۶ ترفند و نکته مهم در نگه داری ظروف چوبی

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و
تحریریه مسئولیتی
درباره محتوای آن ندارد.

شاید برای شما هم سوالاتی مانند برای نگه داری ظروف چوبی چه نکات را باید رعایت کرد؟ چه چیزی در ماندگاری بهتر ظروف چوبی کمک می‌کند؟ پیش آمده باشد. همه افرادی که در خانه و رستوران‌ها از ظروف چوبی استفاده می‌کنند به دنبال نکات و ترفندهایی هستند تا بتوانند ظروف چوبی خود را بهتر نگه داری کنند. ما در این مطلب به این سوالات شما پاسخ خواهیم داد و ۱۰ مورد از بهترین ترفندهای را برای شما شرح خواهیم داد.

۱.   روغن کاری ظروف چوبی

یکی از ظروف چوبی و پرطرفدار در حال حاضر تخته کار چوبی هستند. به طوری که وجود آن در هر خانه‌ای لازم و ضروری است. البته در گذشته از این عنصر تنها به جهت برش مواد غذایی استفاده می‌شد. اما امروزه با طرح‌های فانتزی که به این وسیله داده شده است در کنار کارایی قبلی خود بهترین گزینه برای چیدمان خوراکی‌ها و پذیرایی از میهمانان نیز به شمار می‌رود. برای سالم نگه داشتن این ظرف چوبی بهترین گزینه روغن کاری مداوم آن است. بهتر است برای این کار از روغن‌های گیاهی استفاده کنید. زیرا این کار به سلامت شما آسیب نزده و به سالم‌تر ماندن ظروف چوبی شما نیز کمک خواهد کرد.

از جمله روغن‌های مناسب برای روغن کاری ظرف چوبی عبارت است از:

  • روغن بذر کتان: این روغن از دانه کتان به دست می‌آید و در برابر رطوبت بسیار مقاوم است.
  • Oil Wax: ترکیبی از روغن و موم است که نه تنها از ظروف چوبی محافظت می‌کند، بلکه باعث مرطوب شدن آن نیز می‌شود. توجه به این نکته ضروری است که قبل از استفاده از هر روغن، باید ظروف چوبی بدون لک باشد و دستورالعمل سازنده را رعایت کنید.
  • روغن تانگ: روغنی است که به دلیل مقاومت عالی در برابر آب و هوا شناخته شده و در ظروف چوبی بسیار کاربرد دارد.

۲.   ضد عفونی کردن ظرف چوبی با سرکه

یک از بهترین ترفندها برای بالا بردن عمر ظرف چوبی ضد عفونی کردن و شستشوی این ظرف‌ها با سرکه است. برای این کار در ابتدا یک محلول سرکه و آب تهیه کنید (برای تهیه این محلول باید میزان آب و سرکه برابر باشد، به عبارتی ۵۰ درصد آب، ۵۰ درصد سرکه) ظرف مورد نظر را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در محلول قرار دهید. بعد از
آن ظرف چوبی را از  محلول خارج کرده و با پارچه خشک کنید. یک راه حل دیگر برای ضد عفونی کردن ظروف چوبی با سرکه این است که، پنبه را به مقداری سرکه آغشته کرده  و تمام قسمت‌های ظرف را با آن شستشو دهید.  

۳.   استفاده نکردن از مواد شوینده اسیدی

از مواد شوینده اسیدی مانند سفید کننده‌ها استفاده نکنید. این محصولات موجب می‌شود تا ظروف چوبی شما عمر کمی داشته باشد و در مدت زمان کوتاهی خراب شود. 

 ترفند و نکته مهم در نگه داری ظروف چوبی و بالا بردن عمر آن

آلت: برای نگه داری ظرف چوبی از مواد شوینده اسیدی مانند سفید کننده‌ها استفاده نکنید.

۴.   تمیز کردن مداوم

برای این که لوازم چوبی به ویژه ظروف چوبی شما مدت زمان بیشتری عمر کنند و سالم بماند بهتر است آن‌ها را به طور مدام تمیز کرده و گردگیری کنید. ماندن گرد غبار بر روی ظرف چوبی موجب شده تا به بافت آن نفوذ کرده و به مرور به بافت آن نفوذ کرده و باعث آسیب آن می‌شود.

۵.   خشک کردن درست بعد از شستشو

بعد از شستن ظروف چوبی حتما آن را خشک کرده و با در جای مناسب قرار دهید تا به طور کامل خشک شود. از قرار دادن ظروف چوبی در مکان‌های که رطوبت دارند قرار ندهید.

از بهترین روش‌های خشک کردن ظروف چوبی به شرح زیر است:

  • پاک کردن ظرف چوبی شسته شده با یک حوله تمیز.
  • قرار دادن  دادن در فضای باز بعد از خشک کردن

۶.   نگه داری دور از حرارت

از قراردادن ظروف چوبی در برابر حرارت و شعله مستقیم خودداری کنید. حتی قرار دادن ظروف چوبی در کنار گاز نیز موجب می‌شود تا ظرف زودتر خراب شود.

از دیگر ترفندهای مهم در نگه داری ظروف چوبی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لکه‌ها و کثیفی‌ها را در اسرع وقت پاک کنید تا از نفوذ آن‌ها به چوب جلوگیری کرده باشید. این نکته خیلی مهم است رسیدگی به موقع به ظروف چوبی باعث می‌شود زیبایی آن‌ها حفظ شده و لکه‌ها به مرور زمان ماندگار نشوند.
 ترفند و نکته مهم در نگه داری ظروف چوبی و بالا بردن عمر آن

آلت:  لکه‌ها و کثیفی‌ها را در اسرع وقت از ظروف چوبی پاک کنید

  • پیشنهاد می‌دهیم برای نگه‌داری اصولی از ظروف چوبی، آن‌ها را به طور منظم با یک پارچه نخی مرطوب تمیز کرده و نگذارید زیاد در معرض آب قرار بگیرد. البته اگر متریال سازنده چوب باکیفیت باشد و آبگریز شده باشد آب و رطوبت به هیچ عنوان ظروف شما را خراب نمی‌کند (این ویژگی در مورد ظرف چوبی موجود در ساپن هوم کاملا بارز است).
  • یکی دیگر از موارد روش‌های نگه‌داری اصولی از ظروف چوبی این است که از یک محصول مراقبتی مناسب برای محافظت و مراقبت از چوب استفاده کنید.

سخن پایانی

آنچه در این مطلب به بررسی آن پرداختیم موارد  ترفندهای مهم در نگه داری درست و بالا بردن عمر ظروف چوبی است. با مطالعه این مطلب می‌توانید به راحتی عمر ظروف چوبی خود را بالاتر برده و از داشتن یک ظرف چوبی درخشان و ماندگار به مانند روز اول لذت ببرید.

<!–

–>

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.