراحی کوچک کردن سینه می‌پردازیم.

image 1026

۱. درد کمتر کمر، گردن و شانه

بارزترین مزیت انجام عمل ماموپلاستی، کاهش چشمگیر درد و تنش مزمن در قسمت فوقانی کمر، گردن و شانه‌ها است. چراکه پس از این عمل فشار کمتری روی استخوان‌ها و عضلات اطراف وجود خواهد داشت.

مطمئناً این روش جراحی به برداشتن وزن اضافی کمک می‌کند. کوچک کردن سینه همیشه همراه با لیفت (ماستوپکسی) انجام می‌شود.

وزن زیاد سینه‌ها می‌تواند باعث ایجاد شیار‌های ناخوشآیندی روی شانه بر اثر پوشیدن لباس زیر و لباس‌های نامناسب شود که با جراحی کوچک کردن سینه بهبود می‌یابد.

image 1027

۲. سردرد کمتر

بزرگی سینه‌ها با سردرد‌های مکرر و مشکلات عصبی مرتبط بوده که می‌تواند باعث بی حسی یا سوزن سوزن شدن دست‌ها و بازو‌ها شود.

خوشبختانه، جراحی کوچک کردن سینه می‌تواند به بهبود این علائم کمک کند. ممکن است که برخی از زنان با سینه‌های بزرگ به دلیل فشردگی عصب یا گردش خون ضعیف، سردرد‌های مزمن و احساس سوزن سوزن شدن در گردن و قسمت بالای کمر خود را تجربه کنند. جراحی ماموپلاستی می‌تواند این فشار را از طریق کاهش اندازه سینه کمتر کرده و منجر به کاهش سردرد و احساس سوزن سوزن شدن شود.

تحقیقات زیادی درباره ارتباط بین سینه‌های بزرگ و سردرد انجام نشده، اما برخی از نتایج اولیه این نظریه را تأیید می‌کنند. در مقاله‌ای کوتاه در مجله جراحی زیبایی عنوان شده در میان بیمارانی که تجربه سردرد داشتند، حدود ۶۵ درصد بهبودی را پس از جراحی کوچک کردن سینه گزارش داده‌اند.

image 1029

۳. بهبود تحریک و بثورات پوستی

تماس پوستی، باعث رشد باکتری‌ها و ایجاد تحریک و عفونت می‌شود. قسمت زیرین سینه‌های شما که با بدن در تماس بوده شامل این موضوع می‌شود.

تحریک پوست، از جمله بثورات و عفونت‌های قارچی می‌تواند در زیر سینه‌ها رخ دهد. جراحی ماموپلاستی، بافت و پوست اضافی را برداشته و به پوست اجازه می‌دهد که بهبود یابد و از بروز عفونت در آینده جلوگیری می‌کند.

image 1030

۴. توانایی بیشتر برای ورزش کردن

داشتن سینه‌های بزرگ می‌تواند مانعی برای انجام ورزش، فعالیت‌های روزانه و حتی مدیریت وزن باشد. بسیاری از افرادی که سینه‌های بزرگی دارند، هنگام انجام تمرین‌های ورزشی احساس محدودیت می‌کنند. این معضل می‌تواند مانع از انجام برخی تمرینات شده و دامنه حرکتی شما را کاهش دهد.

بسیاری از این افراد مجبور هستند که هنگام ورزش دو عدد لباس زیر ورزشی بپوشند که گاهی این هم کافی نیست. همچنین، آن‌ها با مشکلاتی در زمینه حفظ وزن سالم مواجه هستند، چراکه بزرگی سینه‌ها هنگام دویدن، انجام یوگا و سایر ورزش‌ها باعث مشکلات زیادی می‌شود.

حتی خارج از باشگاه ورزشی، سنگینی سینه‌ها می‌تواند مانع از انجام فعالیت‌های روزانه شما شود.

image 1031

۵. وضعیت بدنی بهتر و سلامت ستون فقرات

مجموعه کوچکی از تحقیقات اثرات سنگینی سینه‌ها بر سلامت ستون فقرات را بررسی کرده‌اند. برخی از مطالعات بهبود زاویه ستون فقرات را پس از کوچک کردن سینه نشان می‌دهند، در حالی که برخی دیگر هیچ تغییر آماری معنی‌داری پیدا نکرده‌اند.

بزرگی سینه‌ها می‌تواند منجر به وضعیت بدنی نامناسب و انحنای ستون فقرات شود که مشکلات طولانی‌مدت مرتبط با ستون فقرات را به دنبال دارد. جراحی ماموپلاستی به افراد کمک می‌کند تا وضعیت بدنی عمودی و متعادل‌تری داشته و به طور بالقوه خطر بروز مشکلات ستون فقرات در آینده را کاهش دهند.

image 1032

۶. اعتماد به نفس بالاتر

بسیاری از مزایای جراحی کوچک کردن سینه به علائم فیزیکی مربوط می‌شود. اما این جراحی مزایای روانی و عاطفی هم دارد، زیرا می‌تواند احساس فرد را نسبت به خود و بدنش بهبود بخشد.

جراحی ماموپلاستی تأثیر عمیقی بر سلامت عاطفی و اعتماد به نفس زنان دارد. پس از کوچک کردن سینه، بیماران اغلب اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت.

قبل از انجام این عمل جراحی، ممکن است که زنان هنگام انتخاب لباس احساس محدودیت داشته باشند. آن‌ها نگران توجه ناخواسته افراد غریبه بوده و ممکن است برای یافتن لباس زیر‌هایی که اندازه‌شان باشند، با مشکل مواجه شوند. اما بعد از عمل جراحی، دستتان برای انتخاب لباس مورد علاقه‌تان بازتر خواهد بود.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.