۵ نشانه مهمی که افراد با هوش هیجانی بالا دارند

GettyImages 1341306996 519967 wsmohr

در طول دهه گذشته، مسئولان منابع انسانی در شرکت‌های سراسر جهان به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از مهارت‌های حیاتی برای موفقیت در محیط کار، هوش هیجانی است.

به گفته کارشناسان، هوش هیجانی (EQ) به یک پیشبینی کننده مهم برای موفقیت شغلی تبدیل شده  و در بسیاری از موارد از توانایی فنی و حتی ضریب هوشی بالا پیشی گرفته است.

هوش هیجانی یک موضوع نسبتاً گسترده است و تعاریف و کاربردهای متعدد، دارد اما مدیران باید بتوانند رفتارهای کلیدی را که نشان‌دهنده EQ بالا است، تشخیص دهند.

۱. شفافیت

هنگام ارزیابی استخدامی‌های احتمالی، به دنبال افرادی باشید که با خود واقعی خود ظاهر می‌شوند. ممکن است در میان کارمندان و مدیران به طور یکسان تمایل به پنهان‌کاری، طفره رفتن، سنگ اندازی در کار دیگران، یا قرار دادن ماسک دروغ بر چهره، در شرایط سخت وجود داشته باشد.

اما در تیم‌هایی که پیشرفت می‌کنند، افرادی را خواهید یافت که در حال گفتگو و تعامل هستند و مجموعه‌ای از احساسات را در زمان‌های خوب و بد نشان می‌دهد. آنها با صداقت، بروز عاطف، باز بودن، بازخورد و آگاهی، ظاهر می شوند.

۲. انعطاف پذیری

تقریباً در هر شرکت و شغلی اولویت‌ها تغییر می کند. کسانی که مایل و توانا هستند در طی یک انتقال با جریان حرکت کنند، افرادی هستند که شما در یک تیم می‌خواهید. آنها انعطاف‌پذیری لازم برای مقابله با موقعیت‌های نامطمئن و غیرقابل پیش‌بینی را دارند که مشخصه‌ای از EQ واقعی است.

۳. تاب‌آوری

شما همچنین می‌خواهید در پیرامون خود، افرادی با ذهن پویا باشید. آنها با نه گفتن به هر کسی که در اهداف و برنامه‌هایشان و به‌ویژه ارزش‌ها و باورهایشان دخالت می‌کند، از موقعیت‌های بد پیشگیری می‌کنند. افراد تاب‌آور و مقاوم  در مورد چیزهایی که هیچ ربطی به آنها ندارد احساس گناه کنند. آن‌ها می‌دانند که مسئول اعمال و کارهای دیگران نیستند و هرگز خود را به خاطر کاری که شخص دیگری انجام داده سرزنش نمی‌کنند و در نتیجه بهره‌وری‌شان بالا می‌رود

۴. کنترل

هنگام تشکیل تیم، به دنبال افرادی باشید که احساسات خود را به خوبی مدیریت می‌کنند. این قدرت در هوش هیجانی تحت مدیریت خود (یا خودتنظیمی) قرار می‌گیرد و در اکثر تیم‌های با عملکرد بالا یافت می‌شود.

مدیر باید از خود بپرسد: آیا یک فرد می‌تواند احساسات و رفتار خود را برای ایجاد نتایج مثبت هدایت کند؟ افرادی که کنترل احساسات خود را حفظ می‌کنند، به ایجاد ارتباطات ایمن، منصفانه و قابل اعتماد کمک می کنند. آنها  بهره وری بالایی دارند.

۵. همدلی

مردم به سمت کسانی کشیده می‌شوند که همدلی خوبی دارند. تیمی که در آن افراد نسبت به یکدیگر همدلی نشان می‌دهند، از داشتن روابط شخصی قوی و همکاری سود می‌برند. اعضای تیم در مورد شرایط همکاران خود فکر می‌کنند، چالش‌ها و ناامیدی‌های آنها را درک می‌کنند و درک می‌کنند که احساسات همکارانشان به اندازه احساسات آنها واقعی و ارزشمند است.

منبع

Adblock test (Why?)

منبع خبر


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.