۵ تیم که میس مارول به آن‌ها پیوست

کامالا خان که خودش هم یکی از بزرگ‌ترین هواداران قهرمانان دنیای مارول است، در جایگاه میس مارول توانسته به رویای خود برسد و با تواناترین قهرمانان زمین هم‌تیمی شود. از زمانی که تریگن میست (Terrigen Mist) قابلیت‌های این‌هیومنی کامالا را بیدار کرده‌اند، این شخصیت از موقعیت خود بیش‌ترین استفاده را برده و در عضویت چندین گروه ابرقهرمانی قرار گرفته است. در این نوشتار سری به سرگذشت میس مارول در گروه‌هایی که در آن‌ها عضویت داشته است می‌زنیم.

گروه‌های میس مارول در یک نگاه
نمایش

<!–

–>


این‌هیومنز

۵ تیم که میس مارول به آن‌ها پیوست - ویجیاتو۵ تیم که میس مارول به آن‌ها پیوست - ویجیاتو

توانایی‌های این‌هیومنی کامالا خان زمانی نمود پیدا کردند که بلک بولت (Black Bolt) یک تریگن بمب را روی زمین فعال کرد. پس از قرار گرفتن در معرض تریگن میستِ حاصل از آن در شماره‌ی ۱ کمیک Ms. Marvel در سال ۲۰۱۴، کامالا این توانایی را به دست آورد که شکل بدن خود را با قابلیت کشسانی دگرگون سازد.

مدوسا (Medusa)، ملکه‌ی این‌هیومنز، کامالا خان را در شماره‌ی ۹ این سری کمیک به پایتخت این‌هیومن‌ها منتقل کرد و به شکل رسمی به او به عنوان یکی از اعضای خودشان خوش‌آمد گفت.

کامالا که از فهمیدن حقیقت درباره‌ی تبار خود شوکه شده بود، پیشنهاد مدوسا را رد کرد و تصمیم گرفت تا به خانه‌اش به جرسی سیتی بازگردد و تبدیل به محافظش شود. هر چند این شخصیت بعدها فهمید که ژن‌های جهش‌یافتگی نیز دارد ولی میراث این‌هیومنی او دست نخورده باقی ماند.

اونجرز

۵ تیم که میس مارول به آن‌ها پیوست - ویجیاتو۵ تیم که میس مارول به آن‌ها پیوست - ویجیاتو

زمانی که ویلنی با نام واربرینگر (Warbringer) در جست و جوی یک دست‌سازه‌ی مرگبار به لانگ آیلند یورش برد، کامالا با سم الکساندر/نووا و مایلز مورالز/اسپایدرمن همراه شد تا به اونجرز در شکست او کمک کنند. اعضای کهنه‌ی انتقام‌جویان تحت تأثیر توانایی‌های این قهرمانان جوان، به ویژه در برابر این ویلن سرسخت، قرار گرفتند. خود آیرون من شخصاً در شماره‌ی ۳ کمیک All-New, All-Different Avengers پیشنهاد پیوستن آن‌ها به گروه را داد و میس مارول هم آن را پذیرفت.

هر چند بالانس کردن یک زندگی در جایگاه یک دانش‌آموز دبیرستانی، یک قهرمان تک و عضوی از اونجرز بودن برای کامالا دردسرساز شد و برایش چالش ایجاد کرد. با این وجود، آزمون نهایی برای این نسخه از گروه در طی کمیک Civil War II رخ داد که در آن انجمن ابرقهرمانان بر سر یک این‌هیومن با نام یولسیز (Ulysses) که می‌توانست چشم‌اندازهایی از آینده را ببیند به دو گروه تقسیم شدند. در پایان، میس مارول که از مسیر تازه‌ی اونجرز ناراضی بود از تیم کنار کشید.

چمپیونز

۵ تیم که میس مارول به آن‌ها پیوست - ویجیاتو۵ تیم که میس مارول به آن‌ها پیوست - ویجیاتو

میس مارول در کنار مرد عنکبوتی و نووا که همراهش از اونجرز سوا شده بودند، تیمِ تازه‌ی چمپیونز را پایه‌گذاری کردند. این گروه که آمائدوس چو (Amadeus Cho)، یک سایکلاپس (Cyclops) جوان از یک خط زمانی گذشته و دختر ویژن با نام ویویان (Vivian) را هم در خود جای داده بود، تلاش داشت تا از اونجرزِ آن دوره دوری بجوید.

به جایش، چمپیونز بیش‌تر به دنبال این بود تا از ستم‌دیده‌های دنیا نگه‌داری کند. این گروه به طور مداوم در حال رشد و پیشرفت بود که بخشی از آن به لطف پیام‌های آنلاین کامالا خان ممکن شد که می‌گفت هدف بزرگ‌تر چمپیونز بازیابی دیدگاه مثبت همگان به قهرمانان است.

در طی رویداد War of the Realms سال ۲۰۱۹، کامالا فرصت این را به دست آورد تا به مأموران اطلس (Agents of Atlas) بپیوندد ولی ترجیح داد تا عضوی از چمپیونز بماند. سپس یک تجربه‌ی تراژیک باعث شد تا قهرمانان کم سن و سال غیرقانونی تلقی شوند؛ دست کم تا زمانی که چمپیونز توانست راکسون کورپریشن (Roxxon Corporation) را به عنوان هموارکننده‌ی این آزار سیاسی با اثرگذاری‌اش روی دولت فدرال برملا کند.

نقش کامالا خان در چمپیونز او را به عنوان یک رهبر ابرقهرمانی و چهره‌ی همگانی شناساند. میس مارول که بدبینی کم‌تری نسبت به قهرمانان قدیمی‌تر داشت، یادآوری کرد که چه ایده‌آل‌هایی مایه‌ی شکل‌گیری یک قهرمان می‌شود.

سیکرت واریرز

۵ تیم که میس مارول به آن‌ها پیوست - ویجیاتو۵ تیم که میس مارول به آن‌ها پیوست - ویجیاتو

در طی دوران حضورش به عنوان عضوی از چمپیونز، میس مارول به تازه‌ترین نسخه از سیکرت واریرز (Secret Warriors) هم پیوست. این نگارش از گروه که دیگر یک سازمان پنهان به رهبری نیک فیوری نبود، به دنبال استخدام این‌هیومن‌هایی می‌گشت که چندان سازگاری با سرزمینشان نداشتند. هنگامی که این‌هیومنز در طی Inhumans vs X-Men سال ۲۰۱۶ خود را در موقعیتی تضعیف‌شده دیدند، دیزی جانسون (Daisy Johnson) یک گروه تازه از جنگجویان پنهان را ایجاد کرد تا به دفاع از خودشان بپردازند.

اعضای سیکرت واریرز که در رویداد Secret Empire سال ۲۰۱۷ برای ایستادگی در برابر هایدرا دور هم گرد آمده بودند، درگیر تنش شخصی بین میس مارول و دیزی حول محور روش‌هایشان در نگه‌داری صلح شد. کامالا& ایده‌آل خود برای حفاظت از این‌هیومن‌های ناتوان را داشت در حالی که دیزی واقع‌بین‌تر بود و هر از چند گاهی در استراتژی‌های و برنامه‌های خود برای تیم به صورت سر بسته عمل می‌کرد.

در پایان، جنگجویان پنهان پس از اتمام مأموریتشان از هم پاشید و کامالا خان زمانی که ایالات متحده در حال بازیابی از تلاش هایدرا برای چیرگی کامل بود به گروه چمپیونز بازگشت.

ایکس-من

۵ تیم که میس مارول به آن‌ها پیوست - ویجیاتو۵ تیم که میس مارول به آن‌ها پیوست - ویجیاتو

پس از فدا کردن خود در شماره‌ی ۲۶ کمیک The Amazing Spider-Man، کامالا در سرزمین کراکوآ دوباره زنده شد. ایکس-من به میس مارول این حقیقت شوکه‌کننده را گفتند که او همیشه یک هیبرید جهش‌یافته-این‌هیومن بود. میس مارول که پس از دعوت این تیم در هل‌فایر گالا شرکت کرد، درگیر یورش اورکیز (Orchis) شد. این قهرمان به ایکس-من در مبارزه با اورکیز و استارک سنتینال‌هایشان کمک کرد ولی کراکوآ ضربه‌های سنگینی در این نبرد خورد.

اما فراست شخصاً کامالا را به جرسی سیتی بازگرداند و به او هشدار داد تا به خاطر جریان جهانی ضد جهش‌یافتگان، میراث جهش‌یافتگی خود را پنهان نگه دارد. هر چند، کامالا تصمیم گرفت تا رسماً به ایکس-من پیوندد و نقشی محوری در بازسازی جهش‌یافتگان و ایستادگی در برابر اورکیز داشته باشد.

میس مارول در بهترین موقعیت و زمانی که ایکس-من در بدترین دوران خود پس از پایه‌گذاری کراکوآ قرار داشت به آن‌ها پیوست تا بتواند نقش خود را در حرکت رو به جلوی جهش‌یافتگان بازی کند.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.