گزارش: ۹۵٪ درصد استودیوها می‌خواهند یک بازی لایو سرویس منتشر کنند

گزارش: ۹۵٪ درصد استودیوها می‌خواهند یک بازی لایو سرویس منتشر کنند

گزارشی جدید از Griffin Gaming Partners می‌گوید که ۹۵٪ بازی‌سازان به دنبال ساخت، در حال ساخت یا در حال پشتیبانی از یک بازی لایو سرویس هستند. در این گزارش که «گزارش بازی‌سازی ۲۰۲۳» نامیده شده است، ۵۳۷ استودیو با پاسخ‌های خود در همه‌پرسی مشارکت کرده‌اند. همچنین ۶۶٪‌ استودیوها موافق بودند که لایو سرویس برای موفقیت دراز مدت بازی «ضروری» است.

<!–

–>

لازم به ذکر است که از دید این گزارش، هرگونه برنامه جهت انتشار به‌روزرسانی‌های مکرر برای یک بازی، لایو سرویس محسوب می‌شود.

این گزارش ۴۷ صفحه‌ای به‌طور مفصل به آینده و عمر دراز مدت صنعت بازی‌های ویدیویی پرداخته است. از جمله آمار جالب توجه این گزارش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ۷۷٪ استودیوها می‌گویند که هزینه ساخت بازی‌ها در حال افزایش است
  • ۶۵٪ استودیوها به‌طور فعالانه در حال کار روی یک بازی لایو سرویس هستند
  • ۸۸٪ پاسخ‌دهندگان در حال سنجش ابزارهای جدید هستند


مطلب پیشنهادی:داستان ما گیمرهای ایرانی با بازی های آنلاین | ویجی کست
داستان ما گیمرهای ایرانی با بازی های آنلاین | ویجی کستداستان ما گیمرهای ایرانی با بازی های آنلاین | ویجی کست

این گزارش ضمنا به دغدغه‌ها و مشکلاتی که گریبان عمده توسعه‌دهندگان را می‌گیرد پرداخته است، از جمله مهندسی داده، ارائه لایو سرویس، انتظارات بازیکنان و افزایش تقاضا برای بازی‌های کراس پلتفرم. همچنین تاکید شده است که با پیچیده‌تر شدن تکنولوژی، آزمایش محصولات نیز رفته رفته سخت‌تر می‌شود و به همین دلیل، بسیاری از بازی‌ها برای آزمایش و عیب‌یابی خود از فرایندهای خودکار عبور می‌کنند.

ساشا شمس از رایت گیمز در بیانیه‌ای درباره چرخه‌های ارائه بازی‌های لایو سرویس صحبت کرد.

در دنیای بازی‌های لایو سرویس، تیم‌های بازی‌سازی با ارائه منظم محتوای جدید و تنظیم بالانس برای تازه نگه داشتن بازی، اعتماد بازیکنان را جلب می‌کنند و از این طریق، در رقابت باقی می‌مانند. تیم‌های توسعه برای برآورده کردن انتظارات بازیکنان تحت فشار افزایش‌یافته‌ای هستند تا علاوه بر انتشار محتوای جدید، به سرعت با آپدیت‌های خود به نظر بازیکنان یا یک باگ مهم واکنش نشان دهند.

گزارش: ۹۵٪ درصد استودیوها می‌خواهند یک بازی لایو سرویس منتشر کنند - ویجیاتوگزارش: ۹۵٪ درصد استودیوها می‌خواهند یک بازی لایو سرویس منتشر کنند - ویجیاتو


مطلب پیشنهادی:مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟برای آن‌هایی که می‌خواهند سر از راز خالی شدن حجم اینترنتشان در آورند
مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟مصرف اینترنت بازی‌های آنلاین چقدر است؟

در همین حین، این گزارش می‌گوید که تیم‌های عملیات زنده (Live Ops) خواستار برنامه سریع‌تری برای انتشار محتوای جدید هستند:

در سراسر صنعت، تیم‌های لایو سرویس برنامه تولید ایده‌آل خود را هر هفته تا هر دو هفته یک بار برای آپدیت‌های مکرر، و هر دو هفته تا هر ماه یک بار برای محتوای جدید گزارش داده‌اند. اگر در مقیاس توسعه بازی که معمولا چندین سال طول می‌کشد صحبت کنیم، برنامه‌های تولید لایو سرویس با سرعتی شدیدا زیاد در حال حرکت هستند.

صحبت از میزان زمان ساخت بازی شد. این گزارش می‌گوید که مدت زمان ساخت یک بازی سنتی بین دو تا سه سال است، اما این رقم برای بازی‌های لایو سرویس به بیش از پنج سال می‌رسد:

توسعه چندین ساله بازی منجر به تولید فرآیندهای تولید و پایپ‌لاین‌هایی می‌شود که هدفشان، رسیدن به چند دستاورد مهم در یک فرآیند آبشاری است. اما تولید در لایو سرویس یک وضعیت دائم برنامه‌ریزی و فعال‌سازی پارامترهای بازی جدید برای بهبود تجربه بازیکنان و در عین حال طراحی و فعال‌سازی ویژگی‌های جدید برای افزایش ارزش بازی است.

نرخ ریزش بالای بازیکنان و کاهش درآمدی که به دلیل مسائل فنی همچون مشکلات سرورها و باگ‌های بازی خراب کن به‌وجود می‌آید، از مشکلات دیگری هستند به‌طور مکرر در بازی‌های لایو سرویس به وجود می‌آیند.


مطلب پیشنهادی:پکت لاس چیست و چگونه می‌توان آن را کاهش داد؟رفت! ولی کجا؟
پکت لاس چیست و چگونه می‌توان آن را کاهش داد؟پکت لاس چیست و چگونه می‌توان آن را کاهش داد؟


داستان کامل پرنس آف پرشیا لاست کراون

گزارش: ۹۵٪ درصد استودیوها می‌خواهند یک بازی لایو سرویس منتشر کنند - ویجیاتوگزارش: ۹۵٪ درصد استودیوها می‌خواهند یک بازی لایو سرویس منتشر کنند - ویجیاتو

Adblock test (Why?)

لینک منبع


دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.