۵ بازی شوتر اول شخص جذابی که دنباله‌ای برایشان ساخته نشد

معمولا وقتی صحبت از تجربه بازی‌های ویدئویی می‌شود، عناوین شوتر جزو اولین چیز‌هایی هستند که به ذهنمان می‌رسند. بازی‌های شوتر بقدری محبوب‌اند که عملا تبدیل به نمادی برای دنیای بازی‌های ویدئویی شده‌اند. فرنچایزهای بزرگی مانند کال آو دیوتی؛ بتلفلید و حتی بازی‌های شوتر آنلاینی چون فورتنایت و کانتر استرایک، امروزه پادشاهان بلامنازع صنعت بازی‌های ویدئویی محسوب می‌شوند. اما متاسفانه ظاهرا قرار نیست که تمامی بازی‌های شوتر؛ پایانی خوش داشته باشند. گاهی این بازی‌ها هم می‌توانند شکست بخورند و برای همیشه به دست فراموشی سپرده شوند.

<!–

–>

پس بنابراین اگر طرفدار بازی‌های شوتر هستید، در این مقاله از ویجیاتو همراه ما باشید تا نگاهی به ۵ مورد از بهترین بازی‌های شوتر اول شخصی بیندازیم که دیگر هرگز دنباله‌ای برایشان ساخته نشد. بازی‌هایی که پتانسیل‌های بالایی داشتند، اما سازندگان آن‌ها ترجیح دادند تا بیخیال این بازی‌ها شوند و متاسفانه این بازی‌های جذاب سرنوشتی جز فراموش شدن نداشتند.

فهرست محتوا
نمایش

Singularity


  • سال انتشار: ۲۰۱۰

در اواخر نسل هفتم کنسول‌های ویدئویی بود که بازی‌سازها به نهایت قدرت پردازشی این بازی‌ها دست یافتند. ایکس باکس ۳۶۰ و پلی‌استیشن ۳ در مقایسه با کنسول‌های نسل قبل؛ چندین برابر قوی‌تر شده بودند و این قدرت پردازشی به بازی‌سازها اجازه می‌داد تا شاهکارهایی را بسازند که گرافیکشان شاید هنوز هم کم‌نظیر باشد. موضوعی که درباره بازی فراموش‌شده Singularity نیز صدق می‌کند. عنوانی که در سال ۲۰۱۰ از راه رسید و متاسفانه هرگز دنباله‌ای دریافت نکرد.


مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های اکشن کمدی هالیوودیاکشن ببین، لبخند بزن
بهترین فیلم های اکشن کمدی هالیوودیبهترین فیلم های اکشن کمدی هالیوودی

Singularity یک بازی شوتر اول شخص با المان‌های ژانر ترس بود که مکانیزم کنترل زمان پشتیبانی می‌کرد. کاراکتر شما در دنیای این بازی قابلیت‌های بسیاری داشت که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، قابلیت کنترل زمان بود. موضوعی که اجازه می‌داد تا در زمان سفر کنید و دشمنانتان را از بین ببرید. بازی Singularity به سبب گرافیک جذاب، گیم‌پلی خلاقانه و دنیایی که ساخته بود؛ لایق یک دنباله را داشت، اما هرگز چیزی دریافت نکرد.

Bulletstorm


  • سال انتشار: ۲۰۱۱

یک چیز در دنیای بازی‌های شوتر بارها و بارها تکرار می‌شود و آن کشتن انسان‌هاست! فرقی ندارد که کال آو دیوتی بازی می‌کنید، یا فورتنایت و پابجی؛ در تمام این بازی‌ها شما صرفا باید دشمنانتان را از بین ببرید. اما بازی Bulletstorm نه‌تنها به شما در کشتن و از بین بردن دشمن‌ها آزادی عمل بی‌نظیری را می‌دهد، بلکه کمک می‌کند تا گیمرها با استفاده از خلاقیت خودشان داستان و گیم‌پلی بازی را پیش ببرند. موضوعی که از این بازی در سال ۲۰۱۱؛ یک شاهکار را ساخت.

متاسفانه شاید بزرگ‌ترین ایراد این بازی؛ داستان آن بود. داستانی که در مقایسه با سایر بازی‌های شوتر اول شخص آن دوره؛ چندان آب و تاب نداشت و اگر Bulletstorm از داستان بهتری استفاده می‌کرد، می‌توانست بیشتر از این‌ها حرف برای گفتن داشته باشد. اما با این‌حال اگر داستان این بازی را فاکتور بگیریم؛ Bulletstorm هنوز هم از نظر گرافیک، گیم‌پلی و صداگذاری حرف اول و آخر را می‌زند.

Clive Barker’s Undying


  • سال انتشار: ۲۰۰۱

تعداد بازی‌های شوتر – ترسناک کم نیستند و می‌توان گزینه‌های مختلفی را از میان آن‌ها برای تجربه و بازی کردن انتخاب کرد. اما یک چیز درباره Clive Barker’s Undying فرق دارد و آن گیم‌پلی این بازی است! Clive Barker’s Undying درست در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و نسبت به زمان عرضه‌اش یک بازی انقلابی بود. شما می‌توانستید برای از بین بردن هیولاها در Clive Barker’s Undying نه‌تنها از سلاح؛ بلکه از جادو و طلسم‌ها نیز استفاده کنید. درست مانند چیزی که در بازی بایوشاک می‌توان پیدا کرد.


مطلب پیشنهادی:نقد فیلم Ghosted | یک عاشقانه اکشنکمدی رمانتیک با چاشنی جاسوسی
نقد فیلم Ghosted | یک عاشقانه اکشننقد فیلم Ghosted | یک عاشقانه اکشن

اما این صرفا گیم‌پلی Clive Barker’s Undying نبود که از این بازی یک شاهکار را ساخته بود. داستان این بازی واقعا بی‌نظیر بود. بطوری که اگر شما همین‌ حالا به سراغ Clive Barker’s Undying بروید، می‌توانید از داستان این بازی نهایت لذت را ببرید. اما متاسفانه همانطور که احتمالا حدس زده‌اید، این بازی نیز هرگز دنباله‌ای دریافت نکرد.

Black


  • سال انتشار: ۲۰۰۶

راستش را بخواهید، اگر می‌خواهید ببینید که نهایت قدرت پلی‌استیشن ۲ در اجرای بازی‌ها چطور است؟ باید بی‌شک به سراغ بازی Black از سال ۲۰۰۶ بروید. این بازی شاید داستان چندان عمیقی نداشته باشد؛ اما المان‌های مهم و اساسی دیگری دارد که سبب جذابیتش شده‌اند. این بازی در ابتدا برای کنسول‌ پلی‌استیشن ۲ منتشر شده بود و در آن زمان بقدری شاهکار بود که حتی تا به امروز نیز بی‌رقیب باقی مانده. اما این صرفا پایان مسیر این بازی نبود. زیرا سازندگان Black این بازی را برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان نیز عرضه کردند.

بخش عمده‌ای محبوبیت این بازی به گیم‌پلی روان و دنیای جذاب این بازی بر می‌گشت. Black تجربه‌ای ایده‌آل از یک بازی شوتر است که حتی پس از گذشت چیزی نزدیک به ۲ دهه از انتشارش؛ می‌تواند یک گزینه خوب باشد. اما متاسفانه این بازی جذاب نیز هرگز دنباله‌ای دریافت نکرد.

Star Wars: Republic Commando


  • سال انتشار: ۲۰۰۵

اجازه دهید که لیستمان را با بازی Star Wars: Republic Commando پایان دهیم. وقتی این بازی در سال ۲۰۰۵ منتشر شد، یک موفقیت بزرگ بود. همه این بازی را دوست داشتند و بازی شوتر اول شخص Star Wars: Republic Commando واقعا از زمان خودش جلوتر بود. اما این بازی هرگز دنباله‌ای دریافت نکرد و آن‌طوری که شایسته بود، دیده نشد.


مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های ژان کلود ون دام (فرانکی)فرانکی؛ عضلات بروکسل
بهترین فیلم های ژان کلود ون دام (فرانکی)بهترین فیلم های ژان کلود ون دام (فرانکی)

داستان خوب، گرافیک عالی و گیم‌پلی روان؛ دلایلی بودند که Star Wars: Republic Commando را تبدیل به یک بازی جذاب می‌کردند. همچنین این بازی برای پی‌سی و ایکس باکس اورجینال توسعه پیدا کرده بود و سپس راهی کنسول‌های نسل جدید مانند پلی‌استیشن ۴ و ایکس‌باکس وان؛ و در نهایت نینتندو سوئیچ شد.

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.